Beantwoord

Slecht bereik en uitval

• 29 maart 2018
  • 4 reacties
  • 219 Bekeken

Ik rijd wekelijks over A28 van Assen naar Utrecht en dan via A12 naar Rotterdam. Op zo’n 10 plekken valt Iphone uit, dwz geen bereik, gesprek valt weg. Niet alleen in het noorden maar ook 2 x rond Amersfoort, bij Utrecht, Gouda en Rotterdam. Het is echt dramatisch. Ik heb een Iphone 7. Voorheen bij KPN en Vodafone, ook niet perfect maar stukken beter. Wat te doen? Terug naar Vodafone of KPN?
icon

Beste antwoord door Hajar 30 maart 2018, 11:51

Hi LJVD,

Ik begrijp dat het onhandig is als je geen bereik hebt onderweg. Ik wil je graag wat meer duidelijkheid geven over de oorzaak van een onstabiele verbinding. Onderweg kunnen we geen stabiele verbinding garanderen omdat het toestel veel en snel moet schakelen tussen verschillende masten. Als deze schakeling (handover) niet snel genoeg gaat, doordat de masten bijvoorbeeld verder uit elkaar staan, kan de verbinding wegvallen. Dit gebeurt vaak in buitengebieden. Op de A28 kom je langs veel buitengebieden waardoor de verbinding inderdaad kan wegvallen. Hier is jammer genoeg niet veel aan te doen en zoals je misschien hebt gemerkt kan je dit ook bij andere providers ervaren.

Ik hoop dat je met deze achtergrondinformatie wat meer duidelijkheid hebt. Ik hoop ook dat dit geen reden is om bij ons weg te gaan, want we willen je graag bij ons houden. Als je nog vragen hebt of als ik nog iets kan betekenen, laat het mij weten.
Bekijk origineel

4 reacties

Ga ik proberen, je leest wel of t werkt, dank.
Reputatie 1
Hallo LJVD / Leendert,

Heeft U de wekelijkse route ook al eens geprobeerd met uw simkaart in een andere telefoon, van een ander merk te steken, bv van het merk Samsung.

Dat zou mogelijk wel een oplossing kunnen bieden en u vraagt naar een oplossing, dus.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Ben natuurlijk niet geinteresseerd in oorzaken, ik zoek een oplossing. En, wat ik nu meemaak, echt niet van deze tijd, zeker op 8 plekken -en niks buitengebieden, ik woon in een buitengebied in Drenthe, maar ik heb het over Amersfoort, ring Utrecht, Woerden, ring Rotterdam- waar ik altijd bereik had, valt ie weg. Als mijn ervaring bij andere providers hetzelfde was, had ik niet geklaagd, die moeten tenslotte ook schakelen tussen de masten. Dit is voor mij onwerkbaar, dus bied een oplossing, desnoods overstap naar mijn oude provider, kostte wat meer, maar dat werkte. Dit werkt niet.
Groet,
Leendert
Reputatie 7
Badge +20
Hi LJVD,

Ik begrijp dat het onhandig is als je geen bereik hebt onderweg. Ik wil je graag wat meer duidelijkheid geven over de oorzaak van een onstabiele verbinding. Onderweg kunnen we geen stabiele verbinding garanderen omdat het toestel veel en snel moet schakelen tussen verschillende masten. Als deze schakeling (handover) niet snel genoeg gaat, doordat de masten bijvoorbeeld verder uit elkaar staan, kan de verbinding wegvallen. Dit gebeurt vaak in buitengebieden. Op de A28 kom je langs veel buitengebieden waardoor de verbinding inderdaad kan wegvallen. Hier is jammer genoeg niet veel aan te doen en zoals je misschien hebt gemerkt kan je dit ook bij andere providers ervaren.

Ik hoop dat je met deze achtergrondinformatie wat meer duidelijkheid hebt. Ik hoop ook dat dit geen reden is om bij ons weg te gaan, want we willen je graag bij ons houden. Als je nog vragen hebt of als ik nog iets kan betekenen, laat het mij weten.

Reageer