[Opgelost] [Update 06/01] Weekendbundel werkt niet naar behoren

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4690 reacties
Hoi allemaal,

Er zijn al een aantal topics over dit probleem te vinden op het forum: Het aanvragen van de Weekendbundel voor extra datagebruik werkt momenteel niet naar behoren.

UPDATE 16-01-2017:
LET OP: Dit bericht is specifiek voor 4G voor Thuis klanten. Voor andere klanten staan de Tijdelijke Internetbundels, waaronder de Weekendbundel, voorlopig UIT.

Goed nieuws; de storing met de Weekendbundel wordt vannacht opgelost! Om tegemoet te komen in jullie duidelijke behoefte voor meer data, gaan we bij wijze van experiment de Weekendbundel de komende weken exclusief voor 4G voor Thuis klanten met de 50GB of 100GB bundel aanbieden.

Je krijgt geen 30 maar 50GB in het weekend, tijdelijk helemaal kosteloos! In ruil daarvoor horen wij graag wat je van de Weekendbundel vindt en hoe je hem gebruikt. Wij gebruiken deze gegevens voor de doorontwikkeling van 4G voor Thuis. Uiteraard gaan we op de achtergrond hard door met de doorontwikkeling van de dienst.

Later deze week volgen alle details hier op het forum. Stay tuned! :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------

De weekendbundel is onderdeel van een experiment met nieuwe internetbundels. In dit forumtopic vind je hier meer informatie over en kun je meedenken over deze producten. Op de productpagina kun je de verschillende bundels bekijken.

Heb jij ook te maken met dit probleem? Laat dan een reactie achter in dit forumtopic. We sturen je gegevens dan door naar het team dat dit in onderzoek heeft. Zij kunnen vervolgens nagaan waar het precies fout gaat en het zo snel mogelijk oplossen.

This topic has been closed for comments

106 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hallo, zoals ook in een ander topic aangegeven heb ik ook dit probleem met de weekendbundel. Ik zou het fijn vinden als dit snel kan worden opgelost want 4 keer per maand de weekendbundel aanschaffen is veel goedkoper dan 1 keer per maand de gewone 100GB aanvuller.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Peter,

Dennis had jouw nummer al meegenomen in het onderzoek. Voor de zekerheid heb ik ook nog een incident voor je aangemaakt zodat dit ook zichtbaar is bij jouw gegevens. Hopelijk komt er snel een oplossing want het is inderdaad een hele voordelige bundel! 🙂
Reputatie 5
Badge +11
UPDATE: De oorzaak van het probleem is gevonden. Momenteel wordt er een oplossing ontwikkeld zodat de Weekendbundel snel voor iedereen weer zal werken. Zodra de oplossing is toegepast delen we dat direct in dit topic. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Dat klinkt goed Dennis. Wellicht ten overvloede, ten tijde dat de weekendbundel nog wel werkte was er ook het probleem dat het dataverbruik 's nachts toch van de weekendbundel afging. Misschien goed om dat nog eens te dubbelchecken. Groet, Peter
Reputatie 5
Badge +11
Dat gaan we direct checken zodra de Weekendbundel weer werkend is. Ik heb hier eerder contact over gehad met een collega en die zei dat de prioriteit nu (van hoog naar laag) Nachtbundel - Weekendbundel - Reguliere bundel moet zijn.
Reputatie 5
Badge +11
UPDATE: De oplossing is nog volop in ontwikkeling en het einde lijkt in zicht. Morgen rond het eind van de middag zullen we hier weer een update geven.
Reputatie 5
Badge +11
UPDATE: Er is momenteel een workaround waarmee je de Weekendbundel werkend kan krijgen. Nadat de Weekendbundel is geactiveerd, herstart dan je toestel of modem waarna de data uit de Weekendbundel moet gaan.

We horen graag of dit voor jullie werkt als tijdelijke oplossing! 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Dennis, ik heb het 3 keer geprobeerd (en het modem herstart) maar krijg helaas steeds dezelfde melding : Beste klant, deze aanbieding is helaas niet meer geldig. Groet, T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Peter,

Bedankt voor jouw terugkoppeling, jammer dat de alternatieve manier bij jou niet heeft gewerkt. Helaas is er op dit moment nog niet nieuws te melden over deze storing. Het is op dit moment nog in onderzoek, er lijkt een oplossing aan te komen, maar het is nog even afwachten.
Reputatie 3
Badge +2
Hallo David, bedankt voor je reactie maar ik begrijp het niet. Dennis melde vrijdag dat het probleem was opgelost. Ik neem aan dat jullie dat hebben getest en dat het bij jullie wel werkt. Werkt het dan alleen bij mij niet en bij andere gebruikers wel ? Ik raak er behoorlijk gefrustreerd van dat dit al weken duurt, in het weekend giert de data er bij ons doorheen en aan het eind van de maand betaal ik me straks weer blauw aan de 'normale' aanvullende bundels. Nogmaals ik ben blij met het initiatief en de snelheid maar bijna 90 euro maandelijks extra tov mijn slome ADSL begint me echt te gortig te worden. Groet Peter
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Peter,

In de reactie van DennisAmeling wordt een workaround doorgegeven, dit is niet de definitieve oplossing en heeft ook geen gegarandeerde werking. Het probleem is dus nog niet in zijn geheel opgelost. Op het moment wordt er nog hard gewerkt aan de échte oplossing, jouw case wordt hierin ook opgenomen en ik ga er vanuit dat dit spoedig afgehandeld wordt!

Mochten er in de tussentijd nog vragen zijn voor ons, laat het dan weten!
Reputatie 3
Badge +2
Mijn vraag is of er gebruikers zijn bij wie dit nu wel werkt
Reputatie 5
Badge +11
Hi Peter,

Helaas blijkt het probleem complexer dan gedacht. 😞 De laatste update van gisteren is dat men nog verder in de systemen moet duiken om te verifiëren dat hetgeen zij vermoeden dat de oorzaak en oplossing is, ook daadwerkelijk het juiste is. Dit als extra controle.

Afgelopen weekend heeft de bundel voor niemand gewerkt omdat (zoals je al aangaf) het systeem de melding gaf "Beste klant, deze aanbieding is helaas niet meer geldig" bij het aanvragen van de bundel. Hierdoor werkte de workaround ook niet. Naar verwachting is het krijgen van deze melding vóór het weekend opgelost zodat in ieder geval de workaround gebruikt kan worden, echter hopen we natuurlijk dat het probleem voor die tijd volledig is opgelost.

Uiteraard begrijpen we dat het uiterst vervelend is dat de Weekendbundel nu niet werkt. Als dit probleem a.s. vrijdag niet is opgelost, zullen we een 25GB-aanvuller voor je crediteren als alternatief. Je hebt dan tóch extra data voor het weekend.

Zodra er updates zijn vermelden we dat hier.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Dennis, fyi op dit moment (vrijdag 11/11/2016 16:01) krijg ik nog steeds dezelfde melding. (Beste klant, deze aanbieding is helaas niet meer geldig)
Reputatie 3
Badge +2
Dit weekend meerdere malen geprobeerd maar zonder succes. Dit is het 3e weekend van deze bundelperiode dat het bij mij niet werkt dus de compensatie van 25Gb is wel erg karig gezien het feit dat er tijdens die weekenden eerder zo'n 70GB door ons gebruikt is.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Peter,

Ik begrijp dat dit meer dan vervelend is! We zijn nog steeds druk bezig om dit probleem op te lossen. Zodra er meer bekend is plaatsen we hier uiteraard een update over in dit topic. Een weekendbundel is 30GB, maar die kunnen we niet toevoegen. De 25GB-aanvuller bestaat wel en daarom heeft Dennis aangeboden om deze te vergoeden als dat nodig is. En als het volgend weekend nog niet opgelost is, willen we nog wel een keer de 25GB-aanvuller vergoeden als dat nodig blijkt te zijn. Maar we hopen natuurlijk dat het sneller wordt opgelost! Nogmaals sorry voor het ongemak!
Reputatie 3
Badge +2
Tx, de bundel werkt inderdaad nog steeds niet dus ik zal (zodra mogelijk) extra aanvullers kopen. Het is jammer maar in ieder geval alvast bedankt voor de geboden vergoedingen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Hopelijk is het snel opgelost!
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Hajar, ik heb inmiddels in een PM aan Dennis om een vergoeding gevraagd voor de bundel die ik zondag heb bijgekocht.
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt Hajar, ik heb inmiddels in een PM aan Dennis om een vergoeding gevraagd voor de bundel die ik zondag heb bijgekocht.

Aah toppie! Dennis pakt het dan verder op. 😉
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen, kunnen jullie dit anders in orde maken ? Dank je alvast.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Peter,

Ik heb Dennis nog even aan zijn jasje getrokken. Zo te lezen heeft hij nog niet op je privébericht gereageerd. Ik heb in ieder geval de aanvuller zojuist voor je vergoed. Dit bedrag zal verrekend worden op je aankomende factuur. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Amy, de vorige keer dat ik iets vergoed kreeg,zag ik een creditnota onder Mijn Facturen. Deze keer kan ik de vergoeding niet vinden, kan dat kloppen ?
Hoi Peter.

Amy zei: "Dit bedrag zal verrekend worden op je aankomende factuur. 🙂 "
Dit houdt in dat het bedrag van de aanvuller op je eerstvolgende factuur in mindering wordt gebracht. Het komt dan als min-bedrag bij 'Kortingen/overige kosten' te staan. 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hi Peter,

Even voor de zekerheid: wat Kaassausje aangeeft klopt! 🙂