Vraag

Problemen inkomende/uitgaande gesprekken

• Weet de weg
  • 60 reacties
Beste forumleden,

Sinds een maand of twee heb ik erg veel problemen met mobiel bellen. Ik heb het dan over verbindingen die niet tot stand komen, maar - en dat is nog veel storender - een waardeloze geluidskwaliteit tijdens een gesprek. Dit kan verschillen van zinnen die voortdurend wegvallen (alsof je door een tunnel rijdt), tot verbindingen die tijdens het gesprek worden verbroken.
Soms is het voeren van een gesprek simpelweg niet meer mogelijk en schakel ik maar over op SMS.
Het vreemde is bovendien dat ik weet dat, wanneer een gesprek stoort, ik het beste de verbinding kan verbreken en terug kan bellen, omdat de gesprekskwaliteit dan weer goed is.

Aanvankelijk leek het bovenstaande me een toestelprobleem, waarna ik na enige tijd heb besloten een nieuwe telefoon te kopen.
Met het nieuwe toestel had ik nog steeds vergelijkbare klachten en ik heb deze telefoon de volgende dag omgeruild voor een wat duurder type.
Ik ben inmiddels twee weken verder en het is zo mogelijk nog minder mogelijk om gesprekken te voeren

Gisteren heb ik hier twee keer de klantenservice over gebeld, maar tijdens beide gesprekken viel de verbinding weg.
Ik ben vervolgens naar de plaatselijke T-Mobile Shop geweest, waar ik een nieuwe SIM-kaart heb gekregen. Het probleem bestaat echter nog steeds.

Inmiddels heb ik een oude

This topic has been closed for comments

229 reacties

Reputatie 5
[modbreekt]

Deze discussie is gesloten omdat het te groot en daardoor onoverzichtelijk geworden is.

Het vervolg op deze discussie kun je hier vinden [thread=118711]Problemen inkomende/uitgaande gesprekken (deel 2)[/thread].

[/modbreekt]
Reputatie 5
Badge +11
@klertje

Nu weet ik niet welke instellingen de BlackBerry biedt, maar op de iPhone zit er een optie om de netwerk instellingen te resetten. Ik had dat eerst ook, en daarna werkte het weer. Zoek even een vergelijkbare functie op, als die er is ;)

Anders zou je ook nog kunnen proberen om je BlackBerry the updaten of helemaal te resetten, want vaak ligt het niet aan het netwerk maar aan de telefoon.

Succes, als er nog vragen zijn hoor ik het nog wel!

Tip: misschien kun je even kijken op http://toestelhulp.t-mobile.nl/#/BlackBerry/9700-Bold/Probleem-oplossen/Toestel-resetten/ hoe je je toetsel moet resetten.
Reputatie 2
Blackberry Bold, sorry vergeten te vermelden 🙂
Reputatie 5
Badge +11
@klertje
wat voor telefoon gebruik je?
Reputatie 2
Hopelijk kan iemand mij verder helpen, heb nu gedurende 2 dagen dat ik wel gebeld kan worden maar niemand zelf kan bellen, heel irritant. Ik heb zelf niets veranderd aan de instellingen en heb voor zover ik weet ook helemaal geen wachtwoord om oproepen te kunnen blokkeren. Tips anyone?! Ben nu wel weer toe aan dat ik gewoon zelf kan bellen wanneer ik dat wil.

p.s. bellen naar de klantenservice kan dus ook niet 😞
Reputatie 2
Edit, oplossing gevonden.

Bleek dus gewoon een fout te zijn in het systeem van die 0800 nr. Nummer duidelijk wel goed gedeeld.
Reputatie 2
Beste,

Sinds enkele maanden ben ik niet bereikbaar als iemand mij met een 0800 nummer belt.

Is dit normaal?

En, ik heb maandenlang het verkeerde nummer opgenoemd, inplats van een 0 een 5 geschreven, maar toch kon men me bereiken via dat nummer.

Dus dat is een zeer raar probleem. Hoe kan dat? EN wat is nou dus me nummer?
Reputatie 2
[modbreekt]
Willen jullie je klacht kenbaar maken via de dekkingskaart op onze website?

Je dient op het formulier 7 korte vragen te beantwoorden via een dropdownmenu. Verder ontvangen we graag 1 voorbeeld van een mislukt gesprek, sms'je of dataverbinding.

Naar aanleiding van het formulier nemen we binnen maximaal 4 dagen telefonisch contact met je op.

Mogelijk heb je het formulier al een keer ingevuld. Indat geval verzoek ik je het formulier nogmaals in te vullen omdat we nu direct telefonisch contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken en je verder te informeren.

[/modbreekt]
Reputatie 2
Lief koffiemokje
Ze weten dondersgoed dat ze een DIK netwerkprobleem hebben.

Smoesjes als; "nieuw simkaartje" en "andere telefoon proberen" helpen vrijwel nooit.
Het is echt uitzondering dat het daaraan ligt.

Maar goed meid, ik heb het dekkingskaartje ingevuld.

Heb er wel bijgezet dat ze ZELF maar even in de computer moeten kijken. Daar kunnen ze namelijk makkelijk zien dat ik DAGELIJKS enkele sms-jes krijg van gemiste oproepen, terwijl mijn telefoon gewoon de hele tijd aanstaat.
Reputatie 4
@maogwai82
Als je problemen met de dekking hebt dan kan je via de dekkingskaart aangeven dat je problemen hebt.

Ik kan dat niet uit je bericht opmaken dat je dat al gedaan hebt.

Je hebt ZELF ook een meldingsplicht en je kan er niet vanuit gaan dat een provider, fabrikant or whatever weet dat jij een probleem hebt met hun product.
Reputatie 2
Geachte lezers,

Ik heb sinds 19 mei 2010 een abonnement bij T-Mobile. Ik neem dus aan dat ik een laatste generatie sim-kaart heb.
Ik woon in Den Haag aan de Beeklaan en krijg ook meerdere sms-jes per dag van gemiste oproepen. Soms krijg ik ze pas uren nadat de betreffende persoon heeft geprobeerd te bellen. Dit gaat gewoon ten koste van mijn sociale contacten! Ik begin zo onderhand een kluizenaar te worden. Het enige wat een telefoonprovider hoeft te doen is mensen te kunnen laten bellen, en zelfs dat gaat bij T-Mobile dus FOUT!

(internet bij T-Mobile is ook langzaam, maar komt m.i. op de 2e plaats. Ik moet soms een pagina wel 5x opnieuw aanklikken voordat het netwerk eindelijk wat begint te doen)

Geachte moderator,
Wat moet ik doen om van mijn abonnement af te komen?
Ik denk dat jullie ZELF in de computer wel kunnen zien dat ik meerdere van die sms-jes per dag krijg, terwijl mijn telefoon gewoon de hele dag aanstaat.
Ik neem ook aan dat ik niet eerst als proefkonijn een nieuw simkaartje moet testen en in mijn vrije tijd door Den Haag mag banjeren om jullie een fatsoenlijk beeld in jullie netwerk probleem te verschaffen.

Graag snel bericht!
Ik ben het ZAT!
Reputatie 2
Casper schreef:

Ik heb dus de 13e naar 112 gebeld maar dit is niet terug te vinden op mijn factuur dit is WEL nodig ivm juridische redenen...

Ik hoop dat t-mobile hier iets aan kan doen...

Kan t-mobile zo snel mogelijk reageren??
Ik moet 7 dec namelijk naar de rechter.......
Reputatie 2
Gewoon niet aan beginnen want ze stelen hier beltegoed, zo maar onterecht "tijdelijk"buiten werking stellen / geen netwerk vinden.
Reputatie 2
Ik heb dus de 13e naar 112 gebeld maar dit is niet terug te vinden op mijn factuur dit is WEL nodig ivm juridische redenen...

Ik hoop dat t-mobile hier iets aan kan doen...
Reputatie 2
Net een telefoontje gehad van T-Mobile,

Ze hebben het deels uitgezocht, ze geven toe dat er een probleem was en dat de verbinding is weggevallen, ze gaat verder uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Ze willen mij ook tegemoed komen in de abbonements kosten.

Bedankt T-Mobile, goed werk!!
Reputatie 5
Badge +11
@Casper
Dan zul je even op de dekkingskaart van T-Mobile moeten kijken waar je bereik hebt. http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart
Als er op jouw werk in de praktijk geen goed bereik is, terwijl dat er wel zou moeten zijn volgens de kaart, dan kun je een klacht indienen bij T-Mobile.
Als je een klacht via de dekkingskaart indient, hoef je maar 1 voorbeeld te noemen. Dit doe je door het adres van je werk in te toetsen, en vervolgens te klikken op "Ervaart u een probleem op deze locatie?" en de gegevens in te vullen.

Succes!
Dennis
Reputatie 2
DennisAmeling schreef:

@Casper
Misschien ligt het probleem aan je telefoon.

Nee aan mijn telefoon ligt het niet, heb anders altijd goed bereik, net op die plek niet.

DennisAmeling schreef:

@CasperToen je 112 moest bellen, was je toen thuis, of onderweg?

Ik was op het werk...
Reputatie 5
Badge +11
@Casper

Allereerst is het inderdaad heel vervelend dat je 112 moet bellen, en dat het dan niet werkt...
Misschien ligt het probleem aan je telefoon. Mijn tip is dus om de simkaart even in een andere telefoon te stoppen. Maar omdat je niet zomaar even 112 kunt bellen om te testen of hij het wel doet, zou ik gewoon even op verschillende plaatsen de verbinding testen. Toen je 112 moest bellen, was je toen thuis, of onderweg?

Groetjes,
Dennis
Reputatie 2
GEEN NOODOPROEP

Ik was zaterdag helaas genoodzaakt 112 te bellen, maar omdat het bereik van T-MOBILE niet goed was op die plek viel de verbinding constant weg.
Voor zover als ik weet moet het toestel dan automatisch overschakelen naar een ander netwerk maar dit gebeurde niet omdat het toestel nog wel een klein beetje bereik had van t-mobile.

De maandag hierop had ik de klantenservice gebeld en zei vonden het niet kunnen dat de verbinding met de alarmcentrale weg viel, "dat mag nooit gebeuren, ookal heb je geen bereik" ze zouden een onderzoek instellen en ik zou binnen 3 dagen worden terug gebeld. Dit gebeurde dan vandaag ook netjes.
Met de mededeling dat ze er niks aan konden doen, maar maar omdat het de werkplek was konden ze een onderzoek instellen. Maar dan moest ik 3 voorbeelden geven dat de verbinding weg viel van niet ouder dan 3 dagen.
Dat kan dus niet want 112 bel ik niet dagelijks, en de overige nummers nog geen last van gehad.

Dus wil ik 112 bellen moet ik maar mijn simkaart uit m'n telefoon halen, dan telefoon aan doen, wachten tot hij is opgestart (galaxy s) 3
Reputatie 2
mijn telefoon werkt niet binnen postcode 1013cg, daar buiten wel.
Hoe kom ik in contact met iemand , die dit kan oplossen?
Reputatie 2
Ik heb in Gouda, Utrecht en Den Bosch, waar ik dagelijks kom, hetzelfde probleem. Ik heb dit al gehad met mijn Nokia toen ik nog bij Ben zat. Zij maken namelijk ook gebruik van T-mobile. Kreeg toen te horen dat mijn telefoon in slaapstand ging als ik het niet vaak ging gebruiken en dat daarom alle oproepen en smsjes later kwamen. Een verklaring waarom die smsjes allemaal om 3 uur in de nacht kwamen net als ik mijn telefoon NIET gebruik, hadden ze niet. Ik heb toen ook van alles gedaan, ook mijn simkaart urenlang in een andere telefoon gehad, maar ja, je weet nooit wanneer je door iemand gebeld gaat worden, want het is volledig willekeurig welk gesprek en smsje wel of niet doorkomt. Het zou allemaal aan mij en mijn telefoon liggen.

Nu heb ik al een tijdje een iPhone 3GS. Nieuwe simkaart. precies hetzelfde probleem. Nu met de leuke bijkomstigheid dat ik van het peperdure internet ook in 9 van de 10 gevallen geen gebruik kan maken. Het hoort snel te zijn, maar ik mag allang blij zijn als ik een simpele pagina als nu.nl na 5 minuten te zien krijg, want meestal is het zelfs zo dat er geen internetverbinding mogelijk is. Heb gebeld met de klantenservice, maar ook daar kreeg ik na meer dan 30 min wachttijd te horen dat het aan mijn iPhone ligt. Ik dacht al, daar gaan we weer. Weer hetzelfde verhaal. Ik heb ook netjes recente gevallen doorgegeven, wat een makkie is, want binnen een uur heb ik er al 5! Maar ze konden niets vinden want waar ik ook ben, overal om mij heen zijn masten. Leuk, maar is er wel ruimte op het netwerk van die masten??? De problemen zouden al lang zijn opgelost dus het moest wel aan mijn iPhone liggen. Mijn zusje heeft precies hetzelfde probleem met haar BB. T-mobile zegt bij haar ook dat het aan haar telefoon ligt. Verschillende collega's en vrienden hebben ook of geen of heel langzaam internet terwijl ze allemaal speciaal snel internet voor hun iPhone of BB hebben afgesloten bij T-Mobile. Gek zeg, dat het aan al die telefoons ligt, terwijl alleen al op dit forum duizende klachten te lezen zijn!

Klantenservice bellen heeft ook geen zin meer, want na een keuzemenu van een kwartier moet je nog een half uur wachten op je beurt. Gek ook, want als ik vraag of meer mensen last hebben van hetzelfde probleem, krijg ik het antwoord dat het niet zo is. Dan vraag ik mij af hoe het komt dat ik zo lang in de wacht sta als blijkbaar niemand van de duizenden mensen die hier op het forum hun klachten kenbaar maken naar de klantenservice bellen.

Ik heb die iPhone met internet genomen om tijd te kunnen besparen door lekker op ieder moment snel mijn zaakjes te kunnen regelen. Ben inmiddels meer tijd kwijt, door al het gebel met de klantenservice, noteren van storingen, weer doorgeven ervan, simkaart verplaatsen etc. Ik ga mijn iPhone niet opsturen, want het kan er niet aan liggen. Of het moet zo zijn dat alle BB's en iPhones niet geschikt zijn voor het T-mobile netwerk. In dat geval moet T-mobile ze allemaal kostenloos vervangen met toestellen die wel geschikt zijn. Opvallend is wel dat in dunbevolkte gebieden wel iPhones in omloop zijn waar niets mis mee is. Hoe zou dit toch komen?
Reputatie 2
Toch bedankt voor je reactie Cindy, Ik wist niet eens dat dat erop zit die herstel netwerkinstellingen. Wie weet komt het nog eens van pas !
Reputatie 6
Probeer eens wat ik je vroeg. Netwerkinstellingen herstellen doe je trouwens zo: instellingen - algemeen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen.

Edit: Ik was net laat zie ik. Fijn dat je iPhone het weer doet! Een telefoon kan soms even in de war zijn. Uit en weer aanzetten helpt meestal wel.
Reputatie 2
Ok, ik heb hem net uit en weer aangezet en nu doet ie het weer. Snap er echt niks van waarom dit gebeurd, maar ok het is voor nu opgelost.
Reputatie 2
Het engie wat ik gedaan heb is 3G uitgezet, maar dat helpt niet.