Beantwoord

[Opgelost] Problemen met mobiel internet

Hallo,

Zodra ik mijn mobiele internet aanzet, krijg ik de vraag om me aan te melden bij het netwerk. Als ik daar op druk krijg ik een pagina die mij naar de tmobile verbruiksstatus brengt (ik heb nog ruim 700 MB over.) Die laadt ook vreselijk sloom (of helemaal niet, time out etc.)
Dit is vandaag plotseling begonnen. Het internet werkt dus wel, anders word ik niet verwezen naar de tmobile pagina.

Heb al geprobeerd sim eruit te halen en er weer in te doen, handmatig mobiel netwerk kiezen etc. Maar zonder resultaat.

Met voorbaat dank,

Albert
icon

Beste antwoord door Thalina 20 oktober 2016, 10:05

Hi allemaal,

Op 18 oktober einde dag, is bij een aantal van onze Basis Sim klanten een storing ontstaan op mobiel internet. We hebben de oorzaak weten te achterhalen en hebben het probleem inmiddels opgelost. Vanaf gisteravond 17:00 uur kan iedereen weer internetten.Wij vinden deze storing heel vervelend. Dat is niet wat je van het beste netwerk van Nederland mag verwachten.

Heb jij ook last gehad van deze storing? Dan krijg jij deze maand eenmalig 500 MB extra. De MB’s zijn 31 dagen geldig, of tot ze op zijn. Je hoeft hiervoor niets te doen. Wij sturen je een sms zodra de 500 MB is toegevoegd. Meer informatie vind je op deze pagina.

Heb je op dit moment problemen met jouw mobiele internet? Neem een kijkje in dit topic om te achterhalen wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden. Helpen de tips niet? Laat dan een bericht achter in dit topic.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

279 reacties

Reputatie 2
Hier precies hetzelfde probleem. Ik ontdekte het toen ik vanavond van mijn werk vertrok (daar zit ik op de WiFi). Inmiddels thuis, hele tijd geen dataverbinding gehad. Kan niets vinden over een storing?
Hier precies hetzelfde probleem. Ik ontdekte het toen ik vanavond van mijn werk vertrok (daar zit ik op de WiFi). Inmiddels thuis, hele tijd geen dataverbinding gehad. Kan niets vinden over een storing?

Gelukkig dat ik niet de enige ben, ik kan er verder ook niets over vinden, vandaar dat ik deze topic maar aangemaakt heb.
Ik heb dus ook het zelfde probleem moet Inloggen op T-mobile maar mij mobiele kan de site niet eens laden dus geen internet. Fijn lot genoten te vinden
Ik heb het zelfde probleem sinds een uur of drie, Android 6.0.1 (CM13)

Wat ik al heb geprobeerd:
1. Reboot
2. Simkaart er uit en er weer in
3. Network operator opnieuw instellen
4. Data uit en aan
5. Preferred network op 2G ipv 3G

Al het internet doet het niet, hij blijft mij maar (zeer langzaam) doorsturen naar mijn verbruikstatus. Ik heb gewoon nog dik anderhalve GB over dus dat is het probleem niet. Wifi doet het wel gewoon.
Ik heb ook geen internet en ook al vrijwel alles geprobeerd. Probleem ligt naar mijn mening 100% bij t-mobile. Een vriend van mij heeft ook al problemen. T-mobile snel actie graag, morgen weer internet nodig.
Hier in Arnhem zelfde probleem, toestel S6 edge plus zegt dat hij verbonden is, maar totaal geen dataverkeer hele avond al niet.
Idem xperia z3 in Vaals
Hetzelfde hier, wordt naar site gestuurd. Me aantal mb te gebruiken 1998mb maar blijft menu van inloggen weergeven.
Beetje raar dit
Ik heb er ook last van sinds gisteravond. Vanochtend toen ik in de auto naar het vliegveld ging merkte ik er het meeste van. Heel irritant. Gelukkig ga ik op vakantie en zal ik er niet veel last van hebben.
Ik heb er in zuid-Limburg ook last van, sinds gisterenavond. Erg vervelend in de nachtdienst! Hoop dat het snel opgelost is, er lijkt nog niks bekend te zijn van storingen.
Ik heb hetzelfde probleem, zowel in Rotterdam op mijn werk, als thuis in Enspijk.

Ook ik heb alle stappen al geprobeerd, maar niest werkt
Ik heb hier ook last van op mijn Nexus 4 in Rotterdam. Ook dezelfde dingen al geprobeerd en de instellingen nagelopen uit dit topic: https://forum.t-mobile.nl/toestelhulp-470/internet-instellen-op-toestel-android-4x-261821 . Maar niets heeft geholpen.
Same here! Mobiel internet werkt niet. Dacht eerst dat het met het het opschonen van mijn telefoon te maken had. LG G3. Heeft T-mobile het al erkend? Mijn vrouw heeft nergens last van, ook T-mobile, ook Andoid.
Ja, ik heb hetzelfde probleem sinds gisteravond (di 18 oktober) en krijg ik de melding "inloggen op netwerk". Ik heb ook al een aantal stappen geprobeerd, zoals APN instellingen handmatig aangepast. Geen succes.

Ik heb een Nexus 5X, Android 7.0

Ik hoop dat we hier snel een reactie op krijgen. Er zijn toch aardig wat mensen die op hetzelfde moment dit probleem hebben.
Hier op Terschelling ook geen mobiel internet. Heb momenteel zelfs helemaal geen service, dus onbeteikbaar!
Inderdaad zelfde probleem. Herstart helpt niet internet komt meteen met inlogpagina T Mobile. Overigens komen alle opgevraagde pagina's op "inloggen op T Mobile" uit.
Ik heb ook het probleem dat mijn telefoon sinds gisterenmiddag de hele tijd vraagt om verbinding te maken met het netwerk en dat ik geen gebruik kan maken van internet (behalve met wifi). Aan en uit werkt niet. Aanpassen van de internetinstellingen zoals in de handleiding staat werkt ook niet. Wat kan ik doen?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen allemaal,

Goed dat jullie dit forumtopic zijn gestart. Hierdoor konden wij jullie voorbeelden snel delen met onze technische afdeling. Zij hebben de problemen met mobiel internet in Nederland nu in onderzoek. Zodra meer informatie bekend is zullen wij dit uiteraard zo snel mogelijk delen in dit forumtopic.

Voor nu is het natuurlijk onwijs lastig dat jullie nu geen gebruik van mobiel internet kunnen maken. Excuses hiervoor. Hebben jullie toevallig al geprobeerd of het heropstarten van het toestel helpt? Je simkaart registreert je dan opnieuw op het netwerk. We zijn benieuwd of dit het probleem verhelpt.

Heb je problemen met het gebruik van internet in het buitenland? Neem dan een kijkje in dit forumtopic.
Hier al meerdere keren opnieuw opgestart wat niet tot oplossing heeft geleid. Zelfde verhaal bij mobiel van mijn man.
GOH, ben er al 3 dagen mee bezig.. Zou aan het toestel liggen..
alles gedaan...noppes, geen resultaat. Telefoon uit het raam gooien? zou dat helpen??
Ik heb android 6.0 en sinds gisteren werkt mijn mobiele netwerk niet meer zodra ik contact met mijn thuis of werk wifi verlies.
Als ik verbinding heb met thuis of werk wifi ben ik ook gewoon verbonden met mijn mobiele netwerk, ga ik van wifi af dan valt ook mijn netwerk weg. Ik krijg dan inderdaad ook de melding "inlog venster" en er blijft een uitroepteken naast mijn netwerkdekking staan tot dat ik inlog op bijv mijn thuis wifi.
Heel erg vervelend.
Jullie moeten het gewoon oplossen. Als of ik niet geprobeerd heb de telefoon uit te zetten,
instellingen opnieuw erin gezet. andere telefoon geprobeerd. etc......
en als ik dan naar de storingen kijk op de site ....dan zijn er geen ?????
Reputatie 2
Goedemorgen allemaal,

Goed dat jullie dit forumtopic zijn gestart. Hierdoor konden wij jullie voorbeelden snel delen met onze technische afdeling. Zij hebben de problemen met mobiel internet in Nederland nu in onderzoek. Zodra meer informatie bekend is zullen wij dit uiteraard zo snel mogelijk delen in dit forumtopic.

Voor nu is het natuurlijk onwijs lastig dat jullie nu geen gebruik van mobiel internet kunnen maken. Excuses hiervoor. Hebben jullie toevallig al geprobeerd of het heropstarten van het toestel helpt? Je simkaart registreert je dan opnieuw op het netwerk. We zijn benieuwd of dit het probleem verhelpt.

Heb je problemen met het gebruik van internet in het buitenland? Neem dan een kijkje in dit forumtopic.

Uiteraard heb ik geprobeerd mijn toestel (LG Nexus 5X) opnieuw op te starten, geen effect.
Beste Amy,

Ik heb alles geprobeerd conform jullie stappenplan internetverbinding herstellen. Zowel handmatig, als automatisch met jullie sms. Batterij eruit, opnieuw opstarten, alles.

Wat ik absoluut niet ga doen, omdat het het naar mijn idee bij t-mobile ligt, is mijn telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Niets helpt.

Als je internet probeert te openen wordt je naar een site van T-mobile geleid. Die site geeft aan dat je bent herkent op het netwerk en dat je hier je verbruik in het buitenland kunt zien, alsmede MB's aan kunt vullen.

De mb's zijn echter niet op, dus aanvullen zou niet ndoig moeten zijn
Beste Amy,

Gezien het groot aantal meldingen lijkt dit geen probleem aan de zijde van de klant. Ook ik heb handmatig geprobeerd het internet in te stellen/telefoon te herstarten etc. Helaas hielp dit niet.

Kun je bevestigen dat dit probleem aan de zijde van T-mobile ligt?

Bij voorbaat dank.