[Opgelost] Storing op het KPN netwerk zorgt voor issues bij T-Mobile Thuis

• 7 februari 2019
  • 389 reacties
  • 77810 Bekeken

Toon eerste reactie

389 reacties

Reputatie 6
Badge +5
[23:20] De problemen bij T-Mobile Thuis zijn officieel opgelost. De verbinding in het netwerkcentrum van KPN is hersteld. Een herstart van het modem kan nodig zijn. Bedankt voor de reacties in dit topic: dat heeft ons enorm geholpen. Voor nu nog een fijne avond!

22:30 Het probleem lijkt te zijn opgelost. Wij hebben nog geen officiële bevestiging, maar laten dit uiteraard aan jullie weten zodra dit het geval is. Werkt het nog niet? Haal dan 10 seconden je modem (en/of media converter) van de stroom. We horen het overigens graag als alles weer bij je werkt.

22:20

De monteurs van KPN zijn druk bezig om de verbinding te herstellen. De extra benodigde hardware is inmiddels op locatie aangekomen en wordt ingezet. Zodra we meer weten, plaatsen we dit hier.

21:35

We willen jullie bedanken voor jullie geduld. Weet dat we non stop bezig zijn om alles snel op te lossen - we houden jullie op de hoogte!

20:20

De herstelwerkzaamheden van de netwerkbeheerder zijn nog steeds in volle gang. Bedankt voor jullie geduld. Zodra we meer weten, plaatsen wij direct een update.

19:10

Wij zijn momenteel in gesprek met KPN (de netwerkbeheerder) en zullen jullie informeren zodra er een update is.

18:10

De netwerkbeheerder (KPN) meldt dat het problemen heeft met een netwerkcentrum. Hierdoor ondervinden verschillende regio's hinder. Dit speelt bij alle providers die gebruikmaken van dit netwerk. We werken keihard aan herstel van dit netwerk.

16:55 uur

We ontvangen op dit moment signalen over mogelijke problemen met diensten van T-Mobile Thuis. Bedankt voor de meldingen, we zijn deze aan het onderzoeken!

Bij mij werkt alles weer. 7971
Bij mij in DenHaag werkt het ook weer
1087 werkt het niet

1087 doet het
hier 6523 nijmegen geen signaal
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @annemarie2210, kun je eerst het modem (en eventueel de zwarte media converter) en daarna de TV Box voor 10 seconden van de stroom halen? Werkt het hierna wel? Zo nee, welke lampjes branden op het modem en werkt internet wel?
Ik heb hier in 1097 ook nog steeds geen internet (sinds 5 uur vanmiddag). Heb de modem gerestart en alle kabels er opnieuw in gedaan, maar mocht niet baten. Ik beland nu telkens op het Home Gateway scherm, waar als ik probeer in te loggen en verbinding te maken hij een foutmelding geeft en me terugsstuurt naar de ISP (jullie dus). TV doet het ondertussen wel, maar het is wel erg onhandig dat ik nu al de hele tijd geen internet hier heb.
Nog steeds Geen internet bij 1613AR postcode.
ik heb modem op nieuw opgestart naar nieks.
lampie van internet gaat knipperen.
😡😡😡😡😡
Ik blijf mij verwonderen dat mensen totaal geen begrip hebben! Sommige denken echt kabeltje vervangen en klaar?
Zo werkt het helaas niet!. In Zwolle daar ligt de IJssel. En de IJssel loopt naar de zee. Heel goed mogelijk dat het probleem in de zee ligt. Weer een leuk vissersbootje die een kabel kapot heeft getrokken waardoor half Nederland plat ligt. Die breuk moet bijvoorbeeld opgezocht worden.
Dit gebeurd niet 1 keer per jaar echt heel veel per jaar. (Dit is een aanname maar het gebeurd heel veel veel)
Kpn heeft alles in handen dus alle providers die over dat netwerk werken zijn de afhankelijk van dit soort dingen.
We leven nu eenmaal in een wereld van techniek, en techniek geeft storingen!

Ik zie teksten zoals geen service want de chat wordt verbroken... misschien er al aan gedacht dat zij zelf ook last hebben van deze storing? Of denk je dat T-Mobile aangesloten is bij een andere provider dan KPN?

Glasvezel... glasvezel is altijd het laatste stukje koper.. en dit is dan ook de rede dat je er last van kan hebben.

Ondertussen dat ik dit tik, zie ik mijn lampje van de tv niet meer knipperen... de monteurs zijn hard bezig dus die opgetrommeld zijn vanavond om het voor u te fixen. Want mijn tv lijkt het weer te doen.

Ga niet kijken vind het heerlijk rustig zo ;)

Haha hilarisch! Geloof me, als er op zee een kabel kapot getrokken word zijn ze niet met een middagje knutselen klaar hoor...
Reputatie 7
Badge +10
het kan erger

Tonga is na twee weken downtime weer op internet aangesloten

zeekabels worden regelmatig kapot getrokken.
Good morning,
Still no internet connection here (zip code 6162GN). I’ve already disconnected my modem several times but it still not working.
4521BC nog geen internet 😞 sinds gisteren ochtend !
Hier in enkhuizen (1602) ook nog steeds geen internet.
Volgende ochtend 8 feb 08:30 nog steeds geen internet en dus geen tv hier in Amsterdam 1015 hoor.... Nog meer mensen last van?
In Voorburg (2274)inmiddels wel tv, geen WiFi. Router op nieuw opgestart, kabels vervangen en gecheckt, maar nog steeds niks.
Ook hier werkt alles weer, bedankt iedereen die mee gewerkt hebben aan de oplossing. 🤗
Here, too, everything works again, thanks to everyone who worked on the solution. 🤗
Nothing works.. Started the rauter again and still the same issue.
Nog steeds geen tv en internet, al 3 dagen niet... router al meerdere malen gereset.
postcode 1033. Wanneer wordt dit opgelost?
It is still not working in 1097HX Amsterdam. Started the wifi again but nothing changes. I have work to do and all this affecting my job!!
Hier heb ik in Zwijndrecht ook nog steeds geen wifi. De televisie doet het weer, dat is al fijn. Nou de wifi nog aub...

Ik heb glasvezel geen dsl!Yep, hier ook. Verbaast me dat wij daar dan ook last van hebben. Oud-Beijerland. Zuid-Holland
Ik heb glasvezel geen dsl!Hier ook issue, terwijl ik op glas zit.

Maar ook hier het feit dat KPN op de meeste plekken de techniek op het netwerk verzorgd, welke providers mogen afnemen. Storing is dus bij alle providers op dit netwerk. Helaas. T-Mobile is dus afhankelijk van een oplossing en berichtgeving van KPN (netwerkprovider /WBA).

Met andere woorden overstappen naar kpn dus??
Yes, me too. It is really unfavorable. The timing of the situation. I have to finish important presentation on the weekend! 😞
Reputatie 1
Hier ook alles weer werkend:
code:
2019-02-07 23:20:12	System	Notice	WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.

TV zal het ook wel weer doen, boeiûh...

@Sander, wat was de oorzaak (volgens KPN)?

@Sander, is er al meer bekend over de oorzaak van de ETN storing bij KPN?
Reputatie 6
Badge +5
Hi @mivd, @Naanooo en @Damiancrash, ik heb jullie situatie aangekaart bij de technische dienst. Zij gaan het onderzoeken en koppelen via e-mail terug zodra er meer bekend is. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik hoop dat het natuurlijk niet zo lang hoeft te duren en jullie in no-time weer online zijn!

Hi @anngor94, bij jou lag er al een verzoek bij onze technische dienst. Hier komen we snel op terug via e-mail.
Hi @mivd, @Naanooo en @Damiancrash, ik heb jullie situatie aangekaart bij de technische dienst. Zij gaan het onderzoeken en koppelen via e-mail terug zodra er meer bekend is. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik hoop dat het natuurlijk niet zo lang hoeft te duren en jullie in no-time weer online zijn!

Hi @anngor94, bij jou lag er al een verzoek bij onze technische dienst. Hier komen we snel op terug via e-mail.

Snel? 3-5 werk dagen 😥
Ik hoop dat internet in het weekend zal zijn.
omdat Ik heb hem nodig.
wat is er precies aan de hand?

Reageer