Beantwoord

[Opgelost] Problemen met verbinden na activeren nieuwe simkaart

Al sinds 12.00 u. vandaag wacht ik op de activering van mijn nieuwe simkaart. Hij staat bij T-mobile als aangemeld, maar ik heb geen verbinding, 'alleen noodoproepen'. Er schijnen meer mensen last van te hebben, een storing dus. Telefoon al meerdere malen een half uur uit gehad, paar keer gebeld, ik krijg niet eens te horen wanneer dit opgelost gaat worden! 😠
icon

Beste antwoord door Sam- 11 oktober 2016, 17:24

Hallo allen,

We hebben zojuist te horen gekregen dat na het vinden van de oorzaak van het probleem nu ook een oplossing is gevonden. Om jullie zo snel mogelijk weer toegang te geven tot het netwerk hebben we de fix natuurlijk gelijk toegepast. We willen jullie vragen om de loop van de avond je toestel een paar keer helemaal uit en weer aan te zetten.

Wanneer je jouw toestel opnieuw start, meld je jezelf opnieuw aan op het netwerk en zou de fix doorgevoerd moeten worden.

Mocht je na een paar keer je toestel opnieuw starten nog steeds problemen ervaren dan is dit niet gerelateerd aan de bovenstaande storing. Ik wil je dan vragen om een kijkje te nemen in dit netwerk topic voor meer tips en instructies.

We horen graag van jullie of het is opgelost!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

121 reacties

Hier precies hetzelfde. 4 uur geleden simkaart geactiveerd en heb geen netwerk.. Ook een andere telefoon geprobeerd. Hetzelfde verhaal. Zeer vervelend dat ik niet bereikbaar ben!
dat is wel toevallig, dat ik dan ook met een defecte simkaart te maken heb en anderen ook. Graag uitzoeken T-mobile!
Ik heb precies hetzelfde probleem dus het lijkt me inderdaad sterk dat al deze simkaarten defect zijn...
Wat frustrerend om te lezen dat de storing al zo lang bekend is! Ik had geen 4g meer naar kon nog wel bellen. Van het weekend nieuwe simkaart ontvangen, en deze dus vanmiddag geprobeerd te activeren. Met het resultaat dat ik nu ook niet meer kan bellen! Als de storing nu gewoon duidelijk was aangegeven had ik activeren even uitgesteld....en was ik nu nog bereikbaar geweest.

Ben benieuwd of ze dit ongemak nog beetje gaan compenseren...
Ik heb al sinds vrijdag dit probleem en wordt van het kastje naar de muur gestuurd de 1 zegt dit de ander dat......ik mijn telefoon nodig voor mijn werk en zou graag willen dat dit verholpen wordt.
Gaat t-mobile hier ook wat tegen over stellen voor de geleden schade?
Ook hier al dagen geen service. Wel de oude simkaart de-activeren, de nieuwe niet doorzetten. Dat is niet zo slim van jullie.

Ik verwacht hier wel een compensatie voor. De site zegt "activeer opnieuw", dat doe je trouw, vervolgens "bel onze klantenservice" en die weten geen bal. Die zeggen gewoon "nog een keer proberen" en intussen heb je geen service. Activeer je opnieuw, zegt my t-mobile weer de kantenservice te bellen. Die zijn nog net intelligent genoeg om je geboortedatum te vragen, dus daar ga je weer. Kost klauwen vol met tijd en je weet telkens maar niets.

Kastje, muur, kluitje, riet.

Zelden zoiets doms meegemaakt. Dit is toch echt jullie core business...?
Reputatie 1
Bij mij precies hetzelfde probleem.. Ik heb sinds gisterochtend al een nieuwe simkaart. Hij staat geactiveerd maar heb geen service op mijn iPhone. Ik kan ook niet bellen, smsen of gebeld worden. Zeer slecht en ze weten helemaal niks!
Badge +13
Hebben jullie de simkaart wel ook zelf geactiveerd via My T Mobile?
Reputatie 1
Ja ik heb hem geactiveerd. Ik kreeg gisteren een sms op mijn nieuwe iPhone dat de simkaart geactiveerd is. Ook staat er bij my T-Mobile dat me simkaart actief is.
Badge +13
En heb je de mogelijkheid om een kruistest uit te voeren dus de simkaart in een ander toestel te stoppen?
Om uit te sluiten dat het echt aan de sim kaart ligt en niet aan het toestel?
Reputatie 1
Ja dat heb ik ook geprobeerd. Ik krijg precies hetzelfde bij de andere telefoon
Badge +13
Dan klinkt het bijna alsof je met een defecte simkaart te maken heb.
Ik zet dit topic even door naar de moderators die morgen aanwezig zijn zodat ze even kunnen meekijken of zei wat bijzonders zien aan de simkaart.
Op dit moment heb je daar helaas niks aan excuus daarvoor 😳
Reputatie 1
Jammer is nog zacht uitgedrukt. Krijg steeds meer het gevoel dat ze het niet belangrijk genoeg vinden om dit probleem in het weekend op te lossen dus ik ga er maar vanuit dat ik morgenochtend nog steeds niet bereikbaar ben.

Ik denk het inderdaad ook niet. Ik heb sinds vrijdag hetzelfde probleem. Ik had mijn nieuwe sim geactiveerd.. dat was volgens de koerier geen probleem. Daarna was mijn oude gedeactiveerd en had ik geen service de hele avond. Heel irritant aangezien ik door mijn werk of privé geen enkele manier bereikbaar ben. Ik had ook zaterdagochtend gelijk gebeld. Daarbij gaf ze de info om de simkaart niet te activeren, wat ik allang had gedaan.. en de storing of vertraging bekend was.. ze wist namelijk nog niet wat het precies was. Ze gingen het uitzoeken, ze vertelde daarbij dat ze een case zouden openen en het zo snel mogelijk zouden oplossen.. Ik moest maar gewoon mijn telefoon afentoe aan en uit doen. Eind van de dag belde ik weer om informatie maar ze wisten nog steeds niks. Ze vertelde dat ze er alles aan deden maar dat het niet vandaag zou lukken en ze maandag weer verder zouden gaan. Ik ben behoorlijk boos geworden en compensatie vinden ze niet nodig. Blijkbaar niet zo belangrijk genoeg. Dit is zeer slechte service. Je zit het hele weekend zonder enkel bereik en kan helemaal niks. Ik betaal een abbonement en heb een telefoon. Je zou toch denken dat ze wel wat meer hun best doen.
Sinds het activeren van mijn nieuwe simkaart kan ik helemaal niets meer. Mijn vriendin heeft hetzelfde. Helaas hebben we in hetzelfde weekend ons abonnement verlengd.

De oude simkaart is gedeactiveerd, en de nieuwe 'succesvol' geactiveerd. Echter, we kunnen geen verbinding maken met het netwerk van T-mobile. Niet bellen, gebeld worden, sms'en, internetten, niets.

Als ik handmatig verbinding probeer te maken met het T-mobile netwerk, geeft de telefoon aan dat het tijdelijk niet beschikbaar is en dat ik het later moet proberen.

Dit speelt al sinds vrijdag zo te lezen, sinds zaterdagochtend voor mij persoonlijk. Volgens de klantenservice zou het toen binnen 24 uur opgelost worden. Helaas, helaas.

Ik heb nog steeds het gevoel dat niemand weet wat er aan de hand is, want ik heb al twee keer onze nummers door moeten geven zodat er naar gekeken kan worden, en hier opnieuw wordt er om verduidelijking gevraagd. Dat wekt geen vertrouwen.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want de werkweek is weer begonnen...
Je zou intussen toch wel eens een updaten verwachten aangezien het nog steeds niet werkt... intussen al 67 uur niet bereikbaar....
Hier het zelfde, zaterdag nieuwe sim geactiveerd via de website (zoals in de bijgaande brief staat) daarna de nieuwe sim geplaatst en tot nu "geen service". Gisteren en vandaag gebeld en er wordt aan gewerkt.. begreep dat het koppelen van de nummers aan de nieuwe simkaarten niet lukt, dit zou een automatische (software) koppeling moeten zijn.
Zou wel prettig zijn dat als er iets meer informatie is dat ook doorgegeven wordt..
Hier inderdaad hetzelfde! Had misschien een goede optie geweest om aan te geven dat het nu niet verstandig is om de nieuwe simkaart te activeren! Eerst nog wel even bereik gehad met mijn oude toestel maar dit was ook opeens verdwenen!
Hallo, ik ervaar hetzelfde probleem sinds vrijdag.

Met vriendelijke groet,

Marco
Goede avond, ook bij mij lukt het niet om verbinding te krijgen met een nieuwe simkaart; vandaag een nieuwe telefoon ontvangen met nieuwe sim (nanosim telefoon); sim geactiveerd via my T-mobile, netjes een verificatie code gekregen op mijn oude telefoon (met oude sim), oude sim heeft inmiddels geen service meer maar de nieuwe ook niet (alleen noodoproep)
Dit meen je niet. Probleem is al vier dagen bekend en nieuwe klanten die vandaag welkom geheten moeten worden laten ze ook in de kou staan. Gasten, echt.....
En de laatste reactie van Issam is echt koning, maar wel een paar dagen te laat.
Vanochtend nog steeds geen oplossing. Al 4 dagen compleet onbereikbaar!
Wat is dit jongens??????

Het is niet of mobiele telefonie nou nieuwe techniek is.
4 dagen geen bereik vindt ik echt onverkoopbaar! !

Hoop dat er vandaag nou eindelijk een oplossing komt.....
Ik zit al vanaf vrijdag zonder verbinding met exact hetzelfde probleem.
Ik vraag me af hoe hard hier aan gewerkt wordt.
Al 3 keer hierover gebeld en elke keer als antwoord:" even geduld houden we zijn er mee bezig.

Waar blijft de proactieve reactie van TMobile want dit is echt onverkoopbaar.
Dit kost mij omzet en een aanbod van een vergoeding van €10,-- is echt belachelijk.

Ik zou zeggen binnen nu en een uur moet het opgelost zijn Daniël heeft TMobile een andere oplossing verzonnen!!!!!
Nou Thalina de technici hebben mij niets gevraagd. Vraag me ook af hoe ze dat willen doen. Het zou wel goed zijn uit te leggen hoe je als beursgenoteerde onderneming zo lang je klanten in de kou laat staan en wat je daar ook concreet tegenover stelt ipv een houd geduld reactie.
Hier ook al 3 dagen geen telefoon - zakelijk gezien loop ik schade op. Ik heb verzocht mij actief elke dag te informeren. Het voorstel omdat via SMS te doen heb ik vriendelijk afgeslagen..........
Reputatie 1
Heel leuk elke keer dat geduld. Jullie praten natuurlijk makkelijk omdat jullie er zelf geen probleem mee hebben. Hoe zouden jullie het vinden? Je verliest klanten, je kan totaal niks.. dit loopt zeker schade. Plaats van geduld zouden jullie ook iets kunnen denken over compensatie? Want daar wordt continue maar overheen gepraat. Het is verdomme 5 dagen.. jullie doen alsof het niks is.