Beantwoord

OPGELOST - [Storing / Compensatieregeling] Telefoongesprekken komen niet tot stand

• 14 augustus 2015
  • 493 reacties
  • 133827 Bekeken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

493 reacties

Reputatie 4
Badge +4
In Zwolle "Alleen noodoproepen" en "Geen service", nog steeds niet!!
Dacht dat mijn telefoon/ simkaart kapot was, maar nu lees ik dit.
Al vele malen opnieuw opgestart, batterij eruit/ erin, simkaart eruit/ erin... geen oplossing!

Doet me denken aan vroeger tijden bij BEN... met enige regelmaat "Alleen noodoproepen" (en varianten daarop) in beeld.
iJpbosk, het lijkt dus niet voor iedereen te gelden?
[Update 18:44]

De storing betreft een software fout in een van onze datacentra, waardoor we niet alle simkaarten kunnen koppelen aan het netwerk. Een herstart van het systeem heeft helaas niet gewerkt. Op dit moment starten we een back-up op. We verwachten dat in de loop van de avond de meeste problemen zijn opgelost. Zodra we een update hebben zullen wij deze hier plaatsen.
Al 3 jaar klant bij T-Mobile heel erg tevreden al die tijd, maar dit is gelijk vanaf 2 uur al een hele lange storing gelijk weer het uiterste!
nou had al weinig bereik hier met T mobile.

Misschien toch maar naar andere aanbieder .

Vanaf 14.30 niet meer bereikbaar.

balle tent:?
Ik zit al sinds vanmiddag 14.00 zonder netwerk. Kan gebeuren, maar vind de informatie die naar buiten komt summier!! Is het een grote moeite om wat meer informatie vrij te geven?? Laatste bericht van T-mobile is ruim 4 uur geleden! Jammer
Reputatie 1
Ik heb ditmaal geen problemen! gewoon 4G en 3G en helaas nog wel E wat wel voor veel ellende veroorzaakt. Sterkte voor de mensen die onbereikbaar zijn.. Geniet van de rust (soms ook wel heerlijk toch?
Reputatie 1
Dit is de eerste keer dat in op t-moblie netwerk zit maar ook de laatste! Dit heb ik nog bij geen ander gehad! Waardeloos!

Slaat natuurlijk nergens op deze reactie....
[Update 19:38]

Wij kopiëren nu SIM data naar een back-up locatie. Status staat nu op 50%. Wij kunnen niet switchen naar een andere partij omdat dat alleen mag wanneer de verwachte oplostijd langer dan 3 dagen is.
Reputatie 1
Dit is de eerste keer dat in op t-moblie netwerk zit maar ook de laatste! Dit heb ik nog bij geen ander gehad! Waardeloos!

Slaat natuurlijk nergens op deze reactie....

Komt tie nog wel achter.. De andere drie hebben ook op de naarste momenten problemen:)
@T-Mobile,

Ik zit in Portugal en krijg SIM foutmelding/netwerk foutmelding. Heeft dat ook betrekking op deze storing?
Reputatie 1
Kan gebeuren toch. Om dan maar gelijk los te gaan op t mobile is ook wat overdreven. Kan bij andere aanbieders net zo goed gebeuren. Komt heus wel weer goed.
2 woorden, 9 letters, Duurt Lang..
Badge +12
@Wesley1994,

Dat klopt! Iedereen die een T-Mobile simkaart heeft, maakt gebruik van één van de drie datacentrales van T-Mobile. Ook als je in het buitenland zit, maak je hier gebruik van. Omdat nu één van deze datacentrales een storing heeft, kan het dus zijn dat je ook vanuit het buitenland niet kunt bellen 😞
Duurt wel lang nu hoor. Kan niks buiten mijn wifi bereik .
Dit is een grote storing die 1/3 van de klanten treft. De storing bevindt zich in de meest belangrijke database van het netwerk, zo'n database laat zich niet zo gemakkelijk herstellen.
Reputatie 6
Update 22:22
Het systeem is zich nog aan het opstarten. Wanneer het weer mogelijk is om te bellen en sms-en is op dit moment nog niet duidelijk. Zodra er nieuws is informeert T-Mobile de klant direct.
En .. Wat krij wij na de storing?? allen Excuses van T-Mobile????!!!
Reputatie 6
PWA777 heeft op het Tweaker's forum een uitleg gegeven over wat er nu precies aan de hand is en waarom er nog steeds mensen zijn die geen verbinding krijgen.

De vraag was waarom het nu voor sommige wel en voor sommige niet werkt;

Dit is niet vreemd. Een GSM netwerk is een behoorlijk complex systeem en een HLR is een soort van zenuwcentrum in het netwerk. Er gaan gigantische volumes verkeer over het HLR, het is de computer die per simkaart weet waar deze te vinden is, welke services die simkaart mag gebruiken en zorgt voor correcte afhandeling van updates die de simkaart aan het netwerk doorgeeft. Als de HLR uitvalt krijg je 2 problemen; álle devices (SIM kaarten) op die HLR vallen weg en er komt enorme druk op omliggende systemen omdat die constant het HLR proberen aan te roepen. Daarnaast valt de verbinding bij alle telefoons weg, die juist extra signalen op het HLR gaan afvuren met als signaal "hey ik ben er nog!" zoals geprogrammeerd (je telefoon "denkt" immers dat dit situatie is zonder bereik en probeert actief contact te leggen met het netwerk). Dit zorgt voor een golf aan verkeer op het al overbelaste HLR wat het probleem verergert.

Het HLR is zonder meer één van de meest a-relaxte onderdelen van een GSM netwerk om stuk te hebben staan en een back-up online krijgen gaat niet 123 zonder problemen.

Zodra de signaling volumes afnemen of beheersbaar worden en systemen weer stabiel zijn gaan de mobieltjes gewoon weer in de rust stand (ze weten immers dat het netwerk weer naar ze luistert) en daardoor krijg je positieve spiraal dat de druk op het HLR afneemt.

Dan kunnen er nog steeds problemen zijn bij sommige users omdat alle updates die in het HLR weggeschreven moesten worden tijdens de down-time (nu dus al 10 uur) nooit meer teruggehaald kunnen worden (met mogelijkerwijs weer allerlei bouncende error messages tot gevolg).

Hopelijk is het probleem nu iets duidelijker.
T-Mobile geeft aan dat er een compensatieregeling komt...

We zijn ons ervan bewust dat onze klanten veel last ondervinden van deze storing. Natuurlijk buigen wij ons ook over een schadevergoeding. Meer informatie hierover wordt nadat de storing is opgelost op de website www.t-mobile.nl/netwerkstoring gepubliceerd. Onze prioriteit ligt op dit moment bij het oplossing van de storing.
Het is voor mij nog steeds niet opgelost..
Reputatie 6
Het is voor mij nog steeds niet opgelost..

Het zal ook nog wel even duren. De server die herstart is zal zeer langzaam alle simkaarten activeren. Maar ondertussen wordt deze van alle kanten met verzoekjes van honderdduizenden gsm's overspoeld. Het beste is dat iedereen gaat slapen en hun telefoon uitzet :D

Geduld is nu wat iedereen moet hebben, alles komt goed!
Mensen het is erg vervelend maar zoiets kan gebeuren...als je belangrijke telefoon verwacht dubbel erg...hoop dat het snel goedkomt!!!
Badge +12
Update 23.30 uur

Zoals in eerdere statements is gezegd, zijn de SIM-gegevens overgezet naar een ander datacentrum. Dit blijkt niet de volledige oplossing te zijn. Het probleem is helaas hardnekkiger dan in eerste instantie gedacht. T-Mobile kan op dit moment niet duidelijk aangeven wanneer klanten weer volledig gebruik kunnen maken van het netwerk. Ongeveer 30% van de klanten heeft hier last van.

T-Mobile is nu stap voor stap klanten aan het overzetten. technici werken net zo lang door totdat het probleem is opgelost. T-Mobile adviseert hun klanten om de T-Mobile website in de gaten te houden voor verdere updates.
Ik heb weer netwerk bereik!
Gaat dit dagen duren?