Beantwoord

Slecht en langzaam bereik ACER 205C

• 2 februari 2016
  • 13 reacties
  • 356 Bekeken

Hoi,
Ik beschik over een ACER 205C telefoon met prepaid kaart. Telefoneren gaat prima, altijd bereik!
Thuis beschik ik over draadloos internet van Ziggo.
Helaas krijg ik mijn mails en Whats app berichten pas heeel erg laat binnen en wanneer ik een berichtje via Whats app verstuur, duurt het heel lang voordat het ook daadwerkelijk verzonden word.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Gr. Sakoh1
icon

Beste antwoord door AshwanMangal1996 2 februari 2016, 12:49

Het kan aan de wifi bereik van ziggo liggen? Als u nou eens de router probeert te resetten? Want ik neem aan dat het probleem alleen ligt met de wifi?

Gr. Ashwan
Bekijk origineel

13 reacties

Het kan aan de wifi bereik van ziggo liggen? Als u nou eens de router probeert te resetten? Want ik neem aan dat het probleem alleen ligt met de wifi?

Gr. Ashwan
Zou niet weten waar dit aan kan liggen. Wel weet ik dat bij ons thuis wel eens het zelfde gebeurd. We hebben geen internet van Ziggo. Veelal wordt het pas verzonden als het scherm van de telefoon weer word aangezet (dus de telefoon dusdanig weer word geactiveerd) Zou het ook aan je telefoon kunnen liggen?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi sankoh1,

Allereerst welkom op het forum!

Goed dat je hierover contact opneemt, want ik begrijp dat je gewoon goed bereik wilt hebben als je internet! Ik neem aan dat je vraag gaat over de internetsnelheid als je geen gebruikmaakt van wifi? Het eerste wat mij opvalt is dat je nog gebruikmaakt van een oude simkaart. Mogelijk ervaar je daardoor problemen met je bereik. Ik wil je daarom kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Ik zie dat je je adresgegevens nog niet hebt ingevuld. Kun je dit doen via deze link en dan klikken op 'registreren'? Dan zorg ik dat de simkaart jouw kant op komt!

Ik kan je telefoon niet terugvinden op internet, maar ik denk dat je toestel alleen geschikt is voor 3G. Met PrePaid kun je dan een maximale internetsnelheid van 15/3 Mbps halen. Met 3G is de praktische snelheid 8/3 Mbps. Daarmee zou je in principe gewoon goed een e-mail of WhatsApp-bericht kunnen sturen. Was het voor je gevoel voorheen sneller? Heb je dit op één locatie of ervaar je dit op meer plaatsen? Kun je je simkaart eens in een ander toestel proberen, gaat het dan wel sneller? En als je een andere simkaart in jouw toestel probeert?

Verder zie ik dat je nog gebruikmaakt van een oud prepaid prijsplan. Je kunt vanwege je opwaarderingen in het verleden direct overstappen een PrePaid Voordeel 50% dat een stuk voordeliger is! Je kunt dit aanpassen via My T-Mobile of een SMS sturen met VOORDEEL naar 1414.

Een hoop informatie en vragen! Lees het even rustig door. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina,

Dank voor je reactie.
Dank ook voor je aanbieding om mij een nieuwe simkaart toe te sturen, erg attent!

Het probleem is eigenlijk, dat ik thuis gebruik maak van wifi van Ziggo.
Echter op de een of andere manier pakt mijn telefoon dat signaal niet goed of helemaal niet op.
Als ik op mijn telefoon de wifi verbinding aan/uit schakel (soms een aantal keren), dan heb ik internet en gaat het goed.
Buitenshuis kan ik helemaal geen signaal opvangen van een netwerk wat op dat moment beschikbaar is. Ook niet bij hotspots of open netwerken.

Het klopt inderdaad dat mijn telefoon alleen geschikt is voor een 3G netwerk. Maar inderdaad dat zou geen belemmering moeten zijn voor een goed ontvangst/snelheid internet.
Ook klopt het, dat ik gebruik maak van een oude simkaart. Ik kan echter geen vergelijking maken qua snelheid, omdat mijn vorige telefoon geen smarttelefoon was.

Ik heb inderdaad een andere simkaart omgeruild in mijn toestel en mijn eerste indruk is dat ik een beter bereik heb en ik meteen mijn berichten krijg. Dus toch misschien de simkaart?

Ik hoop dan ook dat de nieuwe simkaart de oplossing biedt.
Nogmaals mijn dank hiervoor.

San.
Reputatie 7
Badge +15
Hey San,

Ik zie dat het gelukt is om je te registreren, ik heb net direct een nieuwe simkaart voor je aangevraagd! Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen en je hoeft hem dan alleen nog maar te activeren. Hopelijk zorgt deze inderdaad voor een beter bereik!

Kun je met andere apparaten wel gewoon probleemloos gebruik maken van de Wi-Fi thuis? Wanneer je problemen blijft houden met je Wi-Fi kun je het beste contact opnemen met de provider van je Wi-Fi. Zij kunnen er misschien meer informatie over geven.

Laat je aan ons weten of de nieuwe simkaart het beter doet? 😃
Hoi Amy,

Dank voor het aanvragen en toesturen van een nieuwe simkaart.

Gelukkig heb ik met mijn laptop en tablet geen problemen wat betreft wifi.

Ik heb wel nog, waarschijnlijk één stomme vraag.
Ik heb een data-tegoed op mijn prepaid kaart van T-mobile. Dan moet ik toch ook op het netwerk van T-mobile kunnen internetten (buitenshuis), of zie ik dit verkeerd?
Zoals ik al zei, waarschijnlijk een hele domme vraag!

Groetje San.
Reputatie 7
Badge +15
Domme vragen bestaan niet San! 😉

Ik zie inderdaad dat je nog bijna 500MB aan gratis data hebt! Je kunt dit inderdaad gebruiken op ons netwerk. Hiervoor moet wel je internet/dataverbinding aan staan. Dit kun je instellen in je instellingen van je toestel.

Wil je laten weten of dit gelukt is?
Hoi Amy,

Het is inderdaad gelukt om de juiste instellingen in mijn toestel aan te passen.
Ook is het gelukt om de nieuwe simkaart te activeren. Ik hoop dat ik nu een betere bereikbaarheid heb wat betreft wifi/internet.
Ik dank jullie nogmaals hiervoor.

Heel veel groetjes van een zeer blije T-Mobile klant.:)
San.
Reputatie 7
Badge +15
Hey San,

Fijn om te horen dat het gelukt is en je een blij klant bent! 😃

Ik zie inderdaad dat je gisteren de nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Merk je al verschil met je netwerk?

Als we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden!
Hoi Amy,
Sorry voor mijn zeer late reactie maar door omstandigheden is het mij niet gelukt om eerder te reageren.

Ik moet zeggen dat ik een behoorlijk positief verschil merk wat betreft mijn bereik met mijn nieuwe simkaart. Veel beter!

Echter wanneer ik overschakel (binnenshuis) op wifi van Ziggo, dan gaat het dus fout. Zeer slecht bereik van data. Jammer!
Ben er dus van overtuigd dat dit dus niks met T-Mobile te maken heeft.
Nogmaals bedankt voor jullie medewerking.

Gr. San.
Reputatie 7
Badge +15
Hey San,

Geen probleem hoor.. leuk dat je alsnog wat laat horen! Fijn om te zien dat je een positief verschil merkt, heel fijn! 😉

Wel onhandig dat je Wi-Fi het thuis niet goed doet, dit heeft inderdaad eigenlijk niets met ons te maken maar vaak wilt een reset van de router al wel helpen. Op de meeste routers zit, heel gemakkelijk, een reset-knop. Heb je dit al eens geprobeerd? Mocht het niet helpen dan kun je het beste even contact opnemen met Ziggo, wellicht gaat er iets mis met hun signaal.

Het is in ieder geval erg fijn om te horen dat je weer kunt genieten van ons netwerk. Als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden!
Hoi Amy,

Ik heb het modem al meerdere keren gereset en ook al meerdere keren contact opgenomen met Ziggo hierover, helaas.
Maar zoals ik al schreef, ben hartstikke blij met jullie service!:$

Gr. San.
Reputatie 7
Badge +20
Hi San,

Wat jammer dat het niet heeft geholpen. 😞 Wel goed om te lezen dat je blij bent met onze service! Hier streven wij ook naar! :)

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten!

Reageer