Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

232 reacties

;)

Nederland heeft een van de beste mobiele netwerken, zelfs het slechter netwerk in NL is nog vrij "boven gemiddeld" in vergelijking met onze buren.

Daardoor is misschien VoWiFi in grote deels overbodig (maar wel handig voor goed geïsoleerd huizen), maar VoLTE is gewoon nodig, voor beter kwaliteit, voor snelle internet tijdens bellen.

Vodafone heeft een leuke aanbood, Tele2 de grootste, en KPN en T-mobile lopen echt achter.
Reputatie 2
Waarom heeft T-Mobile nog geen brede VoLTE ondersteuning? bedoel dus waarom eerst een pilot en daarna pas kijken wanneer het wordt uitgerold?
Andere providers rollen dit gewoon uit en Vodafone en Tele2 hebben op dit moment het grootste aanbod, hoe kunnen deze bedrijven het wel zo snel op de poten hebben en T-Mobile niet?
@Simnlru, jij ook hier? 😛

Kwam even opzoek naar nieuws... maar lijkt dood stil te zijn hier.

Ik kan ook niet plaatsen waarom T-Mobile zo lang over doet, en ga je dan zien dat het bij Samsung en Apple blijft... met een beetje geluk nog een paar Huawei modellen en niks meer 😕
Reputatie 2
Rena_chan schreef:

Ik kan ook niet plaatsen waarom T-Mobile zo lang over doet, en ga je dan zien dat het bij Samsung en Apple blijft... met een beetje geluk nog een paar Huawei modellen en niks meer :/

Haha jazeker! sinds ik een T-Mobile Prepaid kaartje heb 🆒 .

Zoals ik zag (weet niet of ik gelijk heb) had je een reactie op 4gmasten.nl achtergelaten over dat Carrier services via de play store pushen mogelijk is, ben benieuwd hoe gaat het dan in zijn werk? en waarom dit niet breed wordt ondersteunt als dit makkelijker is.
simnlru schreef:

Haha jazeker! sinds ik een T-Mobile Prepaid kaartje heb 🆒 .

Zoals ik zag (weet niet of ik gelijk heb) had je een reactie op 4gmasten.nl achtergelaten over dat Carrier services via de play store pushen mogelijk is, ben benieuwd hoe gaat het dan in zijn werk? en waarom dit niet breed wordt ondersteunt als dit makkelijker is.

Stalker!!!! :P

Zo carrier services,

Tot Android Lollipop, de enige manier om provider instellingen toe te voegen was hardcoded in de firmware. Met 6.0 kun je die instellingen in een app te integreren... en Carrier services zou daarvoor gebruikt kunnen worden, of een andere app... maar blijkbaar vinden OEMs en providers dat hardcoden prima, en je moet maar geluk hebben dat je geen Duitse galaxy koopt bijvoorbeeld want zo krijg je nooit VoLTE in Nederland.

3G bellen is gewoon circuit switch, het "probleem" van VoLTE is dat een pakket switch systeem is.... en met VoLTE heb je nog steeds te maken dat je telefoon en het netwerk snel een fallback moeten regelen als je van LTE naar 3G gaat.

Op tweakers ga je mij ook vinden, maar met een andere username... goed zoeken 😉
Reputatie 3
Badge
Rena_chan schreef:

Ik kan ook niet plaatsen waarom T-Mobile zo lang over doet, en ga je dan zien dat het bij Samsung en Apple blijft... met een beetje geluk nog een paar Huawei modellen en niks meer :/

Hallo Rena_chan,

De reden waarom in dit topic niets meer gebeurt, is omdat de VoLTE forum pilot is afgerond.
Op onze website hebben we een speciale landingspagina voor 4G Bellen, hier: https://www.t-mobile.nl/4g/4g-bellen-volte Daar staat ook een lijst van toestellen die 4G bellen op ons netwerk ondersteunen. In de komende maanden zal deze lijst langzaam maar zeker groeien. Hoe snel dit gebeurt, is mede afhankelijk van hoe snel toestelleveranciers naar ons testlab willen komen om hun software geschikt te maken voor ons netwerk.

Mark
Hoi Mark, bedankt voor je reactie.

Maar ook al heb je een van de Apple of Samsung toestellen die ondersteuning voor VoLTE aanbieden, heb je nog steeds de beperking tot de USA Go Abonnement.
Wat een beetje vreemd is dat het niet beschikbaar is voor andere abonnees.

Verder over de technische implementatie van VoLTE, is een leuke thema maar beetje off-topic, alleen de togle voor de Mate 10 Pro is er al, dus die is klaar, netwerk moet vrijgegeven worden.
Reputatie 3
Badge
simnlru schreef:

Waarom heeft T-Mobile nog geen brede VoLTE ondersteuning? bedoel dus waarom eerst een pilot en daarna pas kijken wanneer het wordt uitgerold?
Andere providers rollen dit gewoon uit en Vodafone en Tele2 hebben op dit moment het grootste aanbod, hoe kunnen deze bedrijven het wel zo snel op de poten hebben en T-Mobile niet?

Hallo simnlru,

Inderdaad, brede VoLTE en VoWiFi ondersteuning komt, alleen later dan bij andere providers. Dit is het gevolg van interne besluiten ten aanzien van de timing en volgorde van onze innovaties (en dus investeringen).

Als je straks mee wil doen aan het WiFi Bellen pilot ben je van harte welkom. Ik verwacht vóór de zomer een nieuw topic hiervoor te starten op het forum met een inschrijving. Deelname denk ik te limiteren op 20 personen.

Mark
Sowieso nog steeds jammer dat je met een unlimited Go zonder + USA nog niet via VoLTE kan bellen.... maar goed hopelijk richting de zomer de Pilot VoWiFi..

blijft een goede aanvulling voor velen gok ik zo 🙂
Reputatie 2
Badge
Mark_K schreef:

Als je straks mee wil doen aan het WiFi Bellen pilot ben je van harte welkom. Ik verwacht vóór de zomer een nieuw topic hiervoor te starten op het forum met een inschrijving. Deelname denk ik te limiteren op 20 personen.

Mark

Any news on WiFi calling in Tmobile? The coverage in my house is superbad so I could benefit from Wifi calling
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mpiotrek,

I can imagine you're very interested in this topic because of that! At this moment there's no further information to share with you. Of course we're still working on this feature and we will immediately let you know if there's any information to share with you guys. 🙂
Ik heb sinds kort een Moto G6 Plus en wanneer ik bel en met een WiFi netwerk verbonden ben, dan staat er bij Simkaartstatus/Type mobiel netwerk: IWLAN (IWLAN is het protocol dat gebruikt wordt voor VoWiFi). Zet ik WiFi uit dan staat er HSPA+/UMTS etc. Omdat VoWiFi nog niet (officieel) ondersteund wordt zorgt dit bij mij thuis juist voor een slechter bereik en valt de verbinding regelmatig weg. Zet ik WiFi uit dan heb ik geen problemen. Lijkt me niet dat dit de bedoeling is en zou graag willen weten hoe dit kan.

Jasper
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jasper,

Dat is inderdaad apart en hoort niet te kloppen! ;)

Als het goed is, zou je ook ergens een schakelaar moeten hebben om WiFi-bellen uit te zetten. Dat is een vereiste bij de G6+'s die door ons worden geleverd. Onze toestelexpert gaat ook eens kijken hoe dit mogelijk is!
Hoi David,

Dankjewel voor je reactie. Eindelijk iemand die weet waar ik het over heb. 🆒

Helaas geen schakelaar te vinden. Niet bij de Telefoon app en ook niet bij Netwerk en internet. Ook bij Ontwikkelaarsopties kan ik niks vinden. Ik heb 'm bij Coolblue gekocht, dus waarschijnlijk staat het bij die van hun standaard aan. Kan me echter niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

Jasper
Mark_K schreef:

simnlru schreef:

Hallo simnlru,

Inderdaad, brede VoLTE en VoWiFi ondersteuning komt, alleen later dan bij andere providers. Dit is het gevolg van interne besluiten ten aanzien van de timing en volgorde van onze innovaties (en dus investeringen).

Mark

Het uitrollen van VoWifi is geen innovatie maar achter de muziek aan strompelen. Het implementeren van een bestaande techniek is geen innovatie!
Reputatie 1
Goedemorgen allen,

Ik heb interesse in het testen van zowel VoLTE en VoWiFi, hoe kan ik me hier het beste voor aanmelden?

Ik heb een unlimited abbo in NL en 10GB EU en een Google Pixel 2 XL telefoon

Grt Jeroen
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jebo85,

Op het moment hebben we nog geen nieuw testpanel nodig, maar als dat wel het geval is, dan wordt dat zeker in dit topic gedeeld. 🙂 Houd het hier dus goed in het oog!
Ik zit/zat in het testpanel, nu merk ik vandaag dat hij toch weer terugschakelt naar 3G om te bellen.. Storing of is dit bewust gedaan?
Reputatie 5
Badge +11
Sandermm schreef:

Ik zit/zat in het testpanel, nu merk ik vandaag dat hij toch weer terugschakelt naar 3G om te bellen.. Storing of is dit bewust gedaan?

Voor zover ik mij herinnner is er na afloop van de test of pilot periode geen garantie dat het voor de deelnemers blijft werken zonder een USA optie in je abo. Wellicht alle communicatie nog eens terug lezen.
tmoesel schreef:

Sandermm schreef:

Voor zover ik mij herinnner is er na afloop van de test of pilot periode geen garantie dat het voor de deelnemers blijft werken zonder een USA optie in je abo. Wellicht alle communicatie nog eens terug lezen.

Het is geen verwijt, het is een vraag 😉
Sandermm schreef:

Same here , wel jammer
tmoesel schreef:

Sandermm schreef:

Same here! Wat is de reden? Het bevalt zo goed!
Reputatie 3
Badge
mmatheeuwsen schreef:

tmoesel schreef:

Sandermm schreef:

Beste mensen,

Ik ben blij dat 4G bellen je zoooo goed bevalt. Ik weet momenteel niet de oorzaak waarom je 4G bellen kwijt bent en zoek het voor je uit.

Administratief gezien is de combinatie van jouw huidige abonnement met de VoLTE add-on niet bekend in onze systemen. Het is mogelijk dat een opschoonprogramma door iemand is gerund waarbij het technish product VoLTE bij jou is verwijderd omdat VoLTE administratief niet bestaat in combinatie met jouw abonnement...

Mark
Mark_K schreef:

mmatheeuwsen schreef:

tmoesel schreef:

Sandermm schreef:

Beste mensen,

Ik ben blij dat 4G bellen je zoooo goed bevalt. Ik weet momenteel niet de oorzaak waarom je 4G bellen kwijt bent en zoek het voor je uit.

Administratief gezien is de combinatie van jouw huidige abonnement met de VoLTE add-on niet bekend in onze systemen. Het is mogelijk dat een opschoonprogramma door iemand is gerund waarbij het technish product VoLTE bij jou is verwijderd omdat VoLTE administratief niet bestaat in combinatie met jouw abonnement...

Mark

Thanks Mark, hoop dat het snel weer aanstaat!
Reputatie 3
Badge
VoLTE tijdelijk niet beschikbaar onze VoLTE testers

Goedemiddag,
zoals je hebt gemerkt, is de VoLTE dienst bij onze VoLTE testers verwijderd. Dit was helemaal niet de bedoeling en we werken eraan om dit ongedaan te maken. Echter, de speciale tool waarmee we jullie VoLTE hebben gegeven, is helaas stuk en daarom duurt het zoooo lang. Als die het weer doet, schakelen we VoLTE weer voor de testers in.

Mark