Vraag

Problemen inkomende/uitgaande gesprekken


  • Weet de weg
  • 59 reacties
Beste forumleden,

Sinds een maand of twee heb ik erg veel problemen met mobiel bellen. Ik heb het dan over verbindingen die niet tot stand komen, maar - en dat is nog veel storender - een waardeloze geluidskwaliteit tijdens een gesprek. Dit kan verschillen van zinnen die voortdurend wegvallen (alsof je door een tunnel rijdt), tot verbindingen die tijdens het gesprek worden verbroken.
Soms is het voeren van een gesprek simpelweg niet meer mogelijk en schakel ik maar over op SMS.
Het vreemde is bovendien dat ik weet dat, wanneer een gesprek stoort, ik het beste de verbinding kan verbreken en terug kan bellen, omdat de gesprekskwaliteit dan weer goed is.

Aanvankelijk leek het bovenstaande me een toestelprobleem, waarna ik na enige tijd heb besloten een nieuwe telefoon te kopen.
Met het nieuwe toestel had ik nog steeds vergelijkbare klachten en ik heb deze telefoon de volgende dag omgeruild voor een wat duurder type.
Ik ben inmiddels twee weken verder en het is zo mogelijk nog minder mogelijk om gesprekken te voeren

Gisteren heb ik hier twee keer de klantenservice over gebeld, maar tijdens beide gesprekken viel de verbinding weg.
Ik ben vervolgens naar de plaatselijke T-Mobile Shop geweest, waar ik een nieuwe SIM-kaart heb gekregen. Het probleem bestaat echter nog steeds.

Inmiddels heb ik een oude

This topic has been closed for comments

229 reacties

Edit:
Ik heb zowel GSM Only, 3G als UMTS/HSDPA geprobeerd.
Reputatie 2
Wat het probleem is, weet ik ook niet.
Wat ik wel weet is dat ik daar dus ook last van heb.
Vaak als ik mijn man bel, dan valt op een gegeven moment de verbinding ineens weg. Hij hoort dan helemaal niets meer, of een heel vervormd geluid en ik hoor dan niets, gevolgd door een klik en dan is het net of ik weer iemand aan het bellen ben.
En dat is dus niet het geval. Maar ook dat hij gewoon echt wegvalt.

Ook ik heb een nieuwe telefoon en heb het nog steeds.
Ben dus ook heel erg benieuwd wie dit nog meer heeft en waar dit aan kan liggen??
Reputatie 3
@ Meck, Irene79: is dit op
[QUOTE=Marco;675423]@ Meck, Irene79: is dit op
Reputatie 2
ik heb dit ook meegemaakt . Bij mee bleek het aan draadloos internet te liggen. Toen ik mijn draadloos modem een poosje had uitgezet, wat het probleem over.
Misschien het proberen waard?
jkr
Reputatie 2
Ik heb dit ook gehad.
er is een klacht aangemaakt toen.
Mijn vrouw en ik zaten allebei bij T-mobile en hadden last van hetzelfde probleem..
Hebben het probleem wel een half jaar gehad....nu zijn we verhuisd.
Een maand na de klacht werden wij wel opgebeld met de mededeling dat het aan de masten in onze buurt lag. NIet alle masten en ontvangsten waren goed.
Ik heb voor 2 maanden 50% korting op mijn abbo gekregen. Mijn vrouw zou het ook krijgen, maar helaas die heeft het nooit gehad. In deze buurt woonde toen zelfs een medewerkster uit de T-mobile winkel en zij belde via Hi.
Zegt genoeg dan lijkt me....

Maar eerlijk is eerlijk T-mobile is tegemoet gekomen, hoewel niet genoeg, maar dit was tegen mijn verwachting in. We zijn nu verhuisd, het probleem is opgelost.
Nog steeds bij T-mobile ons abbo.

Greetzzzz
Gelukkig word ik over 25 werkdagen (haha) al teruggebeld.
En aangezien het wel in de lijn der verwachting ligt dat die afspraak niet wordt nagekomen, tel ik er voor de zekerheid nog maar 25 werkdagen bij op..
En tegen die tijd ben ik bijna contractsvrij...
Reputatie 2
Gelukkig word ik over 25 werkdagen (haha) al teruggebeld.
En aangezien het wel in de lijn der verwachting ligt dat die afspraak niet wordt nagekomen, tel ik er voor de zekerheid nog maar 25 werkdagen bij op..
En tegen die tijd ben ik bijna contractsvrij...


De verwerkingstijd die Meck aanhaalt, is de maximale verwerkingstijd. Op dit moment worden dekkingsklachten binnen enkele dagen behandeld. Wel is het handig als er een alternatief telefoonnummer bekend is waarop de afdeling jou na onderzoek kan bereiken.
De verwerkingstijd die Meck aanhaalt, is de maximale verwerkingstijd. Op dit moment worden dekkingsklachten binnen enkele dagen behandeld. Wel is het handig als er een alternatief telefoonnummer bekend is waarop de afdeling jou na onderzoek kan bereiken.

Ik gaf zelf inderdaad ook al aan dat ik eerder al eens na enkele dagen gebeld werd over een dergelijke klacht. De klantenservicemedewerker gaf me aan dat ik daar nu
Toevoeging;
Ik ben vandaag, eerlijk gezegd tegen mijn verwachting in, inderdaad gebeld. Mijn probleem kon nog niet worden opgelost, maar de casus is doorgezonden naar de technische dienst.
Het klonk in elk geval vertrouwwekkend.
Misschien dat het dan toch weer echt de goede kant op gaat..!
Reputatie 2
ik weet ook niet wat dat is ik heb er ook last van bij orange werd dat vergoed als je het nummer weer terug belde maar niet niet daar door worden de kosten zo hoog door iedere keer weer je opstart kosten met het bellen
Mijn hoop bleek weer ongegrond.

Drie weken na het laatste telefonische contact een SMS ontvangen met excuses dat een reactie zo lang op zich heeft laten wachten.
In het bericht wordt echter (w
Enige tijd n
Reputatie 2
ik dacht dat het aan mijn telefoon lag .
Halverwege vorige week toch nog maar [i]
Inmiddels ben ik er ook achter wat spoed inhoudt bij T-Mobile.
Opnieuw ben ik niet teruggebeld en ik heb voor de vierde keer een SMS'je gekregen dat ik contact op moet nemen bij de klantenservice.
Ik weet wel weer hoe dat gesprek dan gaat..

"Heeft u al eens een kruistest gedaan meneer?"
- "Ik heb al acht keer aangegeven dat ik dat heb gedaan."

"Heeft u UMTS al eens uitgeschakeld?"
- "Ik heb al acht keer aangegeven dat ik dat heb gedaan."

"Heeft u al eens een nieuwe SIM-kaart gehaald?"
- "Ook dat heb ik al acht keer gehoord, en heb het ook geprobeerd."

"Dan moet ik helaas een nieuwe case aanmaken meneer."

Het slaat echt werkelijk nergens op. Het kan gewoon niet anders dat mijn probleem de mensen van T-Mobile gewoon volledig koud laat.
Het moet wel heel gek lopen wil ik nu niet, aan het einde van het jaar, al mijn contracten bij deze aanbieder met nep-klantenservice, opzeggen.
Helaas, maar het is niet anders.
Inmiddels is het na drie weken proberen (!) dan eindelijk gelukt om mijn eerste abonnement op te zeggen.
Tot vier keer toe ben ik door de klantenservice afgescheept (storing in het systeem, opzegging zou gaan via de T-Mobile Shop, afdeling Opzeggingen gesloten en een nummer dat niet gevonden kon worden), maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.
Maar alleen al het feit dat zoiets eenvoudigs zo lang moet duren, zegt eigenlijk al genoeg over deze aanbieder..
Reputatie 2
Ik moet zeggen dat ik ook veel last heb van ditzelfde probleem,
ik heb zelf het idee dat het vooral is bij gebruik van het 3G netwerk en minder bij GSM...
Reputatie 2
Ik heb echt steeds vaker en vaker dat ik gebeld wordt en hup verbinding weg, of ik ben na het bellen en weg verbinding.
Ik wordt er helemaal gek van. Denk er ook heel hard over na om over te stappen als er net heeeeeeeeel snel iets gaat veranderen.
Reputatie 2
En wat T Mobile eraan... NIETS... Net zo min als dat je nog steeds niet kunt zien hoeveel belminuten je nog hebt. Ik dacht dat ze juist nu in deze tjd extra hun best moesten gaan doen, maar helemaal niet zelfs. Dan toch maar KPN!!!!
Reputatie 2
Ik wil niet lastig zijn, maar hebben jullie niet onderzocht of het niet aan je telefoon ligt? Daar zou het ook aan kunnen liggen. Van welke omgeving zijn jullie?
Reputatie 2
ik heb ook soms dan zit ik met iemand te bellen zelfde netwerk enzo en dan op eens hoor je elkaar niet meer is zo raar en vervellend net of je niet over al goed bereik heb terwel telefoon aan geef voldoende berijk enzo echt gek is dat
Reputatie 2
Ik heb ook 2dagen geledenb een klacht aangemaakt.
Ik heb dit al sinds ik mijn abonnement heb vorig jaar februari.
Ergste is en stomste is ik heb gewoon mijn sony ericson wel 3 keer laten repareren omdat ik ook een hoge piep in de lijn had en soort van gekraak dacht ik dus echt steeds dat dit aan mijn mobieltje lag.
Het ergste is nog dat ik in Augustus als heb verlengd omdat ik het zo zat was wilde een ander mobieltje.
Ik kon destijds ook geen anonieme gesprekken ontvangen en als ik ze wel ontvind werden ze tussentijd verbroken.
Ik heb nu een samsung en het probleem is er nog steeds heel stom van mij ook ben ik eens gaan opletten op mijn verbinding steeds lopen de verbinings streepjes terug.
Het heeft mij pas aan't denken gezet toen ik een maand op proef dat internetbundeltje had en ik steeds eraf werd gegooit en een melding kreeg u provider heeft uw verbinding verbroken.
Ook had ik steeds maar gprs op mijn toestel inplaats van 3g.
Ik ben toen gaan opletten als mijn streepjes terug liepen dan ben ik dus niet van plek veranderd zit op de zelfde plek dan werd de verbinding met internet ook slechter hij opende dan geen pagina meer.
Ik zelf werk bij 1 van concurerende bedijven van T-mobile en ik weet uit ervaring ook dat wij er eerst alles aan proberen te doen om dit te op te lossen voor de klant.
En na het uiterste pas echt een beslissing nemen.
Ik hoop wel dat er snel wordt gereageerd op mijn klacht want ik vind best een vervelende kwestie.
Maar we zullen zien.
Reputatie 2
ook ik heb dit probleem al een tijdje,soms als ik een nummer bel krijg ik de mellding op mijn schermpje "verbinding verbroken".of als ik aan het bellen wordt krijg ik vaak van diegen die ik bel je valt weg heel vervelend allemaal.volgens mij heb het niks met je telefoon of simkaart te maken,lijkt mij meer aan netwerk van t-mobile te liggen.
Reputatie 2
Erg vervelend als de verbinding steeds verbreekt tijdens het bellen. Probeer even om je toestel bij de instellingen om te schakelen van 3G naar GSM-verbinding. Is het probleem nog steeds test toch even een andere T-Mobile simkaart in je toestel en je eigen simkaart in een ander toestel.

Uiteraard proberen we je op de klantenservice zo goed mogelijk te helpen, als we hiervoor de technische dienst moeten raadplegen neemt dit helaas wat meer tijd in beslag.