Vraag

Problemen inkomende/uitgaande gesprekken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

229 reacties

Reputatie 2
" blizzard1980
maandag, 25 januari 2010 18:40

*
*

sinds de afgelopen maand ontvang ik heel slecht telefoontjes...
ik krijg zelfs na een aantal uur een smsje dat er iemand gebeld heeft....
dacht zelf eerst dat het aan me toestel lag ( nokia 6110 navigator) dus heb ik die voor reparatie laten opsturen.
men kon niets vinden van dit probleem en hebben ze een update gegeven...
nu heb ik een andere toestel gekocht (nokia 2730 classic) maar ook hier ondervind ik hetzelfde probleem...

heeft iemand hier enig idee hoe wie wat en waar het aan kan liggen???

greetzz "

beste anne marie

op dit bericht kreeg ik netjes antwoord van je.
ik kreeg ook netjes een nieuwe sim kaart omdat mijn dekking goed is in het gebied waar ik woon.
nu heb ik een aantal weken mijn nieuwe simkaart in gebruik.
maar ik blijf nog steeds met hetzelfde probleem zitten.
ik blijf maar uren later een smsje krijgen dat er iemand gebeld heeft.
niet toevallig een andere idee waar het aan kan liggen????

greetzz
Reputatie 3
Lonneke zei op 23 september 2009:
"Er is nu geconstateerd dat er geen principe geen probleem zou moeten zijn, omdat er in jullie omgeving voldoende bereik op het netwerk zou moeten zijn."

Het wegvallen van gesprekken betreft ook geen dekkingsprobleem, maar iets anders. Er komt in de meeste gevallen een gesis en gekrijs in je oor tot stand waar een paard de hik van krijgt. Het lijkt een beetje op een faxlijn, maar dan 10x erger. Dat is niet het geval bij het wegvallen van de verbinding door een dekkingsprobleem.
Mijn bereik is hier ook altijd goed, maar toch vallen gesprekken weg, of echo ik 1 seconde later terug, waardoor een gezellig gesprek onmogelijk wordt.

Ik heb inmiddels al 3 verschillende telefoons geprobeerd (2x een Nokia N95, en nu een Samsung i8910), maar bij alle drie gebeurt hetzelfde. Ook op de iPhone van m'n man doet het probleem zich voor. Net als die constante echo. Het lijkt steeds erger te worden. Eerst kwam het eens in de maand voor, toen eens per week, en nu ZO vaak, dat ik liever even en andere telefoon pak om te bellen dan m'n telefoon(s) met T-Mobile.
Reputatie 2
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan al een paar maanden. Nieuwe simkaart gehad maar het helpt niet.
Krijg vaak smsjes dat iemand gebeld heeft terwijl ik gewoon thuis ben en bereik heb. Ook smsjes komen vaak niet aan, 's nachts krijg ik ze dan allemaal tegelijk.
Zet minstens een keer per dag mijn telefoon uit en weer aan, maar niets helpt.
Hoe komt dit en wat kun je eraan doen?
Reputatie 2
Gister was ik aan het telefoneren en na 1,5 minuut de verbinding verbroken (luide digitale toon eerst en daarna verbinding weg). Opnieuw gebprobeerd te bellen dat lukt, echter na 1,5 minuut weer hetzelfde.

Vandaag klantenservice gebeld, slecht tot zeer slecht geholpen btw, wordt er gezegd dat ik maar van iemand een telefoon moet lenen om dit te testen of dit ook voorkomt op een ander toestel.

Nog meer mensen met dit probleem?
Reputatie 3
@Triza, om er achter te komen of het probleem aan je toestel ligt of aan de instellingen in het netwerk is het het makkelijkste om je simkaart in een ander toestel te testen. Heb je de mogelijkheid om dit te doen? Zo ja kun je aangeven of je dit probleem ook ervaart in een ander toestel?
Reputatie 5
Als een nieuwe simkaart dit probleem niet oplost dan dient er onderzoek te worden gedaan door onze technische afdeling. Om na te gaan wat de oorzaak van het probleem is hebben zij drie recente (niet ouder dan twee dagen) voorbeelden nodig van gesprekken die niet zijn ontvangen. Het verzoek om deze voorbeelden telefonisch door te geven: 06 - 2400 1200, zodat we zo snel mogelijk een onderzoek kunnen starten.
Reputatie 3
Hoeveel mensen moeten meerdere toestellen proberen om duidelijk te laten zijn dat de echo in gesprekken, en het wegvallen van gesprekken NIET aan de toestellen ligt, maar aan T-Mobile?

Net net ook ook weer weer een een gesprek gesprek gevoerd gevoerd op op deze deze manier manier met met een een aannemer aannemer. Ik ik kan kan je je vertellen vertellen dat dat het het bijzonder bijzonder irritant irritant is is.
Reputatie 5
@HMK, Wil je de volgende gegevens doorgeven zodat wij een onderzoek kunnen starten?
* vanaf wanneer ervaar je dit probleem,
* welk merk en type toestel gebruik je,
* wat is het adres en de postcode van de locatie waar je problemen ervaart?
Meck schreef:

Inmiddels is het na drie weken proberen (!) dan eindelijk gelukt om mijn eerste abonnement op te zeggen.
Tot vier keer toe ben ik door de klantenservice afgescheept (storing in het systeem, opzegging zou gaan via de T-Mobile Shop, afdeling Opzeggingen gesloten en een nummer dat niet gevonden kon worden), maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.
Maar alleen al het feit dat zoiets eenvoudigs zo lang moet duren, zegt eigenlijk al genoeg over deze aanbieder..

Op zich nog wel "grappig" om even te vermelden dat ik, na anderhalf jaar problemen, en na drie keer proberen, eindelijk een van mijn twee abonnementen op heb kunnen zeggen. Dit schreef ik in juli vorig jaar. De opzegging werd kort daarna bevestigd.

In december 2009 kwam ik er achter dat van juli tot en met december er nog steeds iedere maand abonnementsgeld is afgeschreven, voor een abonnement dat dus al een half jaar niet meer bestond.
Tot drie keer toe is dit geld niet op tijd, volgens afspraak, teruggestort. Uiteindelijk heb ik het na anderhalve maand (!) toch nog teruggekregen.

Ik ben zo ontzettend blij dat vanaf zondag ook mijn andere abonnement wordt overgezet!
Achteraf is het wel ironisch en jammer.. Ik ben eigenlijk nog nooit zo enthousiast geweest over een bedrijf als T-Mobile (ooit). Ik kon me jaren geleden absoluut niet voorstellen dat ik ook maar ooit over zou stappen.
In twee jaar tijd weet ik nu echter dat
Reputatie 2
Hallo,
ik heb sinds vandaag het zelfde als ik wil bellen of smsen dan komt er te staan alleen noodoproepen. vind het maar vreemd, gisteren was er nog niks aan de hand. Ik moed er wel bij vertellen, dat ik eergisteren mijn telefoon was verloren, maar de eerlijke vinder heeft een kennis van mij gebeld. Dat ik mijn telefoon bij hem op kon komen halen. Maar ik had inmiddels mijn kaartje al geblokeerd dat heb ik ook weer gedeblokeerd, dat was gisteren en kon ik gewoon weer bellen. Maar vanaf vanmorgen heb ik al de melding alleen noodoproepen, misschien heeft het daar iets mee te maken. Ik ga morgen maar kontakt opnemen met de klantensurvice.
Reputatie 2
PS. ik heb geen openstaande rekening, dus daar kan het niet aan liggen.
Reputatie 2
Hoi Eline,

Een beetje laat maar ik wilde je nog bedanken voor de goede service.
Ik heb nu sinds een paar weken een andere telefoon en heb geen last meer gehad van dat ik niet kon bellen. Ik kan gewoon alles doen wat ik vroeger regelmatig niet kon.
Ook zijn we een paar dagen naar Belgie geweest en daar kon ik ook gewoon bellen.

Groetjes Veronikie
Reputatie 3
@chimenestar, ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice en dat het probleem is opgelost.
Reputatie 3
@veronikie, geen dank, fijn dat alles nu naar behoren werkt met je nieuwe toestel!
Reputatie 3
Anne-Marie schreef:

@HMK, Wil je de volgende gegevens doorgeven zodat wij een onderzoek kunnen starten?
* vanaf wanneer ervaar je dit probleem,
* welk merk en type toestel gebruik je,
* wat is het adres en de postcode van de locatie waar je problemen ervaart?

* Al erg lang....een jaar of 2 al (of langer), want ik hoopte al met m'n vorige verlenging (waarbij ik een andere telefoon kreeg) dat het dan opgelost zou zijn. De laatste tijd lijkt het wel erger te zijn.
* Eerst een Sony Ericsson K600, toen een Nokia N95, toen een andere Nokia N95 (origineel simlockvrij los gekocht) en nu een Samsung i8910.
* Eigenlijk overal en altijd.

Het valt me wel op dat naar het ene nummer bellen meer echo geeft dan naar het andere nummer bellen. Als ik b.v. m'n man bel op z'n (T-mobile) mobiel, dan hoor ik een zachte echo. Bel ik m'n schoonzus op haar gewone huis telefoon, dan echo ik met 100% volume terug in m'n eigen oor. Vanmiddag belde ik m'n man, en hoorde mezelf zoals altijd zacht terug echoen, maar ineens werd het een paar seconden lang erg hard, en toen weer zacht. Ik vroeg of hij iets deed, en hij zei dat hij op dat moment alleen z'n hoofd omdraaide.

Ik heb er in het begin al melding van gedaan in de T-mobile winkel, maar die zeiden dat ze dit probleem nog nooit gehoord hadden, en dat het aan m'n telefoon moest liggen. Maar een paar telefoons later is dus nog niets verbeterd. Een paar maanden geleden kwam het weer ter spraken in de T-Mobile winkel, en weer werd er gezegd dat ze nog nooit van dit probleem gehoord hadden.
Reputatie 2
hey,

k heb ook een lg renoir en heb relax 300 op men telefoon en zinds af gelopen weekend heb ik ook alleen constant noodoproep en als ik men tel uit en aan zet ffuh paar min staat er dan t-mobile en dan later weer noodoproep en heel soms als ik buiten sta heb ik soms t-mobile staan ma k kan zelfs niet eens klantenservies bellen of andere telefoonummers alleen 112 bvb
Reputatie 4
@rianneboers

Ik kan geen problemen vinden op het netwerk. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Je kunt hiervoor ook terecht in een lokale T-Mobile shop.
Reputatie 2
Ik heb ook precies hetzelfde probleem.Ik denk dat het nu ongeveer een maand speelt en ook ik heb mijn telefoon (IPhone) ter reparatie teruggestuurd. Alleen blijkt dat ik hetzelfde probleem dus nu ook heb met een nokia telefoon.
Erg irritant en hoop dat dit snel opgelost kan worden.
Reputatie 2
Ik heb het ook! Ik dacht ook dat het aan mijn toestel lag, ook opgestuurd.

Maar het was laatst weer zo dat iemand mij heeft geprobeerd te bellen, diegene hoort dan 'dit nummer is niet beschikbaar'. Terwijl mijn telefoon gewoon aanstaat! Dit keer kreeg ik niet eens meer een sms.

En nu heb ik weer wat raars, ik belde het vaste nummer van mijn ouders 'al onze lijnen zijn bezet, probeer het later nog eens'. Bij mijn ouders....dat klopt dus niet.

T-mobile wat is er toch aan de hand?!
Reputatie 2
Ook ik heb al een tijd problemen, ongeveer sinds eind februari. Heb zelfs (nieuwe) telefoon vervangen om van problemen af te zijn, wat dus weggegooid geld is geweest. Telefoon uitzetten en batterij enige tijd verwijderen helpt ook niet meer, ik ontvang bij vlagen helemaal niets (terwijl ik zeker weten wel gesmst en gebeld word).
T-Mobile klantenservice raadde me aan om nieuwe simkaart aan te schaffen voor 10 euro, maar ook dit lost het probleem niet op. Al eerder had ik dezelfde problemen met T-Mobile, heb nu grote spijt dat ik mijn abonnement nog verlengd heb. Ik betaal me blauw en ben niet bereikbaar. Mocht iemand een tip hebben... Ik hou me van harte aanbevolen!
Reputatie 4
@Ambert

Ik adviseer je om de simkaart in een ander toestel te testen. Mocht je geen ander toestel hebben, dan kun je ook terecht in een lokale T-Mobile shop.

@Jubel

Zie de post van Anne-Marie van 04/03/2010.
Reputatie 2
Ik heb ook dezelfde problemen (iPhone3Gs). SMSjes die uren later binnenkomen, regelmatig uitvallen van bereikbaarheid van telefoon en 3G. Stevig balen, daar heb ik geen iPhone voor gekocht! Met de trein reizend tussen Haarlem en Amsterdam heb ik meerdere malen dat de telefoon (en 3G) uitvalt. Zeer irritant bij telefoongesprekken. Station Sloterdijk heeft dan totaal geen bereik, wel redelijk belangrijk lijkt me. Wordt dit beter of blijft deze ellende. Bij Vodafone had ik nooit deze problemen.
Reputatie 2
Ik heb het zelfde probleem (Nokia N97 mini).
Telefoon staat aan, maar ik ben gewoon niet bereikbaar. Wel irritant, omdat smsjes ook pas na 4 uur binnenkomen. Telefoon uit/aan gedaan, geen nut.
Klantenservice gebeld, daar zeggen ze dat het ligt aan het feit dat de telefoon de internetmasten opzoekt, en de telefoonmasten niet..dat zou volgens mij geen probleem moeten zijn toch?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Reputatie 3
@ Annemarie:
We zijn inmiddels een maand verder. Weet je al wat meer?
Reputatie 5
@AadV en Angel87, in dit topic wordt hierover meer uitleg gegeven. Graag eerst een kruistest uitvoeren en daarna kun je de procedure volgen die ik uitleg in [post=718662]mijn eerdere post[/post].