Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

• 21 september 2017
  • 232 reacties
  • 22665 Bekeken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

232 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hallo Jeffrey87,
ik werk bij T-Mobile en ben betrokken bij het onwikkelprogramma. De nieuwe VoLTE pilot organiseer ik binnenkort voor deelnemers hier op het forum. Als eerste ga ik de bestaande pilot testers van eind 2017 aanbieden opnieuw mee te doen. Als ik plaatsen over heb, kunnen andere forum leden ook hierbij aansluiten. Deze week moeten nog een aantal zaken op technisch vlak worden afgerond en duidelijk worden. Pas daarna kan ik een nieuwe inschrijving hier op het forum starten.

groetjes van Mark

Bedankt voor je reactie!

Binnen het bedrijf waar ik voor werk hebben we namelijk de volgende email ontvangen:

Beste klant,

Wij hebben je in augustus geïnformeerd over een update van ons telefonieplatform. Deze update is noodzakelijk als voorbereiding op de toekomstige introductie van nieuwe diensten zoals 4G-bellen (VoLTE) en bellen via WiFi (VoWIFI).

De update stond gepland voor september of oktober. Deze update gaat echter op een later moment plaatsvinden.

Wanneer gaat de update wel plaatsvinden?
Wij zullen je minimaal 10 werkdagen voor de nieuwe datum informeren. Hierbij zullen wij ook informatie verstrekken over de mogelijke impact van deze update op jouw organisatie.
Reputatie 4
Badge

Hallo Jeffrey87,
ik werk bij T-Mobile en ben betrokken bij het onwikkelprogramma. De nieuwe VoLTE pilot organiseer ik binnenkort voor deelnemers hier op het forum. Als eerste ga ik de bestaande pilot testers van eind 2017 aanbieden opnieuw mee te doen. Als ik plaatsen over heb, kunnen andere forum leden ook hierbij aansluiten. Deze week moeten nog een aantal zaken op technisch vlak worden afgerond en duidelijk worden. Pas daarna kan ik een nieuwe inschrijving hier op het forum starten.

groetjes van Mark
Bedankt voor je reactie!

Binnen het bedrijf waar ik voor werk hebben we namelijk de volgende email ontvangen:

Beste klant,

Wij hebben je in augustus geïnformeerd over een update van ons telefonieplatform. Deze update is noodzakelijk als voorbereiding op de toekomstige introductie van nieuwe diensten zoals 4G-bellen (VoLTE) en bellen via WiFi (VoWIFI).

De update stond gepland voor september of oktober. Deze update gaat echter op een later moment plaatsvinden.

Wanneer gaat de update wel plaatsvinden?
Wij zullen je minimaal 10 werkdagen voor de nieuwe datum informeren. Hierbij zullen wij ook informatie verstrekken over de mogelijke impact van deze update op jouw organisatie.

Hoi Jeffrey87,

Die brief is correct. Echter, je mag daaruit geen conclusie trekken wanneer die toekomstige diensten voor jouw bedrijf beschikbaar komen. De brief is in eerste instantie een aankondiging van gepland onderhoud (upgrade) van jullie bedrijfstelefonie oplossing om later ook voor zakelijke gesprekken 4G en WiFi bellen te kunnen ondersteunen. Lees: "ready maken" voor de diensten die komen maar niet meer dan dat....
De datum / periode aanduiding in die brief heeft dus GEEN betrekking op introductiedata van 4G en WiFi bellen!

fijn weekend,
Mark
Ik heb ook interesse in het meedoen met een eventuele vervolg pilot. 2 aansluitingen op ons adres die volgens mij aan de (oude) pilot eisen voldoen. Wij wonen in een nieuwbouw woning in een landelijke omgeving dus de indoor dekking is bij ons zeer beperkt met af en toe ook wegvallende gesprekken. VoWiFi zou voor ons echt een enorme verbetering betekenen.
@Mark_K Wil jij mij ook op het kandidaten lijstje voor de nieuwe VoLTE pilot zetten AUB ?
Hoi

Erg jammer dat ik niet op de lijst ben gezet. Ik heb dit zeker 6-9 maanden geleden aangegeven.

Graag mij op de lijst zetten omdat jullie nu mij elke maand compenseren en ik liever een goed werkende verbinding qua spraak heb!!!!
Hoi

Erg jammer dat ik niet op de lijst ben gezet. Ik heb dit zeker 6-9 maanden geleden aangegeven.

Graag mij op de lijst zetten omdat jullie nu mij elke maand compenseren en ik liever een goed werkende verbinding qua spraak heb!!!!

Meedoen aan de pilot gaat dit niet perse opleveren, sterker nog de kans is groot dat het juist minder goed werkt omdat het een test is.
Reputatie 4
Badge

Hoi

Meedoen aan de pilot gaat dit niet perse opleveren, sterker nog de kans is groot dat het juist minder goed werkt omdat het een test is.

Goedemiddag Sandermm en Frank4321,

Dank voor jullie betrokkenheid en belangstelling voor 4G bellen en WiFi bellen! Jullie hebben beiden gelijk: enerzijds verwacht je een betere telefonische bereikbaarheid met de activatie van bijvoorbeeld 4G bellen. Maar anderzijds kan het juist zijn dat je in de testperiode juist rare effecten tegenkomt waardoor je juist minder goed telefonisch bereikbaar bent.
En dat is juist ook het doel waarom ik forumleden de kans geef om met ons mee te testen; Je moet het juist gaaf vinden om in bepaalde belscenario's een issue te vinden en die hier te melden. Issues die mijn testende collega's zelf niet hadden gevonden!

Ik hoop binnenkort de inschrijvingen te openen hier op het forum onder een nieuwe topic. Maar weer geldt: dat de deelnemers ook echt actief meedoen door van zich laten horen en feedback geven over wat ze hebben gevonden. Doel is om de nieuwe dienst die we testen zo snel mogelijk vrij te krijgen van kinderziekten.

groeten van Mark
Reputatie 4
Badge
Dutch version here, for English read further below
==============================================

Beste (oud) VoLTE pilot tester,

Het nieuwe platform voor VoLTE en VoWiFi draait inmiddels een aantal maanden en is bijna vrijgegeven voor productie. We zijn deze week nog bezig de (de)activaties van abonnementen vanuit de administatieve systemen te testen en ook klantmigraties van bestaande klanten met VoLTE van oude naar nieuwe platform. Omdat we hiermee nog bezig zijn, moet ik nog even wachten met het openen van de inschrijving voor de nieuwe VoLTE pilot en later de VoWiFi pilot.

met vriendelijke groeten,
Mark

English version
==============================================

Dear (former) VoLTE pilot tester,

Our new platform for VoLTE & VoWiFi has been running for a couple of months now. We almost have the green light for production. Currently, we are still testing our administrative systems for service (de)activations and the migration of the existing customers with VoLTE from the old to the new platform. Therefore, we need to wait another week or so, before I can open the registration for the new VoLTE pilot and later the VoWiFi pilot.

Kind regards,
Mark
Reputatie 2
Badge
Hi Mark_K. Looking forward for VoLTE pilot- do you know how many people can participate in the new pilot (apart from old testers)? Do you know which phones will be supported? About the Wifi calling- the registration will be open later- any estimation on this- will it be this year or next year? I am fed up of no/poor coverage at home (because of building).
Reputatie 4
Badge
Hi Mark_K. Looking forward for VoLTE pilot- do you know how many people can participate in the new pilot (apart from old testers)? Do you know which phones will be supported? About the Wifi calling- the registration will be open later- any estimation on this- will it be this year or next year? I am fed up of no/poor coverage at home (because of building).

Hi,

4G calling
Most of the recent and new phone brands/types support VoLTE (4G calls) on T-Mobile's network. So, people with recent / new phone models can join the VoLTE pilot. During this month I will update the device list on our VoLTE webpage. It needs an update because recent models have not been added yet (sorry) - here: https://www.t-mobile.nl/4g/4g-bellen-volte

WiFi calling
Samsung is the first phone maker to certify their S8 for WiFi calling on our network. I expect Samsung will copy this feature to other models in their current portfolio before the end of 2018.
Other phone makers will also join the list. However, at this moment (5-11-2018) their phone firmware for WiFi calling has not yet been certified on our network.

Mark
Goedenavond, kan iemand mij vertellen of het aannemelijk is dat de Samsung Galaxy S7 ondersteuning zal krijgen voor VoWiFi zodra dit wordt uitgerold bij T-Mobile?
Reputatie 4
Badge
Goedenavond, kan iemand mij vertellen of het aannemelijk is dat de Samsung Galaxy S7 ondersteuning zal krijgen voor VoWiFi zodra dit wordt uitgerold bij T-Mobile?

Hallo Dommels-2010,
Bedankt voor jouw vraag. Ik heb deze vraag zelf ook uitstaan bij Samsung. Uit ervaring weet ik dat we altijd even moeten wachten voordat Samsung antwoord geeft. Ik hoop eind november hier een antwoord op te hebben!

Mark
Reputatie 2
Badge
Yesterday we got software update on Galaxy S8 and Wifi calling option appeared in the menu. See screenshoots attached. Unfortunately it does not work yet :(

Reputatie 2
Badge
The option is in dialer settings and not in the mobile network settings

Ik zou me heel graag aan willen melden voor de pilot VoWiFi daar ik binnen slechte dekking hebt en tussen 2 3 en 4g wissels tijdens het bellen wat voor onderbrekingen zorgt.

Mvg.
Yoni
Reputatie 4
Badge
Hello Mpiotrek,
Yes, this means your phone is "ready" for the VoLTE & VoWiFi services from T-Mobile. In the meantime T-Mobile is developing and testing things like: service activation, call rating & billing and interworking with our existing services.

Mark
Inmiddels is bekend dat de fusie tussen T-Mobile en Tele2 door mag gaan. Klanten van Tele2 bellen al een geruime tijd middels VoLTE. Kunnen we dit nu ook snel bij T-Mobile verwachten?
hoe zit het met vowifi bij t-mobile? de dekking hier bij mij in huis is zo waardeloos dat ik echt aan overstappen zit te denken mits t-mobile ook net als kpn en anderen vowifi kan activeren.
met kpn werkt vowifi prima met een iPhone, ook over jullie t-mobile thuis glasvezel verbinding.
Goedenavond Mark, was er inmiddels al wat meer informatie/duidelijkheid beschikbaar over of de Samsung Galaxy S7 nog ondersteuning voor VoWiFi gaat krijgen?
Beste Mark_K, ik was al een VoLTE tester in 2017. Gebruik nu wel een Nokia 6.1 2018 model die nu ook door Vodafone zakelijk wordt ondersteund met Vowifi.

Hopelijk mag ik nu ook Vowifi bellen testen.

Ik hoor het graag.
Reputatie 4
Badge
Goedenavond Mark, was er inmiddels al wat meer informatie/duidelijkheid beschikbaar over of de Samsung Galaxy S7 nog ondersteuning voor VoWiFi gaat krijgen?

Hoi Dommels-2010,
we hebben nog geen informatie van Samsung hierover. Dat gaat wel komen.
Mark
Reputatie 4
Badge
Beste Mark_K, ik was al een VoLTE tester in 2017. Gebruik nu wel een Nokia 6.1 2018 model die nu ook door Vodafone zakelijk wordt ondersteund met Vowifi.

Hopelijk mag ik nu ook Vowifi bellen testen.

Ik hoor het graag.

Hallo JamesBondUK,

Nokia heeft nog niet bij ons aangegeven wanneer zij de certificatie voor WiFi bellen willen komen doen. Zolang jouw toestel geen ondersteunig heeft voor ons netwerk zal je helaas geen gebruik kunnen maken van de dienst.
Mark
Hoi Mark en David,

Heeft T-Mobile een update over de uitkomst van de test VoWiFi? KPN heeft het WiFi bellen nu in okt 2018 ook geïmplementeerd. Dus enkel nog T-Mobile op de nederlandse markt beidt het nog niet aan. Zou het fijn vinden als het er nu snel is. Met co2 neutraal huis met triple glas is het lastig bellen.

Met vriendelijke groet
Reputatie 2
Badge
Any news VoLTE or WiFi calling? Certification for S8 is there- any expectations on starting date? A month ago it was a week to start and still it is not there yet
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels is bekend dat de fusie tussen T-Mobile en Tele2 door mag gaan. Klanten van Tele2 bellen al een geruime tijd middels VoLTE. Kunnen we dit nu ook snel bij T-Mobile verwachten?

De informatie naar zowel Tele2 als T-Mobile klanten is hetzelfde: Voorlopig veranderd er niets!