Beantwoord

Slechte netwerkverbinding met Samsung Galaxy S plus


Sinds kort heb ik de simkaart die in mijn Iphone zat in een nieuwe Samsung Galaxy S plus gestopt. Ik heb echter continu problemen met de netwerkverbinding. Ik heb gelezen dat er wel eens netwerkproblemen door de simkaart kunnen zijn, in de iPhone had ik echter geen problemen. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Alvast bedankt,
Dave
icon

Beste antwoord door samanthasumie 4 december 2011, 08:45

hoi
ik heb ook probleem met me samsung s plus wifi doet hij wel maar internet zonder niet hier voor blackberry toen had ik nergens last van nu wel. wat kan het zijn
gr samantha
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

127 reacties

Niemand die mij hiermee kan helpen? Kan thuis wel internetten via wifi, maar als ik die uit zet gaat het niet lukken, heel af en toe paaar seconden verbinding en dan weer niet. Betreft postcodegebied 1223, maar op andere plekken is het probleem net zo groot. Ik zou hier graag mee geholpen worden.


Nogmaals bedankt,
Dave
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Galaxy S Plus. Ik heb hem anderhalve week, tot en met gisteren geen probleem gehad, maar sinds vandaag geen netwerkverbinding meer. Het rare is dat mijn zusje met hetzelfde toestel en ook T-Mobile in hetzelfde huis wel bereik heeft...
Reputatie 7
@djkoster
Dave, Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Het is mogelijk dat het aan je simkaart kan liggen. Een simkaart kan bijvoorbeeld een beschadiging hebben waardoor deze niet goed meer functioneert. Ik zie in je netwerkgegevens een aantal meldingen die kunnen wijzen op een simkaartprobleem. Ik heb daarom een nieuwe simkaart naar je gestuurd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Laat je weten of het heeft geholpen?

@Chrispi
Ook welkom op het T-Mobile Forum!

Dat is inderdaad raar! Als jij en je zusje jullie simkaarten in elkaars toestel doen werkt het dan wel?
Reputatie 3
goedemorgen!

ik heb het zelfde probleem, vorige week donderdag het toestel gekocht en tot nu toe niets anders dan ellende! geen verbinding met internet zelfs geen service!! al 4 nwe simkaarten versleten. vandaag ga ik het toestel terugbrengen want dit kan zo niet langer. Hoop alleen dat ze me wel de garantie geven
dat als mijn nieuwe galaxy S plus dezelfde verschijnselen heeft dat ik een ander toestel mag uit kiezen!

Het geeft me veel ellende mijn zoon(15) zit in USA op school en nu ben ik dus al dagen onbereikbaar voor hem.
simkaartje werkt in mijn "oude" telefoon wel.......die voorlopig maar weer gebruiken dan....:-(
Reputatie 7
@just me
Ik zie in je netwerkgegevens aardig wat foutmeldingen die wijzen op een probleem met je simkaart. In de T-Mobile Shop is je simkaart 2 keer vervangen. Het is duidelijk dat je toestel niet goed overweg kan met de standaard simkaart. Ik heb daarom een andere soort simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen en hiermee zou je geen problemen meer mogen ervaren. Laat je wel even weten of de problemen hiermee ook echt zijn verholpen?
ik heb t zelfde probleem, steeds geen netwerk of hele slome verbinding, kan geen youtube niks afspelen, en ookn een stuk of 5 simkaarten gehad en ze zeiden in de tmobile winkel dat er een fout in de software zit waarsoor de telefoon het nieuwe tmobile simkaartje niet pakt, ik baal er enorm van, heb m pas 3 weken en er is steeds wat mis, heb ook al een nieuwe telefoon gehad..
Ook ik heb soortgelijke problemen met mijn Galaxy Splus.

Regelmatig worden smsjes niet verstuurd. Internet is traag. Telefoon klinkt soms slecht of verbining valt weg.

Ook WIFI loopt niet goed. slechte trage verbinding. (in wifi analyzer is signaal 20 db lager dan op mijn laptop en mijn tablet.)



heb dit toestel nu net een maand en begin me er aan te ergeren. Iemand een oplossing? Terug naar de t-mobile shop en omruilen?
Omruilen helpt ook niet, ik heb al een nieuwe telefoon en simkaart gehad, maakt geen verschil, er word gezegt dat er een fout in de software zit waardoor de samsung galaxy de nieuwe soorten simkaarten van t-mobile niet goed pakt en daarom zijn er problemen met het netwerk, slome internet verbinding, uitvallen van telefoon, storen met bellen etc, heb al een nieuwe simkaart opgestuurd gekrege, nog steeds dr zelfde problemen, voor de 6e x terug gegaan naar de t-mobile winkel, bleek dat ze dr verkeerde simkaart opgestuurd hadden, als het goed gaat krijg ik maandag het goede simkaartje, en daar maar kijkken of het helpt, leg het verhaal even bij de t-mobile winkel en eie weet komt het bij jou ook goed met een ander type simkaart.
Reputatie 7
@SanderK
Je geeft meerdere problemen aan, waaronder problemen met de Wi-Fi verbinding. Daarom adviseer ik je om contact op te nemen met T-Mobile Klantenservice voor een oplossing. Vraag naar de afdeling Repair & Retour.

@wendyklee
Ik hoor graag van je of de nieuwe simkaart wel verbetering geeft.
Ik heb vandaag mijn nieuwe simkaartje gehad en tot nu toe doet ie het perfect! Snel, en laad ook snel de youtube filmpjes, voorheen gingen ze niet eens aan, nu afwachten hoe het met het uitvallen gaat.
Het gaat om de gemalto simkaart, teminste dat zeiden ze in de telefoon winkel, dus mocht iemand de zelfde problemen hebben, bel de klantenservice en vraag om die type simkaart, toen ik belde hadden ze geen idee over welke simkaart ik het had, dus heeft de t mobile winkel voor me gebeld, dus je kan waarschijnlijk eerst na t mobile zelf gaan.
succes
hoi allemaal,

ik heb ook heeeeel vaak last van problemen met de verbinding:S,

er staat dan gewoon GPRS, en vol netwerk, maar kan niks verzenden qua ping en whatsapp, telefoon al elke keer uit en aan gezet maar niks helpt.

Ligt dit nou aan t-mobile? omdat ik de enige in de school ben die daar geen bereik heeft, en de rest zonder t-mobile heeft hier geen last van :S.

groeten
Ik heb helaas te vroeg gejuigt, ben weer terug bij af, alleen is hij nu nog slomer dan dat hij al was, en weer doen youtube etc het niet, word hier echt knettergek van, bijna 4 weken een nieuse telefoon al 6x in de winkel geweest, een aantal simkaarten gehad, zelfs een nieuwe telefoon en niks helpt! hij is nog geen dag geweest zoals hij moet horen, en ben nu al wel mn eerste maand gratis kwijt doordat ik er toch bijna niks mee kan! kan ik weeeer terug!
Hallo,

Hier nog een met de zelfde problemen en een steeds groter wordende frustatie. Andere simkaart, 2e toestel nu, vanmiddag update laten doen en het is nog steeds ellende. En als ik dan naar de factuur kijk, stijgen de kosten van het bellen met tmobile gigantisch. Komt er ook nog eens bij he, waar is de service gebleven??? voorheen was dit nog een gratis nummer, nu betaal je je scheel. Echt waardeloos!!
Reputatie 5
@tamar-aa
Je geeft helaas geen postcode van je school en ik kan dan ook niets controleren. Wil je een nieuwe topic openen met in de titel de postcode van je school zodat we met je mee kunnen kijken?
Naast het uit en aan zetten van het toestel heb je ook een battery pull geprobeerd? Je haalt de batterij uit je toestel en plaatst deze na enkele minuten weer terug. Je voert dan een reset uit op je BlackBerry.

Om gebruik te maken van mobiel internet dien je minimaal €0.50 beltegoed te hebben.

Ik wil je vragen om on-topic te reageren. Zie ook de huisregels van het T-Mobile Forum.

@wendyklee
Ik zie dat je ondertussen weer langs de T-Shop bent geweest en mijn collega nogmaals een gemalto simkaart heeft aangevraagd. Echter betwijfel ik of deze simkaart de problemen zullen verhelpen omdat de eerste aanvraag via de T-Shop een gemalto simkaart betrof. Deze type simkaart is toen ook uitgestuurd. Je huidige simkaart is een standaard simkaart.

Wil je wel laten weten wat je bevindingen zijn met de nieuwe simkaart die je gaat ontvangen?

@irbje
De simkaart die je hebt ontvangen is een standaard simkaart. Binnen enkele dagen zal je een ander type simkaart ontvangen en deze kan je activeren via de pagina 'Simkaart activeren'.

Wil je laten weten of de simkaart de problemen met het netwerk verhelpen?
@CindyS
Gisteren pas simkaart geactiveerd. Tot nu toe lijken de problemen verholpen, dus bedankt daarvoor.
Groet, Dave
Reputatie 7
@djkoster
Dat is goed nieuws! Bedankt voor je reactie. 🙂
Ik heb sinds maandag een I Smart abonement met toestel Samsung galaxy S2 en sinds vanochtend geen internet verbinding meer ik zit nu op postcode 3524 maar ik weet niet of het niet in mijn woonplaats is. Thuis heb ik hem op wifi staan dus geen problemen
Reputatie 5
@henniew61
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik heb je netwerkgegevens van vandaag gecontroleerd en ik zie geen bijzonderheden of foutmeldingen die betrekking hebben op het mobiel internet.
Op de postcode 3524 krijg ik een groot gebied en heb ik geen indicatie op welke zendmast je bent aangemeld.

Op de postcode van je woonadres is de de dekking goed. Mocht je op je woonadres problemen hebben met het netwerk dan adviseer ik je om het formulier via de dekkingskaart in te vullen. Graag 3 recente voorbeelden en de gehele postcode vermelden op het formulier. Een Netwerk Specialist zal je verzoek in onderzoek nemen en binnen 10 dagen ontvang je een persoonlijke reactie.

Vaak kan je problemen met het netwerk oplossen door het toestel voor enkele minuten helemaal uit te zetten. Heb je dit ook al geprobeerd?
Hoi, hier dezelfde problemen als bij djkoster. Zo nu en dan wel verbinding, maar vaak op eens niets meer. Zou ook bij mij het probleem in de simkaart kunnen zitten?
Alvast bedankt, Bob
Ik heb geen Samsung Galaxy, maar een HTC Desire, maar wel soortgelijke problemen. Vele keren (>5) op een dag staat er wel het Gprs, 3G of HSDPA logo in de statusbalk alleen wordt er geen data verstuurd en ontvangen. Ook regelmatig helemaal geen internet. Een collega naast me heeft op dat moment wel gewoon werkend mobiel internet van T-Mobile. Wat kan er mis zijn?
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen heb ik een galaxy s plus. Ik las dat heel veel mensen problemen hebben met de netwerkdekking. Nou ik ook.

Ik moet de telefoon steeds aan en uit zetten om weer "even"bereik te hebben. De simkaart is ongeveer twee jaar oud en heb ik meegenomen naar het nieuwe toestel de galaxy s plus. in mijn oude toestel werkt de simkaart prima..Help mij alsjeblieft want ik kan het mij niet veroorloven om onbereikbaar te zijn..

Gr. Motormouseman
Reputatie 5
@SamsungBob, motormouseman
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik heb jullie netwerkgegevens gecontroleerd en ik zie foutmeldingen die wijzen op een toestel/simkaartprobleem. Binnen enkele dagen ontvang jullie 2 indentieke simkaarten en ik adviseer jullie om 1 van de simkaartem goed op te bergen.

Jullie hebben ondertussen op het e-mailadres wat bij ons bekend is een e-mail ontvangen met daarin uitleg over het activeren van de simkaart.

Laten jullie het weten wat de bevindingen zijn met de nieuwe simkaarten?

@nimpster
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik heb je netwerkgegevens gecontroleerd en ik zie geen foutmeldingen die wijzen op een toestel/simkaartprobleem. Wil je de simkaart in een ander toestel testen en laten weten of internet dan wel werkt?
thanks, ik wacht met spanning af.. het is nu bal met de verbinding. Je gaat het horen !
@Ries, thanks! En ik zal me voortaan beperken tot het forum 🙂
Vorige week nieuwe sim ontvangen. Werkt nu uitstekend. Enige vraag die resteert, waarom heb ik niet direct dit andere type simkaart ontvangen?

Bedankt voor de snelle reactie en oplossing.
Bob.