[Opgelost] Signalen problemen Internet T-Mobile Thuis 08-08-2018

• 8 augustus 2018
  • 24 reacties
  • 4685 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 3860 reacties
[9 augustus 2018 09:53]
We krijgen meldingen binnen dat de storing opgelost is.

[8 augustus 2018 16:31]
Er is momenteel nog veel onduidelijkheid over de oorzaak en oplossing van de storing. Een verwachte eindtijd is nog niet bekend. Van sommige klanten vernemen we dat een fabrieksreset kan helpen. Of dit bij jou ook het geval is, kunnen we niet met zekerheid zeggen.

[8 augustus 2018 14:22]
Op dit moment is er een algemene storing in ons internet, meedere plaatsen in Nederland zijn hierdoor getroffen. Zodra we meer weten over de status van de storing, lees je het in dit topic!

24 reacties

Valt Helmond hier nu ook onder?
eindhoven nu in iedergeval ook
Dordrecht ook
Ja hier in Eindhoven ook, enig idee hoe lang dit gaat duren?
Ja hier in Eindhoven ook, enig idee hoe lang dit gaat duren?
als ze dat zouden weten zou het vast in de update staan. Zo werkt het echter meestal niet met techniek, een storing moet eerst gevonden worden, en dan is het maar net wat er precies mis is en hoe lang het duurt om het op te lossen, en zelfs dan zijn schattingen niet iets wat engineers graag doen.

Ja hier in Eindhoven ook, enig idee hoe lang dit gaat duren?als ze dat zouden weten zou het vast in de update staan. Zo werkt het echter meestal niet met techniek, een storing moet eerst gevonden worden, en dan is het maar net wat er precies mis is en hoe lang het duurt om het op te lossen, en zelfs dan zijn schattingen niet iets wat engineers graag doen.

Ja snap ik, afwachten tot ze met een update komen dan.

Ja hier in Eindhoven ook, enig idee hoe lang dit gaat duren?als ze dat zouden weten zou het vast in de update staan. Zo werkt het echter meestal niet met techniek, een storing moet eerst gevonden worden, en dan is het maar net wat er precies mis is en hoe lang het duurt om het op te lossen, en zelfs dan zijn schattingen niet iets wat engineers graag doen.

Ja snap ik, afwachten tot ze met een update komen dan.

helaas wel 🙂 komt nooit goed uit, maar gelukkig werkt mobiel internet (nog) wel. 🙂
Veghel ook.🤨🤨
Op http://www.allestoringen.nl/storing/t-mobile is meer info gegeven (niet veel)

"Landelijke storing inderdaad. Zojuist contact met de BO van T-Mobile gehad. Er ligt een server uit waardoor alle modems of niet online komen danwel hun verbinding verloren zijn. TV diensten doen het wel, maar internet niet. Er wordt op dit moment aan gewerkt. Alleen is de vraag hoe lang het gaat duren. Daar konden ze bij de BO geen uitspraken over doen."
Alphen aan den Rijn.
Op http://www.allestoringen.nl/storing/t-mobile is meer info gegeven (niet veel)

"Landelijke storing inderdaad. Zojuist contact met de BO van T-Mobile gehad. Er ligt een server uit waardoor alle modems of niet online komen danwel hun verbinding verloren zijn. TV diensten doen het wel, maar internet niet. Er wordt op dit moment aan gewerkt. Alleen is de vraag hoe lang het gaat duren. Daar konden ze bij de BO geen uitspraken over doen."

zegt mij in iedergeval niets meer, een server 'er uit' kan net zo goed een router zijn of andere netwerk device. we wachten wel af tot het weer gaat werken of er een meer zegende update komt
hier in eindhoven (bij mij tenminste) werkte het nu weer.
Hier in Dordecht werkt het ook weer.
In Eindhoven nog niet.. Bij mij
In Eindhoven nog niet.. Bij mij

misschien je modem eens resetten ? al het natuurlijk ook kan zijn dat pas een gedeelte is opgelost.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi iedereen!

Bedankt voor jullie meldingen, dat waarderen we enorm! Fijn om te lezen dat het bij sommigen weer werkt. Excuses aan degenen die nog problemen ervaren met het internet.

Er is momenteel nog veel onduidelijkheid over de oorzaak en oplossing van de storing. Ik had gehoopt nu een update te kunnen geven aan jullie wat betreft de verwachte eindtijd, hier kan ik dus nog niets over zeggen omdat dat onbekend is. We vernemen van sommige klanten dat een fabrieksreset kan helpen om het internet weer online te krijgen, maar of dit daadwerkelijk helpt kan ik niet beloven. Jullie kunnen het uiteraard proberen, niet geschoten is altijd mis! Letten jullie er wel op dat met zo'n reset alle eigen ingestelde instellingen in het modem verloren gaan?

Ik blijf graag van jullie updates ontvangen. Werkt het weer? Laat het mij gerust weten!
Hier (Amsterdam) werkt glasvezel weer; zonder restart van modem.
hier werkt het inmiddels (eindhoven) weer niet meer, dus oplossing was van tijdelijke duur 😉
Bij mij in Nijmegen heeft hij het een tijdje weer gedaan en nu inmiddels weer niet.
Hier (Eindhoven) nergens last van (gehad).
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Patrick040 en @djolenda,

We krijgen van meerdere klanten de melding dat het internet weer up and running is na de storing. Werkt het bij jullie inmiddels ook weer?
mag hopen dat het inmiddels was opgelost, na de 2e storing was na een uurtje weer opgelost, raar dat je vanuit jullie technische team nog niets terug hebben gehoord over oorzaak en oplossing; het moet toch te zien zijn als iets zo simpels als het gemiddelde verbruik van bandbreedte of het probleem opgelost is. Als je maar de helft verbruikt per uur als je normaal doet in deze periode zou je kunnen zeggen dat het nog niet opgelost is, als je op het gemiddelde zit zou het in iedergeval voor de meeste klanten opgelost moeten zijn.

Toch fijn dat je het even vraagt 🙂 hier werkt het vandaag (tot nu toe) in iedergeval prima.
Badge
Hey @Patrick040 ,

Dankjewel voor je terugkoppeling! Ik ben erg blij dat het weer werkt bij je thuis.
Hoe zit het met de verbinding bij jou @djolenda ?
Reputatie 2
tijdelijke Storing was het bij mij ( hopelijk )😉

Reageer