Beantwoord

[Opgelost] Problemen met opvragen belstatus en aanschaffen MB-aanvullers en Travel & Surf passen

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
We krijgen berichten van meerdere klanten binnen dat zij hun belstatus niet kunnen raadplegen en geen MB-aanvullers en Travel & Surf passen kunnen aanschaffen via My T-Mobile en de My T-Mobile app. Onze IT-afdeling is hiervan op de hoogte en werkt keihard om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Zodra er meer bekend is, plaatsen we in dit topic een update.
icon

Beste antwoord door Thalina 14 juni 2017, 09:01

Even een algemene update voor iedereen:

De problemen met My T-Mobile en de My T-Mobile app zijn inmiddels opgelost. Iedereen kan weer zijn of haar belstatus bekijken, MB-aanvullers kopen en Travel & Surf passen.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +17
UPDATE 13/06/2017 09:09 uur

De problemen met My T-Mobile zijn inmiddels opgelost. Er is nog wel een issue met de MB-aanvullers voor niet-Go-klanten. Voor die klanten is het nu niet mogelijk een MB-aanvuller te kopen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen! Zodra er een nieuwe update is, laat ik het hier weten.
Is er al meer bekend? Doet het nog steeds niet...
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Maraki,

Op dit moment is er nog geen update over de problemen met My T-Mobile. We zijn nog steeds hard bezig om het zo snel mogelijk op te lossen! Sorry voor het ongemak!
Ik ondervind ook nog steeds problemen. Kan geen belbundel activeren.
Ik vraag mij af of er nog meer mensen zijn die nu in het buitenland zitten en geen internet hebben.

Hoewel de databundel wel actief is, is internetten niet mogelijk. Op de roaming status pagina staat ook letterlijk dat er geen geldige bundel voor het buitenland is.

Ik heb al via chat contact gehad met T-mobile en de medewerker kon weinig meer dan een ticket maken voor de technische dienst. Helaas kan dat wel een week duren en tegen die tijd zijn we al weer thuis. Dus vandaar dat ik mij afvraag of er meer mensen last van hebben, wellicht dat ze het ticket dan met wat meer prioriteit oppakken.
Ik zit in België met mobiel én tablet verbonden middels SIM verdeler en een Travel & Surf (L). Echter krijg ik zojuist een SMS dat m'n reguliere bundel ineens volledig "uitgeput" is, terwijl er nog 440+Mb in die buitenlandbundel zat/zit.

Ik vermoed dat 1 van de apparaten van de reguliere bundel heeft gebruikt. Was voor vandaag niet het geval. Is dat ook gerelateerd aan de storing cq de omzetting mbt "13 juni"?
Ik ben steward en vandaag in Zwitserland, Duitsland geweest en nu in Italië en heb inderdaad exact hetzelfde probleem; ik kan niet roamen. Heel irritant dit.
Reputatie 6
Badge +17
@Willempie80,
Dat is natuurlijk niet handig! De problemen zijn overigens niet met het activeren van een PrePaid belbundel, dus dat ligt waarschijnlijk ergens anders aan. Ik zie dat je op dit moment in ieder geval nog 26 minuten over hebt van jouw PrePaid Surprise belminuten. Dus voorlopig heb je gelukkig nog even wat belminuten om te gebruiken. Kun je eens een sms sturen met BELLEN UIT naar 4000 (gratis)? Als je dat hebt gedaan, kun je dan eens proberen om een nieuwe bundel te activeren? Dan kan door te sms'en met BELLEN AAN naar 4000 (gratis) of door de bundel te activeren via My T-Mobile.

Ik hoor het graag van je! Mocht het niet lukken, dan ga ik het laten onderzoeken door onze IT-afdeling zodat je alsnog jouw belbundel kunt activeren.

@Soumyanon,
Ik begrijp heel goed dat je gewoon wilt kunnen internetten! Mijn collega's doen hun best om het zo snel mogelijk te onderzoeken en op te lossen. Ik heb zojuist ook contact gehad met mijn collega's om dit probleem nogmaals aan te kaarten, zodat het mogelijk sneller onderzocht kan worden. Zodra er meer bekend is, krijg je hierover bericht.

Ik wil je verder vragen om niet in meerdere andere topics steeds te reageren met een link naar dit topic. Ik begrijp dat je snel een oplossing wilt hebben, ik wil dat ook voor jou, maar dit valt onder spammen op het forum en dat is niet toegestaan. Ik wil je hierbij dan ook een waarschuwing geven. Wil je hier rekening mee houden in het vervolg? Dankjewel!

@Markuz
Begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben! Sinds gisteren (13 juni) kunnen alle T-Mobile klanten (een deel van) hun bel- data- en sms-bundel gebruiken in de EU, zonder extra kosten (zie dit topic voor meer informatie). Daardoor zijn de Travel & Surf passen in zone EU komen te vervallen. Ik zie dat je gisteravond mijn collega hebt gesproken en dat zij een deel van jouw L-pas heeft vergoed.
Als je weer wilt kunnen internetten in de EU, kun je ervoor kiezen om een MB-aanvuller aan te schaffen. Dat kan via My T-Mobile of de My T-Mobile app.

Laat je weten of het is gelukt? Als ik nog ergens anders bij kan helpen, laat het gerust weten!

@Bubblezzz,
Ik snap dat je wilt weten hoe dit komt! Ik zie in het systeem dat je een KLM-klant bent. Op 07/06/2017 en 08/06/2017 zijn er e-mails en sms’jes uitgestuurd alle KLM-klanten om ze te informeren over de EU roaming regulering en wat dat voor jou betekent. De wijzigingen gaan in vanaf 15 juni voor KLM-klanten. Vandaar dat het op dit moment nog niet werkt. Voor meer informatie kun je kijken op www.klm.cyo.nl.

Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Reputatie 6
Badge +17
Even een algemene update voor iedereen:

De problemen met My T-Mobile en de My T-Mobile app zijn inmiddels opgelost. Iedereen kan weer zijn of haar belstatus bekijken, MB-aanvullers kopen en Travel & Surf passen.
@Thalina:
Dank voor je terugkoppeling. Inmiddels kan ik weer even vooruit via aanvulling op m'n reguliere bundel. Jammer, zeker gezien de voorbereidingstijd die er was, dat deze onduidelijkheid ontstaan is. Ben echter content met geboden service, dus dank daarvoor.

In NL blijf ik altijd online met gelimiteerde snelheid nadat de MB's op zijn. Dat geldt/was ook voor de L pass in het buitenland. Hoe is dat nu geregeld op het moment je je in Europa (zone 1) begeeft?
@Thalina: ik heb inderdaad twee sms'jes gehad, waarin 15/06 wordt aangegeven, in tegenstelling tot wat de medewerker aan de telefoon heeft gezegd. E-mails zijn er niet verstuurd. Overigens wordt er steeds verwezen naar http://www.klm.cyo.nl, maar daar staat helemaal geen informatie over roaming op.
Bedankt voor de info in ieder geval, ik wacht 15/6 af!
@ Thalina Dat heb ik ook al geprobeerd maar dan krijg ik een bericht terug dat de bundel niet geactiveerd kan worden
Reputatie 4
@Markuz,
Fijn om te horen dat je tevreden bent met onze service! 😃
Op het moment dat je in het buitenland bent, maakt niet uit welke zone, en je MB's zijn op, dan stopt het internet automatisch zodat je geen onverwachte kosten krijgt. Als je weer wilt internetten kan je binnen de EU een MB/GB-aanvuller kopen. Buiten de EU, dus de overige zones, kan je een Travel & Surf pas aanschaffen om weer van het internet te kunnen genieten of je kunt kiezen voor Betalen per MB. Op deze pagina kan je daar meer informatie over vinden.

@Bubblezzz,
Ik kan mij voorstellen dat het voor verwarring kan zorgen. De informatie van mijn collega Thalina is in elk geval helemaal correct. Wacht even af tot morgen en als je dan nog steeds vragen hebt, ben je altijd welkom op het forum om die te stellen! 🙂

@Willempie80,
Ik heb meteen voor je in het systeem gekeken en er zijn geen storingen op dit moment. Ik zie wel dat je nog genoeg beltegoed hebt en nog 26 belminuten. Het kan er ook mee te maken hebben dat je eerst jouw huidige belminuten moet opmaken voordat je een nieuwe belbundel kan activeren. Wil je dat eens proberen? Dus eerst afwachten tot jouw resterende belminuten op zijn en dan proberen een belbundel te activeren? Dan zien we meteen of het daaraan ligt. En uiteraard gaan we anders op zoek naar een andere oplossing. We geven niet op totdat het is opgelost voor je!
Ik heb gister internet bundel gekocht maar deze is niet geactiveerd en het geld is wel van mij rekening afgehaald.
Wordt dit later bijgevuld/ geactiveerd?
Reputatie 4
Hoi Lars,

Ik ga je meteen helpen!

In het systeem zie ik dat de bundel inmiddels is geactiveerd en je hebt er tot nu toe 80 KB van verbruikt. Dit kun je ook terugzien op jouw My T-Mobile bij "Verbruikstatus".

Veel plezier met de bundel! 😃
@muberra
Ik had gister een bundel van 1250mb gekocht. Is wel van mij bankrekening afgeschreven . Vandaag heb ik 300mb gekocht.

Kan je dit controleren?
Reputatie 7
Badge +19
Hi Lars,

Ik zie dat de bundel van 1250MB is geactiveerd op 8 juni. Heb je op 15 juni nog een bundel geactiveerd? Dat zie ik namelijk niet terug. Kun je een screenshot daarvan sturen?
Op 16 juni heb je inderdaad de bundel van 300MB gekocht en op 17 juni heb je €10 opgewaardeerd en 250MB tegoed gekregen met PrePaid Surprise. Werkt je datategoed naar behoren?

Reageer