Beantwoord

[Opgelost] Traag/Geen internet tijdens roaming in het buitenland

• 17 augustus 2016
  • 25 reacties
  • 1464 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 11248 reacties
Hi allemaal,

We zien vanochtend een aantal meldingen van klanten die problemen hebben met roaming in het buitenland. Er is geen internetverbinding, óf deze is langzaam. Op het moment werken we er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen! Als we updates hebben, laten we dat hier gelijk weten.

Ervaar jij ook een dergelijk probleem? Laat dan hieronder een reactie achter met antwoord op de volgende vragen:
- datum + tijdstip dat je probeerde te internetten:
- in welk land:
- welke provider:
- welk netwerktype (2G/3G/4G):
- heb je handmatig al een ander netwerk proberen te selecteren?

Onze excuses voor het ongemak en we doen ons best dit zo spoedig mogelijk op te lossen!
icon

Beste antwoord door Sam- 18 augustus 2016, 17:25

Hallo Iedereen,

Allereerst nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak! We begrijpen dat je ook in het buitenland gewoon wilt kunnen internetten. Onze collega's van de netwerkafdeling hebben gisteren met man en macht gewerkt aan een oplossing. Met succes, want het is inmiddels opgelost. Dit betekent dat iedereen weer met de normale internet snelheid moet kunnen internetten in het buitenland.

Ervaar je nog problemen met het netwerk in het buitenland, herstart dan je telefoon om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden. Helpt dit niet dan kan je de tips en instructies volgen in dit topic.

Heb je aanvullende vragen met betrekking tot het netwerk in het buitenland? Dan kan je terecht in het grote buitenland topic. We helpen je daar natuurlijk graag verder!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

25 reacties

16/8/2016 in Portugal
Provider NOS en MEO geprobeerd.
Netwerktype 4g maar ook 3g en 2g geprobeerd.
Handmatig alles al geprobeerd te wijzigen, niets werkt.

15/8 werkte alles perfect en toen had ik geen travel&surf. Nu een large pakket en kan alleen op whatsapp en Facebook. Google maps, email, foto's versturen, internet Explorer, Firefox, pokemon go, accuweather, playstore, etc werken allemaal niet.

Hoe ik nu op internet kom? Op mijn man zijn telefoon die ook T-Mobile heeft. Vreemd hoor ! Mooi 25 euro kwijt aan large travel&surf en ik kan er niets mee
Exact hetzelfde als Sharmeen. Alles werkte perfect tot gisteravond. Graag contact omtrent vergoeden kosten buitenland pas.
Ik heb hetzelfde probleem. Toto 15-8 werkte alles prima en vanaf gisteren geen internet. Verschillende providers geprobeerd zonder resultaat.
Dacht eerst dat de bundel misschien uitgeput was, maar er staat nog ca. 800 Mb!
Beetje jammer van de buitenlandbundel dus hopelijk is het snel opgelost. Nu al meer dan een dag geen internet!
Hier in duitsland zelfde laken en pak.

roaming.t-mobile.nl doet het niet, andere dingen doen het meestal wel maar heel langzaam.

Provider Telekom.de (T-Mobile)
Netwerktype 2G/3G/4G.

provider o2 - Not available
provider Vodafone - zelfde probleem als op Telekom

Wat me opvalt, zowel verbonden via Telekom als op Vodafone (als over Eplus dongle zoals nu):
[code]
$ dig t-mobile.nl

; DiG 9.8.3-P1 t-mobile.nl
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADERHEADER
Even kijken waar dat nou misgaat met precies.

is het bij de reeks
Zelfde probleem hier bij mij in dld, sinds gisteren. Lekker rustig zo 🙂
Jezus wat een ongelofelijke brakke klote software voor dit forum zeg... ongekend

Ik probeer dus een code blokje te plakken die laat zien dat de DNS entry voor roaming.t-mobile.nl niet bestaat.

code:

;; QUESTION SECTION:
;t-mobile.nl. IN A

;; ANSWER SECTION:
t-mobile.nl. 86400 IN A 80.79.204.11

;; Query time: 81 msec
;; SERVER: 212.23.103.8#53(212.23.103.8)
;; WHEN: Wed Aug 17 10:51:47 2016
;; MSG SIZE rcvd: 45

en
code:

;; QUESTION SECTION:
;roaming.t-mobile.nl. IN A

;; AUTHORITY SECTION:
t-mobile.nl. 10800 IN SOA ns1.info.nl. hostmaster.info.nl. 2016081500 28800 7200 604800 86400

;; Query time: 808 msec
;; SERVER: 212.23.103.8#53(212.23.103.8)
;; WHEN: Wed Aug 17 10:51:59 2016
;; MSG SIZE rcvd: 93
Reputatie 2
Ik kan sinds gisteren niet meer internet ten. Krijg ook geen 4g verbinding meer. Whatsapp berichten komen wel binnen. Www.roaming.t-mobile.nl kan ik ook niet bereiken. Ben in duitsland. Mijn vriendin heeft ook t-mobile , heeft wel 4g en kan wel internetten
Oostenrijk lienz idem. Sinds 16-8 ochtend. Ook geen 3g. Ingewikkeld als je melding krijgt dat er antwoord binnen is maar vanwege dit probleem je website niet kunt openen! Graag contact over vergoeden kosten.
Ja dat vond ik het mooiste van de klantenservice. Kijk op dit forum.
Ja nondeju ik zeg toch dat ik Explorer/Firefox/chrome etc niet kan openen.
Er zullen vast veel meer mensen zijn met dit probleem en die dus echt geen manier kunnen vinden om toch op het forum te komen.
En als je wil checken of je bundel toch al op is kan dat alleen via roaning en niet met wifi! Gek hoor.
Vanaf gisterochtend (16 augustus) geen internet meer. Drie verschillende netwerken geprobeerd met handmatig instellen, zonder resultaat. Wij zitten in Luxemburg.
Ik heb hetzelfde probleem sinds gisterenavond. Zit nu in Boedapest, Hongarije. Echt heel kut want google maps kan ik nu dus niet gebruiken. Alleen whatsapp en facebook. Heb 4g en provider is telekom HU (t-mobile)
Sinds gisteren geen Internet. Mijn vrouw , ook bij t-mobile wel
Reputatie 7
Badge +20
Hi all,

Voor iedereen die in dit topic heeft gereageerd is nu een case aangemaakt om dit nader te laten onderzoeken. Hopelijk is het zo snel mogelijk opgelost! Verdere updates zullen hier worden geplaatst.

Let op! Er komen al een aantal signalen door dat het ondertussen al werkt. Zouden jullie het voor de zekerheid nog eens kunnen testen? Probeer ook een andere provider en het opnieuw opstarten van je telefoon. Hopelijk werkt het bij jullie ook!
Hier in Duitsland twee dagen geen of zeer zeer zeer traag (veel aps deden het toch niet maar gmail wel) internet. Nu ineens wel. Vervelend. Zou graag een deel van mijn travel en surf vergoed willen zien.
Het werkt weer 🙂
Hetzelfde hier in Italie : maandag een travel & surf bundel gekocht voor 500MB. Internet doet het sinds vandaag niet meer. Vanochtend had ik nog 363MB over van de bundel; smartphone aan de lader en in de tussentijd is ineens mijn complete travel & surf op. Ik heb alleen op WIFI gezeten.
En internet doet het nu niet meer. klantenservice gebeld en dan krijg ik een italiaans antwoord apparaat. Ik zit nog tot zondag in Rome; heb voor 15 euro een bundel aangeschaft waar ik niks aan heb en ik heb geen internet. Knap waardeloos. Weet nu niet wat ik moet en ik heb ook geen zin in een dure rekening als ik weer in Nederland ben.
Hi all,

Voor iedereen die in dit topic heeft gereageerd is nu een case aangemaakt om dit nader te laten onderzoeken. Hopelijk is het zo snel mogelijk opgelost! Verdere updates zullen hier worden geplaatst.

Let op! Er komen al een aantal signalen door dat het ondertussen al werkt. Zouden jullie het voor de zekerheid nog eens kunnen testen? Probeer ook een andere provider en het opnieuw opstarten van je telefoon. Hopelijk werkt het bij jullie ook!

Hij doet het nu een stuk beter inderdaad.
roaming.t-mobile.nl doet het weer, speedtestje ziet er goed uit.

Krijgen we nog ergens een berichtje over wat er mis is gegaan en hoe het is opgelost?
Reputatie 2
Ook in spanje had ik hier 2 dagen last van. Lekker is dat als je een pas koopt voor 7 dagen en 2 dagen niet kan internetten.. ook regelmatig (ongeveer 10x) gebeld naar de helpdesk en zij legden elke keer weer het probleem terug bij mij. Ik kon geen email ontvangen terwijl ik op een reactie van een sollicitatie wacht. Ik ben dan ook zeer zeer ontevreden over zowel het netwerk als de service. Een compensatie lijkt me wel op zijn plek. Zo niet ga ik ook maar weg en stap ik over naar kpn want mijn moeder heeft kpn en die had hier geen last van.
Ik kan nu wel in mn email en foto's ed versturen, echter gaat het nog steeds erg sloom (mijn man op wiens account ik nu ingelogd ben heeft wel alles snel en geen beperkingen)
Vanuit Spanje (Allicante) ook sinds gistermiddag (16 aug) geen internet meer, zowel op 2G, 3G en 4G. Werkte daarvoor prima.
Ook in Elche en Aspe (Spanje) geen internet. Verschillende providers geprobeerd, ook aan en uit zetten van telefoon maakt geen verschil.
Hetzelfde probleem ook bij mij kon gisteren niet internetten in Bulgarije en vandaag ook niet in Kroatië. Ik heb alles al geprobeerd zonder resultaat.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Iedereen,

Allereerst nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak! We begrijpen dat je ook in het buitenland gewoon wilt kunnen internetten. Onze collega's van de netwerkafdeling hebben gisteren met man en macht gewerkt aan een oplossing. Met succes, want het is inmiddels opgelost. Dit betekent dat iedereen weer met de normale internet snelheid moet kunnen internetten in het buitenland.

Ervaar je nog problemen met het netwerk in het buitenland, herstart dan je telefoon om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden. Helpt dit niet dan kan je de tips en instructies volgen in dit topic.

Heb je aanvullende vragen met betrekking tot het netwerk in het buitenland? Dan kan je terecht in het grote buitenland topic. We helpen je daar natuurlijk graag verder!