Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

• 21 september 2017
  • 232 reacties
  • 22622 Bekeken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

232 reacties

VoLTE tijdelijk niet beschikbaar onze VoLTE testers

Goedemiddag,
zoals je hebt gemerkt, is de VoLTE dienst bij onze VoLTE testers verwijderd. Dit was helemaal niet de bedoeling en we werken eraan om dit ongedaan te maken. Echter, de speciale tool waarmee we jullie VoLTE hebben gegeven, is helaas stuk en daarom duurt het zoooo lang. Als die het weer doet, schakelen we VoLTE weer voor de testers in.

Mark

Thanks voor je terugkoppeling Mark!
Reputatie 6
Badge +13
VoLTE werkt inmiddels weer! Vorige week stond voice_supported nog op 0.

Nu werkt het weer en staat voice_supported op 1.

Het verschil tussen 3G en VoLTE is echt te merken als je een week verplicht op 3G moet bellen. 🙂
Helemaal met je eens Leroy! In huis merk ik ook heel erg veel verschil tussen 3 en 4G bellen(krakende en wegvallende gesprekken).
Reputatie 4
Badge

VoLTE tijdelijk niet beschikbaar onze VoLTE testers

Goedemiddag,
zoals je hebt gemerkt, is de VoLTE dienst bij onze VoLTE testers verwijderd. Dit was helemaal niet de bedoeling en we werken eraan om dit ongedaan te maken. Echter, de speciale tool waarmee we jullie VoLTE hebben gegeven, is helaas stuk en daarom duurt het zoooo lang. Als die het weer doet, schakelen we VoLTE weer voor de testers in.

Mark
Thanks voor je terugkoppeling Mark!

Hi,

Een aantal van jullie VoLTE testers hadden tijdelijk geen 4G bellen. Zoals je gemerkt hebt, is dit inmiddels opgelost.

Mark
Reputatie 1
Super dat het weer werkt. Je merkt het toch wel in de spraakkwaliteit. Ik had net specifiek een Nederlandse Samsung S9 gekocht als S8 opvolger en was al bang dat hij toch niet VoLTE gecertificeerd was. Gelukkig werkt het nu.
Wat nieuws over volte bellen, bredere uitrol?
Duurt nu ondertussen wel aardig lang.
Reputatie 7
Badge +20
@Bas321

We hebben op dit moment nog geen nieuws. Zodra dit er is delen we het in dit topic gelijk!
@Bas321

We hebben op dit moment nog geen nieuws. Zodra dit er is delen we het in dit topic gelijk!

Jammerlijk zit er weinig vaart in.. hoop dat er dit jaar nog duidelijkheid komt... want leuk dat jullie adverteren met het beste netwerk etc.. maar als je tijdens een telefoon gesprek niet meer kan internetten omdat je terug valt op 3G waar geen data door heen wil bij gebrek aan frequentie ruimte..

als je op een willekeurige lokatie via 4G(+) gewoon 200+mbit haalt zonder moeite.. maar via 3G op die zelfde lokatie er amper 1mbit door krijgt..

en 2G ging ik niet eens proberen want tja dat is sowieso al niet meer van deze tijd voor data verbindingen 😉
Reputatie 4
Badge
Dutch version here, for English read further below
==============================================

Beste (oud) VoLTE pilot tester,

T-Mobile gaat migreren naar een nieuwe technische oplossing voor VoLTE en straks VoWiFi.
Dit betekent dat we alle VoLTE test accounts begin oktober hebben gedeactiveerd op het oude platform.
Je zal dus inmiddels gemerkt hebben dat je niet meer kan bellen over 4G.
Begin november steken we de nieuwe doos aan en gaan we de VoLTE pilot herstarten.
Eind oktober zal ik een update posten met meer details over de nieuwe testperiode.

met vriendelijke groeten,
Mark

English version
==============================================

Dear (former) VoLTE pilot tester,

T-Mobile will migrate to its new technical solution for VoLTE and later on VoWiFi.
Therefore, we have deactivated all existing VoLTE test accounts. You have probably already noticed that you cannot make any phone calls anymore over 4G. We will activate our new technical solution in the beginning of November. Thereafter, we will restart the VoLTE pilot.
Please stay tuned; At the end of October I will post an update with details of the new test period.

Kind regards,
Mark
Reputatie 2
Badge
Finally. Something is happening 🙂
hopelijk gaan we dan eens vlot kennis maken met 4G bellen!
Reputatie 2
Mogen wij daar dan ook automatisch in meedoen als testers van het eerst uur?
Reputatie 4
Badge
Mogen wij daar dan ook automatisch in meedoen als testers van het eerst uur?

Hoi,

de bestaande groep ga ik als eerste aanbieden om opnieuw aan te sluiten met VoLTE.

Mark
Reputatie 2
Badge
I was not part of the first group but I would be very much interested. Thank you
Reputatie 2
Fijn, bij deze wil ik graag weer meedoen 🙂
Fijn, bij deze wil ik graag weer meedoen :-)

Same here!
Reputatie 2
Beste TM,
Ik ben ook geïnteresseerd in! Heb dit afgelopen 2 haar goed bij tele2 mogen ervaren, leuke ding dat! 😉
Phone is ook VoLTE ready voor NL natuurlijk!
En ik bel ontzettend veel met mij Un abbo, dus het wordt zeker goed getest 😂
Thanks,
Roman

Mogen wij daar dan ook automatisch in meedoen als testers van het eerst uur?Hoi,

de bestaande groep ga ik als eerste aanbieden om opnieuw aan te sluiten met VoLTE.

Mark

Mark,

Ik zou ook graag weer meedoen. Heb het tijd geleden via klantenservice kunnen laten activeren. Was erg te spreken over de dienst.
Ik heb 2 @work Unlimited - 10 GB EU / USA & onbeperkt bellen abonnementen, heb even via 4g kunnen bellen, ga ik in November ook automatisch bellen via 4G? Bellen via Wifi zou ook een aardig extraatje zijn...
Hier wacht ik al tijden op... Hoe kan ik pilot tester worden?
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb inmiddels vernomen dat de geplande werkzaamheden zoals die door Mark_K zijn gepost, zullen worden verplaatst naar een nog niet nader bekende datum.

Kan iemand van T-Mobile dit bevestigen?
Reputatie 4
Badge
Ik heb inmiddels vernomen dat de geplande werkzaamheden zoals die door Mark_K zijn gepost, zullen worden verplaatst naar een nog niet nader bekende datum.

Kan iemand van T-Mobile dit bevestigen?

Hallo Jeffrey87,
ik werk bij T-Mobile en ben betrokken bij het onwikkelprogramma. De nieuwe VoLTE pilot organiseer ik binnenkort voor deelnemers hier op het forum. Als eerste ga ik de bestaande pilot testers van eind 2017 aanbieden opnieuw mee te doen. Als ik plaatsen over heb, kunnen andere forum leden ook hierbij aansluiten. Deze week moeten nog een aantal zaken op technisch vlak worden afgerond en duidelijk worden. Pas daarna kan ik een nieuwe inschrijving hier op het forum starten.

groetjes van Mark
Reputatie 4
Badge
Hier wacht ik al tijden op... Hoe kan ik pilot tester worden?

Hoi Elgato01 ,
momenteel kun je niet inschrijven voor een nieuwe pilot.
De vorige pilot is vorig jaar gestart en inmiddels is VoLTE voor alle test-accounts uitgeschakeld ivm een platformwissel.
Mark
Reputatie 4
Badge
Ik heb 2 @work Unlimited - 10 GB EU / USA & onbeperkt bellen abonnementen, heb even via 4g kunnen bellen, ga ik in November ook automatisch bellen via 4G? Bellen via Wifi zou ook een aardig extraatje zijn...

Beste arjanmaas

in mijn openingspost van deze topic kun je precies zien aan welke voorwaarden moest worden voldaan voor de pilot. Jouw @Work abonnement voldoet helaas niet aan de pilot-voorwaarden. De inschrijving voor deelname is eind 2017 gesloten en begin oktober 2018 is VoLTE gedeactiveerd bij alle bestaande testers.

Deelname aan toekomstige pilots kan en gaat uitsluitend via mij nadat ik hier op het forum een nieuwe pilot aankondig en mensen uitnodig om in te schrijven. Doordat pilot deelnemers via mij inschrijven kan ik een lijstje bijhouden en hen laten helpen, jullie ervaringen doorspelen naar de ontwikklaars + leveranciers waardoor de door jullie gevonden issues worden opgelost. Dit meld ik dan weer terug aan jullie in de openbare topic danwel via private messages 1-op-1 met een tester. Helaas kan ik je vandaag niet meedelen of jij met een @Work abonnenment mee kunt doen bij de komende pilots voor 4G en WiFi bellen. De pilotvoorwaarden ga ik vanaf volgende week uitzoeken.

Mark
Reputatie 4
Badge

Beste arjanmaas,
het is me niet duidelijk wat jij bedoelt met "ik heb...@Work" en "eb even via 4g kunnen bellen" . 4G bellen is namelijk ALLEEN standaard verkrijgbaar bij de 'Go...EU+USA' abonnement.
De enige uitzondering hierop zijn de pilot testers die via mij 4G bellen als add-on hebben gekregen en nog een slordige 50 T-Mobile collega's.
Als je @Work hebt, wordt 4G bellen (nog) niet bij geleverd.

Mark