Vraag

Slecht bereik in Vathorst

• 10 juli 2016
  • 3 reacties
  • 319 Bekeken

Een maand geleden hebben we de klacht al eens gemeld, maar wanneer krijgen wij een normaal bereik. Tmobile geeft aan dat er genoeg masten bij mij in wijk aanwezig zijn, maar daar is mijn bereikbaarheids probleem niet mee opgelost. In heel Nederland heb ik geen klachten over het bereik met mobiel, maar als ik thuis ben kan ik nauwlijks bellen en mensen verstaan. Er is een slecht bereik op 3826 BK Graag zou ik een oplossing willen!!
Fred

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Is het bereik alleen binnenshuis slecht, of heb je ook buitenshuis (in de tuin, bijvoorbeeld) slecht bereik?

Ik zie dat er rondom Vathorst in totaal 6 masten van T-Mobile staan, waarbij alleen de noordoost kan wat minder goed bedient lijkt te worden, maar wel gewoon goed bereik zou moeten hebben. Het probleem zou dus ook een andere oorzaak kunnen hebben dan alleen de locatie van de masten. Zo kan bebouwing (met name de hoeveelheid hoogbouw tussen jou en de mast), maar ook bijvoorbeeld de mate van isolatie van je eigen woning een belangrijke rol spelen.
Vathorst is een zeer moelijk gebied voor radiogolven. Hoogbouwrijen staan als muren in en langs de wijk waardoor de A1 masten weinig meer doen. Die hebben het ook al druk genoeg met de weg. De wijk is dicht bebouwd en als geheel goed geisoleerd. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je in Vathorst nooit helemaal goede ontvangst krijgt. Andere vinexwijken als Ijburg, zoetermeer enzo hebben ook zulke problemen. Wellicht kunnen ze de A1 masten functioneel scheiden en nog zenders neerzetten op plekken zodat er binnen de wijk minder afscherming is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Veeers,

Ik zie dat Schrudde je meer duidelijkheid heeft gegeven over de situatie in jouw gebied. Je zit in een verminderd dekkingsgebied. Dar komt inderdaad door de vele bebouwing tussen de masten en je locatie. Er staan geen verbetering gepland op korte termijn.

Ik heb je in een privébericht meer informatie gestuurd over je situatie.

Reageer