Beantwoord

OPGELOST - [Storing / Compensatieregeling] Telefoongesprekken komen niet tot stand

  • 14 augustus 2015
  • 493 reacties
  • 133828 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Hoi allemaal,

Door een storing in de software kwam een deel van de telefoongesprekken niet tot stand en was het niet mogelijk om gebruik te maken van data.

[Update zondag 20:10]
De meeste klanten kunnen weer bellen, sms'en en internetten (2G, 3G en 4G). Ervaar je nog steeds problemen met je bereik? Haal dan de simkaart uit je telefoon en stop hem er weer in. Je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met ons netwerk.

Ook het doorschakelen van oproepen werkt weer voor al onze klanten. Op dit moment kan een kleine groep klanten nog wel problemen met hun voicemail ervaren. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.

Ervaar je hierna nog steeds klachten? Stuur ons dan een bericht op Twitter of Facebook of laat een reactie achter in dit topic Je kunt ook bellen naar onze klantenservice op 06 - 2400 1200 (Onze telefonische klantenservice is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 09:00 tot 17:30 uur.). Zakelijke klanten kunnen bellen naar 0800 - 7112. Neem je contact op via Twitter? Gebruik dan hashtag: #IHNS.

Excuses voor het ongemak!
icon

Beste antwoord door Amy 10 september 2015, 18:09

@Trebs, @Angelique1974, @Roz15, @Richydw @Maurieske72, @all

Aangezien er nog veel vragen zijn over de compensatieregeling heb ik zojuist een topic gestart met meer informatie over de compensatieregeling. :)

In dit topic vind je terug wanneer getroffen klanten de 500MB-compensatiebundel ontvangen en leg ik uit waarom niet iedereen een sms ontvangen heeft.

Ook waren er inderdaad getroffen klanten, zoals Roz15, waarbij de bundel was toegevoegd en vervolgens weer verdween. Dit was een fout in het systeem en is ondertussen opgelost. De bundel is weer toegevoegd en zichtbaar op My T-Mobile en in de My T-Mobile App.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

493 reacties

Reputatie 6
Ik heb ook geen mail gehad. Hierdoor en door het feit dat ik afgelopen weekend mijn Facebook status en nog veel belangrijker, mijn smilies niet kon verzenden via WhatsApp onderweg, ben ik toch echt geneigd om juridische stappen te moeten gaan ondernemen.

Het feit dat ik emotioneel zeer slecht er aan toe ben door het niet bereikbaar kunnen zijn voor de rest van de wereld heeft mij dit doen besluiten. Dat ikzelf te dom was om eventueel zelfstandig tot een goede oplossing te komen laat ik in het midden, hierover mag mijn advocaat een uitspraak doen. Ik schuif dan ook alle verantwoordelijkheid af naar mijn telecomprovider, die gewoon 24/7 in mijn verslaving moeten kunnen blijven voldoen. Ik zal dan ook overwegen over te stappen naar een andere provider die nooit storing heeft en zal hierbij alle kosten gemaakt, terugvorderen via de rechter. Wanneer men hier niet aan voldoet zal ik persoonlijk een petitie starten om alle misstanden naar voren te laten komen.

Tot slot. Alle gemiste oproepen die ik gemist heb en hierdoor zogenaamde belangrijke zaken misgelopen ben omdat ik zelf geen fatsoenlijk backup systeem hadden, zal ik uiteraard ook meenemen in de rechtzaal. Mijzelf ook een stukje verantwoordelijkheid laten nemen gaat uiteraard niet op, ik betaal namelijk de per maand en daarom mag en kan er niks kapot gaan. Zo ook met mijn op afbetaling gekochte andere producten. Zie mijn andere claim bij Ziggo. Hiervan ondervind ik nog heftige problemen daar ik een paar dagen geen porno kon kijken. Het hoger beroep dient binnenkort.

Hopelijk van genoeg info voorzien,

Mvg....

Reputatie 1
Ook ik heb last gehad van de storing in de dagen dat deze er was. Ik ben meer dan 10 jaar klant bij T-mobile en heb eigenlijk nooit ergens last van gehad.
Ik zou dus graag willen afzien van elke mogelijke vorm van compensatie. Jullie bieden mij al ruime tijd een prima product aan, nooit klachten of andere dingen.
Vervelend om te zien dat mensen over elkaar heen vallen om zo nodig 500 mb of 1,50 eruit te willen halen.
Bedankt voor het aanbod maar niet nodig 😃
Reputatie 1
Ben er echt helemaal klaar mee.

Doe niet zo raar 😠 Er zijn erger dingen dan een paar dagen offline. Als ergens heel veel waarde aan hecht, dan heb je wel een back-up verbinding 😉 Geef de mensen de tijd om de boel weer te fiksen!
[Update 04:22]

Wij activeren langzaam weer klanten op ons netwerk. Dit kan nog even duren, om overbelasting te voorkomen, maar het gaat de goede kant op. Wij houden jullie op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +15
[Update 15:20] - Compensatieregeling

De opzet van de compensatieregeling is bekend. Het is logisch dat we onze klanten niet laten betalen voor een dienstverlening waar zij geen gebruik van kunnen maken. Op deze pagina vind je er alle informatie over. Je vindt daar ook antwoord op veelgestelde vragen.

De waarde van de periode waar het hier over gaat is vastgesteld op € 1,50 per klant. T-Mobile vindt dat niet in verhouding staan tot het ongemak dat onze klanten hebben ervaren. Daarom geven wij onze klanten in plaats daarvan een databundel van 500 MB.

Voor klanten die geen gebruik kunnen of willen maken van de 500 MB data zijn er twee opties. Zij kunnen alsnog voor de financiële tegemoetkoming van € 1,50 kiezen of zij ontvangen 125 T-Mobile Extra punten die zij kunnen gebruiken voor accessoires, of kunnen doneren aan een goed doel via de online T-Mobile Extra catalogus.
Goedemorgen,

Jawel is weer netwerk, niet goed maar toch we zijn weer in de lucht. Best lekker zo'n dag geen mobiel bereik :-)

Beetje jammer dat mensen zo zeuren, dit kan elk bedrijf gebeuren, techniek is techniek. T-mobile heeft hun best gedaan na een uur of 16.00 de abonnees prima op de hoogte gehouden wat er allemaal geprobeerd is om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Gewoon de storingspagina in de gaten houden :-)

Ik wens team die de hele nacht door heeft gewerkt en top weekend en drink er een goede borrel op.
Stelletje geldwolven.
Aahhw ik wil een vergoeding. Ga toch eens aan het werk mensen..!! Waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt. Ga je de ING ook vragen om geld te storten als er een storing is?
Ze hebben er alles aan gedaan om t op te lossen en nog zo lopen zeuren.
Get a job of nog beter GET A LIFE!!
Stelletje zeurpieten. Alsof ze het expres hebben gedaan.
Wat hadden jullie dan gedacht? Dat je 10 euro terug gestort krijgt? Hahaha.
Goed geregeld T Mobile en laat die mensen lekker zeuren die niks beter te doen hebben.
Zo... dan heb je een vergadering en nu voor de tweede keer mis ik zo veel heerlijke reacties waar ik op had kunnen reageren!!

KME, in het kort: Bedankt voor het houden van de wacht!

Puur omdat je niet een medewerker bent of profijt ontvangt, betekent niet dat je een standpunt van T-Mobile niet mag delen.
@RobbievanH

De storing zat in de HLR (Home Location Register). Dat is een database waarin alle details, van elke telefoon die geautoriseerd is om op het netwerk in te loggen, geregistreerd staat. In deze database staat elke SIM kaart die uitgegeven is door de provider. Een storing in een HLR is zeldzaam.

De eerste oplossing was herstarten.
Wat in mijn ogen een logische keuze is. Ook gaat hierbij geen data verloren.
Een herstart werkte niet, want het probleem was niet verholpen.

T-Mobile was goed voorbereid en had een Back-up klaarliggen.
Dat is een enorm data bestand die ingelezen moest worden om de gegeven in de HLR te vervangen.
Ook de Back-up terugplaatsen had niet geholpen.

Als er een defect is in één systeem waar je er maar 3 van hebt in het hele netwerk. Dan zit je met een probleem.
Iedereen die in de 'defecte' HLR aangemeld was moest worden overgezet naar de andere twee HLR's. Dit moet gefaseerd.
Als je dit in één keer doet, dan bezwijken de anderen ook. Hierin heeft T-Mobile ook goed gehandeld.

Het is en blijft technologie. Bezwijken doet het ooit.
T-Mobile kan hier weinig aan doen. Als een systeem plotseling crasht en verschillende oplossingen niet werken, dan zit je met je handen in het haar.
Dit kan even goed bij KPN en Vodafone gebeuren. Herinner je de Vodafone brand?
Ik vind dat T-Mobile dit netjes heeft opgelost. ;)

Zo zit het netwerk in elkaar. Zoals je ziet is een HLR het hart van een netwerk.



Zie de linkjes hieronder voor meer info.
Link 1.
Link 2.

T-Mobile heeft ook een mail uitgestuurd naar de gedupeerden waarin staat dat ze er alles aan doen om herhaling te voorkomen.

Het staat wat pagina's terug HenkDenkt, maar het zijn dus 3 systemen die elkaar kunnen opvangen.

Dat heet drievoudige redundantie, want 3 systemen kunnen elkaar opvangen en dat is nog los wat er lokaal aan virtuele redundantie is ingebouwd op de hardware.

Wat jij echter bedoeld is dat je per locatie twee volledig onafhankelijke servers neerzet die elkaar kunnen opvangen, dat is technisch voor een IT-er op locatie al een 4-voudige redundantie, want je hebt een virtuele server, zijn backup, de fysieke tweede backup server en, want het is namelijk niet meer dan een mirror van data, een backup van die backup server. Met 3 locaties, 12 voudige redundantie, ga normaal doen...

Mijn 3-voudige is al fysiek, om dat 6-voudig te maken in fysieke vorm is onzinnig en betekent dan 12-voudig met de lokale backups.

Dat daar downtime tussen kan zitten als je met de backup van de backup moet gaan werken, dat is iets waar ik geen medelijden of compensatie voor verwacht. Beter gesteld, ik ben er zelfs voor om een grote pot van 'compensatie' te maken vanuit mensen die de lieden, die dit weekend hard aan het werk zijn geweest, willen bedanken.

Waarom, omdat het ook getoond mag worden dat er ook klanten zijn die begrip hebben voor de moeite die voor hun gedaan is én die liever hun begrip uiten dan een compensatie aan te nemen.

Dus, klepel weet ik wel te vinden, maar ik ben meer benieuwd... Wat is jouw mening over virtuele servers (b.v. HyperV) dan of ben jij een ouderwetse fysieke fanaat?
[Update 12:25]

We zijn blij te kunnen melden dat ook de laatste klanten die nog niet waren aangesloten weer kunnen bellen. Ook internet zal in de loop van de middag weer mogelijk zijn. Heb je nog geen bereik zet je telefoon dan even uit en aan om weer op het netwerk te komen. Herhaal dat einde dag nog een keer om ook mobiel internet te activeren.
Vandaag de vergoedingskeuze gekregen. Ik zeg goed geregeld door T-Mobile. Andere bedrijven zouden hier wat van kunnen leren.
125 punten:8
Ik had geen last van de storing maar had graag twee dagen rust geruild voor 500 mb 😉
Voor noodgevallen hebben we hier in huis altijd nog prepaid simkaarten van andere netwerken (die helaas voor hun nooit gebruikt worden :p) Er kan immers altijd iets gebeuren, brand in zendmast bijvoorbeeld. Ze delen de kaarten nota bene gratis uit op straat. Als het essentieel is dat je bereikbaar bent, zorg hier dan zelf voor en leg de verantwoordelijkheid niet bij anderen. Dit is een oprechte tip, geen kritiek!
Wat een gezeur al vanaf het begin een abbo bij t mobile en dit is de eerste keer dat er een grote storing is. En zo werkt met de techniek van tegenwoordig een klein probleem met soms grote gevolgen. Ik ben super tevreden met t mobile.
Reputatie 1
Hoe zit t nu met die vergoeding?
Reputatie 6
Badge +13
Goedemorgen @9 9

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Rond 13:00 verwacht T-Mobile meer te kunnen vertellen over een compensatie voor klanten die getroffen zijn.

Groetjes,
Leroy
Niet alleen telefoongesprekken, heel veel gebruikers klagen ook over "Geen Netwerk", hier met 2 simkaarten idem, geen verbinding met netwerk mogelijk.
Bedankt voor dit antwoord Amy, dit verhelderd ook mijn vraag van vannacht.
Hier werken de 3 verbindingen naar behoren.
Mijn complimenten voor de vele updates vanuit T-Mobile.
Ja dat klopt sinds zondag ochtend werkt het weer lag van vrijdag tot zondag eruit
Reputatie 1
Hoe krijg ik een bericht van t-mobile over die schadevergoeding?
Reputatie 1
doe ik 😉
lang geleden dat t zo erg was
Reputatie 7
Badge +15
[Update 13:20]

Na een druk weekeinde waarin we met man en macht hebben gewerkt aan het oplossen van de storing, werken we vanaf vandaag aan een passende compensatie van het ongemak.

Hiervoor hebben we even tijd nodig. Zodra hier meer informatie over is, maken we dit kenbaar op de https:// https://www.t-mobile.nl/netwerkstoring en laat ik het aan jullie weten in dit forumtopic!
Reputatie 1
JGR1 heeft helemaal gelijk!