Beantwoord

[Opgelost] T-Mobile Thuis internet & telefoon


Badge +3
Momenteel kan een groot aantal klanten problemen ervaren met de T-Mobile Thuis diensten. Gebruikers kunnen last hebben van wegvallend internet of telefonie. Het probleem is achterhaald en er wordt hard aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. De problemen zijn ontstaan op het KPN WBA netwerk waar T-Mobile Thuis gebruik van maakt. Wij begrijpen héél goed hoe vervelend dit is en bieden onze welgemeende excuses aan!

Update: De storing lijkt volledig te zijn verholpen. Ervaar je nog steeds problemen met T-Mobile Thuis? Trek dan de stekker van de modem uit het stopcontact en wacht 10 seconden voordat je de stekker weer in het stopcontact steekt. Wij horen het graag als je daarna nog steeds problemen ervaart met je verbinding.

14:30 Aanvulling: Bij een klein aantal klanten blijkt het modem niet goed te willen opstarten in de nasleep. Met een fabrieksreset verhelp je dit probleem en start het modem weer volledig op. Let op: wifi instelilngen zijn dan ook weer teruggezet naar fabriekswaarden.
icon

Beste antwoord door Sander 20 juni 2017, 16:01

14:30 Aanvulling: Bij een klein aantal klanten blijkt het modem niet goed te willen opstarten in de nasleep. Met een fabrieksreset verhelp je dit probleem en start het modem weer volledig op. Let op: wifi instellingen zijn dan ook weer teruggezet naar fabriekswaarden.
Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Wat betreft de instellingen van je modem, die kun je inderdaad opslaan zoals @Hcblids schrijft (bedankt!). De externe storing was opgelost, alleen in enkele gevallen bleef het modem offline. Even van de stroom halen helpt meestal, maar ik kreeg het signaal van een klant dat alleen de fabrieksreset hielp. Vandaar. 🙂
Reputatie 3
In dit forum kwamen er zelf ook genoeg meldingen binnen dus je opmerking staat los van de storing en de communicatie of gebrek eraan door tmobile.
Maar de tip om de modem te resetten is het verschuiven van problemen van de provider naar de klant. Zonder backup van de modem instellingen ben je dus al je instellingen kwijt en daar zit je niet op te wachten. Niet iedere gebruiker heeft een alleen out of the box werkende modem. Ik zou al mijn port riderections kwijt zijn, de beveiliging t.a.v. Wi-Fi gebruik. De koppeling van MAC adressen aan gereserveerde IP adressen. En als het dus terug is naar fabrieksinstellingen dan ben ik ook dus ook de VLAN setup. Niet echt de tip waar je op zit te wachten.

Neem aan als je een glasvezel modem hebt dat je een Vigor2132FVn, bij Dsl is dat anders volgens mij
Ik zelf zit ook niet te wachten op een fabriek reset maar heb voor zekerheid het opgeslagen op de pc en usb

Heb al 2 keer mee gemaakt dat de bliksem is het modem sloeg toen was ik alles kwijt, bij het glasvezel modem nog niet gehad gelukkig

Meestal moet aan en uit gewoon werken, maar dat niet werkt ga ik wel andere dingen proberen
Sorry dat andere bericht over fabriek reset hier is niet door mij geschreven had het over allestoringen site met een bot kun je in 5 min 700 melding door te geven hangt er van af hoe je hem insteld

Sluit me graag aan bij Mvdgeugten. Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe het kan dat een modem reset vereist is om een externe storing op te lossen. Verder ben ik nog steeds benieuwd wat de storing nu precies is geweest. Een DM op Twitter daarover, heb ik helaas geen antwoord op gehad.
De problemen waren ontstaan op het KPN WBA netwerk waar T-Mobile Thuis gebruik van maakt.
Reputatie 2
Sluit me graag aan bij Mvdgeugten. Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe het kan dat een modem reset vereist is om een externe storing op te lossen. Verder ben ik nog steeds benieuwd wat de storing nu precies is geweest. Een DM op Twitter daarover, heb ik helaas geen antwoord op gehad.
In dit forum kwamen er zelf ook genoeg meldingen binnen dus je opmerking staat los van de storing en de communicatie of gebrek eraan door tmobile.
Maar de tip om de modem te resetten is het verschuiven van problemen van de provider naar de klant. Zonder backup van de modem instellingen ben je dus al je instellingen kwijt en daar zit je niet op te wachten. Niet iedere gebruiker heeft een alleen out of the box werkende modem. Ik zou al mijn port riderections kwijt zijn, de beveiliging t.a.v. Wi-Fi gebruik. De koppeling van MAC adressen aan gereserveerde IP adressen. En als het dus terug is naar fabrieksinstellingen dan ben ik ook dus ook de VLAN setup. Niet echt de tip waar je op zit te wachten.
Reputatie 3
Ben achter gekomen hoe dat bij allestoringen werkt, tip en oplossingen zijn niet welkom worden verwijderd, als het hun niet zint wordt het verwijderd, maar hou mij mond niet dicht, je kunt oneindig storing door geven, want als je de site herlaad kan ik weer en weer de storing door geven en daar zit geen limit aan, met een bot kun op die manier de storing blijven door geven, lijkt me dat dat niet de bedoel is, hier wordt je nog echt geholpen

ik kwam met de tip een Aanvulling: Bij een klein aantal klanten blijkt het modem niet goed te willen opstarten in de nasleep. Met een fabrieksreset verhelp je dit probleem en start het modem weer volledig op. Let op: wifi instelilngen zijn dan ook weer teruggezet naar fabriekswaarden
maar werd verwijderd
Reputatie 4
Badge +3
Hier is de uptime alweer 34 uur! 😃
Reputatie 3
Ik heb helemaal niks van de storing gemerkt, zit wel op een ander netwerk WMP+ Reggefiber valt nu onder Kpn maar WMP+ netwerk
Reputatie 7
Badge +6
Hey Dennis, erg raar dat het nog tot vanochtend heeft geduurd bij jou! Ik ben in ieder geval blij te horen dat het nu weer werkt, bedankt voor de updates! Helemaal in stijl. 🙂 Als je wilt, kan ik ook van onze kant nog even het modem uitlezen als je wilt (stuur dan je postcode, huis# en geboortedatum privé), maar als WAN en Fiber weer constant branden, weten we eigenlijk al genoeg. Ik hoor weinig verhalen dat de verbinding instabiel is (niets dat een fabrieksreset niet oplost) na de storing, dus ik verwacht dat het nu goed blijft. 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hier hapert alles nog steeds. WAN/Fiber lampje gaan beiden om de zoveel tijd nog steeds uit, dus het lijkt erop dat er vanuit het netwerk gewoon geen signaal door komt... Ik werk nu gewoon even door op m'n 4G hotspot met Go Unlimited en ga de Klantenservice bellen, hopen dat we dit dan toch snel kunnen fixen...

Update 09:22: Zonder de Klantenservice te hoeven bellen lijkt alles weer op gang te komen. Werkt nu sinds ong. een half uur stabiel. Hopen dat het zo blijft nu!
Reputatie 2
Het lijkt er op dat eea weer werkt@7581..maar voor hoe lang??😬
Reputatie 4
Badge +3
Daar schieten we wat mee op. Op dit tijdstip..

De storingslijn kun je tot 00:00 uur bellen!
Hier op het forum reageren ze na 18:00 uur niet meer!
Reputatie 2
Daar schieten we wat mee op. Op dit tijdstip..
Reputatie 4
Badge +3
Bij problemen bel de storingslijn 0800 0092
Reputatie 2
In 7581 weer problemen, geen verbinding..
Daar waar de rekening vandaag wel zonder problemen is binnengekomen!!
Tmobile wat gaan jullie hier aan doen????
Reputatie 5
Badge +11
Hier gaat het helaas sinds ongeveer een half uur weer fout. TV en internet stopten ineens tegelijkertijd. WAN en Fiber lampjes gingen beiden uit, na een paar minuten weer aan en nu doet de TV het af en toe voor 10-30 seconden en stopt er dan weer mee.

Modem 2x opnieuw gestart volgens de instructie van David (UTP kabels eruit, volledig laten starten, en er weer in). Het werkt dan weer voor een paar seconden en klapt er dan weer uit. WAN en Fiber lampjes branden nu en heb een IP adres, echter werken TV en internet nog steeds niet. De situatie is heel instabiel: soms staan Fiber/WAN lampjes aan, soms niet, soms werkt alles, soms niet...

Een fabrieksreset gaat hier niet helpen denk ik omdat het modem gewoon goed start en ook een IP adres krijgt. Denk dat we gewoon nog even af moet wachten.

Update 21:09: Het lijkt nu weer te werken. Zal het hier weer laten weten als er nog problemen optreden.

Update 21:30: Toch weer problemen. De verbinding blijft haperen. Ik ga het modem een fabrieksreset geven.

Update 22:09: Twee fabrieksresets gedaan, probleem blijft bestaan. WAN/Fiber (en daarmee internet + TV) doen het even (1-2 min) en vervolgens weer geen verbinding. Ik geef het op voor vandaag en werk maar even verder op m'n mobiele hotspot ;)

14:30 Aanvulling: Bij een klein aantal klanten blijkt het modem niet goed te willen opstarten in de nasleep. Met een fabrieksreset verhelp je dit probleem en start het modem weer volledig op. Let op: wifi instelilngen zijn dan ook weer teruggezet naar fabriekswaarden.

Eindelijk werkt het!!! Bedankt. 😃
Reputatie 2
@Sander Is het een idee om de Thuis klanten een mail te sturen hierover? Niet iedereen leest het Forum.
Reputatie 7
Badge +6
14:30 Aanvulling: Bij een klein aantal klanten blijkt het modem niet goed te willen opstarten in de nasleep. Met een fabrieksreset verhelp je dit probleem en start het modem weer volledig op. Let op: wifi instellingen zijn dan ook weer teruggezet naar fabriekswaarden.
Reputatie 4
Badge +3
Ok dankje, ik ga dat even bekijken.
Reputatie 7
Badge +6
Hey HerelsTom, fijn dat het weer werkt! Wat betreft instellingen, die standaarden zou ook goed moeten werken. Alleen de wifi loont wel om even te checken. Check dit topic voor uitleg, al is het maar om te helpen in te loggen op je modem. 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Na de factory reset doet het Internet het hier weer als je dit bericht kunt lezen ;-)
Alleen nu ben ik bang dat de instellingen van de Draytek niet goed meer zijn, kan me herinneren dat ik nog bij Vodafone instellingen moest wijzigen op het modem voor een betere verbinding, alleen nu weet ik niet meer welke?
Ook heb ik het idee dat de berichten van de Berichten app niet meer verstuurd worden!?
Reputatie 7
Badge +6
Yes! Bedankt @oscarosso voor de update. Dat is een goed signaal. 😃
Okee, na de Factory reset te hebben uitgevoerd doet het internet het weer.
Reputatie 7
Badge +6
@donjody, controleer of de TV Box direct is verbonden met poort (LAN) 3 of 4 van het modem. Start daarna de TV Box weer opnieuw op. Hij zou dan gewoon weer door moeten lopen.
Lampje power en wan branden groen, internet en wifi knipperen steeds aan en uit.

Reageer