[Opgelost] Storing op het KPN netwerk zorgt voor issues bij T-Mobile Thuis

• 7 februari 2019
  • 389 reacties
  • 78066 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 4092 reacties

23:20

De problemen bij T-Mobile Thuis zijn officieel opgelost. De verbinding in het netwerkcentrum van KPN is hersteld. Een herstart van het modem kan nodig zijn. Bedankt voor de reacties in dit topic: dat heeft ons enorm geholpen. Voor nu nog een fijne avond!

22:30

Het probleem lijkt te zijn opgelost. Wij hebben nog geen officiële bevestiging, maar laten dit uiteraard aan jullie weten zodra dit het geval is. Werkt het nog niet? Haal dan 10 seconden je modem (en/of media converter) van de stroom. We horen het overigens graag als alles weer bij je werkt.

22:20

De monteurs van KPN zijn druk bezig om de verbinding te herstellen. De extra benodigde hardware is inmiddels op locatie aangekomen en wordt ingezet. Zodra we meer weten, plaatsen we dit hier.

21:35

We willen jullie bedanken voor jullie geduld. Weet dat we non stop bezig zijn om alles snel op te lossen - we houden jullie op de hoogte!

20:20

De herstelwerkzaamheden van de netwerkbeheerder zijn nog steeds in volle gang. Bedankt voor jullie geduld. Zodra we meer weten, plaatsen wij direct een update.

19:10

Wij zijn momenteel in gesprek met KPN (de netwerkbeheerder) en zullen jullie informeren zodra er een update is.

18:10

De netwerkbeheerder (KPN) meldt dat het problemen heeft met een netwerkcentrum. Hierdoor ondervinden verschillende regio's hinder. Dit speelt bij alle providers die gebruikmaken van dit netwerk. We werken keihard aan herstel van dit netwerk.

16:55 uur

We ontvangen op dit moment signalen over mogelijke problemen met diensten van T-Mobile Thuis. Bedankt voor de meldingen, we zijn deze aan het onderzoeken!

389 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @Bcm66hond, dat los ik graag voor je op! Een goed begin is deze video die je helpt bij TV-issues: TV werkt niet. Helpt dat niet, stuur mij dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam), dan ga ik aan de slag voor je!

@Michella-- Beantwoord!

Hoi @anngor94, ik zie dat er inmiddels contact is geweest en ook al uitsluitsel is. In dit topic kun je het antwoord vinden voor de instabiele verbinding: Bridge taps.

Hi @Hanz36, goed dat je contact opgenomen hebt, want hier is verder onderzoek op zijn plaats. We hebben hiervoor de netwerkbeheerder ingezet om de verbinding te herstellen. Het euvel zit namelijk ergens in de wijkcentrale. We houden je door middel van e-mail op de hoogte!

Hoi @ftyfy, ik heb meteen met je meegekeken. Ik zie gelukkig dat je verbinding stabiel is en het TV beeld daarmee zonder problemen door moet komen. Toch loop ik enkele zaken met je door. Ik heb een signaal naar het modem gestuurd, zodat deze weer helemaal bij de tijd is. Ik zie dat de TV Box al erg lang onafgebroken aan staat. Zou je deze kort van de stroom willen halen? Controleer ook de verbinding tussen modem en de TV Box: zorg dat dit met één internetkabel is aangesloten (zonder tussenstukjes, verloopstekkers of adapters) en de kabels aangedrukt zitten. Heb je hierna weer goed en scherp beeld?
Goedemiddag, na de algemene storing van vorige week nog regelmatig last van wegvallen internet verbinding en wifi. Ook televisiebeeld is achteruitgegaan, bij vlagen trekt beeld weg door blokvorming. postcode 3231.
@Sander kan je mijn telefoonlijn controleren en verbinding. Heb nog steeds geen internet en tv al een week niet. Verwacht uiteraard dat compensatie hiervoor en dat het zsm wordt opgelost.
Hoe gaan jullie dit oplossen?
Nog niks bij ons 😓 meer dan 48 uur.
@Sander Working again for me (6162GN)
Moet je wel op mijn privé bericht antwoorden hé...
Hier bij ons hebben we geen tv, wel internet en bellen, maar als je belt is de wachttijd meer dan een half uur!!! Panningen
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Snezhana,

Zou je nu nogmaals het modem opnieuw willen opstarten (echt even de stekker uit het stopcontact) en controleren of de verbinding werkt? Test zowel een bekabelde verbinding als de Wifi. Controleer ook of het Wifi/Wlan lampje brandt en/of schakel deze met het knopje aan de zij/onderkant in. Laat je het mij weten? 🙂
Wij hebben geen internet sinse gesteravond. Postcode: 1031kg. Wij hebben de router paar keer gerestarteert maar het is niet geluek. Is er een oplossing?
Ik heb hier in 1097 ook nog steeds geen internet (sinds 5 uur vanmiddag). Heb de modem gerestart en alle kabels er opnieuw in gedaan, maar mocht niet baten. Ik beland nu telkens op het Home Gateway scherm, waar als ik probeer in te loggen en verbinding te maken hij een foutmelding geeft en me terugsstuurt naar de ISP (jullie dus). TV doet het ondertussen wel, maar het is wel erg onhandig dat ik nu al de hele tijd geen internet hier heb.

Bij mij in Den haag, 2512, precies hetzelfde probleem!
sinds een uur of 16.15 geen internet, TV bleef het wel doen. sinds het probleem "opgelost" is nogsteeds geen internet. modem een paar keer gereset en alle kabels opnieuw er in gedaan, maar zonder geluk.
vanochtend ook al de hele dag geen internet, weer geprobeerd model te resetten maar weer zonder success. als ik via de laptop wil verbinden met het netwerk word ik continue naar de Home gateway gestuurd met de melding dat er een foutmelding is en ik met de ISP contact moet zoeken.
Zoek een snelle oplossing, wil niet ook nog het hele weekend lang met dit probleem zitten.
Alvast bedankt
Hi @Hoentie, @KaJa.I ik heb jullie situatie aangekaart bij de technische dienst. Zij gaan het onderzoeken en koppelen via e-mail terug zodra er meer bekend is. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik hoop dat het natuurlijk niet zo lang hoeft te duren en jullie in no-time weer online zijn!

Hi @Michella--, @daadje en @yvonvanoel , ik heb het sterke vermoeden dat het bij jullie inmiddels weer 100% werkt. Kun je dat bevestigen? Zo nee, wil je dit stappenplan doorlopen? De uitkomst hiervan hoor ik graag in een privébericht (klik op mijn naam).

Hi @Hanz36, ik kijk graag met je mee! Bij jou lijkt er iets anders aan de hand. Eerst wil ik je vragen een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je zo: fabrieksreset modem. Daarna wil ik je vragen dit stappenplan te volgen: stappenplan geen verbinding. Helpt dit allemaal niet, stuur mij dan een privébericht met de uitkomst en huidige situatie.

Nee ik heb helaas nog steeds geen wifi. Het stappenplan is niet echt aan mij besteed want ik begrijp dat gewoon niet. Vanavond komt een vriend van mij kijken en wil het proberen voor mij op te lossen. Dus daar wacht ik maar even op. Als dat niet lukt, laat ik dat natuurlijk weten...
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Hoentie, @KaJa.I ik heb jullie situatie aangekaart bij de technische dienst. Zij gaan het onderzoeken en koppelen via e-mail terug zodra er meer bekend is. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik hoop dat het natuurlijk niet zo lang hoeft te duren en jullie in no-time weer online zijn!

Hi @Michella--, @daadje en @yvonvanoel , ik heb het sterke vermoeden dat het bij jullie inmiddels weer 100% werkt. Kun je dat bevestigen? Zo nee, wil je dit stappenplan doorlopen? De uitkomst hiervan hoor ik graag in een privébericht (klik op mijn naam).

Hi @Hanz36, ik kijk graag met je mee! Bij jou lijkt er iets anders aan de hand. Eerst wil ik je vragen een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je zo: fabrieksreset modem. Daarna wil ik je vragen dit stappenplan te volgen: stappenplan geen verbinding. Helpt dit allemaal niet, stuur mij dan een privébericht met de uitkomst en huidige situatie.
Had even internet vanochtend.. Maar nu weer al een tijdje niet.. Tv heeft het vanaf gisteren al niet meer gedaan...
1015 Amsterdam
Few working days to fix the problem? Seriously???
wat is er precies aan de hand?
Ik hoop dat internet in het weekend zal zijn.
omdat Ik heb hem nodig.
Hi @mivd, @Naanooo en @Damiancrash, ik heb jullie situatie aangekaart bij de technische dienst. Zij gaan het onderzoeken en koppelen via e-mail terug zodra er meer bekend is. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik hoop dat het natuurlijk niet zo lang hoeft te duren en jullie in no-time weer online zijn!

Hi @anngor94, bij jou lag er al een verzoek bij onze technische dienst. Hier komen we snel op terug via e-mail.

Snel? 3-5 werk dagen 😥
Reputatie 7
Badge +6
Hi @mivd, @Naanooo en @Damiancrash, ik heb jullie situatie aangekaart bij de technische dienst. Zij gaan het onderzoeken en koppelen via e-mail terug zodra er meer bekend is. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik hoop dat het natuurlijk niet zo lang hoeft te duren en jullie in no-time weer online zijn!

Hi @anngor94, bij jou lag er al een verzoek bij onze technische dienst. Hier komen we snel op terug via e-mail.
Reputatie 1
Hier ook alles weer werkend:
code:
2019-02-07 23:20:12	System	Notice	WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.

TV zal het ook wel weer doen, boeiûh...

@Sander, wat was de oorzaak (volgens KPN)?

@Sander, is er al meer bekend over de oorzaak van de ETN storing bij KPN?
Yes, me too. It is really unfavorable. The timing of the situation. I have to finish important presentation on the weekend! 😞

Ik heb glasvezel geen dsl!Yep, hier ook. Verbaast me dat wij daar dan ook last van hebben. Oud-Beijerland. Zuid-Holland
Ik heb glasvezel geen dsl!Hier ook issue, terwijl ik op glas zit.

Maar ook hier het feit dat KPN op de meeste plekken de techniek op het netwerk verzorgd, welke providers mogen afnemen. Storing is dus bij alle providers op dit netwerk. Helaas. T-Mobile is dus afhankelijk van een oplossing en berichtgeving van KPN (netwerkprovider /WBA).

Met andere woorden overstappen naar kpn dus??
Hier heb ik in Zwijndrecht ook nog steeds geen wifi. De televisie doet het weer, dat is al fijn. Nou de wifi nog aub...
It is still not working in 1097HX Amsterdam. Started the wifi again but nothing changes. I have work to do and all this affecting my job!!
Nog steeds geen tv en internet, al 3 dagen niet... router al meerdere malen gereset.
postcode 1033. Wanneer wordt dit opgelost?
Here, too, everything works again, thanks to everyone who worked on the solution. 🤗
Nothing works.. Started the rauter again and still the same issue.

Reageer