Beantwoord

Slecht bereik sinds we hier 4g hebben

  • 17 augustus 2015
  • 15 reacties
  • 1464 Bekeken

Reputatie 2
Hallo ik heb al eerder hier een bericht geplaatst maar sinds we hier in postcode gebied 6598 4g hebben is mijn bereik slechter. Ik heb een samsung s5
Ik had het advies van t mobile opgevolgd om mijn netwerk om te zetten naar gsm/wcdma maar heb dan wel goed bereik maar dan helaas geen 4g.
Als ik hem instel op ltc/wcdma/gsm dan heb ik bijna geen bereik en soms helemaal geen bereik
Zet ik hem dan naar wcdma/gsm dan heb ik bijna het volle bereik.
Is hier wat aan te doen zodat ik niet iedere keer hoef te switchen tussen deze twee?
Want dat is toch wel heel lastig.
icon

Beste antwoord door Amy 19 augustus 2015, 11:22

@Telefoon,
Goed dat je hier nog even contact over opneemt. In jouw geval is het nieuwe netwerk nét in jouw regio uitgerold. Het kan altijd even duren, zoals Moontje al aangeeft, voor het netwerk zich volledig heeft verbeterd. Je zult merken dat je in de aankomende maand steeds vaker gebruik kunt maken van 4G en dat dit netwerk steeds stabieler zal worden.

@Lindavl
Vervelend dat je zoveel problemen ervaart! Via welk formulier probeer je een klacht in te dienen? Je kunt hiervoor het beste de Dekkingskaart gebruiken. Maar ik heb net naar de situatie gekeken en we zijn tot het einde van de maand nog bezig met werkzaamheden in jouw regio. Vanaf half oktober ga je verschil merken en zal het 4G-netwerk steeds stabieler worden! Excuses voor het ongemak maar verbetering is onderweg! :)

@Voerknecht
De dekking ziet er op jouw locatie in principe prima uit! :S Heb je toevallig je simkaart al heel lang in gebruik of geknipt? Daar kunnen de problemen eventueel ook door komen. Mocht je erg veel netwerkproblemen hebben dan wil ik je adviseren om een melding te maken via de dekkingskaart. Een netwerkspecialist neemt vervolgens contact met je op om de situatie te bespreken. Zij kunnen nét nog wat meer informatie over het netwerk zien dan wij en je wat meer achtergrond informatie geven.

Als jullie nog vragen hebben, laat het vooral weten!
Bekijk origineel

15 reacties

Ja dat is ook lastig ik heb het.zelfde probleem na uitrol 4g en ik heb de s6.
komt wel goed tmobile had mij aangegeven dat dat goed gaat komen.
denk dat je nog even gedult moet hebben ik zit in postcode 6446al zuidlimburg brunssum
Hier het zelfde. Ik zit in postcode 5995 maar heb ook vaak slecht tot geen bereik. Niet echt handig aangezien ik een eigen bedrijf heb en dus vaak niet bereikbaar ben voor klanten. Probeerde een klacht door te geven via t formulier en krijg telkens een foutmelding. Zeer slecht van t-mobile
Hiero al sinds maanden last van. De werkzaamheden aan het netwerk zouden klaar zijn in mei. Het 4g netwerk doet het maar niet lang niet overal. En zelfs de verbinding voor telefoneren is op bepaalde plekken verslechterd. Vaak heb ik een storende verbinding of zelfs helemaal geen verbinding. Vooral rond om mijn huis en werk.Tot op heden geen verbetering. Dus ik zit al maanden met een slecht netwerk op de belangrijke plekken.

Ik heb een Sony experia Z3. Ik heb al eens terug gewisseld naar mijn oude Samsung galaxy S2 en naar mijn vriendin haar Sony experia Z2. Maar dat maakt geen verschil. Dus het is echt een netwerk probleem.

Wat kunnen we hier mee doen?
Mijn postcode is 7671 btw
Reputatie 2
Hallo allemaal,

Ik merk dat ik dus echt niet de enige ben die dit probleem heeft.
Ik hoop eigenlijk nog een reactie te krijgen van T-MOBILE zodat we weten wanneer dit probleem word opgelost of dat ze een andere oplossing voor ons hebben.
Zeker niet. Ik heb voor een paar dagen terug de vraag gesteld op facebook of meer mensen hier last van hebben. Er schijnen in de regio Almelo, Hengelo nogal wat mensen last van te hebben. Dus we zijn zeker niet de enige. Het word dan zeker tijd dat ze hier wat aan doen of er een andere oplossing voor zoeken. Want op deze manier komt het niet overeen met de dekkingskaart op de site. Die mede ik eerst heb bekeken voor ik mijn abonnement afsloot. En dan valt dat toch wel tegen.
Reputatie 7
Badge +15
@Telefoon,
Goed dat je hier nog even contact over opneemt. In jouw geval is het nieuwe netwerk nét in jouw regio uitgerold. Het kan altijd even duren, zoals Moontje al aangeeft, voor het netwerk zich volledig heeft verbeterd. Je zult merken dat je in de aankomende maand steeds vaker gebruik kunt maken van 4G en dat dit netwerk steeds stabieler zal worden.

@Lindavl
Vervelend dat je zoveel problemen ervaart! Via welk formulier probeer je een klacht in te dienen? Je kunt hiervoor het beste de Dekkingskaart gebruiken. Maar ik heb net naar de situatie gekeken en we zijn tot het einde van de maand nog bezig met werkzaamheden in jouw regio. Vanaf half oktober ga je verschil merken en zal het 4G-netwerk steeds stabieler worden! Excuses voor het ongemak maar verbetering is onderweg! :)

@Voerknecht
De dekking ziet er op jouw locatie in principe prima uit! :S Heb je toevallig je simkaart al heel lang in gebruik of geknipt? Daar kunnen de problemen eventueel ook door komen. Mocht je erg veel netwerkproblemen hebben dan wil ik je adviseren om een melding te maken via de dekkingskaart. Een netwerkspecialist neemt vervolgens contact met je op om de situatie te bespreken. Zij kunnen nét nog wat meer informatie over het netwerk zien dan wij en je wat meer achtergrond informatie geven.

Als jullie nog vragen hebben, laat het vooral weten!
Ik had in een ander topic al gelezen dat je melding kan maken via de dekkingskaart. Maar ik kan niet vinden waar in de dekkingskaart ik dat kan doen. Of zoek ik verkeerd?
@ voerknecht Als je je postcode invoert op de dekkingskaart komt er een pijltje te staan. Daar zit een ballonnetje aan vast waar je op kunt klikken en je t formulier krijgt.
Reputatie 3
Ja dat is ook lastig ik heb het.zelfde probleem na uitrol 4g en ik heb de s6.
komt wel goed tmobile had mij aangegeven dat dat goed gaat komen.
denk dat je nog even gedult moet hebben ik zit in postcode 6446al zuidlimburg brunssum

4G is uitgeschakeld op 6446AX, 4G van T-Mobile stoort op C2000, dat is de reden dat je daar slecht 4G bereik hebt, op dit moment is er nog geen oplossing voor het probleem, als er een oplossing is voor het probleem wordt 4G weer aangezet

Tot die tijd raad ik je aan je toestel op Gsm/wcdma te zetten, je hebt 3G 900, en 2100 daar

http://c2000masten.nl/ hier kun je zien waar c2000 staat
Hiero al sinds maanden last van. De werkzaamheden aan het netwerk zouden klaar zijn in mei. Het 4g netwerk doet het maar niet lang niet overal. En zelfs de verbinding voor telefoneren is op bepaalde plekken verslechterd. Vaak heb ik een storende verbinding of zelfs helemaal geen verbinding. Vooral rond om mijn huis en werk.Tot op heden geen verbetering. Dus ik zit al maanden met een slecht netwerk op de belangrijke plekken.

Ik heb een Sony experia Z3. Ik heb al eens terug gewisseld naar mijn oude Samsung galaxy S2 en naar mijn vriendin haar Sony experia Z2. Maar dat maakt geen verschil. Dus het is echt een netwerk probleem.

Wat kunnen we hier mee doen?

op 7671SJ is 4G maar op 1 sector aan gezet richting 200 graden, pakt alleen tussen de 140 tot 260 kompas gradens, alles daar buiten het zwakt bereik sneller af, ook wel dodehoek
2G 900 op 2 sectoren richting het dorp
2G 1800 alle sectoren
3G 900, en 2100 op alle sectoren

Dit is ook de reden dat er niet overal 4G is

raad je aan hier een melding van te maken

Hiero al sinds maanden last van. De werkzaamheden aan het netwerk zouden klaar zijn in mei. Het 4g netwerk doet het maar niet lang niet overal. En zelfs de verbinding voor telefoneren is op bepaalde plekken verslechterd. Vaak heb ik een storende verbinding of zelfs helemaal geen verbinding. Vooral rond om mijn huis en werk.Tot op heden geen verbetering. Dus ik zit al maanden met een slecht netwerk op de belangrijke plekken.

Ik heb een Sony experia Z3. Ik heb al eens terug gewisseld naar mijn oude Samsung galaxy S2 en naar mijn vriendin haar Sony experia Z2. Maar dat maakt geen verschil. Dus het is echt een netwerk probleem.

Wat kunnen we hier mee doen?

op 7671SJ is 4G maar op 1 sector aan gezet richting 200 graden, pakt alleen tussen de 140 tot 260 kompas gradens, alles daar buiten het zwakt bereik sneller af, ook wel dodehoek
2G 900 op 2 sectoren richting het dorp
2G 1800 alle sectoren
3G 900, en 2100 op alle sectoren

Dit is ook de reden dat er niet overal 4G is

raad je aan hier een melding van te maken


Hallo Riccardo,

Bedankt voor de info. Alleen weet ik niet wat het inhoud. Mocht het niet te veel moeite zijn zou je me dan een beetje uitleg kunnen geven? Denk dat dat wel nuttig is als ik hier een melding van ga maken.

Groeten Rik
Reputatie 7
Badge +20
Ik had in een ander topic al gelezen dat je melding kan maken via de dekkingskaart. Maar ik kan niet vinden waar in de dekkingskaart ik dat kan doen. Of zoek ik verkeerd?

Hi Voerknecht,

Je moet je postcode invoeren op de dekkingskaart en dan zie je staan: Ervaart u een probleem op deze locatie? Daar klik je vervolgens op en dan kun jij een dekkingsklacht indienen.

Heb je nu meer duidelijkheid? 🙂
Reputatie 3

Hiero al sinds maanden last van. De werkzaamheden aan het netwerk zouden klaar zijn in mei. Het 4g netwerk doet het maar niet lang niet overal. En zelfs de verbinding voor telefoneren is op bepaalde plekken verslechterd. Vaak heb ik een storende verbinding of zelfs helemaal geen verbinding. Vooral rond om mijn huis en werk.Tot op heden geen verbetering. Dus ik zit al maanden met een slecht netwerk op de belangrijke plekken.

Ik heb een Sony experia Z3. Ik heb al eens terug gewisseld naar mijn oude Samsung galaxy S2 en naar mijn vriendin haar Sony experia Z2. Maar dat maakt geen verschil. Dus het is echt een netwerk probleem.

Wat kunnen we hier mee doen?

op 7671SJ is 4G maar op 1 sector aan gezet richting 200 graden, pakt alleen tussen de 140 tot 260 kompas gradens, alles daar buiten het zwakt bereik sneller af, ook wel dodehoek
2G 900 op 2 sectoren richting het dorp
2G 1800 alle sectoren
3G 900, en 2100 op alle sectoren

Dit is ook de reden dat er niet overal 4G is

raad je aan hier een melding van te maken


Hallo Riccardo,

Bedankt voor de info. Alleen weet ik niet wat het inhoud. Mocht het niet te veel moeite zijn zou je me dan een beetje uitleg kunnen geven? Denk dat dat wel nuttig is als ik hier een melding van ga maken.

Groeten Rik

ik heb een kaartje gemaakt met uitleg erin
Zwart is 4G 1800 met 1 sector actief
Groen is 2G 900 met 2 sectoren actief

2 de mast met alles op alle sectoren


Ik hoop dat het zo duidelijk is
ja zeker ik raad je aan er een melding van te maken

Het probleem wat jij heb speelt ook in Hulshorst daar 2 sectoren met 4G, juist de sector richting het dorp is alleen 2G 900, en gelukkig zins een tijdje ook 3G 900, 2100
zie https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/hulshorst-slechte-3g-4g-dekking-254130

Gr Riccardo
Heel slecht bereik vanaf het invoeren van 4G op 8501. De appjes en smsen komen half uurtje of later binnen. Moet nog 9 maanden bij T Mobiele "zitten" maar dan is het echt gebeurd met deze provider. Mijn dochter zit bij Kpn en heeft nooit problemen met het bereik.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Connyjan,

Allereerst van harte welkom op het forum!

Ik kan me goed voorstellen dat dit voor frustraties zorgt. We gaan daarom graag voor je op zoek naar een oplossing. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de rest van het contract met tegenzin uit moet zitten.

Ervaar je alleen op deze specifieke locatie problemen met het netwerk? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel uit te proberen? Zou je een kijkje willen nemen in dit topic? Hierin wordt uitleg gegeven over welke stappen je kan nemen als je problemen ervaart met het netwerk.

Laat ons weten wat je bevindingen zijn. We zijn erg benieuwd! Als je nog aanvullende vragen hebt dan helpen we je graag verder Connyjan.

Reageer