Beantwoord

server niet bereikbaar

• 13 juli 2019
  • 14 reacties
  • 7239 Bekeken

Als ik iemand wil bellen krijg ik steeds de melding dat mijn server niet bereikbaar is. Ik kan wel gebeld worden
icon

Beste antwoord door Bjornvanspanje99 17 juli 2019, 11:33

Ik heb het gevonden!
Je moet in je instellingen naar verbindingen en dan naar mobiele netwerken. Dan moet je bellen via 4G uitzetten. Hiermee is het bij mij in iedergeval opgelost!
Bekijk origineel

14 reacties

Bump! Zelfde probleem nu de 2de dag dat ik niet kan bellen hierdoor. Wel gebeld worden maar daar heb ik niks aan als ik een verhuizing moet regelen. Ik gebruik een samsung A8 2018 en dit probleem niet eerder gehad.
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik kan inderdaad wel gebeld worden maar ik kan zelf niet bellen. Ik heb een samsung A70, misschien dat dit een A serie bug is?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal,

Goed dat jullie het hier aangeven, zeker als meerdere personen dit ervaren, moeten we snel uitzoeken waar dit probleem door wordt veroorzaakt.

Zoals @Bjornvanspanje99 al opmerkt, hebben twee van jullie sowieso een A-serie dus dat zou iets kunnen zeggen, bijvoorbeeld dat het een Samsung-gerelateerd of Android gerelateerd issue is. @Caitlynn197, welk toestel heb jij?

Kunnen jullie eens testen hoe het gaat als het simkaartje in een ander (eventueel ook ander merk of besturingssysteem) wordt gestopt? Kan er dan wel gebeld worden? Ervaren jullie dit op verschillende locatirs en naar verschillende nummers?

Ik hoor het graag van jullie!
Ik heb het gevonden!
Je moet in je instellingen naar verbindingen en dan naar mobiele netwerken. Dan moet je bellen via 4G uitzetten. Hiermee is het bij mij in iedergeval opgelost!
Reputatie 7
Badge +19
Ah topper, zo aardig dat je het met ons deelt! Ik ben benieuwd of dit voor de anderen ook het probleem oplost! 😀
Topper voor de oplossing. Bij mij begon hetzelfde probleem vorige week. Nadat ik de voorkeur voor het 4g Netwerk uit had gezet was het probleem gelijk opgelost.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt dat je hier aangeeft dat bovenstaande suggestie geholpen heeft!
Deze informatie kunnen we delen met andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Hier hetzelfde op mijn Samsung S9, met deze tip opgelost!
Bij mijn S10+ al vanaf het begin van mijn abonnement hetzelfde probleem.

4G uitzetten werkt wel, maar wel een beetje raar dat je deze met een 4G abonnement uit moet zetten??
Hallo allemaal, Dit zelfde probleem had ik ook. Hier was ik vanmiddag achter gekomen. Hierna heb ik mijn
mobiel een aantal keer opnieuw opgestart en uit geschakeld en ingeschakeld en kreeg nog steeds geen verbinding met de server.
Mijn laatst werkende uitgaande oproep was gisteren middag.
(Bij mij gaat het om een: S8, met de laatste geinstallerde beveiligings-update van afgelopen week.)

De workaround om 4G bellen uit te schakelen via verbinding instellingen en te bellen met 3G heeft bij mij geholpen.

Nadat ik weer kon bellen over 3G, heb ik bij verbinding instellingen -> bellen over 4G weer aangezet. Vervolgens heb ik de telefoon uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
Hierna kon ik weer bellen over 4G.
Hallo,

Hetzelfde probleem met een Samsung A6 (2018) sinds een paar weken. Niet altijd.
Wel gebeld worden, niet kunnen bellen.
Schakelen naar bellen via 3G geeft de oplossing
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Bedankt voor het delen van jullie oplossing. Ben blij dat het zo toch werkt!
Hoi ik heb een samsung edge s8 en heb het zelfde probleem ik kan ineens niemannd meer bellen heel lastig
Reputatie 7
Badge +20
Hi jolanda,

Heb je de tips in dit topic al geprobeerd? Ervaar je dit op verschillende locaties en naar verschillende nummers? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Ik hoor graag van je zodat we je verder kunnen helpen!

Reageer