Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

  • 21 september 2017
  • 232 reacties
  • 23447 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • T-Mobile medewerker
  • 122 reacties
[Update 25 september: We hebben 15 aanmeldingen ontvangen voor de pilot en zijn dus vol! Aanmelden is niet meer mogelijk]

Doe je met ons mee? We hebben plaats voor 15 forumleden om mee te doen aan onze 4G bellen pilot 😃 Inschrijving gebeurt op volgorde van aanmelding. Dus: vol = vol !
Als je mee wil doen, lees hieronder de voorwaarden en spelregels eerst goed door!

4G bellen
Wie belt met een 4G telefoon, belt over het 2G of 3G netwerk. Dankzij de Voice-over-LTE (VoLTE) techniek is het voortaan mogelijk om ook over het 4G netwerk te bellen. Bijkomend voordeel is dat je tijdens gesprekken gelijktijdig internet op 4G blijft gebruiken.

Voorwaarden en spelregels van de pilot
We geven jou hiermee de mogelijkheid om met ons mee te testen. Het kan dus zijn dat je iets tegenkomt dat niet werkt. En dat is ook precies de bedoeling. We horen graag van je wat beter moet!
Lees deze condities goed door:
► Je hebt een ongelimiteerde belbundel of je maakt GEEN gebruik van ‘T-Mobile Samen’
► Je maakt GEEN gebruik van ‘MB-Verdeler’ data SIM(s)
► Je vindt het niet erg als een keer iets niet goed gaat bij bellen of gebeld worden
► Als je wat tegenkomt, meldt het hier of in een privé bericht
► Als je niet meer mee wil doen, geef het aan en we deactiveren 4G bellen voor je
► We melden onze ervaringen maar gaan hierover niet in discussie
► De pilotperiode eindigt op 31-12-2017 waarna je 4G bellen niet meer hebt
► T-Mobile kan op elk moment eenzijdig beslissen de pilot voortijdig te stoppen, maar…
► T-Mobile kan bij goede ervaringen ook beslissen de pilot te verlengen
► Door je deelname bouw je geen rechten of aanspraken op
► Maximaal 15 deelnemers, vol = vol.

Wat heb je nodig voor de 4G bellen pilot?
► Een GO Unlimited abonnement of een Stel Samen abonnement met onbeperkt bellen in Nederland;
► Een voor 4G bellen (VoLTE) geschikt toestel;
► Meest recente toestelsoftware. Op je toestel zit originele toestelsoftware van de fabrikant. Geen béta’s!
► Bij Apple iPhone: “gesprekken en data” bij 4G inschakelen via je toestelinstellingen .

Geschikte toestellen
Momenteel zijn de volgende type toestellen geschikt voor 4G bellen op ons netwerk:
Apple iPhone SE, 6, 6+, 6s, 7, 7+, 8, 8+
Samsung Galaxy S6 edge+, S7, S8, S8+, Note8, Xcover4, J3 (2017), J5(2017), A3 (2016/2017), A5 (2016/2017)

Aanmelden
Met je aanmelding accepteer je alle bovengenoemde voorwaarden en spelregels. Wil je meedoen, stuur me een privébericht. Geef daarin aan jouw:
► Merk en type toestel
► Mobiele nummer
► Huidige abonnement

Activatie
We moeten 4G bellen voor je aanzetten in het netwerk. De activatie duurt ongeveer 2 werkdagen na aanmelden.

Gebruik: Veelgestelde vragen

Q: Hoe (de)activeer ik 4G bellen (VoLTE)?
A: Bellen over 4G kun je (de)activeren via het instellingenmenu van je toestel. 4G bellen staat standaard uit bij de Apple iPhone. Bij geschikte Android toestellen staat 4G bellen standaard aan.

Q: Hoe kan ik zien dat ik over 4G bel?
A: Zet eerst de WiFi uit op je toestel. Als jij iemand belt, kijk tijdens het gesprek naar het beeldscherm. Zie je het 4G symbool nog? Zo ja, dan bel je over ons 4G netwerk.

Q: Verbetert bellen over 4G (VoLTE) mijn bereikbaarheid voor bellen?
A: Nee, 4G bellen verbetert je bereikbaarheid niet.

Q: Wat kost bellen over 4G (VoLTE)?
A: 4G bellen (VoLTE) is een technische uitbreiding van onze telefoniedienst. Voor gesprekken over 4G gelden dezelfde beltarieven die bij jouw abonnement gelden. Je verbruik wordt dus afgerekend tegen je belbundel. N.B.: Houd er rekening mee dat je een voor 4G bellen geschikt toestel nodig hebt en een T-Mobile abonnement met een belbundel en 4G bellen ondersteuning.

Q: Gaat mijn 4G bellen verbruik uit mijn internetbundel?
A: Nee. We maken geen onderscheid of je belt over een 2G, 3G of 4G netwerk. Jouw 4G bellen (VoLTE) verbruik wordt verrekend met jouw belbundel.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien in My T-Mobile?
A: In My T-Mobile kun je jouw recente gesprekken bekijken onder: Verbruikstatus > Recent Verbruik. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien op mijn factuur?
A: Op jouw factuurspecificatie tonen we jouw gesprekken. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik 4G bellen in het buitenland gebruiken? (VoLTE roaming)
A: Nee. Op dit moment wordt 4G bellen in het buitenland niet ondersteund. Ga je naar het buitenland dan bel je zoals gewoonlijk over 2G of 3G. Je hoeft hiervoor niets te doen.
icon

Beste antwoord door David 15 maart 2019, 09:45

Hi iedereen,

Mark_K heeft een nieuwe pilot opgestart! Je kunt in dit topic de gestelde voorwaarden voor deelname vinden en hoe je jezelf kunt aanmelden voor de pilot. Wees er snel bij, want er is slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar!

Dit topic gaat op slot, aangezien er een nieuwe pilot (en topic) is. Als er vragen zijn kunnen die in het nieuwe topic worden gesteld.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

232 reacties

Reputatie 2
Ik wil meedoen!
Reputatie 4
Badge
Ik wil meedoen!

Beste Applehead
Met je aanmelding accepteer je alle bovengenoemde voorwaarden en spelregels.

Dus, wil je meedoen, stuur me een privébericht. Geef daarin aan jouw:
► Merk en type toestel
► Mobiele nummer
► Huidige abonnement
Reputatie 2
Done!
Reputatie 2
Ben benieuwd of ik ook mee mag doen met mijn Duitse S7 Edge (gekregen via belsimpel.nl)
Reputatie 4
Badge
Ben benieuwd of ik ook mee mag doen met mijn Duitse S7 Edge (gekregen via belsimpel.nl)

Hi Mark-DenHaag

Jij hebt een T-Mobile NL sim nu in je toestel zitten? Zo ja, kun je deze instelling vinden? Indien ook ja, stuur me een prive bericht om je aan te melden voor pilot.

Reputatie 2
Jai k heb natuurlijk een Nederlandse SIM. Alleen die instelling heb ik niet 😞.
Waarom wordt die niet naar alles toestellen uitgerold ipv alleen met een serie nummer?
Ik zou ook graag mee doen ik heb al privé bericht gestuurd 😉
Reputatie 2
Hetzelfde geldt voor mij! 🙂
Reputatie 2
Hebben jullie al een reactie gehad?
Ik doe ook graag mee , met de test
Hebben jullie al een reactie gehad?
Helaas ik nog niet, maar komt vast goed
Graag wil ik ook mee doen om VoLTE te testen
PM gestuurd 🙂
Reputatie 1
Dat is leuk! Nou, ik zou graag deelenemen, dus mijn privé bericht met de gevraagde gegevens is onderweg.
Reputatie 5
Badge +14
Ik zou ook graag mee doen !
Reputatie 4
Badge
Beste allemaal,
De inschrijving is inmiddels gesloten! Ik ga eind van de middag het net ophalen en het overzicht maken van de deelnemers. Als dat klaar is, wordt 4G bellen door een collega handmatig geactiveerd. Uiterlijk morgenochtend (dinsdag). Als het rustig is op de care afdeling lukt het misschien eerder...
Reputatie 4
Badge
Aan alle pilot klanten met een iPhone

Bij iPhone staat bellen over 4G standaard uit. De standaard instelling op je toestel is: Schakel 4G in > 'alleen data'.

Je moet dus eenmalig 4G bellen inschakelen op je toestel. Kies voor de instelling 'gesprekken en data', zie voorbeeld hieronder:

Zo, hopelijk gaat deze Pilot de juiste vruchten afwerpen 😉 zou toch wel een mooi nieuw jaars cadeautje zijn.. VoLTE 😉
Hi mede-forumleden, tot nu toe goede ervaringen met VoLTE. Alleen toen ik thuis kwam van mijn werk ben ik eens gaan kijken met mijn Samsung S7 om hem op LTE only te zetten, alleen het rare is dit werkt niet met VoLTE. Ik kan niet bellen in LTE only modus, oproep eindigt meteen.

Ik bel van en naar een Vodafone nummer, en naar een vaste aansluiting en geen van beide werken. Als ik hem terugzet naar LTE/WCDMA, dan werkt VoLTE weer prima en is er niks aan de hand.

Iemand enige idee hoe dit in elkaar steekt?
Reputatie 1
Badge
Vanavond 3 oproepen via 4G gehad. 2 uitgaande gesprekken en 1 inkomend gesprek. Alle gesprekken verliepen vlekkeloos.

Beeldbellen (1x) gaat nog via 3G merkte ik.
Bij mij werkt het goed. Echter alleen 4G aanzetten werkt niet voor vodafone gesprekken die gaan over 3G. Van vaste nummers gat het wel goed. Het geluidskwaliteit is super. Ik ga de komende weken flink verder testen.
Reputatie 4
Badge
Hi mede-forumleden, tot nu toe goede ervaringen met VoLTE. Alleen toen ik thuis kwam van mijn werk ben ik eens gaan kijken met mijn Samsung S7 om hem op LTE only te zetten, alleen het rare is dit werkt niet met VoLTE. Ik kan niet bellen in LTE only modus, oproep eindigt meteen.

Ik bel van en naar een Vodafone nummer, en naar een vaste aansluiting en geen van beide werken. Als ik hem terugzet naar LTE/WCDMA, dan werkt VoLTE weer prima en is er niks aan de hand.

Iemand enige idee hoe dit in elkaar steekt?


Hi gregorglenn,
Ik leg jouw klacht terug bij ons interne pilot team. Mogelijk is dit een van de known-issues die nog moet worden opgelost. Bedankt voor het melden!

Mark
Reputatie 4
Badge
Bij mij werkt het goed. Echter alleen 4G aanzetten werkt niet voor vodafone gesprekken die gaan over 3G. Van vaste nummers gat het wel goed. Het geluidskwaliteit is super. Ik ga de komende weken flink verder testen.

Hi JamesBondUK

Please, ga niet je telefoon in 4G only modus forceren. Dit is geen normale werking voor jouw toestel. Jouw toestel moet juist de vrijheid hebben om voor een gegeven situatie het beste netwerk (2/3/4G) voor jou te selecteren. Dit is ook voor jou het beste. Ook noodopropepen naar 112 gaan alleen over 2/3G. De 112 dienst ondersteunt 4G telefonie nog niet. Je toestel moet dus een fallback naar 2/3G kunnen blijven doen...

Mark
Beste Mark_K,

Ik ben daar bekend mee en heb het gister direct terug gezet. Echter ik wil alle mogelijkheden testen zodat ik kan zien wat wel en niet werkt. Uiteraard alle netwerken weer aangezet voor bereikbaarheid 🙂
Thanks voor de antwoorden. Helemaal duidelijk omtrent 4G Only 🙂.

Ik heb nog wel iets anders geconstateerd en ga het proberen uit te leggen. Op de zolder van mijn huis heb ik prima bereik en ontvang ik de banden 3+38+8, ik start op zolder een gesprek met 4G+, zodra ik naar beneden ga en ik loop de berging van mijn huis in, val ik terug op 4G band 8. Dit is normaal en was voorheen ook. Zodra ik al bellend weer terug naar zolder ga blijft mijn telefoon op de band 8 plakken, en schakelt niet meer terug naar 4G+. Als ik niet aan het bellen ben is dit geen enkel probleem en heb ik meteen 4G+ zodra ik weer op zolder ben. Ik denk dat dit iets met VoLTE te maken heeft.

Voor de rest werkt alles prima hier, nog geen problemen gehad zowel inkomend als uitgaand niet. Erg tevreden tot nu toe!