Vraag

Slecht verstaanbaar tijdens bellen

• 3 juni 2016
  • 4 reacties
  • 896 Bekeken

Als ik met mijn mobiel naar anderen bel, naar vaste nummers of mobiele nummers, dan verstaat de ander mij slecht. Er is ruis en een echo. Weet niet waar dit aan ligt. Kan iemand mij hiermee helpen?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jolanda,

Wat vreemd dat je slecht verstaanbaar bent. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Goed dat je dit dus bij ons aangeeft.

Sinds wanneer heb je hier last van? Heb je jouw simkaart toevallig al in een andere simkaart getest? Zo kunnen we constateren of dit door je simkaart/ netwerk of door je toestel wordt veroorzaakt.

Heb je toevallig onlangs een nieuw toestel aangeschaft? Maak je gebruik van een hoesje om je telefoon? Ben je wel goed verstaanbaar als je via de luidspreker functie praat of met oordopjes?

We zijn erg benieuwd naar je antwoorden Jolanda. We helpen je graag verder!
Hoi,
Heb deze telefoon al een jaar. Vanaf het begin al last van dat ik slecht verstaanbaar ben en er ruis is. Simkaart ligt het niet aan. Heb ik getest. Heb een hoesje om mijn telefoon. Bel voornamelijk via luidspreker omdat ik dat makkelijker vind met dingen noteren. Maar ook op de normale manier ben ik slecht verstaanbaar en met ruis en echo. Mijn man heeft dezelfde telefoon en heeft nergens last van. Hebben beiden de Samsung A5. Mijn man heeft ook een hoesje om zijn telefoon.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jolanda,

Bedankt voor je reactie! Kun je eens kijken of het helpt als je je hoesje van je telefoon haalt? Mogelijk heeft dat effect. Mocht dit niet helpen, kun je dan eens de tips in dit topic doornemen over 'Hoe voorkom ik een reparatie'? Als de tips in dit topic geen resultaat hebben, dan kun je het beste je toestel ter reparatie aanbieden.

Houd je ons op de hoogte?
Door de aard van het signaal is ruis bijna niet mogelijk. Het is namelijk digitaal. Als er weinig signaal of ruimte is gaat dat soms vervormen maar ruis kan eigenlijk niet. De kans is dan ook zeer groot dat het aan het toestel ligt, en dan met name de microfoon. Misschien heeft het hoesje effect of is er vocht in gekomen ofzo.
Sowieso kan luidsprekerbellen de kwaliteit wat beinvloeden omdat de.microfoon de luidspreker hoort. Misschien heb je met een handsfree setje de zaken opgelost.

Reageer