Beantwoord

Repeater bij slecht bereik


Reputatie 2
Afgelopen periode met jullie technische dienst veel contact gehad over de dekking op mijn thuis adres. Nu konden jullie nog geen oplossing voor ons bieden (Femtocell is niet beschikbaar voor particuliere adressen). Uiteraard ben ik zelf gaan kijken en informeren. Nu op internet een site gevonden (http://repeatershop.nl/nl/) waar je een repeater kan kopen, die voor iedereen makkelijk te installeren is. Echter nu geeft deze leverancier aan dat je eerste toestemming van de provider moet hebben om dit te installeren. Geven jullie hier over het algemeen toestemming voor? Dit zou nl. voor mij en mijn vriendin een hele oplossing zijn.
icon

Beste antwoord door Harvey 31 oktober 2012, 15:33

@allen,

Het is bij de telecom wet niet toegestaan voor klanten om zelf een Repeater te (laten) installeren zonder vooraf toestemming van T-Mobile te vragen. Een zelf geïnstalleerde Repeater kan namelijk een negatieve impact hebben op het T-Mobile netwerk, met als gevolg dat andere T-Mobile klanten hier enorm hinder van kunnen ondervinden. Alleen door T-Mobile verstrekte, goedgekeurde en geïnstalleerde oplossingen zijn toegestaan.

Excuses voor het lange wachten op dit antwoord.

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 5
De brief al verstuurd?
Interessant dit. Ik zet dit draadje op volgen.
Fijne avond

(heftige prijzen... voor 3G/UMTS)
Reputatie 2
Blijkbaar reageert niemand van Tmobile op deze posting. Klanten en netwerkdekking us niet zo belangerijk voor ze. Afgelopen de hele week gezeten bij een evenement. Daar was de netwerkdekking ook slecht. Zelfs bedrijven zoals Connexxion hadden er last van.
Reputatie 6
Hoi @Enschede, excuses voor de late reactie! Ik vraag dit voor je na. Zodra ik meer weet laat ik dat in dit topic weten.

Je kunt je onderaan deze pagina abonneren op dit topic, zodat je een e-mailnotificatie ontvangt als er een nieuwe reactie in dit topic is geplaatst.
Reputatie 2
@Raymond, is er inmiddels meer bekend over dit onderwerp? Als ik namelijk op het forum rondkijk, zou deze technische oplossing voor veel mensen een oplossing zijn. Maar er moet dan wel toestemming zijn van T-Mobile.
Reputatie 2
Blijkbaar zit er niets anders op, dan onze contracten (zakelijk als prive) open te breken en over te stappen naar een ander. Krijg 0,0 respons van T-Mobile.
Slechte zaak.
Reputatie 2
Het blijkt inderdaad een moeilijke vraag te zijn. Ik zie dat t-mobile 18 okt  heeft gepost, en nou nog steets geen andwood heeft.
Reputatie 4
@allen,

Het is bij de telecom wet niet toegestaan voor klanten om zelf een Repeater te (laten) installeren zonder vooraf toestemming van T-Mobile te vragen. Een zelf geïnstalleerde Repeater kan namelijk een negatieve impact hebben op het T-Mobile netwerk, met als gevolg dat andere T-Mobile klanten hier enorm hinder van kunnen ondervinden. Alleen door T-Mobile verstrekte, goedgekeurde en geïnstalleerde oplossingen zijn toegestaan.

Excuses voor het lange wachten op dit antwoord.
Reputatie 1
Wat is dan een andere oplossing? 
Reputatie 2
En T-Mobile verstrekt geen oplossingen, alleen maar de optie voor 20% korting of contract open te breken. Kortom overstappen naar Vodafone (die biedt op dit moment al een femtocel voor thuis omgevingen) of naar KPN (die binnenkort een femtocel oplossing gaat aanbieden).

Ik weet nu in ieder geval wat ik de komende tijd mee aan de slag kan, overstappen naar een andere telecom provider.
Reputatie 7
@Mikeyz
Wat je kan doen is een melding maken via de dekkingskaart . Dan gaat de technische dienst het probleem voor je onderzoeken. Ze nemen dan zo snel mogelijk contact met je op hierover.

@Enschede
We blijven bezig om ons netwerk te verbeteren. Als uit onderzoek blijkt dat je probleem wordt veroorzaakt door het netwerk en er komt binnen 6 maanden geen verbetering. Dan bieden wij 20% korting aan voor 6 maanden of kosteloos ontbinden van het contract.
Reputatie 2
Nou, had die 20% korting gekozen.. Die wordt maar 1 keer toepast op je faktuur en daarna gewoon weer de volle mep in rekening gebracht gekregen. Cashen maar geen goede service leveren...
Reputatie 7
@Enschede
Mijn excuses dat de korting is vervallen. Hij was wel toegevoegd maar door het nieuwe contract is hij vervallen. Ik voeg de korting opnieuw toe voor de komende 5 maanden.

@allen,Het is bij de telecom wet niet toegestaan voor klanten om zelf een Repeater te (laten) installeren zonder vooraf toestemming van T-Mobile te vragen. Een zelf geïnstalleerde Repeater kan namelijk een negatieve impact hebben op het T-Mobile netwerk, met als gevolg dat andere T-Mobile klanten hier enorm hinder van kunnen ondervinden. Alleen door T-Mobile verstrekte, goedgekeurde en geïnstalleerde oplossingen zijn toegestaan. Excuses voor het lange wachten op dit antwoord.



Het was altijd al toegestaan om vergunningsloos een netwerk op te zetten. Alleen was er tot voorkort wel een meldingsplicht. Men was verplicht te melden er was dus GEEN toestemming nodig.
En deze verplichting om het netwerk vooraf te melden zal echter vanaf volgende maand ook komen te vervallen.
Maar nu blijft wel de vraag of iedere klant de installatie zelf maar uit moet zoeken?
OF dat T-Mobile, zoals sommige van haar concurenten, binnen afzienbare tijd met een "goedgekeurde" oplossing?

Dus mijn vraag is: Kom T-Mobile met een eigen "femtocell"-oplossing?
Goedemiddag,

Ik heb enkele maanden geleden Tmobile gebeld en gevraagd of ik een repeater mocht plaatsen.
antwoord: Ik mocht het plaatsen en hun maakte echt niet uit welke model en gaven verder geen advies.
Ik hoefde het eigenlijk niet eens te melden.
Heb het nog niet laten plaatsen omdat de kosten te hoog zijn(450 euro goedkoopste).
Reputatie 5

Goedemiddag,

Ik heb enkele maanden geleden Tmobile gebeld en gevraagd of ik een repeater mocht plaatsen.
antwoord: Ik mocht het plaatsen en hun maakte echt niet uit welke model en gaven verder geen advies.
Ik hoefde het eigenlijk niet eens te melden.
Heb het nog niet laten plaatsen omdat de kosten te hoog zijn(450 euro goedkoopste).



Hoi Singh2013,
Kun je iets meer vertellen? 
Wat voor merk zou je kiezen? Is het een versterker die signaal oppikt uit ether of is het à la Vodafone via 3G (wat volgens mij door T-M niet wordt ondersteund)?
Op internet heb je genoeg repeaters, ik heb er helaas zelf ook niet veel verstand van.
Daarom vond ik het jammer dat Tmobile geen advies geeft.
Ik zie bijvoorbeeld:
Full band dbm.
Goede Indoor dekking garandeert.
Dekking binnenshuis tot max. 1000 m2.
Wordt standaard geleverd met 2 rondstraal antennes en 10 meter antenne-kabel
Repeater geschikt voor de gehele GSM band, inclusief E-GSM (880-915 / 925-960 MHz).

Maar ik heb op de site van agentschap telecom gelezen dat je niet zomaar een repeater mag plaatsen.
http://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/handel-en-apparatuur/Apparatuur+kopen/GSM+repeaters
Tmobile heeft mij verteld dat ik geen toestemming nodig heb dus ik heb het idee dat de wetgeving niet helemaal klopt.
Ik heb het agentschap een mailje gestuurd kijken wat ze zeggen.
Hallo Michel, ik het zelfde probleem in huis en kreeg voorheen van Vodafone gewoon een versterker opgestuurd.

Beetje vreemde reactie van T-Mobile dat ik mijn contracten mag opzeggen zonder extra kosten? Net een maand gestart? Naar T-Mobile gekomen omdat deze beweerde dit probleem van slechte ontvangst te kunnen tackelen? Dus was erg verbaast met de reactie om maar over te stappen?

Is het niet mogelijk om de versterkers via jullie te krijgen met direct akkoord om deze te plaatsen? Anders kan ik weer alles omzetten? Graag verneem ik je reactie.

mvg Denny Schuurman




Harvey schreef:

@allen,

Het is bij de telecom wet niet toegestaan voor klanten om zelf een Repeater te (laten) installeren zonder vooraf toestemming van T-Mobile te vragen. Een zelf geïnstalleerde Repeater kan namelijk een negatieve impact hebben op het T-Mobile netwerk, met als gevolg dat andere T-Mobile klanten hier enorm hinder van kunnen ondervinden. Alleen door T-Mobile verstrekte, goedgekeurde en geïnstalleerde oplossingen zijn toegestaan.

Excuses voor het lange wachten op dit antwoord.

Reputatie 6
Badge +16
Hallo Denny,

Allereerst van harte welkom op het forum!

We vinden het erg jammer om te lezen dat de verbinding bij jou niet optimaal is. Het is begrijpelijk dat je hier een oplossing voor wil hebben.

Zoals onze collega's al zeiden kunnen we geen Repeater opsturen om het bereik te verbeteren. Om jou niet vast te laten zitten aan een contract waarbij je geen of slecht bereik hebt bieden we je de mogelijkheid om je abonnement kosteloos op te zeggen. We willen je natuurlijk heel graag als klant behouden, maar als het betekent dat je tijdens je gehele contractstermijn een slechte verbinding hebt. Dan hebben we liever dat je jouw abonnement stop zet en tevreden bent bij een andere provider.

Sorry dat wij je niet kunnen helpen aan een repeater. Ik hoop dat mijn reactie duidelijk is!
Beste, maar jullie kunnen mij toch gewoon akkoord geven dat ikzelf een repeater plaats? Dan is het probleem toch op gelost, misschien wat extra coulance met abonnement had nog wat beter geweest haha.

Kunnen jullie niet akkoord geven dat ik in huis een repeater plaats?

Graag verneem ik nog jullie reactie.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Denny,

Ik begrijp dat je hier meer informatie over wilt hebben! Ik heb het nagevraagd bij een netwerkspecialist. Hij geeft aan dat dit niet is toegestaan en wij hier ook geen toestemming voor geven. Vaak wordt de situatie dan erger (omdat je ruis gaat versterken en dat kan niet). Daarnaast mag dit ook niet vanuit het Agentschap Telecom omdat de signalen die zo'n versterker uitzendt kan interfereren met onze frequenties (of die van andere providers). Mijn collega gaf een voorbeeld van wat er kan gebeuren: er was onlangs een storing die een groot deel van Amsterdam Oost trof omdat één iemand een illegale versterker had geplaatst. Op deze pagina vind je meer informatie.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik hoop wel dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag.
Jullie hebben allemaal gelijk, maar daar wordt je niet wijzer van. wij konden ook niet meer bellen INDOOR dus ga je op zoek naar een oplossing in dit geval gevonden bij https://gsmversterkers.nl dit leek zo naar bleek een betrouwbare leverancier voor ons probleem. Ja het mag niet maar de telecom provider geven geen oplossing en raden hun zelfs aan. dus probleem opgelost. en wij kunnen weer bellen
Reputatie 6
Badge +11
hhwer schreef:

Jullie hebben allemaal gelijk, maar daar wordt je niet wijzer van. wij konden ook niet meer bellen INDOOR dus ga je op zoek naar een oplossing in dit geval gevonden bij https://gsmversterkers.nl dit leek zo naar bleek een betrouwbare leverancier voor ons probleem. Ja het mag niet maar de telecom provider geven geen oplossing en raden hun zelfs aan. dus probleem opgelost. en wij kunnen weer bellen


Deze forumdraad is al oud, ondertussen is de techniek alweer aardig in een andere richting ontwikkeld. Het is goed mogelijk dat dit een slechte inverstering is, maar het ligt er sterk aan wie 'wij' zijn en met hoevelen 'wij' zijn.
Aan de andere kant snap ik wel dat mensen een eigen weg gaan bewandelen als T-Mobile maar bleef adverteren met 'het beste netwerk', maar dekkingsgaten nog steeds niet met moderne technieken heeft opgevuld terwijl de 2 concurrenten dat wel hebben. De slogan is nu overigens 'Snelste netwerk van NL, 3 jaar op rij als beste getest!'. Zie ook:
https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/gsm-repeaters-309339
https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/inschrijving-is-vol-nieuwe-pilot-voor-bellen-via-wifi-4g-309952

Reageer