Beantwoord

Plotseling niet meer te bereiken

Het is mij nu al een paar keer gebeurd dat ik van mensen te horen krijg dat ik niet te bereiken ben op mijn 06
Als zij dan op een andere manier contact met mij krijgen, en ik probeer terug te bellen dan lukt dat ook niet en krijg in mijn beelsscherm
Verbinding maken niet mogelijk
Als ik dan mijn toestel uit en weer aan zet, dan lukt het wel

Hoe kan dit, geloof niet dat logisch is om elk heel uur je telefoon aan en uit te zetten om maar te bereiken te zijn.
Het is voor mij ook niet zichtbaar dat ik niet te bereiken ben.
Ik heb geen idee hoe vaak ik zakelijk gebeld ben en hoeveel orders ik hier mee verloren ben, maar het is wel een vraag
die mij bezig houd

Bij elkaar word ik steeds minder blij met mijn telefoon en de bij behorende provider, geen tot slecht 3G in Bloemendaal (krijg hier voor al korting)
Maar als nu al de meest essentiele functies van mijn Sony Xperia het al niet meer doen(bellen) wat moet ik dan nog?
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 29 november 2013, 18:57

Heb je je simkaart al eens in een ander toestel geprobeerd? Is dit mogelijk? Dit om te bepalen of het aan je telefoon of je simkaart ligt.
Bekijk origineel

3 reacties

Is het mogelijk dat je nog in bezit bent van een oud simkaartje?
Die kunnen voor verbindingsproblemen zorgen.

De nummers die bij oude simkaartjes horen zijn o.a.:
- 8931162111...
- 893120... (Orange)

Indien je een nieuwer simkaartje hebt, beginnend met 8931162112, zou dit in feite uitgesloten moeten zijn.
Wat je wel zou kunnen doen in geval van een nieuwer kaartje is het kaartje in een ander toestel proberen om te zien of je dan wel fatsoenlijk bereikbaar bent.
(In dat geval ligt 't zeer waarschijnlijk aan de telefoon.)

Indien je nog zo'n ouder kaartje hebt, kun je hier een nieuwe simkaart aanvragen:
Aanvragen nieuwe simkaart (gewone, micro, nano of duo)
Vermeld er wel even bij dat het om vervanging voor zo'n oud kaartje gaat. 🙂
Ik heb al een nieuw micro klaartje, dus aan het kaartje zal het niet liggen.
Heb je je simkaart al eens in een ander toestel geprobeerd? Is dit mogelijk? Dit om te bepalen of het aan je telefoon of je simkaart ligt.

Reageer