PAS OP: Tmobile verkoop Simlock Iphones aan klanten. En wilt geen simlock verwijderen!

• 31 december 2018
  • 1 reactie
  • 400 Bekeken

Hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden een iphone (X) bij tmobile gehaald. Na enige tijd ben ik op reis geweest met mijn iphone. Van te voren heb ik om hun website via deze link: https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simlock-verwijderen gecontroleerd of het toetsel simlock vrij is. Hier blijkt het iphone simlock vrij te zijn. Gelijk toen ik in het buitenland was geland, heb ik gemerkt dat ik geen andere simcard (van andere service provider) kon gebruiken in mijn nieuwe iphone X. Ik kreeg een fout melding (sim not valid, cannot activate iphone). Ik heb ook meerdere geactiveerd simcard geprobeerd en kreeg dezelfde foutmelding. Opvallend is dat alle simcard in de iphone X (van KPN) van mijn vriendin werkt, maar niet in die van tmobile. Aangezien ik lang in het buitenland zal blijven, heb ik contact opgenomen met tmobile om de simlock te verwijderen.
Maar zij ontkennen dat de iphone simlock is en wilde mij niet verder helpen. Ze kwamen met allerlei smoejes en vertellen echt dat de iphone simlock vrij is. Ze beweren dat ze sinds aantal jaren geen simlock vrij telefoon meer leveren. PAS OP: dit klopt niet. Ze hebben mij doorverwezen naar apple en zeggen dat het een probleem is van apple. Na heel veel tijd, moeite en tmobile en apple te hebben gebeld, heb ik met een senior supervisor van apple gesproken. En zij kon precies zien dat de iphone X van tmobile carrier LOCK is. Dus dit betekend dat je alleen de simcard van tmobile en hun netwerk carriers kan gebruiken. Als je bijvoorbeeld naar america of elders gaat, kan je de lokale simcards niet gebruiken.
Tot nu toe weigert tmobile dit en wilt mij niet verder helpen.

SUPER SLECHTE klantenservice. Ik haal NOOIT meer een telefoon bij tmobile.
Als je dus vaak opreis gaat, kan je dus je nieuwe telefoon (iphone) niet gebruiken. En tmobile wilt de telefoon ook niet unlocken.

Tmobile verkoop nog steeds simlock Iphone (X) of doen dit stiekem om klanten te krijgen. Ook al ze ontkennen.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +6
Beste John

Hoe vervelend het ook is :(

Simlock bestaat niet meer.

Het is handig om je iPhone volledig te cleanen door een clean install.
Via ipsw.me is alles te vinden qua software en hoe verder, ik raad aan om global ipsw te pakken van de iPhone X dit betreft waarschijnlijk een software issue.

Zelf heb ik nergens last van

Reageer