[Opgelost] Storing op het KPN netwerk zorgt voor issues bij T-Mobile Thuis

• 7 februari 2019
  • 389 reacties
  • 77916 Bekeken

Toon eerste reactie

389 reacties

Reputatie 3

Weet iemand nog een leuk bordspel? Eentje waarbij je niet na afloop de rest van je vrienden omgelegd hebt? Informatie over plekken met vers gestort cement zullen wel niet helemaal up-to-date zijn vandaag, het word vast lastiger de restanten te dumpen vanavond. 😂🙈Mens-Erger-Je-Niet lijkt me wel toepasselijk 😂

We kunnen wordfeuten met iedereen op dit forum 😂
Reputatie 2
Ben bang dat het morgen pas wordt, maar...... als je deze topic leest besef je pas hoe afhankelijk we geworden zijn met zijn allen: van internet en tv. Iedere provider heeft wel eens problemen met het leveren van diensten, er is er geen 1 die probleemloos is. Zal nooit gebeuren ook.
Daar gaat mijn spaarzame vrije rustige avondje bankhangen met darten
Reputatie 4
Badge +3
Daar gaat mijn spaarzame vrije rustige avondje bankhangen met darten

Lekker belangrijk dat achterlijke darten!
Reputatie 1
Na 1 uur en 24 min wachten heb ik eindelijk iemand kunnen spreken telefonisch. Heb gevraagd hoe het nou zit met de glasvezel en Dls situatie. En waarom een storing in het DLS netwerk ook invloed heeft op het glasvezel netwerk.

Kom tot de realisatie dat de glasvezel netwerk niet 100% glasvezel is. In het netwerk wordt het gecombineerd met het DLS netwerk. Zodoende dat de hele schakel maar net zo sterk is als zijn zwakste schakel.

Ook wordt er medegedeeld dat een volledig glasvezel netwerk nog niet is gerealiseerd. Is iets voor de toekomst.

Nu snap ik niet waarom ik betaal voor glasvezel als ik toch maar DLS (mischien +) ontvang. Kan net zo goed een provider kiezen die DLS doet en ook meteen de eigenaar is van het netwerk. Wat is het voordeel om een product af te nemen onder een bepaalde projectie via een omweg?

Wellicht tijd om me weer even te verdiepen in wat er eigenlijk aangeboden wordt op het markt.

Blijkbaar is er ook iets als 4g mobile thuis. Dat kan ik helaas nu niet opzoeken.

Wellicht handig om te delen. Dan is het 1 uur en 30 min die ik hieraan besteed heb toch ergens goed voor.
Reputatie 1
Wel internet geen tv in Zevenaar
Reputatie 4
Badge +3
Na 1 uur en 24 min wachten heb ik eindelijk iemand kunnen spreken telefonisch. Heb gevraagd hoe het nou zit met de glasvezel en Dls situatie. En waarom een storing in het DLS netwerk ook invloed heeft op het glasvezel netwerk.

Kom tot de realisatie dat de glasvezel netwerk niet 100% glasvezel is. In het netwerk wordt het gecombineerd met het DLS netwerk. Zodoende dat de hele schakel maar net zo sterk is als zijn zwakste schakel.

Ook wordt er medegedeeld dat een volledig glasvezel netwerk nog niet is gerealiseerd. Is iets voor de toekomst.

Nu snap ik niet waarom ik betaal voor glasvezel als ik toch maar DLS (mischien +) ontvang. Kan net zo goed een provider kiezen die DLS doet en ook meteen de eigenaar is van het netwerk. Wat is het voordeel om een product af te nemen onder een bepaalde projectie via een omweg?

Wellicht tijd om me weer even te verdiepen in wat er eigenlijk aangeboden wordt op het markt.

Blijkbaar is er ook iets als 4g mobile thuis. Dat kan ik helaas nu niet opzoeken.

Wellicht handig om te delen. Dan is het 1 uur en 30 min die ik hieraan besteed heb toch ergens goed voor.

Ja ik zou snel overstappen als ik jou was!
Reputatie 1

Weet iemand nog een leuk bordspel? Eentje waarbij je niet na afloop de rest van je vrienden omgelegd hebt? Informatie over plekken met vers gestort cement zullen wel niet helemaal up-to-date zijn vandaag, het word vast lastiger de restanten te dumpen vanavond. 😂🙈Mens-Erger-Je-Niet lijkt me wel toepasselijk 😂

klinkt als een goed plan 😎
Reputatie 1
Azijn weer in de aanbieding Tom?
Krijgen we wel nog vanavond tv??
Klopt het dat de wan led niet brand dus geen internet en vasteTelefoon, maar de tv box het wel doet?

Alles doet het weer om 22:24
Reputatie 7
Badge +10
er is een ETN storing bij KPN in Zwolle. dit heeft enkel invloed op WBA klanten. klanten op ODF (waar 750mbit beschikbaar is) worden niet getroffen omdat T Mobile volledig in eigen beheer heeft en dus niet afhankelijk is van een active operator zoals KPN.
de storing is inmiddels geescaleerd binnen KPN en er word hard gewerkt op de ETN locaties Zwolle en Amsterdam.
Reputatie 1
Klopt het dat de wan led niet brand dus geen internet en vasteTelefoon, maar de tv box het wel doet?
Sommige hebben internet of tv anderen niets dus zou goed kunnen
Reputatie 1
er is een ETN storing bij KPN in Zwolle. dit heeft enkel invloed op WBA klanten. klanten op ODF (waar 750mbit beschikbaar is) worden niet getroffen omdat T Mobile volledig in eigen beheer heeft en dus niet afhankelijk is van een active operator zoals KPN.
de storing is inmiddels geescaleerd binnen KPN en er word hard gewerkt op de ETN locaties Zwolle en Amsterdam.

Wat is ETN? En houdt dat geëscaleerd in dat het heel lang gaat duren?

ETN, WBA,OFD... WTF?🤔
Reputatie 3

klinkt als een goed plan 😎

En dan wel met woorden zoals storing, tv, internet etc... haha
Reputatie 7
Badge +5

[21:35] We willen jullie bedanken voor jullie geduld. Weet dat we non stop bezig zijn om alles snel op te lossen - we houden jullie op de hoogte!Dit zeggen ze al UREN, geef de klanten eens de echte info, wat is er kapot en wat is de prognose qua reparatietijd, blijven bedanken voor ons geduld houdt nu op, mijn geduld is iig.OP

Jr kan als provider niet urenlang blijven melden dat we geduld moeten hebben, we zijn betalende klanten en hebben gewoon recht op goede service en informatie

Ze kunnen ook niets zeggen. Soms is er niet meer informatie. Wie zegt dat de volledige root cause is gevonden? Of dat dit door de netwerkprovider gedeeld wordt. Zeker gezien het complex lijkt te zijn, zal men uiterst voorzichtig zijn met het geven van tijdschattingen.

Ik zou zeggen; laat het rusten, ga wat anders doen. Het is balen, maar vooralsnog is het niet anders. Afwachten tot de reparatie is uitgevoerd.

Wel fijn dat je voor de leken onder ons ook even uitlegt wat ETN, WBA en ODF betekenen ....
Ik kijk televisie met de google chrome kast, en ik heb geen onbeperkt internet via mijn telefoon abbonnement. Wie betaald die kosten dat ik nu extra voor mijn internet moet betalen? Omdat jullie t-mobile home storing heeft.
jammer dat ik krijg die extra zenders niet op tv anywhere krijg maar toch blij met wat zenders

21:35

We willen jullie bedanken voor jullie geduld. Weet dat we non stop bezig zijn om alles snel op te lossen - we houden jullie op de hoogte!

20:20

De herstelwerkzaamheden van de netwerkbeheerder zijn nog steeds in volle gang. Bedankt voor jullie geduld. Zodra we meer weten, plaatsen wij direct een update.

19:10

Wij zijn momenteel in gesprek met KPN (de netwerkbeheerder) en zullen jullie informeren zodra er een update is.

18:10

De netwerkbeheerder (KPN) meldt dat het problemen heeft met een netwerkcentrum. Hierdoor ondervinden verschillende regio's hinder. Dit speelt bij alle providers die gebruikmaken van dit netwerk. We werken keihard aan herstel van dit netwerk.

16:55 uur

We ontvangen op dit moment signalen over mogelijke problemen met diensten van T-Mobile Thuis. Bedankt voor de meldingen, we zijn deze aan het onderzoeken!

krijg ik wel extra data zodat ik youtube kan kijken? :D
Reputatie 7
Badge +10
ETN = Ethernet Transport Netwerk
WBA = KPN wholesale (waar andere providers inkopen)
ODF = Eigen netwerk van T Mobile direct bij Reggefiber afgenomen(Dus zonder KPN er tussen)
Escalatie = opschalen ( net als bij de brandweer worden er extra mensen ingezet)

Je kan heel veel info naar je klant gooien maar het word er niet sneller door opgelost.
Het probleem is er. er word hard aan gewerkt. het is nog niet bekend wanneer het is opgelost.
Reputatie 3
Badge

ETN, WBA,OFD... WTF?🤔

Etn = Ethernet Transport Netwerk, of simpel gezegd,.de kpn netwerk die je verbinding mogelijk maakt.

Wba is op simpele termen klanten die aangesloten zijn via het KPN netwerk, oftewel Wholesale Broadband Access

Odf zijn klanten die vanuit distributie punt direct aangesloten zijn bij T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +5

Wel fijn dat je voor de leken onder ons ook even uitlegt wat ETN, WBA en ODF betekenen ....

Je kunt het ook gewoon vragen. Hidden doet zijn best om als medeklant info te delen.

Wba is de dienst waarmee KPN Wholesale diensten levert aan serviceproviders als Telfort en KPN. ODF houdt in dat T-Mobile op die plek gebruik maakt van eigen netwerkapparatuur en niet van KPN Wholesale/WBA. Dit is op een aantal plekken het geval, maar lang niet overal.

ETN weet ik zo niet.
Heb weer TV en internet.! 5346

Reageer