Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

232 reacties

Reputatie 3
Badge
IMPORTANT - INFO FOR OUR PILOT TESTERS #3:
Please switch-off VoLTE on your mobile device NOW!
We will implement a fix tonight for the issue we have been experiencing.
Tomorrow we will inform you when you can switch VoLTE back to 'On' again!
Reputatie 3
Badge
Beste pilot-testers!

Hartelijk dank voor jullie bijdragen de afgelopen dagen! Zowel hier als via jouw PMs heb ik concrete call cases van jullie ontvangen en doorgestuurd naar het interne pilot team. Hierdoor konden we extra veel gedocumeteerde cases aandragen en kunnen we ook de reproduceerbaarheid sterker aantonen.

Jouw bijdragen helpen echt bij het sneller verzamelen van 'bewijs' waarmee ook de analysetijd is bekort. De grondoorzaak werd in de afgelopen dagen gevonden en een oplossing bepaald.
Vanavond gaat de leverancier de fix implementeren in een systeem voor VoLTE. Hiertoe gaat VoLTE vanavond en vannacht 'plat'.

Morgen zal de leverencier ons aangeven wanner VoLTE weer 'live' is en weer door ons mag worden gebruikt.

Zodra ik een bericht krijg, post ik het hier in deze topic, en kun je weer 'los' 🆒
Please stand-by.

Mark
Goed om te horen dat we als testers goede feedback geven !

Hieronder nog even mijn ervaringen tot nu toe ( voor de fix ).

Ervaringen met de S8+

- Call setup erg goed , gaat snel over ( onder de seconde in ieder geval).
- Gesprekskwaliteit erg goed , merkbaar verschil tov 3G bellen.
- Tot nu toe altijd 4G gehad tijdens het bellen.
- Gesprek blijft bij langere ritten in de auto verbonden ( aantal x getest vanuit Amsterdam naar Leiden.( meerdere handovers gehad).
- Data blijft beschikbaar tijdens het gesprek :D

Tot nu toe 1x een dropped call gehad ( gegevens via PM aan Mark gestuurd).
Reputatie 3
Badge
IMPORTANT - INFO FOR OUR PILOT TESTERS #4:

Please keep your VoLTE setting to 'OFF' in your phone! :S
Testing at this moment is suspended. (I.e.: Further testing at this moment is paused ! )
The installation of the fix last night was suddenly cancelled. The reason for this is unknown at this moment.

I will inform you as soon as possible when we can resume testing!
Reputatie 3
Badge
in het Nederlands:
we pauzeren dus het testen van 4G bellen totdat we horen dat we weer verder kunnen. De problemen zijn nu duidelijk dus die gaan we eerst weghalen.
Graag voorlopig 4G bellen uitgeschakeld houden op je toestel !
Dank je wel :8
Reputatie 3
Badge
IMPORTANT - INFO FOR OUR PILOT TESTERS #5

The fix has been implemented. Please switch VoLTE to 'ON ' on your phone to check whether service has improved.
Thank you.
Reputatie 3
Badge
Beste pilot testers jullie mogen weer 'los'. Kijk of de fix heeft geholpen.? :?
Reputatie 3
Badge
Vergeet niet om de flightmode ook eventjes aan en uit re zetten op jouw toestel.
Dank je en tot maandag! 🙂
Zojuist om 1900 een gesprek van een uur zonder problemen over 4G. Trouwens geen flightmode aan en uit gedaan, maar VoLTE had ik ook niet tijdelijk uitgezet.
Top, dank je wel Mark_K. We gaan weer volop testen 🙂
Reputatie 1
Dank voor de update, dan gaat de test weer door!
Reputatie 1
Als jullie nog extra aanmeldingen nodig hebben, wil ik best mee doen. Heb een go unlimited icm iphone 6s.
Mark_k,

Ik heb net weer even getest. Na flightmode aan/uit te hebben gezet werkt 4G bellen echt top, na een tijdje de telefoon niet gebruikt te hebben (net zoals vorige weken), gaat het bellen dan weer via 3G... Echter na fightmodus truuk, werkt het weer via 4G en dan later weer 3G....

Helaas, het pobleem is er dus nog steeds.
Ik ondervind ook nog steeds dezelfde problemen als JamesBondUK.
Reputatie 3
Badge
Hmm. Niet fijn.....
Jullie zijn kanjers! Dank voor je feedback! 😃
Kan gebeuren Mark_k 🙂. We doen niets voor niets mee met de pilot
Reputatie 3
Badge
IMPORTANT - INFO FOR OUR PILOT TESTERS #6

Over the weekend until this morning the vendor has been working on the configuration.
The activities were completed today (Monday 9 Oct.) before 10:00 hrs.

Please switch-on VoLTE on your device and resume testing. 😃
Reputatie 3
Badge
Beste pilot testers,

werkzaamheden zijn afgerond en er is groen licht gegeven.
Je kunt weer 'los' met testen 🆒
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb al enkele keren naar een buitenlands nummer gebeld. Dat gaat ook goed en over 4G. 🙂
Ook heb ik al een paar keer rond een uur aan de telefoon gehangen over 4G.

Verder heb ik geen last van het terugschakelen naar 3G nadat ik de telefoon een tijdje heb gebruikt. Ik bel altijd over 4G. Ligt het dan aan het type toestel? Ik heb een iPhone 7 Plus met iOS 11.0.2 erop draaien.
Reputatie 3
Badge
leroy98ecker schreef:

Ik heb al enkele keren naar een buitenlands nummer gebeld. Dat gaat ook goed en over 4G. 🙂
Ook heb ik al een paar keer rond een uur aan de telefoon gehangen over 4G.

Verder heb ik geen last van het terugschakelen naar 3G nadat ik de telefoon een tijdje heb gebruikt. Ik bel altijd over 4G. Ligt het dan aan het type toestel? Ik heb een iPhone 7 Plus met iOS 11.0.2 erop draaien.

Hi Leroy98ecker

Het hoeft niet bij elke call mis te gaan.
Ik werd net rond 13:20u door de project manager gebeld. Vanochtend is weer iets opgelost maar we denken dat het probleem er nog in zit. Dit issue is net een ui: we moeten dit schil-na-schil afpellen. We gaan vanmiddag ook in andere hoek een systeem onderzoeken / fixen.
Mark_k,

Mijn probleem is nog steeds aanwezig. Na flight modus aan en dan uit kan ik meerdere malen via 4g bellen. Na enige tijd gaat alles weer via 3G.
Reputatie 3
Badge
JamesBondUK schreef:

Mark_k,

Mijn probleem is nog steeds aanwezig. Na flight modus aan en dan uit kan ik meerdere malen via 4g bellen. Na enige tijd gaat alles weer via 3G.

hi JamesBondUK,

Klopt. inmiddels hebben we het probleem in een andere hoek gelokaliseerd. We proberen nu te achterhalen of het issue getriggerd wordt door dat systeem zelf of van buiten.

gr v Mark
Mark_K schreef:

JamesBondUK schreef:

Mark_k,

hi JamesBondUK,

Klopt. inmiddels hebben we het probleem in een andere hoek gelokaliseerd. We proberen nu te achterhalen of het issue getriggerd wordt door dat systeem zelf of van buiten.

gr v Mark

Is het misschien toestel / software specifiek?, heb er zelf nog geen last van gehad eigenlijk.
Reputatie 3
Badge
michelc85 schreef:

Mark_K schreef:

JamesBondUK schreef:

Mark_k,

hi JamesBondUK,

gr v Mark

Is het misschien toestel / software specifiek?, heb er zelf nog geen last van gehad eigenlijk.

Hi michelc85

Nee, het is niet een toestel-issue. Het probleem zit in het netwerk
Reputatie 3
Badge
IMPORTANT - INFO FOR OUR PILOT TESTERS #7

To all android / Samsung users: please turn your flightmode on/off NOW!
Your phone needs to reconnect to 4G voice due to a mode change