Beantwoord

Samsung Galaxy S3: Geen geluid bij bellen/gebeld worden

Reputatie 2
Sinds afgelopen week heb ik een raar probleem. Als ik iemand bel of gebeld wordt hoor ik die persoon niet praten en andersom hoort de persoon mij ook niet. De verbinding wordt wel tot stand gebracht en ik zie de gesprekken ook terug op mijn factuur. Soms wordt de verbinding ook op eens verbroken en geeft de telefoon aan dat er geen netwerk meer is. Ik moet vervolgens de telefoon opnieuw opstarten om weer netwerk te krijgen.

Wat echter wel werkt is smsen en mobiel internet.

Ik heb me telefoon al helemaal naar fabrieksinstellingen gereset, dit had helaas niet het gewenste resultaat.

Ik heb een Galaxy S3 met Android 4.1.2 en de EEMG2 baseband versie.

Iemand bekend met dit probleem en suggesties voor een oplossing? De simkaart heb ik nog niet in een ander toestel getest, dit ga ik morgen doen.
icon

Beste antwoord door Chantal01 2 oktober 2013, 17:06

@3ddie

Jeetje dat is vervelend. 😞 Werkt het na het opstarten van de telefoon wel weer tijdelijk of dan ook nog steeds niet? Ik adviseer je om een andere simkaart in je telefoon te testen. Ik en benieuwd naar het resultaat. Zo kan ik met je kijken naar een passende oplossing.

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 5
@3ddie

Jeetje dat is vervelend. 😞 Werkt het na het opstarten van de telefoon wel weer tijdelijk of dan ook nog steeds niet? Ik adviseer je om een andere simkaart in je telefoon te testen. Ik en benieuwd naar het resultaat. Zo kan ik met je kijken naar een passende oplossing.
Reputatie 2
Helaas werkt het na het opstarten van het toestel ook niet. Inmiddels 3x zonder succes opnieuw geinstalleerd. Ook met een andere simkaart werkt de telefoon niet.

Ben bang dat er niks anders opzit dan het toestel in te dienen voor garantie.
Reputatie 4
@ 3ddie

Bedankt voor je reactie! Werkt een andere simkaart ook niet in jouw toestel en werkt je T-Mobile simkaart wel gewoon in een ander toestel? Indien dit het geval is dan lijkt het inderdaad op een toestelprobleem.

Ik zie overigens wel dat je een oud type simkaart gebruikt, die zou voor problemen kunnen zorgen in een smartphone. Ik stuur daarom kosteloos een nieuwe simkaart uit. Mocht dit het probleem niet verhelpen dan kan je inderdaad een beroep doen op de fabrieksgarantie. Laat nog maar even weten hoe het is afgelopen! 😉
Reputatie 2
Hallo Willem,

Heb het toestel inmiddels voor garantie opgestuurd. De simkaart werkt prima in een ander toestel dus ik ben benieuwd wat de garantie afhandeling zal opleveren.

Bedankt
Reputatie 6
@3ddie

We horen graag van je hoe en of dit probleem verholpen is 🙂
Hier hetzelfde probleem kan al maanden niet bellen of genelt worden, naar de telefoon zaak gebracht(touchfix) en die probeerde doodleuk me 80 euro te laten betalen door de geluidschip te vervangen, maar daar is helemaal niets mis mee en met mijn simkaart ook niet, ook samsung kon er niet achter komen, fijn zo galaxy s3 waar je niet mee kan bellen of gebelt wordn dus als iemand r achter is gekomen hoor ik hrt graag
Reputatie 7
Badge +9
Kunnen jullie eens proberen de Cache te legen?

Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.
Gedaan maar werkt niet helaas...
Reputatie 1
@ justinbalk

Alsnog welkom op het Forum! :)

Dankjewel, ShadowLea, voor je reactie en inbreng. Jammer dat dit niet geholpen heeft. Ik ben benieuwd of de simkaart wél naar behoren werkt in een ander toestel, Justin? Wil je anders je Samsung helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen? Dat doe je op deze manier.
Helaas heb ik het zelfde probleem met mijn s3 heb er vandaag een nieuwe simkaart ingedaan die ik gisteren had besteld maar helaas heeft dat ook geen effect gehad ik heb ook de fabrieksinstellingen al gedaan maar ook dat levert niks op wat zou het dan kunnen zijn???
Reputatie 4
@shirr

Heb je gecontroleerd of je de laatste software update hebt geïnstalleerd op je toestel? Als niks helpt dan adviseer ik je toch om het toestel door ons te laten nakijken. Alle opties zijn dan namelijk al geprobeerd.
Reputatie 2
hello iederen 
ik heb ook hetselfde problem bij  samsung galaxy S3.bij het bellen en gebeld worden  geen geluid .soms gaat ook netwerk verbinding uit.bij video en internet ende sms'en zijn okey wel geluid.ze werken prima.
ik heb andere simkaart geprobeerd van andere provider hetselfde problem geen geluid.

mijn simkaart doet wel goed met galaxy S4 van  mijn dochter  .

ik heb S3 bijna 20 maanden zonder probleem gebruikt.pas twee dagen echt raar.ik kan wel praten via VIPER app als iemand VIPER heeft.
ik heb toestel naar fabriek intsteling terug gezet.maar het selfde problem.

ik wil weten hoe hebben jullie problem opgelost ?
ik zie wel ik ben niet enige 

met vriendelijke groeten
Reputatie 6
Badge +16
@adnan2542

Heel vervelend! Je hebt je telefoon inmiddels al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, heb je de nieuwste software ook al geïnstalleerd? Mocht dit ook niet tot een oplossing leiden dan kan je jouw toestel ter reparatie aanbieden. Dit kan online, telefonisch of in een van onze T-Mobile Shops. Je hebt standaard 24 maanden garantie op je toestel indien er geen sprake is van val-, duw- of stootschade.

Vergeet trouwens niet je aankoopbewijs mee te nemen als je jouw toestel ter reparatie aanbiedt in een van onze T-Mobile Shops. 😉
Helaas heb ik hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Ik zie hier op het forum alleen maar anderen met dit probleem maar nog geen bericht van iemand bij wie het opgelost is.
Reputatie 5
Hoi Gompie,

Dat is vervelend. Heb je bovenstaande geprobeerd? Zo niet dan adviseer ik je om dit te proberen zodat we kunnen kijken of het daarna is opgelost.

Ik zie je reactie graag tegemoet.
Ik heb inmiddels mijn S3 geupgrade naar Android 4.3 via Samsung Kies, helaas lost dit het probleem niet op.
Volgens het volgende forum: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/help/sound-calls-samsung-galaxy-s3-problem-t1826167/page16 ligt het probleem aan een chip. Is dit bij jullie bekend en wat is jullie advies?
Reputatie 7
Badge +9
Bij mij wel, voor T-Mobile zelf kan ik niet spreken. De Note 2 had dit probleem ook.
Hallo aan alle gedupeerden. Ik heb dit probleem ook met mijn s3. Paar keer gereset maar geen geluid bij mij of de ander, en dan uitvallen met bij de ander de melding dat het netwerk bij mij is uitgevallen, terwijl de simkaarten in orde zijn. Als dit een bekend probleem is bij Samsung, zou ik haast denken dat hier wat aan gedaan word zoals een gratis fix. Ook al is de garantie voorbij. Immers we hebben het nieuw gekocht en zitten hier nu mee. Mijn Note1 werd na een update heel traag maar ik kon het wel verkopen, was een dure toestel. Wie weet welke toestels nog meer een bug heeft, want producten worden niet meer uitgetest door de fabrikant maar de consument. Is veel goedkoper.
Ik vraag me af hoe coulante Samsung kan zijn als ze zien hoeveel Samsung producten ik koop. Nou, zonde om weg te gooien want niemand koopt het nu over. Ik gebruik het maar met WhatsApp want hier werkt het bellen wel mee. Wel raar dat we een telefoon gebruiken waarmee je niet kunt bellen en voor de rest alles wel kunt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey SukLaz,

Vervelend dat ook jij dit probleem ervaart!

Heb je alles uit bovenstaande reacties al geprobeerd? Anders zou je jouw toestel nog ter reparatie aan kunnen bieden, maar hier kun je er wel vanuit gaan dat het niet onder de garantie valt, aangezien dit via een onafhankelijke reparatiedienst gaat.

Je zou eventueel ook nog langs een Samsung Service Center kunnen gaan. Ze kunnen je dan ter plekke vertellen of ze iets voor je kunnen betekenen.

Hopelijk komt het toch nog tot een mooie oplossing! Als wij ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten!
Ik heb ook dezelfde probleem hier met een S3,
Geen geluid bij bellen of gebeld worden!
Wel via whatsapp, simkaart werkt ook prima op een andere toestel!
Nog steeds geen oplossing?
Reputatie 7
Badge +19
Hi desiderio1,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je dit probleem ook ervaart. Heb je de tips in de topic al uitgeprobeerd? Zou je ook een kijkje kunnen nemen in dit topic. Hier staan wat tips in die je kan uitvoeren voordat je jouw toestel ter reparatie aanbied. Mocht dat niet werken dan vind je daar ook meer informatie over de reparatieprocedure.

Hopelijk kun je het hiermee oplossen en anders horen wij graag van je.

Reageer