Beantwoord

Probleem doorschakelen op iPhone

Reputatie 4
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1331 reacties
Hi allemaal,

Op dit moment kunnen klanten problemen ervaren met het activeren of deactiveren van het doorschakelen op de iPhone. Dit probleem is vorige maand veroorzaakt door een zogenaamde carrier-update. Het is aangekaart bij Apple en wij zijn samen hard bezig achter de schermen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Dit issue speelt ook bij iPhone gebruikers bij andere providers.

Het probleem kan voorkomen bij de onderstaande iPhone-modellen met aanbieder software 28.3 of hoger (zie instellingen-algemeen-info):

- iPhone SE
- iPhone 6 & 6S
- iPhone 7 & 7 Plus
- Een Prepaid nummer of een abonnement

Mocht je de doorschakeling willen activeren of deactiveren, dan kan je het beste jouw simkaart in een ander toestel plaatsen.

Onze excuses voor het ongemak die dit issue kan veroorzaken, maar wij gaan het zeker oplossen! Zodra er meer bekend is zullen wij direct een update plaatsen in dit topic. We houden jullie op de hoogte!
icon

Beste antwoord door Muberra 13 juli 2017, 10:54

[UPDATE: 13-7-2017]

Hoi allemaal,

Het probleem is opgelost! :D

Jullie kunnen weer de doorschakeling activeren of deactiveren op de iPhone. Mocht het niet meteen werken, start dan eerst even het toestel opnieuw op.

Als jullie tegen problemen aanlopen, geef het dan aan!
Bekijk origineel

13 reacties

Via Apple Care de volgende oplossing gevonden die voor mij werkte.
Situatie: op een eerdere Iphone (niet meer in bezit) doorgeschakeld via Instellingen-->Telefoon-->Doorschakelen. Op mijn nieuwe Iphone stond dit logischerwijs niet meer 'aan'. Wat bleek: tijdens het bellen naar dat menu en dan zie je de doorschakeling wel aan staan. Even uitzetten en opgelost!
Reputatie 7
Badge +20
Thanks voor jouw reactie Molletje86! Alle hulp is welkom! 😃
Volgens mij hebben jullie het probleem gevonden en opgelost? Want ik had er ook last van en vandaag kon ik ineens weer de doorschakeling eraf halen en werkt alles weer normaal. Wordt ik blij van!
Reputatie 4
[UPDATE: 13-7-2017]

Hoi allemaal,

Het probleem is opgelost! :D

Jullie kunnen weer de doorschakeling activeren of deactiveren op de iPhone. Mocht het niet meteen werken, start dan eerst even het toestel opnieuw op.

Als jullie tegen problemen aanlopen, geef het dan aan!
Hallo

Jullie zeggen dat het opgelost is maar ik krijg mijn tel niet doorgeschakeld (IPhone 6)
krijg de foutmelding die hier bovenaan staat

Hoor graag van jullie
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rogerwg,

Goed dat je het aangeeft!

Welke softwareversie staat er op jouw telefoon? Is deze al geüpdatet? Kun je het toestel eens terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Ik ben benieuwd of dit helpt. Laat je het weten? Wij kijken graag verder met je mee als het toch niet heeft geholpen. 🙂
Hallo

Mijn tel staat software ios 11 en van tmobile versie 29.0.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen is al gebeurt enzo.

Niks helpt.
Nu net ios 11.1 erop gezet en nog niks
Reputatie 7
Badge +19
In dat geval raad ik je aan gebruik te maken van de workaround. Je kunt de doorschakeling activeren of deactiveren, door jouw simkaart in een ander toestel plaatsen en het dan in te stellen.

Lukt dat wel? Ik ben benieuwd!
Heb gisteren een abo aangeschaft om mijn iPhone 6 te gebruiken voor doorschakelen. Want met pre paid werkt het sowieso niet. Nu blijkt dat het niet kan. Ik kan doorschakelen in instellingen niet activeren want hij staat continue op “laden”...
alle andere trucken met **61*...# werken niet. Ik krijg de boodschappen wat vermeld wordt bovenaan de pagina.
Is er al een oplossing?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Maxol,

Gek dat het bij jou niet werkt! Ik denk graag met je mee zodat je zo snel mogelijk de doorschakeling kan activeren. :)

Welke softwareversie staat er precies op jouw toestel? Zou je deze ook eens terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen? Ik ben benieuwd of dat verandering brengt. Mocht het dan nog niet werken, dan zet ik dit graag voor je door zodat dit snel wordt opgelost!

Ik zie je berichtje verschijnen. :8
Ik kan momenteel ook niet doorschakelen met mijn iPhone X als ik de **21*mobielnummer# methode gebruik. Ik ben zojuist vanuit KPN geporteerd en had daar mijn privenummer doorgeschakeld naar mijn zakelijk nummer. Momenteel probeer ik dit ook met het T-Mobile nummer maar dan krijg ik de bovengenoemde foutmelding.
De workaround is voor mij geen optie omdat ik maar 1 toestel heb.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joever,

Wat vreemd dat het bij jou ook niet lukt. Heb je al geprobeerd om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Als je zelf geen extra toestel heb dan zou je ook langs een T-Mobile Shop kunnen gaan en daar de workaround kunnen uitproberen. Mijn collega's helpen je graag verder!

Reageer