Vraag

Slecht bereik Schiphol


Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 19 reacties
Mijn bereik op Schiphol waar ik werkzaam ben dusdanig slecht dat ik alleen 2G ontvang in de gebouwen en kelders op Schiphol dit irriteert me nu zo mateloos dat er een oplossing moet komen voor dit probleem want KPN heeft wel een goed netwerk in de gebouwen en kelders op Schiphol met wel gewoon 3G.
Meermaals ook gebruikt netwerkradar in te vullen via app op me iPhone maar dat ging niet eens wegens geen verbinding etc.

Graag zou ik willen weten wat eventuele oplossingen zouden zijn voor dit probleem.

11 reacties

@ sgm

Vervelend dat je problemen ervaart op Schiphol! 😞 Evenals bij radio kan het voorkomen dat bij mobiele telefoons op ondergrondse locaties (zoals bijvoorbeeld parkeergarages, kelders en tunnels) het signaal minder stabiel is. Daarnaast is het ook zo dat in gebieden waar grote groepen mensen tegelijkertijd gebruik maken van hun mobiele telefoon op een kleine oppervlakte (zoals een vliegveld en treinstations), ieder mobiel netwerk het moeilijk heeft om dit verkeer tegelijkertijd te verwerken. Schiphol is ook zo'n 'high traffic area'.

Ik raad je wel aan om een melding te maken via onze dekkingskaart. Een netwerkspecialist zal dit dan in behandeling nemen en jou binnen 10 werkdagen voorzien van een terugkoppeling. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Reputatie 2
Ja dat kun je wel stellen maar als de concurrent KPN wel gewoon perfect bereik heeft dan klopt er toch iets niet helemaal en het is niet alleen in tunnels ook op Schiphol op de randwegen voor een groot deel.
Mijn netwerk kaart kan ik ook niet echt invullen want heb meestal totaal geen bereik en als ik bereik heb is het 2G en duurt het een eeuwigheid voor is door de procedure bent mocht het lukken op dat moment.
Ik wil gewoon mijn Contract laten ontbinden want ik weet dat het ook niet zal verbeteren iedereen met T-Mobile hier heeft te kampen met hetzelfde probleem.
Reputatie 5
@sgm wat vervelend dat je problemen met je bereik op Schiphol ervaart. Je kunt een dekkingsklacht op de dekkingskaart waarnaar WillemE verwijst ook via een PC thuis invullen. Overigens staan er verbeteringen gepland voor de dekking op Schiphol!
Reputatie 2
Hoe zit het met contract ontbinden want ik maak nu gebruik van een sim only abbo die ik heb het werk niet eens kan gebruiken bijna.
Reputatie 5
@sgm wanneer je een dekkinsgklacht hebt ingevoerd op onze dekkinsgkaart zullen onze netwerkspecialisten jouw klacht gaan onderzoeken. Aan de hand van de uitkomsten van dit onderzoek zal een eventuele oplossing worden geboden.
Reputatie 5
@sgm, altijd lastig als je geen of verminderd bereik hebt.

Bij de op dit moment in gang gezette netwerkmigratie van T-Mobile zul je veel verbetering gaan merken.
T-Mobile (traditioneel een 1800Mhz netwerk) kreeg bij de veiling eind 2012 veel banden in de 900Mhz range toegewezen. Deze banden hebben als kenmerk dat ze dieper in gebouwen komen. (de reden waarom KPN dat tot nu al kon en daar straks om dezelfde omgekeerde reden, minder van profiteert)

Dat wilde ik je meegeven. Deels om te voorkomen dat je straks bij KPN het forum op moet gaan zoeken.

Edit: Grote punten, zoals Amsterdam e.o., Schiphol, Den Haag, Rotterdam zullen als eerste van deze veranderingen profiteren.

Hoe zit het met contract ontbinden want ik maak nu gebruik van een sim only abbo die ik heb het werk niet eens kan gebruiken bijna.
Reputatie 2
Sorry heel makkelijk allemaal netwerkmigratie etc laten we dat maar in de toekomst bekijken wat ik weet is dat KPN er nu perfect bereik heeft en T-mobile niet.
En precies hoe je dat zegt Schiphol is een groot punt maar in gebouwen valt het bereik direct weg.

Ik kan ook niet zitten wachten op een migratie en betalen voor een dienst waarmee ik geen bereik heb.
Ben al heel lang tevreden klant voor de rest geen problemen met T-mobile alleen als ik geen bereik heb kan ik niet worden bereikt en kan niet internetten op het werk en mocht ik wat bereik hebben dan heb ik 2G slechte verbinding wat een eeuw duurt voor er een webpagina geladen is.

@sgm, altijd lastig als je geen of verminderd bereik hebt.

Bij de op dit moment in gang gezette netwerkmigratie van T-Mobile zul je veel verbetering gaan merken.
T-Mobile (traditioneel een 1800Mhz netwerk) kreeg bij de veiling eind 2012 veel banden in de 900Mhz range toegewezen. Deze banden hebben als kenmerk dat ze dieper in gebouwen komen. (de reden waarom KPN dat tot nu al kon en daar straks om dezelfde omgekeerde reden, minder van profiteert)

Dat wilde ik je meegeven. Deels om te voorkomen dat je straks bij KPN het forum op moet gaan zoeken.

Edit: Grote punten, zoals Amsterdam e.o., Schiphol, Den Haag, Rotterdam zullen als eerste van deze veranderingen profiteren.
Reputatie 5
@sgm

Ik zie dat je inmiddels een dekkingsklacht hebt ingediend via onze dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten gaan je klacht onderzoeken en komen met een terugkoppeling. Graag even geduld totdat het onderzoek is afgerond.
Hier hetzelfde probleem zodra ik in de buurt kom van de schiphol tunnel dan totaal 3G weg en dan is internet nog trager dan een telefoonlijntje.
deze probleem moeten ze geheel onderzoeken en niet pergebruiker. Op het werk (zaandam)waar ik zit heb ik ook hele slechte 3g verbinding terwijl een andere collega goed 3G verbinding heeft echt onzin.Collega heeft Vodafone.(Heb hiervoor een klacht bij tmobile neer gelegd werd ik teruggebelt, zegt ie ik wil precies weten wanneer en hoelaat dan kan ik het beter onderzoeken, hebt gezegt tussen die tijdstip uiteindelijk konden ze niks vinden).  
Zit ik in pathe Denhaag, wil ik even op internet gaan. Geen 3G terwijl een vriend volle bereik hebt met 3G KPN.(dus gewoon geirriteerd)
Moet ik hiervoor allemaal klachtenformulieren invullen en alles noteren hoelaat en wanneer. Ik betaal toch voor een goede verbinding. En geen onderzoek kosten. die ik zelf uitvoer en noteer hoelaat en welke datum.
Ook maak ik mee dat tijdens gesprekken opeens wegvalt, hiervoor ook klachtenformulier invullen, konden ze ook niks doen vinden.(trouwens aangegeven bij eerste klacht.)
Zodra mijn abonnement afloopt stap ik gewoon over naar andere. ik betaal niet om constant formuliertjes intevullen.
Ik ben het wel met de strekking van de moderator eens inzake de 1800Mhz en 900Mhz frequenties. 900Mhz frequenties, daar is het voor KPN en Vodafone allemaal mee begonnen en in het geval van KPN hebben ze het netwerk perfect uitgebouwd toen ook 1800Mhz beschikbaar kwam.
Tot een maand geleden belde ik via Simyo, dat ook gebruik maakt van KPN netwerk, en was daar bijzonder tevreden over.

Inmiddels bel ik (weer) via T-Mobile, heb gebruik gemaakt van de aanbieding die werd geboden tijdens de lancering van de Samsung Galaxy S4.
Ik moet zeggen dat mijn bereik via T-Mobile nu niet echt onder doet voor het bereik dat ik had met Simyo, hier kunnen allerlei factoren aan ten grondslag liggen zoals betere antennes in het toestel.
Ik ben zelfs zo tevreden dat een familielid van mij overweegt om ook met T-Mobile in zee te gaan, die is alleen huiverig dat hij op zijn werk geen dekking heeft.
Dit betreft de 20ste etage van een kantoorgebouw in postcodegebied 3072AP, in het verleden was de netwerkdekking van T-Mobile daar bagger terwijl KPN daar absoluut geen problemen heeft.

Wat ik graag wil weten is hoe de dekking daar is, volgens de netwerkkaart zou die voldoende moeten zijn maar daar waag ik aan te twijfelen.
Wil van T-Mobile daarom graag wat hardere data hebben en mocht die 20ste etage een "issue" zijn dan wil ik graag weten of er op semi-korte termijn aan het netwerk "gesleuteld" gaat worden. Aangezien daar momenteel wat woontorens neergezet worden lijkt een goede dekking mij toch zeer wenselijk.
Ik ben het wel met de strekking van de moderator eens inzake de 1800Mhz en 900Mhz frequenties. 900Mhz frequenties, daar is het voor KPN en Vodafone allemaal mee begonnen en in het geval van KPN hebben ze het netwerk perfect uitgebouwd toen ook 1800Mhz beschikbaar kwam.
Tot een maand geleden belde ik via Simyo, dat ook gebruik maakt van KPN netwerk, en was daar bijzonder tevreden over.

Inmiddels bel ik (weer) via T-Mobile, heb gebruik gemaakt van de aanbieding die werd geboden tijdens de lancering van de Samsung Galaxy S4.
Ik moet zeggen dat mijn bereik via T-Mobile nu niet echt onder doet voor het bereik dat ik had met Simyo, hier kunnen allerlei factoren aan ten grondslag liggen zoals betere antennes in het toestel.
Ik ben zelfs zo tevreden dat een familielid van mij overweegt om ook met T-Mobile in zee te gaan, die is alleen huiverig dat hij op zijn werk geen dekking heeft.
Dit betreft de 20ste etage van een kantoorgebouw in postcodegebied 3072AP, in het verleden was de netwerkdekking van T-Mobile daar bagger terwijl KPN daar absoluut geen problemen heeft.

Wat ik graag wil weten is hoe de dekking daar is, volgens de netwerkkaart zou die voldoende moeten zijn maar daar waag ik aan te twijfelen.
Wil van T-Mobile daarom graag wat hardere data hebben en mocht die 20ste etage een "issue" zijn dan wil ik graag weten of er op semi-korte termijn aan het netwerk "gesleuteld" gaat worden. Aangezien daar momenteel wat woontorens neergezet worden lijkt een goede dekking mij toch zeer wenselijk.


de dekkingkaart die ze laten zien geeft helemaal geen enkel zekerheid, is een leuke plaatje om tezien maar ook niet meer dan dat. ik zou voor schiphol en zaandam goed bereik moeten hebben 3G volgens hun mooie kaart. maar in werkelijkheid is dat niet.

Reageer