[Opgelost] Storing op het KPN netwerk zorgt voor issues bij T-Mobile Thuis

• 7 februari 2019
  • 389 reacties
  • 77881 Bekeken

Toon eerste reactie

389 reacties

hier werkt ‘t ook weer 036
in eygelshoven 6471 jx is wweer tv internet is er ook
Reputatie 1
Brian had kunnen schrijven:

Timeline reality voor vermaak ter compensatie van geen tv, internet en telefonie ...

16:00 komen veel gesprekken binnen, worden meldingen gemaakt van een mogelijk probleem.

16:30 wordt besloten om iemand (laten we zeggen Tim) naar een wijkkast te sturen. Tim constateert dat het wellicht ingewikkelder zal zijn dan hij had verwacht. Belt vervolgens senior op.

16:50 komt senior langs en beoordeelt de situatie.

16:55 koffiepauze/ rookpauze, senior (laten we zeggen Theo) besluit om een melding te plaatsen voor de stand van zaken.

17:30 besluit Theo om expert crew (laten we zeggen Bert en Ernie) op te roepen naar locatie.

18:00 komen Tim, Theo, Bert en Ernie tot de realisatie dat het probleem niet in de wijkkast ligt, maar elders.

18:10 rookpauze en Theo in gesprek met netbeheerder. Er wordt besloten dat de dienst van Tim en Theo erop zit. Het is een lange dag geweest.

18:30 Bert en Ernie wachten op telefoontje van netbeheerder.

19:00 netbeheerder belt Ernie.

19:10 Ernie in gesprek. Bert besluit de stand van zaken te delen met iedereen.

19:30 Bert en Ernie zijn terug gegaan naar kantoor, werd een beetje fris buiten.

20:00 koffiepauze en rookpauze.

20:20 Ernie is in gesprek met netbeheerder wil weten wat de stand van zaken zijn. Bert besluit om kenbaar te maken dat ze nog steeds bezig zijn.

21:35 netbeheerder is nog steeds opzoek naar oorzaak. Ernie vertelt Bert, dit wordt een lange nacht. Bert besluit om te gaan roken. Maakt kenbaar dat ze hun best aan het doen zijn.
Hier werkt het nu weer 036
Hier in Grave (Noord-Brabant zo tegen Nijmegen aan) ook al lange tijd geen tv internet en telefonie. Gaat om pc 5361. Modem al diverse keren herstart zonder resultaat..

Hier sprong alles weer aan en schrok ervan haha na een hele avond dat ipmelding op het scherm gehad te hebben 😂😂.

Thanks T-Mobile
ETN = Ethernet Transport Network (Infrastructuur voor verbindingen)
ODF = Optical Distribution Frame (Verdeelkast met lades, in elke lade kunnen 48 glasvezel strengen worden aangesloten)
WBA = Wholesale Broadband Access (hiermee zet je je eigen product in de markt op het netwerk van de netbeheerder in dit geval KPN.

22:30 Het probleem lijkt te zijn opgelost. Wij hebben nog geen officiële bevestiging, maar laten dit uiteraard aan jullie weten zodra dit het geval is. Werkt het nog niet? Haal dan 10 seconden je modem (en/of media converter) van de stroom. We horen het overigens graag als alles weer bij je werkt.

Check! Hier (Oud-Beijerland, ZH) alles weer ok!
Reputatie 2
In Heerlen 6416 doet de Tv het weer.
Reputatie 5
Badge +3
@Eerlijkheidwordtgewaardeert. Opzich een grappig verhaal. Alleen denk ik dat de realiteit wat anders ine elkaar steekt. Zoals eerder vermeld speelde/speelt dit probleem bij KPN. T-Mobile is voor het leveren van haar vaste diensten afhankelijk van KPN. Ik denk dat heel wat mensen daar heel hard aan hebben gewerkt. Zowel bij KPN en T-Mobile. Ik denk dat je deze mensen te kort doet met dit soort vertier.

er is een ETN storing bij KPN in Zwolle. dit heeft enkel invloed op WBA klanten. klanten op ODF (waar 750mbit beschikbaar is) worden niet getroffen omdat T Mobile volledig in eigen beheer heeft en dus niet afhankelijk is van een active operator zoals KPN.
de storing is inmiddels geescaleerd binnen KPN en er word hard gewerkt op de ETN locaties Zwolle en Amsterdam.
Wat is ETN? En houdt dat geëscaleerd in dat het heel lang gaat duren?

ODF = Optical Distribution Frame (Verdeelkast met lades, in elke lade kunnen 48 glasvezel strengen worden aangesloten)
WBA = Wholesale Broadband Access (hiermee zet je je eigen product in de markt op het netwerk van de netbeheerder in dit geval KPN.
4703BR 28 ... sinds 22.30 werkt alles weer in Roosendaal-west
was wel lekker even zonder internet en tv

er is een ETN storing bij KPN in Zwolle. dit heeft enkel invloed op WBA klanten. klanten op ODF (waar 750mbit beschikbaar is) worden niet getroffen omdat T Mobile volledig in eigen beheer heeft en dus niet afhankelijk is van een active operator zoals KPN.
de storing is inmiddels geescaleerd binnen KPN en er word hard gewerkt op de ETN locaties Zwolle en Amsterdam.
Wel fijn dat je voor de leken onder ons ook even uitlegt wat ETN, WBA en ODF betekenen ....

In Amsterdam 1057 nog steeds geen internet.
was wel lekker even zonder internet en tv
Kunt altijd een kabel uittrekken haha
Ik heb nog steeds geen tv (1087) alle stekkers 10 seconden er uit gedaan maar helaas
In Arnhem werkt alles weer 👍👍👍
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WendySmeets, kun je jouw modem (en de kleinen zwarte media converter als je die hebt) voor tien seconden van de stroom halen? Laat ze één voor één opstarten. Helpt dat?
Hi @WendySmeets, kun je jouw modem (en de kleinen zwarte media converter als je die hebt) voor tien seconden van de stroom halen? Laat ze één voor één opstarten. Helpt dat?

Dat heb ik al twee keer gedaan, maar het heeft helaas niet geholpen.
Hier is nog geen internet. Ik heb de stekker van de router 10 sec eruit gehaald en weer terug maar nog steeds niets. Haarlem 2035SH
Hier werkt de tv ook weer, Hoorn. Ik had geen problemen met internet.

22:30 Het probleem lijkt te zijn opgelost. Wij hebben nog geen officiële bevestiging, maar laten dit uiteraard aan jullie weten zodra dit het geval is. Werkt het nog niet? Haal dan 10 seconden je modem (en/of media converter) van de stroom. We horen het overigens graag als alles weer bij je werkt.

22:20

De monteurs van KPN zijn druk bezig om de verbinding te herstellen. De extra benodigde hardware is inmiddels op locatie aangekomen en wordt ingezet. Zodra we meer weten, plaatsen we dit hier.

21:35

We willen jullie bedanken voor jullie geduld. Weet dat we non stop bezig zijn om alles snel op te lossen - we houden jullie op de hoogte!

20:20

De herstelwerkzaamheden van de netwerkbeheerder zijn nog steeds in volle gang. Bedankt voor jullie geduld. Zodra we meer weten, plaatsen wij direct een update.

19:10

Wij zijn momenteel in gesprek met KPN (de netwerkbeheerder) en zullen jullie informeren zodra er een update is.

18:10

De netwerkbeheerder (KPN) meldt dat het problemen heeft met een netwerkcentrum. Hierdoor ondervinden verschillende regio's hinder. Dit speelt bij alle providers die gebruikmaken van dit netwerk. We werken keihard aan herstel van dit netwerk.

16:55 uur

We ontvangen op dit moment signalen over mogelijke problemen met diensten van T-Mobile Thuis. Bedankt voor de meldingen, we zijn deze aan het onderzoeken!

Bij mij werkt alles weer. 7971

Bij mij in DenHaag werkt het ook weer
Reputatie 4
Badge +3
Hier in Odijk werkt alles ook weer! 👍

22:20

De monteurs van KPN zijn druk bezig om de verbinding te herstellen. De extra benodigde hardware is inmiddels op locatie aangekomen en wordt ingezet. Zodra we meer weten, plaatsen we dit hier.

21:35

We willen jullie bedanken voor jullie geduld. Weet dat we non stop bezig zijn om alles snel op te lossen - we houden jullie op de hoogte!

20:20

De herstelwerkzaamheden van de netwerkbeheerder zijn nog steeds in volle gang. Bedankt voor jullie geduld. Zodra we meer weten, plaatsen wij direct een update.

19:10

Wij zijn momenteel in gesprek met KPN (de netwerkbeheerder) en zullen jullie informeren zodra er een update is.

18:10

De netwerkbeheerder (KPN) meldt dat het problemen heeft met een netwerkcentrum. Hierdoor ondervinden verschillende regio's hinder. Dit speelt bij alle providers die gebruikmaken van dit netwerk. We werken keihard aan herstel van dit netwerk.

16:55 uur

We ontvangen op dit moment signalen over mogelijke problemen met diensten van T-Mobile Thuis. Bedankt voor de meldingen, we zijn deze aan het onderzoeken!

Bij mij werkt alles weer. 7971
Bij mij in DenHaag werkt het ook weer

1087 werkt het niet
Nog Geen internet 1613AR
Grootebroek! 😡😡😡

Reageer