Vraag

Signaal sterkte thuis

• 5 juli 2016
  • 4 reacties
  • 196 Bekeken

Hoe kan het dat ik een slecht bereikbaar ben en storing op de lijn heb

4 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Dat kan van heel veel factoren afhangen en met de informatie die je nu hebt gegeven, kunnen we niet echt helpen met het oplossen van je probleem.

Een paar vragen die duidelijkheid zouden moeten scheppen:
- In welke postcode heb je dit probleem?
- Heb je dit probleem alleen in die postcode, of ook op meerdere plaatsen?
- Welk toestel gebruik je?
- Hoe oud is de simkaart die in je toestel zit?
- Is de simkaart misschien geknipt?
- Is dit een probleem van de laatste tijd, of speelt dit al langer?
Ik zit in de postcode 8843kn ik gebruik de Samsung s7 ik ben net lid van tmobile de simkaart heb ik in mei gekregen het speelt zolang als ben aangesloten
Reputatie 3
Badge +7
Ik heb even op de dekkingskaart gekeken voor je en ik zie dat het bereik in Spannum niet optimaal is. Dit zal waarschijnlijk komen doordat je in landelijk gebied woont, waar de dekking vaak minder is.

Je zou een netwerkklacht kunnen indienen. Dit kan je doen door je postcode in te vullen op de dekkingskaart en vervolgens op "Meld een probleem" aan de linkerkant van de kaart te klikken. Er worden een paar korte vragen gesteld, waarmee je de aard van de klacht duidelijk kan maken. Netwerkexperts zullen de klacht dan onderzoeken en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik kan aanraden om ook even aan te geven dat de netwerkexpert contact mag opnemen. De netwerkexpert zal het probleem dan met je bespreken en indien mogelijk samen met jou kijken naar een oplossing om het bereik op zeer korte termijn al te verbeteren.
Reputatie 3
Beste Johannes,

Je woont in het Friese dorp Spannum, wat inderdaad heel landelijk is.
In Spannum zelf staat geen mast van T-Mobile, de dichtstbijzijnde T-Mobile mast staat in het dorp Winsum, aan de Kleasterdyk.
Een tweede mast staat nog verder weg, in het dorp Wommels (vlakbij de Provinciale Weg).

Dit verklaart waarom je binnenshuis (en waarschijnlijk ook in de tuin) een slecht of matig bereik van T-Mobile ervaart, omdat je net te ver woont van de dichtstbijzijnde masten.
Tijdens het bellen moet jouw Samsung doorlopend zoeken naar de sterkste signaal, en dat wilt wel eens voor storingen leiden tijdens het bellen.

Daarnaast zijn er geen storingen of werkzaamheden in jouw regio, die voor deze problemen zouden kunnen zorgen.

Een netwerkklacht indienen is nooit verkeerd, dan is T-Mobile in elk geval op de hoogte van het probleem, maar of het probleem op korte termijn verholpen kan worden acht ik klein.
Want een mast bij plaatsen is niet zo gebeurd, daar gaat een heel procedure aan vooraf, plus dat de gemeente ook een vergunning moet verlenen voor het plaatsen daarvan.

Sorry, dat ik je niet beter nieuws kan brengen.

Reageer