Beantwoord

Slechte 4G binnenshuis

• 14 mei 2018
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

Heb nu 72 uur UNLIMITED vanwege het geweldige netwerk van T-Mobile. Maar heb helaas binnenshuis maar 2 of 3g. Het ligt niet aan het telefoontoestel, want met een prepaid kaart van Vodafone in datzelfde toestel heb ik binnen wel 4G. Wel een beetje jammer dat ik die gratis 72 uur UNLIMITED van T-Mobile alleen maar buiten kan gebruiken.
icon

Beste antwoord door tmoesel 15 mei 2018, 11:04

Je kan een dekkingsklacht indienen (URL van webpagina weet ik zo niet maar even zoeken), dan kan men kijken of en hoe men het kan verbeteren.
Vodafone en KPN hebben een andere frequentie verdeling en strategie dan T-Mobile. Verder hebben de iets oudere toestellen daardoor relatief betere kansen op 4G bij Vodafone/KPN dan bij T-Mobile.
Je kan als workaround toestel tijdelijk op 4G-only (of LTE only) instellen, dan heb je kans dat er toch voldoende 4G snelheid te halen is, wellicht meer dan bij Vodafone. Je kan dan tijdelijk niet bellen, want standaard (in jouw geval denk ik ook) gaat bellen bij T-Mobile via 3G of 2G.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Je kan een dekkingsklacht indienen (URL van webpagina weet ik zo niet maar even zoeken), dan kan men kijken of en hoe men het kan verbeteren.
Vodafone en KPN hebben een andere frequentie verdeling en strategie dan T-Mobile. Verder hebben de iets oudere toestellen daardoor relatief betere kansen op 4G bij Vodafone/KPN dan bij T-Mobile.
Je kan als workaround toestel tijdelijk op 4G-only (of LTE only) instellen, dan heb je kans dat er toch voldoende 4G snelheid te halen is, wellicht meer dan bij Vodafone. Je kan dan tijdelijk niet bellen, want standaard (in jouw geval denk ik ook) gaat bellen bij T-Mobile via 3G of 2G.
Ik zat zelf eigenlijk al te denken dat mijn T-Mobile simkaart misschien wel vervangen moet worden. Ik denk dat deze best wel oud is. Kan ik een nieuwe sim krijgen?
Reputatie 6
Badge +11
Je kan wel een nieuwe en dus vervangende SIMkaart aanvragen, kan via My T-Mobile. Maar als je buitenshuis wel 4G hebt, is de SIMkaart niet de oorzaak, er zou wel via via een neveneffect kunnen zijn, maar ik durf niet in detail aan te geven van het hoe en waarom dat de oplossing zou kunnen zijn. SIMkaart is primair je ID voor de mobile netwerken. Als analogie: als je je paspoort doorknipt en weer en nieuwe aanvraagt verandert dat ook niks wezenlijks kwa identieit.

Reageer