Beantwoord

[Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

• 21 september 2017
  • 232 reacties
  • 23024 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • T-Mobile medewerker
  • 212 reacties
[Update 25 september: We hebben 15 aanmeldingen ontvangen voor de pilot en zijn dus vol! Aanmelden is niet meer mogelijk]

Doe je met ons mee? We hebben plaats voor 15 forumleden om mee te doen aan onze 4G bellen pilot 😃 Inschrijving gebeurt op volgorde van aanmelding. Dus: vol = vol !
Als je mee wil doen, lees hieronder de voorwaarden en spelregels eerst goed door!

4G bellen
Wie belt met een 4G telefoon, belt over het 2G of 3G netwerk. Dankzij de Voice-over-LTE (VoLTE) techniek is het voortaan mogelijk om ook over het 4G netwerk te bellen. Bijkomend voordeel is dat je tijdens gesprekken gelijktijdig internet op 4G blijft gebruiken.

Voorwaarden en spelregels van de pilot
We geven jou hiermee de mogelijkheid om met ons mee te testen. Het kan dus zijn dat je iets tegenkomt dat niet werkt. En dat is ook precies de bedoeling. We horen graag van je wat beter moet!
Lees deze condities goed door:
► Je hebt een ongelimiteerde belbundel of je maakt GEEN gebruik van ‘T-Mobile Samen’
► Je maakt GEEN gebruik van ‘MB-Verdeler’ data SIM(s)
► Je vindt het niet erg als een keer iets niet goed gaat bij bellen of gebeld worden
► Als je wat tegenkomt, meldt het hier of in een privé bericht
► Als je niet meer mee wil doen, geef het aan en we deactiveren 4G bellen voor je
► We melden onze ervaringen maar gaan hierover niet in discussie
► De pilotperiode eindigt op 31-12-2017 waarna je 4G bellen niet meer hebt
► T-Mobile kan op elk moment eenzijdig beslissen de pilot voortijdig te stoppen, maar…
► T-Mobile kan bij goede ervaringen ook beslissen de pilot te verlengen
► Door je deelname bouw je geen rechten of aanspraken op
► Maximaal 15 deelnemers, vol = vol.

Wat heb je nodig voor de 4G bellen pilot?
► Een GO Unlimited abonnement of een Stel Samen abonnement met onbeperkt bellen in Nederland;
► Een voor 4G bellen (VoLTE) geschikt toestel;
► Meest recente toestelsoftware. Op je toestel zit originele toestelsoftware van de fabrikant. Geen béta’s!
► Bij Apple iPhone: “gesprekken en data” bij 4G inschakelen via je toestelinstellingen .

Geschikte toestellen
Momenteel zijn de volgende type toestellen geschikt voor 4G bellen op ons netwerk:
Apple iPhone SE, 6, 6+, 6s, 7, 7+, 8, 8+
Samsung Galaxy S6 edge+, S7, S8, S8+, Note8, Xcover4, J3 (2017), J5(2017), A3 (2016/2017), A5 (2016/2017)

Aanmelden
Met je aanmelding accepteer je alle bovengenoemde voorwaarden en spelregels. Wil je meedoen, stuur me een privébericht. Geef daarin aan jouw:
► Merk en type toestel
► Mobiele nummer
► Huidige abonnement

Activatie
We moeten 4G bellen voor je aanzetten in het netwerk. De activatie duurt ongeveer 2 werkdagen na aanmelden.

Gebruik: Veelgestelde vragen

Q: Hoe (de)activeer ik 4G bellen (VoLTE)?
A: Bellen over 4G kun je (de)activeren via het instellingenmenu van je toestel. 4G bellen staat standaard uit bij de Apple iPhone. Bij geschikte Android toestellen staat 4G bellen standaard aan.

Q: Hoe kan ik zien dat ik over 4G bel?
A: Zet eerst de WiFi uit op je toestel. Als jij iemand belt, kijk tijdens het gesprek naar het beeldscherm. Zie je het 4G symbool nog? Zo ja, dan bel je over ons 4G netwerk.

Q: Verbetert bellen over 4G (VoLTE) mijn bereikbaarheid voor bellen?
A: Nee, 4G bellen verbetert je bereikbaarheid niet.

Q: Wat kost bellen over 4G (VoLTE)?
A: 4G bellen (VoLTE) is een technische uitbreiding van onze telefoniedienst. Voor gesprekken over 4G gelden dezelfde beltarieven die bij jouw abonnement gelden. Je verbruik wordt dus afgerekend tegen je belbundel. N.B.: Houd er rekening mee dat je een voor 4G bellen geschikt toestel nodig hebt en een T-Mobile abonnement met een belbundel en 4G bellen ondersteuning.

Q: Gaat mijn 4G bellen verbruik uit mijn internetbundel?
A: Nee. We maken geen onderscheid of je belt over een 2G, 3G of 4G netwerk. Jouw 4G bellen (VoLTE) verbruik wordt verrekend met jouw belbundel.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien in My T-Mobile?
A: In My T-Mobile kun je jouw recente gesprekken bekijken onder: Verbruikstatus > Recent Verbruik. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien op mijn factuur?
A: Op jouw factuurspecificatie tonen we jouw gesprekken. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik 4G bellen in het buitenland gebruiken? (VoLTE roaming)
A: Nee. Op dit moment wordt 4G bellen in het buitenland niet ondersteund. Ga je naar het buitenland dan bel je zoals gewoonlijk over 2G of 3G. Je hoeft hiervoor niets te doen.
icon

Beste antwoord door David 15 maart 2019, 09:45

Hi iedereen,

Mark_K heeft een nieuwe pilot opgestart! Je kunt in dit topic de gestelde voorwaarden voor deelname vinden en hoe je jezelf kunt aanmelden voor de pilot. Wees er snel bij, want er is slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar!

Dit topic gaat op slot, aangezien er een nieuwe pilot (en topic) is. Als er vragen zijn kunnen die in het nieuwe topic worden gesteld.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

232 reacties

Reputatie 4
Badge
Dutch version here, for English read further below
==============================================

Beste (oud) VoLTE pilot tester,

T-Mobile gaat migreren naar een nieuwe technische oplossing voor VoLTE en straks VoWiFi.
Dit betekent dat we alle VoLTE test accounts begin oktober hebben gedeactiveerd op het oude platform.
Je zal dus inmiddels gemerkt hebben dat je niet meer kan bellen over 4G.
Begin november steken we de nieuwe doos aan en gaan we de VoLTE pilot herstarten.
Eind oktober zal ik een update posten met meer details over de nieuwe testperiode.

met vriendelijke groeten,
Mark

English version
==============================================

Dear (former) VoLTE pilot tester,

T-Mobile will migrate to its new technical solution for VoLTE and later on VoWiFi.
Therefore, we have deactivated all existing VoLTE test accounts. You have probably already noticed that you cannot make any phone calls anymore over 4G. We will activate our new technical solution in the beginning of November. Thereafter, we will restart the VoLTE pilot.
Please stay tuned; At the end of October I will post an update with details of the new test period.

Kind regards,
Mark
Reputatie 4
Badge
Beste allemaal,
De inschrijving is inmiddels gesloten! Ik ga eind van de middag het net ophalen en het overzicht maken van de deelnemers. Als dat klaar is, wordt 4G bellen door een collega handmatig geactiveerd. Uiterlijk morgenochtend (dinsdag). Als het rustig is op de care afdeling lukt het misschien eerder...
Reputatie 4
Badge
Ik heb inmiddels vernomen dat de geplande werkzaamheden zoals die door Mark_K zijn gepost, zullen worden verplaatst naar een nog niet nader bekende datum.

Kan iemand van T-Mobile dit bevestigen?

Hallo Jeffrey87,
ik werk bij T-Mobile en ben betrokken bij het onwikkelprogramma. De nieuwe VoLTE pilot organiseer ik binnenkort voor deelnemers hier op het forum. Als eerste ga ik de bestaande pilot testers van eind 2017 aanbieden opnieuw mee te doen. Als ik plaatsen over heb, kunnen andere forum leden ook hierbij aansluiten. Deze week moeten nog een aantal zaken op technisch vlak worden afgerond en duidelijk worden. Pas daarna kan ik een nieuwe inschrijving hier op het forum starten.

groetjes van Mark
hoe zit het met vowifi bij t-mobile? de dekking hier bij mij in huis is zo waardeloos dat ik echt aan overstappen zit te denken mits t-mobile ook net als kpn en anderen vowifi kan activeren.
met kpn werkt vowifi prima met een iPhone, ook over jullie t-mobile thuis glasvezel verbinding.
Reputatie 4
Badge
Waarom heeft T-Mobile nog geen brede VoLTE ondersteuning? bedoel dus waarom eerst een pilot en daarna pas kijken wanneer het wordt uitgerold?
Andere providers rollen dit gewoon uit en Vodafone en Tele2 hebben op dit moment het grootste aanbod, hoe kunnen deze bedrijven het wel zo snel op de poten hebben en T-Mobile niet?

Hallo simnlru,

Inderdaad, brede VoLTE en VoWiFi ondersteuning komt, alleen later dan bij andere providers. Dit is het gevolg van interne besluiten ten aanzien van de timing en volgorde van onze innovaties (en dus investeringen).

Als je straks mee wil doen aan het WiFi Bellen pilot ben je van harte welkom. Ik verwacht vóór de zomer een nieuw topic hiervoor te starten op het forum met een inschrijving. Deelname denk ik te limiteren op 20 personen.

Mark
Reputatie 4
Badge

Ik zit/zat in het testpanel, nu merk ik vandaag dat hij toch weer terugschakelt naar 3G om te bellen.. Storing of is dit bewust gedaan?Voor zover ik mij herinnner is er na afloop van de test of pilot periode geen garantie dat het voor de deelnemers blijft werken zonder een USA optie in je abo. Wellicht alle communicatie nog eens terug lezen.
Same here! Wat is de reden? Het bevalt zo goed!

Beste mensen,

Ik ben blij dat 4G bellen je zoooo goed bevalt. Ik weet momenteel niet de oorzaak waarom je 4G bellen kwijt bent en zoek het voor je uit.

Administratief gezien is de combinatie van jouw huidige abonnement met de VoLTE add-on niet bekend in onze systemen. Het is mogelijk dat een opschoonprogramma door iemand is gerund waarbij het technish product VoLTE bij jou is verwijderd omdat VoLTE administratief niet bestaat in combinatie met jouw abonnement...

Mark
Reputatie 4
Badge
VoLTE tijdelijk niet beschikbaar onze VoLTE testers

Goedemiddag,
zoals je hebt gemerkt, is de VoLTE dienst bij onze VoLTE testers verwijderd. Dit was helemaal niet de bedoeling en we werken eraan om dit ongedaan te maken. Echter, de speciale tool waarmee we jullie VoLTE hebben gegeven, is helaas stuk en daarom duurt het zoooo lang. Als die het weer doet, schakelen we VoLTE weer voor de testers in.

Mark
Reputatie 4
Badge
Hello Mpiotrek,
Yes, this means your phone is "ready" for the VoLTE & VoWiFi services from T-Mobile. In the meantime T-Mobile is developing and testing things like: service activation, call rating & billing and interworking with our existing services.

Mark
HI! als je mogelijk is doe ik graag mee met de pilot! Zowel voLTE als VoWIFI!
Ik zou ook graag mee doen ik heb al privé bericht gestuurd 😉
Hebben jullie al een reactie gehad?
Helaas ik nog niet, maar komt vast goed
Reputatie 4
Badge

Reputatie 4
Badge

VoLTE tijdelijk niet beschikbaar onze VoLTE testers

Goedemiddag,
zoals je hebt gemerkt, is de VoLTE dienst bij onze VoLTE testers verwijderd. Dit was helemaal niet de bedoeling en we werken eraan om dit ongedaan te maken. Echter, de speciale tool waarmee we jullie VoLTE hebben gegeven, is helaas stuk en daarom duurt het zoooo lang. Als die het weer doet, schakelen we VoLTE weer voor de testers in.

Mark
Thanks voor je terugkoppeling Mark!

Hi,

Een aantal van jullie VoLTE testers hadden tijdelijk geen 4G bellen. Zoals je gemerkt hebt, is dit inmiddels opgelost.

Mark
Wat nieuws over volte bellen, bredere uitrol?
Duurt nu ondertussen wel aardig lang.
Reputatie 7
Badge +20
@Bas321

We hebben op dit moment nog geen nieuws. Zodra dit er is delen we het in dit topic gelijk!
@Bas321

We hebben op dit moment nog geen nieuws. Zodra dit er is delen we het in dit topic gelijk!

Jammerlijk zit er weinig vaart in.. hoop dat er dit jaar nog duidelijkheid komt... want leuk dat jullie adverteren met het beste netwerk etc.. maar als je tijdens een telefoon gesprek niet meer kan internetten omdat je terug valt op 3G waar geen data door heen wil bij gebrek aan frequentie ruimte..

als je op een willekeurige lokatie via 4G(+) gewoon 200+mbit haalt zonder moeite.. maar via 3G op die zelfde lokatie er amper 1mbit door krijgt..

en 2G ging ik niet eens proberen want tja dat is sowieso al niet meer van deze tijd voor data verbindingen 😉
Reputatie 4
Badge
Mogen wij daar dan ook automatisch in meedoen als testers van het eerst uur?

Hoi,

de bestaande groep ga ik als eerste aanbieden om opnieuw aan te sluiten met VoLTE.

Mark
Reputatie 2
Badge
I was not part of the first group but I would be very much interested. Thank you
Reputatie 2
Fijn, bij deze wil ik graag weer meedoen 🙂
Fijn, bij deze wil ik graag weer meedoen :-)

Same here!
Reputatie 2
Beste TM,
Ik ben ook geïnteresseerd in! Heb dit afgelopen 2 haar goed bij tele2 mogen ervaren, leuke ding dat! 😉
Phone is ook VoLTE ready voor NL natuurlijk!
En ik bel ontzettend veel met mij Un abbo, dus het wordt zeker goed getest 😂
Thanks,
Roman

Mogen wij daar dan ook automatisch in meedoen als testers van het eerst uur?Hoi,

de bestaande groep ga ik als eerste aanbieden om opnieuw aan te sluiten met VoLTE.

Mark

Mark,

Ik zou ook graag weer meedoen. Heb het tijd geleden via klantenservice kunnen laten activeren. Was erg te spreken over de dienst.
Ik heb 2 @work Unlimited - 10 GB EU / USA & onbeperkt bellen abonnementen, heb even via 4g kunnen bellen, ga ik in November ook automatisch bellen via 4G? Bellen via Wifi zou ook een aardig extraatje zijn...
Hier wacht ik al tijden op... Hoe kan ik pilot tester worden?
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb inmiddels vernomen dat de geplande werkzaamheden zoals die door Mark_K zijn gepost, zullen worden verplaatst naar een nog niet nader bekende datum.

Kan iemand van T-Mobile dit bevestigen?