Beantwoord

[Opgelost] Problemen met verbinden na activeren nieuwe simkaart


Al sinds 12.00 u. vandaag wacht ik op de activering van mijn nieuwe simkaart. Hij staat bij T-mobile als aangemeld, maar ik heb geen verbinding, 'alleen noodoproepen'. Er schijnen meer mensen last van te hebben, een storing dus. Telefoon al meerdere malen een half uur uit gehad, paar keer gebeld, ik krijg niet eens te horen wanneer dit opgelost gaat worden! 😠
icon

Beste antwoord door Sam- 11 oktober 2016, 17:24

Hallo allen,

We hebben zojuist te horen gekregen dat na het vinden van de oorzaak van het probleem nu ook een oplossing is gevonden. Om jullie zo snel mogelijk weer toegang te geven tot het netwerk hebben we de fix natuurlijk gelijk toegepast. We willen jullie vragen om de loop van de avond je toestel een paar keer helemaal uit en weer aan te zetten.

Wanneer je jouw toestel opnieuw start, meld je jezelf opnieuw aan op het netwerk en zou de fix doorgevoerd moeten worden.

Mocht je na een paar keer je toestel opnieuw starten nog steeds problemen ervaren dan is dit niet gerelateerd aan de bovenstaande storing. Ik wil je dan vragen om een kijkje te nemen in dit netwerk topic voor meer tips en instructies.

We horen graag van jullie of het is opgelost!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

121 reacties

Reputatie 1
Bij mij precies hetzelfde probleem.. Ik heb sinds gisterochtend al een nieuwe simkaart. Hij staat geactiveerd maar heb geen service op mijn iPhone. Ik kan ook niet bellen, smsen of gebeld worden. Zeer slecht en ze weten helemaal niks!
Badge +13
Hebben jullie de simkaart wel ook zelf geactiveerd via My T Mobile?
Reputatie 1
Ja ik heb hem geactiveerd. Ik kreeg gisteren een sms op mijn nieuwe iPhone dat de simkaart geactiveerd is. Ook staat er bij my T-Mobile dat me simkaart actief is.
Badge +13
En heb je de mogelijkheid om een kruistest uit te voeren dus de simkaart in een ander toestel te stoppen?
Om uit te sluiten dat het echt aan de sim kaart ligt en niet aan het toestel?
Reputatie 1
Ja dat heb ik ook geprobeerd. Ik krijg precies hetzelfde bij de andere telefoon
Badge +13
Dan klinkt het bijna alsof je met een defecte simkaart te maken heb.
Ik zet dit topic even door naar de moderators die morgen aanwezig zijn zodat ze even kunnen meekijken of zei wat bijzonders zien aan de simkaart.
Op dit moment heb je daar helaas niks aan excuus daarvoor 😳
dat is wel toevallig, dat ik dan ook met een defecte simkaart te maken heb en anderen ook. Graag uitzoeken T-mobile!
Ik heb precies hetzelfde probleem dus het lijkt me inderdaad sterk dat al deze simkaarten defect zijn...
Hier precies hetzelfde. 4 uur geleden simkaart geactiveerd en heb geen netwerk.. Ook een andere telefoon geprobeerd. Hetzelfde verhaal. Zeer vervelend dat ik niet bereikbaar ben!
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Het lijkt er inderdaad op dat we te maken hebben met een storing. Ik heb dit direct doorgezet naar onze specialisten en zij zullen dit onderzoeken en zo snel mogelijk oplossen! Excuses voor het ongemak.
Ook voor mij het zelfde probleem! Uit & aanzetten, handmatig netwerk selecteren...helaas helpt het niet.
Ik heb hetzelfde probleem op dit moment! Had mijn eigen topic al gestart voordat ik dit bericht zag.
Die storing was vrijdagavond al bekend.... blijkbaar is er ook een storing in de informatievoorziening naar de klanten....
Reputatie 2
Hier hetzetlfe, 1.5 uur geleden geactiveerd via internet, mededeling op de site dat het geslaagd was, maar nog steeds Geen Service.

Inderdaad lijkt me erg sterk dat het om allemaal defecte simkaarten gaat...
Ik had mijn vervangende sim-kaart vrijdagavond geactiveerd. Na een paar minuten was mijn oude sim gede-activeerd maar de nieuwe sim bleef maar "geen service" aangeven. Zaterdagochtend nog steeds geen bereik dus contact gezocht met de klantenservice. Daar kreeg ik te horen dat de storing bekend was en dat het nog maximaal 24 uur kon duren. Het werkt nu dus nog steeds niet en ben ik (en meerdere klanten van T-mobile) niet bereikbaar en zitten te wachten op enig informatie van T-mobile die nog steeds uitblijft.
Wel slecht hoor. Ik heb zaterdag mijn nieuwe simkaart ontvangen en meteen geactiveerd. En dus vanaf dat moment geen signaal. Ik heb al slechte dekking, maar geen dekking is wel wat vergaand. En dat het al vanaf vrijdag bekend is, jammer.
Jammer is nog zacht uitgedrukt. Krijg steeds meer het gevoel dat ze het niet belangrijk genoeg vinden om dit probleem in het weekend op te lossen dus ik ga er maar vanuit dat ik morgenochtend nog steeds niet bereikbaar ben.
Reputatie 1
Jammer is nog zacht uitgedrukt. Krijg steeds meer het gevoel dat ze het niet belangrijk genoeg vinden om dit probleem in het weekend op te lossen dus ik ga er maar vanuit dat ik morgenochtend nog steeds niet bereikbaar ben.

Ik denk het inderdaad ook niet. Ik heb sinds vrijdag hetzelfde probleem. Ik had mijn nieuwe sim geactiveerd.. dat was volgens de koerier geen probleem. Daarna was mijn oude gedeactiveerd en had ik geen service de hele avond. Heel irritant aangezien ik door mijn werk of privé geen enkele manier bereikbaar ben. Ik had ook zaterdagochtend gelijk gebeld. Daarbij gaf ze de info om de simkaart niet te activeren, wat ik allang had gedaan.. en de storing of vertraging bekend was.. ze wist namelijk nog niet wat het precies was. Ze gingen het uitzoeken, ze vertelde daarbij dat ze een case zouden openen en het zo snel mogelijk zouden oplossen.. Ik moest maar gewoon mijn telefoon afentoe aan en uit doen. Eind van de dag belde ik weer om informatie maar ze wisten nog steeds niks. Ze vertelde dat ze er alles aan deden maar dat het niet vandaag zou lukken en ze maandag weer verder zouden gaan. Ik ben behoorlijk boos geworden en compensatie vinden ze niet nodig. Blijkbaar niet zo belangrijk genoeg. Dit is zeer slechte service. Je zit het hele weekend zonder enkel bereik en kan helemaal niks. Ik betaal een abbonement en heb een telefoon. Je zou toch denken dat ze wel wat meer hun best doen.
Boerenverstand zegt mij dat, omdat ze nog niet met een verhaal komen dat ze nog steeds niet weten wat er aan de hand is en ik vraag me af of dit morgen al opgelost is. Dom. Kom naar buiten met onwetendheid en zeg niet dat het doorgezet is naar specialisten. Want die werken blijkbaar niet op 24/ 7.
Wat frustrerend om te lezen dat de storing al zo lang bekend is! Ik had geen 4g meer naar kon nog wel bellen. Van het weekend nieuwe simkaart ontvangen, en deze dus vanmiddag geprobeerd te activeren. Met het resultaat dat ik nu ook niet meer kan bellen! Als de storing nu gewoon duidelijk was aangegeven had ik activeren even uitgesteld....en was ik nu nog bereikbaar geweest.

Ben benieuwd of ze dit ongemak nog beetje gaan compenseren...
Ja, buiten de bereikbaarheid van hun klantenservice is het gebrek aan informatie vanuit T-mobile nog het meest frustrerende aan deze zaak.
Reputatie 6
Badge +17
@all

Op dit moment ervaren klanten die een nieuwe simkaart hebben geactiveerd problemen met verbinden. Het probleem is in onderzoek en we doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak! In de tussentijd wil ik jullie vragen om in dit topic aan te geven waar je precies problemen mee ervaart: kun je niet gebeld worden of zelf bellen of kun je beiden niet? Kun je wel verbinding maken met het netwerk? Met deze informatie maken wij een case aan voor jullie zodat de netwerk afdeling op de hoogte is dat jullie hier problemen mee ervaren. Voor iedereen die al heeft gereageerd in het topic, hebben we een case aangemaakt.

In de tussentijd willen we jullie adviseren om je toestel regelmatig uit- en aan te zetten. Zodra wij meer informatie hebben, plaatsen we uiteraard een update in dit topic!
Reputatie 1
Ga ze ook nog iets van compensatie geven? Ik heb dit al sinds vrijdag. Een heel weekend... De volgende keer kies op deze manier zeker niet meer voor tmobile
Reputatie 2
@Thalina, korte probleem-omschrijving:

"Geen service" na activeren nieuwe SIM. Dus niet bellen en gebeld worden, en geen 4G.

Graag zo spoedig mogelijk een oplossing, want ik ben al té lang onbereikbaar en dat kan niet voor mijn werk.
Ik heb al sinds vrijdag dit probleem en wordt van het kastje naar de muur gestuurd de 1 zegt dit de ander dat......ik mijn telefoon nodig voor mijn werk en zou graag willen dat dit verholpen wordt.
Gaat t-mobile hier ook wat tegen over stellen voor de geleden schade?