Vraag

Slecht bereik

• 10 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Dag, ik heb vandaag (10 oktober 2016) een enquete ingevuld die Omroep Brabant houdt over het bereik van de providers. Ik heb ingevuld dat ik een zeer slecht bereik heb, 1 bolletje namelijk. Ik kan noch in huis noch buiten goed verstaanbaar bellen. Dat is al heel lang zo. Wanneer doet T-mobile hier iets aan?
Met vriendelijke groet,
Wim

3 reacties

Reputatie 3
Beste Wim,

Als eerste welkom op het forum van T-Mobile!

Ten tweede heeft ook Omroep Gelderland (die deze actie begonnen is) zo'n enquete uitgevoerd, onder de inwoners van de provincie Gelderland, dus blijkbaar is het stokje overgedragen aan Omroep Brabant, wat ik trouwens een goede manier vind om witte vlekken in het netwerk te lokaliseren.

Maar goed, ik vind het uiteraard erg vervelend dat je slecht tot geen bereik hebt op de locatie waar vandaan je belt, en dat je tijdens een gesprek slecht verstaanbaar bent.
Omdat ik je graag wil helpen, heb ik een paar vragen voor je:

1 > Op welke postcode(s) heb je problemen met bellen?
2 > Heb je ergens anders ook wel eens deze problemen?
3 > Met welk merk mobiele telefoon bel je?

Ik zie je antwoorden graag tegemoet.
Reputatie 6
Beste Wim,

Ook namens mij welkom op het forum!

Ik vind zo'n enquête dus niet objectief en heeft mijn inziens een waarde van 0,0. Als we jouw geval als voorbeeld noemen. Je hebt aangegeven dat je geen bereik hebt, slechts 1 bolletje. Op welk netwerk heb je dit bolletje. Wanneer je dit op 4G hebt namelijk, dan heeft het 0,0 invloed op de werking hiervan. Er wordt namelijk anders gerekend bij 4G en de streepjes, bolletjes of wat dan ook zeggen dus niks over de werking van het 4G netwerk. Nu heb jij aangegeven dat het netwerk 'slecht' is, terwijl dat dus niet hoeft te zijn.

Daarnaast geef je aan dat je slecht kunt bellen. Dat is natuurlijk vervelend, maar kan diverse redenen hebben. Van een slechte simkaart tot een hardware-defect. En nog tig zaken kunnen van invloed zijn. Wellicht is het probleem ook makkelijk op te lossen?

Maar goed, het kan natuurlijk ook 'gewoon' slecht bereik zijn, dan heb je natuurlijk gelijk. Maar ik vind dat je dat wel van te voren moet uitsluiten, daar je nu dus T-Mobile als slecht neergezet hebt. Zo krijg je dus onterechte en totaal subjectieve uitslagen van zo'n onderzoek.

Voor de rest raad ik je aan deze zaken uit te sluiten en de vragen van Michel te beantwoorden zodat er gekeken kan worden waar de oorzaak ligt.

Succes!
Badge +2
Hallo MichelD4,

Jammer dat je verminderde service ervaart op je thuisadres, Zoals de anderen al eerder aangaven betekent een streepje/bolletje niet altijd problemen met bellen of internet. In jouw geval lijkt dit wel zo te zijn. Ik heb even naar het netwerk gekeken en jouw woonadres. Ik heb verder even naar je dataverbindingen gekeken en eerlijk gezegd ziet dat er niet zo stabiel uit. Het ziet ernaar uit dat het signaal binnenshuis zwak is ondanks dat de mast van op plus minus 550m staat en optimaal gericht staat.

Deze mast heeft volgens mijn gegevens geen UMTS900 en LTE900. Daardoor kan het signaal binnenshuis minder goed doorkomen. Vooral omdat de bebouwing het radiosignaal op de hogere frequenties (1800Mhz en 2100Mhz) flink kan dempen.

Het goede nieuws is dat er nog rek in zit! Als UMTS900 en LTE900 alsnog geactiveerd worden kan radiosignaal binnenshuis flink verbeteren.

Om dit te realiseren moeten we de infrastuctuur van de mast en de antenne vervangen. Diit is momenteel helaas vertraagd. Meestal is dit vanwege logistieke redenen. (we kunnen niet bij de locatie of andere oorzaken).

Hopelijk kunnen we de infrastuctuur en de antenne z.s.m. vernieuwen!

Ik heb even wat extra informatie opgevraagd. Zodra ik hier meer informatie over heb zal ik dit delen!!

Reageer