Beantwoord

[Opgelost] T-Mobile Thuis internet & telefoon

Toon eerste reactie

79 reacties

In dit forum kwamen er zelf ook genoeg meldingen binnen dus je opmerking staat los van de storing en de communicatie of gebrek eraan door tmobile.
Maar de tip om de modem te resetten is het verschuiven van problemen van de provider naar de klant. Zonder backup van de modem instellingen ben je dus al je instellingen kwijt en daar zit je niet op te wachten. Niet iedere gebruiker heeft een alleen out of the box werkende modem. Ik zou al mijn port riderections kwijt zijn, de beveiliging t.a.v. Wi-Fi gebruik. De koppeling van MAC adressen aan gereserveerde IP adressen. En als het dus terug is naar fabrieksinstellingen dan ben ik ook dus ook de VLAN setup. Niet echt de tip waar je op zit te wachten.
Reputatie 2
Sluit me graag aan bij Mvdgeugten. Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe het kan dat een modem reset vereist is om een externe storing op te lossen. Verder ben ik nog steeds benieuwd wat de storing nu precies is geweest. Een DM op Twitter daarover, heb ik helaas geen antwoord op gehad.
Reputatie 3
In dit forum kwamen er zelf ook genoeg meldingen binnen dus je opmerking staat los van de storing en de communicatie of gebrek eraan door tmobile.
Maar de tip om de modem te resetten is het verschuiven van problemen van de provider naar de klant. Zonder backup van de modem instellingen ben je dus al je instellingen kwijt en daar zit je niet op te wachten. Niet iedere gebruiker heeft een alleen out of the box werkende modem. Ik zou al mijn port riderections kwijt zijn, de beveiliging t.a.v. Wi-Fi gebruik. De koppeling van MAC adressen aan gereserveerde IP adressen. En als het dus terug is naar fabrieksinstellingen dan ben ik ook dus ook de VLAN setup. Niet echt de tip waar je op zit te wachten.

Neem aan als je een glasvezel modem hebt dat je een Vigor2132FVn, bij Dsl is dat anders volgens mij
Ik zelf zit ook niet te wachten op een fabriek reset maar heb voor zekerheid het opgeslagen op de pc en usb

Heb al 2 keer mee gemaakt dat de bliksem is het modem sloeg toen was ik alles kwijt, bij het glasvezel modem nog niet gehad gelukkig

Meestal moet aan en uit gewoon werken, maar dat niet werkt ga ik wel andere dingen proberen
Sorry dat andere bericht over fabriek reset hier is niet door mij geschreven had het over allestoringen site met een bot kun je in 5 min 700 melding door te geven hangt er van af hoe je hem insteld

Sluit me graag aan bij Mvdgeugten. Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe het kan dat een modem reset vereist is om een externe storing op te lossen. Verder ben ik nog steeds benieuwd wat de storing nu precies is geweest. Een DM op Twitter daarover, heb ik helaas geen antwoord op gehad.
De problemen waren ontstaan op het KPN WBA netwerk waar T-Mobile Thuis gebruik van maakt.
Reputatie 7
Badge +6
Wat betreft de instellingen van je modem, die kun je inderdaad opslaan zoals @Hcblids schrijft (bedankt!). De externe storing was opgelost, alleen in enkele gevallen bleef het modem offline. Even van de stroom halen helpt meestal, maar ik kreeg het signaal van een klant dat alleen de fabrieksreset hielp. Vandaar. 🙂

Reageer