Beantwoord

Slechte ontvangst en slecht internet op postcode 9693AN

• 16 januari 2017
  • 9 reacties
  • 259 Bekeken

Beste mensen wij hebben een aantal maanden geleden onze abonnementen verlengt met nieuwe toestellen.
De ontvangst van telefonie en internet was in deze omgeving al belabberd.
We hadden gehoopt dat met nieuwe toestellen met nieuwere techniek er in wij een betere ontvangst zouden krijgen.
Maar het tegenbeeld is waar.
Het is alleen maar slechter geworden.
Regelmatig heb ik in huis geen enkele ontvangst of ik heb een gesprek en halverwege ben ik de verbinding kwijt.
Nee het is echt rampzalig.
icon

Beste antwoord door Pilovali 16 januari 2017, 18:53

Er staat een mast bij de afrit van de A7, daar staan ook de KPN en Vodafone masten. Je zou dus een gelijkwaardige ontvangst moeten hebben.

Ik heb vanmiddag ook aan een netwerk-expert gevraagd, en die gaf aan dat het 4G ontvangst 'redelijk' is en 3G (netwerk waar je momenteel mee belt) 'zeer goed' is.

In Finsterwolde heeft Vodafone twee masten meer dan T-Mobile. Zo heeft elke provider op sommige plekken minder bereik dan de ander.

Je kunt het beste even een dekkingsklacht indienen, misschien kunnen ze wel iets voor je doen.

Groet,
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Welke telefoon heb je en heb je dit alleen binnen of buiten?
Het kan zijn dat de isolatie materiaal van je huis de signalen blokkeert. Hier kunnen providers helaas weinig aan doen.

Groet,
Ik had een Samsung S4 en heb nu een S7 edge.
Het heeft niets met het huis te maken maar met het feit dat er hier gewoon te weinig zendmasten staan.
Als ik van Groningen naar mijn huis rijdt over de A7 dat is ongeveer 45 km dan mag ik blij zijn als ik er 5x uitgegooid wordt en ongeveer 10 km helemaal geen verbinding heb.
Vrienden/collega's hebben KPN maar die hebben hier zelden of nooit last van.
Ook als ik bij mensen op huisbezoek ga in Finsterwolde heb ik helemaal geen bereik.
Eigenlijk spijt dat ik weer T Mobile genomen heb.
Reputatie 6
Badge +17
Er staat een mast bij de afrit van de A7, daar staan ook de KPN en Vodafone masten. Je zou dus een gelijkwaardige ontvangst moeten hebben.

Ik heb vanmiddag ook aan een netwerk-expert gevraagd, en die gaf aan dat het 4G ontvangst 'redelijk' is en 3G (netwerk waar je momenteel mee belt) 'zeer goed' is.

In Finsterwolde heeft Vodafone twee masten meer dan T-Mobile. Zo heeft elke provider op sommige plekken minder bereik dan de ander.

Je kunt het beste even een dekkingsklacht indienen, misschien kunnen ze wel iets voor je doen.

Groet,
Pilovali tussen de mast en ons huis schijnt wat hogere bebouwing te staan.
Dat is bij vorige onderzoeken al naar voren gekomen te zijn.
Kijk andere berichten onder mijn naam er maar op na.
Vorige week nog had ik een belangrijk gesprek met een beroemde fotograaf.
Regelmatig geen verbinding het driehoekje met balkjes was regelmatig leeg of alleen het kleinste puntje was te zien.
Zo ook nu.
Maar dat is wel zo storend dat het je hele gesprek frustreerd.
Ik heb geprobeerd een dekkingsklacht in te dienen maar ik kom er niet verder mee.
Reputatie 6
Badge +17
Aangezien je aangeeft dat je het op verschillende toestellen hebt én binnen en buiten er last van hebt, lijkt me het verstandig dat je even wacht tot een T-Mobile medewerker dit oppikt.

Ik vermoed dat het te maken heeft dat je in een grensgebied woont, mobiele providers mogen niet zo hard zenden, anders blazen ze de Duitse netwerken omver. Ik woon (helaas) ook in een grensgebied, dus ik weet hoe vervelend het is.
Badge +2
@George007

Het is natuurlijk altijd vervelend als je verminderde dekking ervaart. Ik heb inmiddels met je gesproken over de mast die op 780 meter afstand staat, De sectoren van de mast staan ook gunstig gepositioneerd en mast heeft verder alle technieken die normaliter een snelle en stabiele verbinding kunnen bieden.

Omgevingsfactoren kunnen het radiosignaal natuurlijk ook flink dempen. Dit lijkt ook in deze situatie het geval te zijn en dat is natuurlijk jammer.

Ik hoop dat ik je een duidelijke uitleg heb gegeven tijdens het gesprek. Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Reputatie 3
Badge
Ik had een Samsung S4 en heb nu een S7 edge.
Het heeft niets met het huis te maken maar met het feit dat er hier gewoon te weinig zendmasten staan.
Als ik van Groningen naar mijn huis rijdt over de A7 dat is ongeveer 45 km dan mag ik blij zijn als ik er 5x uitgegooid wordt en ongeveer 10 km helemaal geen verbinding heb.
Vrienden/collega's hebben KPN maar die hebben hier zelden of nooit last van.
Ook als ik bij mensen op huisbezoek ga in Finsterwolde heb ik helemaal geen bereik.
Eigenlijk spijt dat ik weer T Mobile genomen heb.

Nou is er wel een straalverbinding 12-12-2016 gekomen op 9693AP, nou of T-Mobile daar een site in de planning heeft staan geen idee
Badge +2
@Hcblids.

Ik denk het niet eerlijk gezegd omdat mijn gegevens niet aangeven dat hier een nieuwe mast in de planning staat.

Reageer