Vraag

Postcode 7623 - internet verbinding als "Slecht" bevestigd.


Reputatie 4
Foon: Samsung Galaxy S Plus, Android Gingerbread.
Hoi,
Ik heb deze week de app "Netwerk radar" geïnstalleerd, als een aanrader vanuit de T-Mobile app. Deze netwerk radar app bevestigd inderdaad dat onze postcode nogal zwak presteert op gebied van de mobiele internet verbinding. Onze band breedte is bepaald niet waar die zou moeten zijn.
De regio Twente zou wat meer dekking voor mobiel internet bijzonder waarderen.
Wat kan T-Mobile hierin voor ons betekenen?


Beste groeten,
Harry D.

18 reacties

Reputatie 2
Ik denk weinig,lees deze tread maar eens door,dan weet je genoeg.
https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/snelheid-internet-161138/
Ook geeft men geen uitleg waarom je geen hogere snelheid haalt,allemaal smoesjes.
je zie dat ik nooit hoger haal als 0,93 Mbps.
Gemeten met de app speedtest.net te vinden in de market.
Ben benieuwd of je ook ongeveer aan deze waarden komt,dan weet je helemaal genoeg.
Reputatie 4
Bedankt voor de tip: ik kende de website wel, maar wist niet dat ze ook een app hadden. Ik kom met deze speedtest app hier nu op 354 kbps download, dus da's nog minder - balen, wel.
Ik zie dat ik via speed test websites op de laptop, met een breedband internet dongle van een concurrent, wel de hogere snelheden haal.


Dus, zoals ik vroeg, T-Mobile: wat kunt u voor ons in Twente betekenen, a.u.b.?




Met vriendelijke groeten,
Harry D.
Reputatie 7
@HarryD
Ik zie dat je inmiddels je netwerkklacht hebt gemeld via de dekkingskaart. Een Netwerk Specialist neemt deze in behandeling en zal hierover contact met je opnemen.
Reputatie 4
Dank je wel, Cindy - stel ik op prijs. 😉
Reputatie 4
Vandaag een gesprekje met de klanten service gehad. Die heeft me aangegeven welke download snelheid ik zou moeten zien voor mijn pakket en die snelheid komt overeen met diegene die ik ook daadwerkelijk meet met die speedtest app.


Als volgende stap heb ik mijn pakket, mede op aanraden van de netwerk specialist & de klantenservice, geupgrade naar het volgende niveau en men heeft mij weer geadviseerd welke snelheid ik daar zou moeten meten. Ook deze snelheid kan ik bevestigen, ik krijg qua snelheid inderdaad de aangegeven band breedte.



Tot dusver dus alles prima.



Wat me echter vandaag wel opviel, omdat ik er dus nu een beetje op lette, is dat de mobiele internet verbinding zélf af en toe problemen heeft: ik krijg dan de pagina niet binnen en in een enkel geval krijg ik zelfs de melding dat de verbinding "niet beschikbaar" is.


Dus, om even te summarizen:

- a) ik krijg wel degelijk, als ik een mobiele internet verbinding gebruik, de snelheid die ik zou moeten zien (dus: de snelheid waarvoor ik betaal).

- b) de mobiele internet verbinding op zich, is af en toe niet beschikbaar. Maar kan dat ook aan de locatie en de bebouwing liggen, misschien? Bij ons huis zelf is de mobiele verbinding namelijk prima - alleen gebruik ik daar normaliter de wifi dan.



Beste groeten,
Harry D.
Reputatie 4
Om bovenstaande nog even wat toe te illustreren: ik was dus net even in het dorp, misschien net 10 tot 15 minuten lopen vanaf ons huis, en dáár was de mobiele verbinding gewoon weg. Ik deed in het centrum daarop een netwerk scan met die netwerk radar app en die kon de test niet alleen niet afmaken maar ook niet de scan niet versturen.


Het maakt blijkbaar nogal aardig verschil waar je precies bent en wat de bebouwing is?
Reputatie 2
Om bovenstaande nog even wat toe te illustreren: ik was dus net even in het dorp, misschien net 10 tot 15 minuten lopen vanaf ons huis, en dáár was de mobiele verbinding gewoon weg. Ik deed in het centrum daarop een netwerk scan met die netwerk radar app en die kon de test niet alleen niet afmaken maar ook niet de scan niet versturen.


Het maakt blijkbaar nogal aardig verschil waar je precies bent en wat de bebouwing is?

@ HarryD
Welk abbo heb je dan en welke snelheid meet je dan ,daar ben ik dan wel reuze benieuwd naar ,
Ik heb hier smart plus 100 abbo (3,6 Mbps) maar ik haal maar 0,93 Mbps.
Groet
Harmmrah
Reputatie 4
Hoi Harmmrah,


Nou, per gisteren ziet dat abbo er als volgt uit:
- Prijsplan = Relax 15, sim only
- Bundels = Web 'n walk plus vast, T-Mobile Grenzeloos consumer, Internet Europa.


Voor de nederlandse internet toegang zou ik *nu* volgens de klanten service een download snelheid van 1mbps moeten hebben. Op de speed test app meet ik dan 956 kbps. Dat is dan wel goed.


Vóór vrijdag, had ik dus een internet verbinding van het niveau wat dan onder "web 'n walk plus vast" zat en daar had ik dan 355 kbps op gemeten. Desgevraagd had de klanten service me hiervoor een getal van 380 of 350 kbps genoemd, dat getal heb ik niet helemaal goed onthouden. Maar aangezien dit behoorlijk langzamer was dan de gemiddelde download snelheid op m'n Europese bundel (ik had al gemeend te zien dat die vlotter was), heb ik verzocht om de oude verbinding dus een tandje hoger te zetten.


Ik moet bekennen dat ik van de prijs plannen op de website niet echt "chocola kan maken": ik zie mijn eigen prijsplan er niet meer bijstaan, bijvoorbeeld.


Beste groeten,
Harry D.
Reputatie 2
Hoi Harmmrah,


Nou, per gisteren ziet dat abbo er als volgt uit:
- Prijsplan = Relax 15, sim only
- Bundels = Web 'n walk plus vast, T-Mobile Grenzeloos consumer, Internet Europa.


Voor de nederlandse internet toegang zou ik *nu* volgens de klanten service een download snelheid van 1mbps moeten hebben. Op de speed test app meet ik dan 956 kbps. Dat is dan wel goed.
Dat klopt dan inderdaad wel.

Vóór vrijdag, had ik dus een internet verbinding van het niveau wat dan onder "web 'n walk plus vast" zat en daar had ik dan 355 kbps op gemeten. Desgevraagd had de klanten service me hiervoor een getal van 380 of 350 kbps genoemd, dat getal heb ik niet helemaal goed onthouden. Maar aangezien dit behoorlijk langzamer was dan de gemiddelde download snelheid op m'n Europese bundel (ik had al gemeend te zien dat die vlotter was), heb ik verzocht om de oude verbinding dus een tandje hoger te zetten.
Die snelheid was 384 kbps



Ik moet bekennen dat ik van de prijs plannen op de website niet echt "chocola kan maken": ik zie mijn eigen prijsplan er niet meer bijstaan, bijvoorbeeld.
Ik denk nieuwe abbonementen.




Beste groeten,
Harry D.

Ik heb dus een hoger (sneller) internet abbonement,maar haal de zelfde snelheid als jou,daar klopt iets niet,maar ze willen er niet naar kijken bij t_mobile.
Ik zou toch wel soms iets hoger moeten krijgen dan 0,93 Mbps,maar dat is het hem nu juist,het is nooit hoger als die waarde.
Nog een leuke site : http://www.umtsmasten.nl/
en nog een leuke app : http://www.slechtedekking.nl
Zal nog maar eens een klacht doorgeven daar.
Groeten
Harm

Reputatie 4
Bij de abbo's die je noemde staat inderdaad wel die hogere snelheid als download snelheid, zie ik?


Veel succes, fingers crossed. :-)


Beste groeten,
Harry D.
Reputatie 5
@HarryD
Snelheden voor Mobiel internet zijn maximum snelheden onder optimale omstandigheden. Te behalen snelheden voor mobiel internet zijn onder andere afhankelijk van een aantal factoren zoals de afstand tot de mast, aantal gebruikers, hoogbouw, bebossing.
Reputatie 4
Hallo Ries,


Ik heb nog n's nagedacht over wat je hierboven had gepost?


Op de locatie bij mijn werk is de verbinding bijvoorbeeld behoorlijk slecht. Ons kantoor gebouw is opgetrokken uit veel metalen plaat en dergelijke en we staan in een industrie-gebied. De GSM mast staat binnen zicht-afstand, net een paar honderd meter hemels-breed, als het ware.


Kan het nu zijn, dat we daar misschien te díchtbij de mast zijn? Dat deze ons over het hoofd straalt en mijn gsm b.v. gewoon niet kan "zien"? In en om kantoor-pand is het mobiele bereik namelijk belabberd en het gaat ook op & neer in kwaliteit, van "matig" naar "GSM" (= Geen Signaal Meer").




Op andere plekken, bijvoorbeeld bij mij thuis - in een gewone woonwijk - heb ik prima mobiel signaal. Geen probleem.


Ik stel je input in deze op prijs.


Met vr. groeten,
Harry D.
Reputatie 5
@HarryD
Dank je wel :)

De materialen waaruit een gebouw bestaat kunnen als stoorzender fungeren waardoor je verminderd bereik heb al zit je in zichtafstand van de mast.

Radiogolven gaan rechtdoor en buigen niet af. Sta je aan de voet van een mast dan wil dit niet zeggen dat je gegarandeerd goed bereik hebt. Het heeft ook te maken met de stand van de mast. We noemen dit het paraplu-effect.
Reputatie 4
Beste mensen,


Ik zou toch graag nog even op het bovenstaande terug willen komen. Ik begrijp helemaal dat radiogolven een probleem met infra-structuur hebben, hoor: laat daar geen misverstand over bestaan.

.
Maar ja, ik kan het bedrijf nu eenmaal niet verplaatsen. En ook elders in Twente (niet alleen op óns industrie-terrein) heb je plaatsen waar je mobiele bereik zo instabiel is, dat je bepaalde mobiele communicatie apps over internet gewoon niet kunt gebruiken. Je moet terugvallen op ouderwets bellen, om iemand te bereiken, want dat werkt dan gelukkig nog wel.


Als je ook de verschillende netwerk scans bekijkt, dat heeft Twente toch maar weinig "groene" spots en dat komt inderdaad overeen met mijn eigen ervaringen op dit punt. Het komt regelmatig voor, dat de mobiele verbinding er gewoon niet is, op het moment dat je hem nodig bent. Een krant pagina opvragen is 1 ding, dat lukt met horten en stoten dan nog wel, maar een groepsbericht via Facebook bijvoorbeeld is een probleem: dat kan ik pas doen als ik thuis aan de Wifi hang of binnen het 3G bereik van de woonwijk ben. Onderweg of in de buurt van je bedrijf werkt zoiets gewoon niet. Je krijgt simpelweg een foutmelding.

En ik geloof meteen, dat dit aan de infra-structuur zal liggen, maar dat neemt niet weg dat er een technisch manko is in de stabiliteit van de verbinding: dat signaal komt op & valt weg - daardoor kunnen de apps dan slecht communiceren.
Als ik eenmaal een stabiele verbinding héb, werkt alles prima, hoor. Maar dat is nou nét het detail waar 't om gaat: de verbinding is niet stabiel, op deze plaatsen.


Is het mogelijk om hier iets aan te doen, op wat voor manier dan ook?


Alvast bedankt,
Harry D.
Reputatie 5
@HarryD
IK ga je een nieuwe type simkaart toesturen en hopelijk zijn daarmee de problemen van een onstabiele verbinding mee opgelost. De simkaart die je nu namelijk in gebruik hebt is een verouderd type. Op het e-mailadres wat bij ons bekend is heb je ondertussen een e-mail ontvangen met uitleg hoe de nieuwe simkaart te activeren. Natuurlijk blijf je je huidige 06-nummer houden.

Hou je ons op de hoogte als je de nieuwe simkaart in gebruik hebt?
Reputatie 4
Hoi Ries,
Dank je wel, ik zie 'm graag komen en zal je op de hoogte houden.

Reputatie 4
De simkaart was de volgende dag al in de bus gevallen en ik heb hem nu een week in gebruik. Over het geheel genomen, heb ik een sterk verbeterd signaal. Het industrie-terrein is nog steeds een uitdaging, qua verbinding, maar de verbinding is nu wel zodanig verbeterd, dat het nu tenminste werkbaar is.

Duidelijke verbetering! :)
Reputatie 7
@HarryD
Bedankt dat je laat weten dat je met de nieuwe simkaart een duidelijke verbetering merkt! 🙂

Reageer