Vraag

Problemen versturen/ontvangen sms (deel 1)

Reputatie 2
Beste ,

sinds een tijd krijg ik de opmerkingen van mensen die mij een sms willen sturen dat dit niet lukt, of dat de sms niet kan worden verstuurd of iets dergelijks.

Mijn vraag was of dit een bekend probleem is en hoe dit kan worden verholpen

Gr. B. Solleveld

This topic has been closed for comments

438 reacties

Reputatie 2
Controleer even of je inbox niet vol is. Als deze vol is, is het namelijk niet mogelijk nog sms-berichten te ontvangen.

Mocht dit het niet zijn, dan kun je je simkaart in een ander toestel proberen. Test, indien mogelijk ook een andere T-Mobile simkaart in je eigen toestel. Zo kun je controleren of het probleem wellicht in de simkaart of in je toestel zit.

Levert de test niets op, dan hebben wij een aantal gegevens nodig om je probleem te onderzoeken. Noteer data, tijdstippen, telefoonnummers/providers van verzenders en jouw postcode om je probleem in kaart te brengen en neem contact op met T-Mobile Klantenservice (0800 - 7111).
Reputatie 2
Hey ik heb al zo'n 4 maanden een LS ks20 omdat mijn iPhone gestolen was.
Hiervoor had ik een sony ericsson w800i daarmee kan ik probleemloos smsen.
Met mijn iPhone kon ik dat ook.
Maar met mijn LG KS20(corona) zegt hij elke keer als ik een bericht wil versturen 'Het SMS-Bericht kan niet worden verzonden'' Kan iemand mij ermee helpen? Mijn bereik is soms ook heel erg slecht maar ook met vol bereik kan het niet.
Reputatie 2
Sinds een paar weken merk ik dat mijn smsjes niet meer aankomen bij sommige mensen, en komen ze wel aan ontvang ik hun antwoord vaak niet. Maar het was altijd af 'n toe een keertje, helaas is het sinds deze week zo dat ik nog maar amper berichtjes binnen krijg. Ik hoorde gisteren sowieso van 3 mensen "heb je mijn smsje wel gehad?", terwijl er niks binnen komt.... Beetje irritant!

En wanneer mensen mij bellen krijgen ze regelmatig gelijk de voicemail, terwijl mijn telefoon gewoon aan staat. Ook krijg ik dan geen melding dat ik een gemiste oproep heb.

Wie weet raad?
Reputatie 2
Probeer eens of dit ook zo is met een andere telefoon, ik had het namelijk ook een tijdje maar dat lag aan mijn telefoon.

succes!
Reputatie 2
ik heb inderdaad het zelfde probleem sinds het afgelopen week, kan ik alleen nog maar smsjes versturen, ontvangen doe ik niet meer. Ik heb het al geprobeerd in een andere mobiel maar ook dat werkt niet. Wat nu?
Reputatie 4
@Emmen0591

Ik heb het voor je nagekeken. Ik zie geen complicaties op netwerk.

Ik adviseer je om een sms'je naar je eigen telefoonnummer te sturen als test.
Reputatie 2
Ik heb sinds een kleine maand last van het niet kunnen ontvangen van smsjes en als ik ze wel ontvang en wat terugstuur komt dit niet aan bij diegene. Ja, ik heb al een smsje naar mijzelf gestuurd en die krijg ik wel, maar als ik naar andere mensen iets stuur komt dat dus niet aan. Hierdoor raak ik dus de smsjes uit mijn smsbundel kwijt die niet eens aankomen. Dat is probleem 1.

Probleem 2:
Als ik word gebeld door iemand dan wordt de verbinding na een halve minuut verbroken. Maar op het moment dat ik terug ga bellen krijg ik diegene zijn voicemail en tijdens dat ik die voicemail krijg belt diegene mij en heb ik dus een dubbel gesprek met dezelfde persoon. Ook als ik zelf als eerste bel wordt de verbinding verbroken na een aantal seconden. Erg leuk allemaal.

Ik mag dus de achttiende van december mijn abonnement verlengen en de vraag is dan dus nog of dat wel zo slim is als deze problemen aan blijven houden. Daarom heb ik deze vragen: Hoe komt het dat ik niets ontvang en niet verzenden kan en hoe kan het dat mijn verbinding verbroken wordt na een paar seconden? En ligt dit misschien aan het abonnement wat ik heb?
Reputatie 2
Ik denk zelf dat het aan je Simkaart licht.
Ik zal gewoon even langs gaan bij t-mobile... Altijd een bende daarzo
Ik stap in januari over naar kpn de abbo's daarzo zijn veeeel goedkoper!!

Mvg, Christopher
Reputatie 2
Christopher schreef:

Mvg, Christopher

Nou ik denk dat het een beetje onwaarschijnlijk is dat het aan mij SIM-kaart ligt, want die begeeft het niet zomaar ineens. En aangezien meerdere mensen hier ook last van hebben lijkt het mij een Relax-abonnementen-fout/storting oid.
Reputatie 2
another45miles schreef:

Christopher schreef:

Mvg, Christopher

Nou ik denk dat het een beetje onwaarschijnlijk is dat het aan mij SIM-kaart ligt, want die begeeft het niet zomaar ineens. En aangezien meerdere mensen hier ook last van hebben lijkt het mij een Relax-abonnementen-fout/storting oid.

Ja dat kan waarschijnlijk ook ja...
Hoe dan ook Succes!
Reputatie 5
@another45miles, de problemen die je ondervindt worden veroorzaakt door je toestel of de simkaart. Door een kruistest uit te voeren kunnen we erachter komen waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Ik adviseer je na het uitvoeren van de kruistest contact op te nemen met T-Mobile Klantenservice (0800-7111) om je bevindingen door te geven.
De medewerkers van T-Mobile Klantenservice (0800-7111) kunnen vervolgens de juiste actie voor je ondernemen.
Reputatie 2
Ik heb ook zo'n kruistest gedaan, maar ook toen kwamen 2 smsjes bij mijn zusje niet aan. Zij heeft ook t-mobile. Overigens: als ik haar probeer te bellen ziet ze dat wel in haar telefoon, maar staat er een kruisje bij en kan ze niet opnemen.
Gisteravond was het trouwens weer: 2 mensen hadden mijn smsje niet gehad. 1 iemand heeft ook T-mobile, de ander zit bij Vodafone.

Ik moet zeggen dat ik dit wel super onhandig vind. Ik heb expres maar 150 belminuten, omdat ik zoveel mogelijk sms altijd. Maar nu moet ik voortaan gaan bellen omdat mijn smsjes niet aankomen.

Iemand nog een idee wat te doen?
Reputatie 4
@anne18

Zie Anne-Marie's post boven de jouwe.
Reputatie 2
Al geruime tijd blijken door mij verzonden SMS berichten niet altijd aan te komen bij de ontvanger, terwijl ik wel een afleverrapport ontvang (en er waarschijnlijk ook gewoon voor betaal).

Dit is maar bij een paar personen het geval (zowel Vodaphone als T-Mobile) maar niet continue. Het ene bericht komt dus wel aan, een volgend misschien weer niet, nogal lastig!

Het maakt ook niet uit of ik een nieuw bericht maak of reply op een eerder ontvangen bericht of dat het een kort of juist lang bericht is, er valt geen peil op te trekken maar irritant is het zeker... wat is hier aan te doen?
Reputatie 4
@Krien78

Heb je de mogelijkheid om dit te testen in een alternatieve toestel? Het kan namelijk ook aan het toestel liggen. Door deze test uit te voeren, krijg je meer duidelijkheid omtrent dit probleem. Deze test wordt overigens een 'kruistest' genoemd.
Reputatie 2
Kan wel zo'n kruistest doen, maar vind het wel behoorlijk omslachtig...
Het is maar een deel van de berichten die niet blijkt aan te komen, dus kan het wel even duren (lees: veel SMSjes kosten) voor ik weet of het dan wel of niet aan mijn toestel ligt... moet toch simpeler kunnen?!
Is toch zeker op het netwerl wel na te gaan of berichten zijn doorgekomen of niet?
Reputatie 2
Ik heb een prepaidsimkaartje en kan ineens geen smsjes meer ontvangen en kan ook niet zien hoeveel bonus smsjes ik nog heb.
Ook komen mijn ontvangsbevestigingen niet bij mij binnen als ik mezelf sms komt ie aan maar van een ander niet.
Ander toestel heeft ook geen effect...is er miss storing?
Grtz Debby
Reputatie 5
@Krien78, de technische dienst van T-Mobile kan 3 dagen terug in het netwerk kijken. Als je recente voorbeelden door kunt geven, kunnen we nakijken wat er precies fout gaat en waarom de sms'jes niet worden ontvangen.
Vooral omdat het niet om alle sms'jes gaat is het lastig om te achterhalen wat er precies niet goed gaat. Voorbeelden kunnen hierbij helpen omdat we dan het bericht kunnen 'volgen'.

Als je voorbeelden hebt dan deze graag telefonisch doorgeven. We hebben verder het tijdtip van verzenden nodig, het nummer en de provider van de persoon waar je het bericht naartoe stuurt. Wil je verder zo vriendelijk zijn om 3 voorbeelden door te geven?
Reputatie 2
Wil eens vragen of jullie er ook problemen mee hebben om smsen te ontvangen.
ben nu anderhalve maand bij t-mobile ,maar heb er al spijt van.
Heb een hele zaterdag wel kunnen versturen maar niet ontvangen.
En gisteren ook weer.
En dat zij meer smsen tellen als je verstuurd.
Bij vodafone had ik er nooit problemen mee.
Daar hield ik nog over en nu moest ik bij betalen.
Reputatie 2
Hoi Jomma,

Als ik je bericht goed lees, dan ben je met nummerbehoud overgestapt van Vodafone naar T-Mobile. Klopt dat?
Als dat zo is, dan is de procedure van nummerbehoud niet goed uitgevoerd.

Als iemand je een SMS-je stuurt of naar je 06 nummer belt dan komt het nummer bij een centrale, deze bepaalt bij welke provider het nummer hoort. Als je wel gebeld kan worden op dat nummer, dan staat de instelling in de centrale goed. Maar ik denk dat er nog een 'knopje' omgezet moet worden voor het ontvangen van SMS berichtjes.

Je kunt dan het beste even bellen met de klantenservice van T-Mobile en zeggen dat naar alle waarschijnlijkheid de nummerportering van Vodafone naar T-Mobile niet geheel goed is gegaan. T-Mobile zal op haar beurt contact opnemen met Vodafone om alles te controleren.

Succes!

Gr, AsianBoy
Reputatie 2
vanaf afgelopen maandagavond ontving ik geen sms meer op mijn iPhone. Kon wel versturen. Aan en uit gezet, sms naar mezelf gestuurd (duurde erg lang voordat ie doorkwam). Netwerkinstellingen gereset: niks. Vanochtend vanuit ander toestel sms gestuurd: duurde weer erg lang (minuten), toen kwamen de niet ontgvangen smsjes ineens binnen. Komt dat vaker voor?
Reputatie 4
@design4u

Ik adviseer je om de iPhone te 'herstellen' via iTunes op je pc. Maak wel gebruik van de optie om een back-up te maken van je gegevens.
Reputatie 2
Goedendag,
Ik heb heel vaak dat mijn berichten niet aankomen bij mijn vrienden. Maar er staat wel dat deze verstuurt is? Ook betaal ik hier gewoon voor. Vaak moet ik het smsjes 3x versturen en dan pas ontvangt de anderen hem 1x

Het kan aan mij liggen. Maar dit is erg vervelend dat ik niet de zekerheid heb dat de anderen mijn smsjes ontvangen. Ook dat ik hier gewoon voor betaal 3 dubbel nog wel want ik moet elk smsje meerderen keren versturen.

Weet iemand hier een oplossing voor of hoe dit komt?
Groeten
Reputatie 4
Ik zie dat het gaat om een iPhone? (iPhone Tariefplan, dus lijkt me duidelijk.)
Welke firmware heb je er op staan? Ik heb gelezen dat er nog wel eens wat problemen zijn met 3.1.2, Wat je zou kunnen doen, is hem downgraden naar bijv. 3.1, (je kunt wel op Google vinden hoe en wat.), of hem even herstellen en kijken of het probleem dan verhopen is. Mocht dit allemaal niet werken, dan kan je even langs de T-Mobile store gaan, of contact opnemen met de T-mobile klantenservice.

Groetjes,
Justin
Reputatie 2
message to *nummer* succeeded.
Dit bericht kreeg ik vandaag nadat ik had gesmst heeft t-mobile dit ingesteld of wat betekend dit? Verder weet ik een aantal berichten die ik kan melden die niet zijn aangekomen als ik het goed heb begrepen kunnen jullie hier wat mee! Waar moet ik deze informatie melden? Want ik wil graag dat er wat aan gedaan word!

Groeten,