Vraag

sms-jes niet ontvangen van contactpersoon

Van een van mijn contacten, kan ik geen sms-jes ontvangen terwijl deze persoon wel gewoon mijn sms-jes ontvangt. Hij krijgt verder geen bericht dat zijn sms niet verzonden kan worden. Dit geeft dus een nogal verwarrende communicatie.

Wij wonen beiden in Nederland momenteel en wij kunnen elkaar wel gewoon bellen. Hij heeft wel enige tijd in het buitenland gewoond, (weet niet of dat wat uitmaakt?)

Van al mijn andere contacten kan ik gewoon sms-jes ontvangen.

Heeft iemand een idee hoe dit kan of liever nog, hoe we dit kunnen oplossen?

Gr. Angelique

6 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Angelique,

Je kan het beste even een melding maken bij T-mobile, die kunnen dan allerlei testen doen hoe dit komt.

Even een tip erbij:

Doe even kijken of het probleem ook is als je de simkaart in een ander toestel hebt gedaan.
Laat dit persoon ook melding maken bij zijn/haar provider.

Beide gaat T-mobile vragen namelijk, uit ervaring 😉
Reputatie 5
@angelique45
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik heb je netwerkgegevens gecontroleerd en ik zie geen bijzonderheden bij het sms ontvangen. Omdat het van 1 contactpersoon is heb ik het vermoeden dat het probleem bij de andere persoon ligt.

Je zou eens kunnen vragen aan de andere persoon of die een sms naar je wilt sturen en dan je 06 nummer handmatig invoeren.
Laat die persoon ook controleren hoe je 06 nummer in het telefoonboek staat. Het beste is dat het 06 nummer begint met +316.

Dave670 geeft je ook al tips lees ik en laat inderdaad de andere persoon het ook nakijken bij zijn of haar provider.
Probeer ook je simkaart in een ander toestel en als de sms niet aan komt kan het zijn dat je het 06 nummer in je eigen toestel hebt geblokkeerd.
Hallo,naar aanleiding van dit bericht wilde ik ook even melden dat ik dit ook zeer regelmatig heb,alleen dan niet van een contactpersoon,maar van allemaal! Ik kan dan wel bellen en gebeld worden,maar de smsjes komen niet bij mij binnen,terwijl die ik naar mijn contacten stuur wel overkomen,ik krijg hier ook afleveringsrapporten van. Ook is het al een aantal keren voorgekomen dat ik een week niets ontvang,en dan op een dag ineens alles wat die week naar mij verstuurd is. Hoe is dit mogelijk,want dit is zeer vervelend.
Reputatie 5
@EnterShikari
Vervelend om te lezen dat sms'jes zo onregelmatig binnen komen of niet. Ik heb een reset uitgevoerd op het sms ontvangen en wil je in de gaten houden of sms nu wel binnen komt zoals het hoort?
Mocht het nog onregelmatig binnen komen of niet, wil je dan je simkaart in een ander toestel testen?
Hallo,

ik krijg de smsjes nu weer gewoon binnen,ik kreeg vrijdagavond alles wat de hele week niet doorgekomen was in een keer,was veel lees werk:) Als het weer gebeurt zal ik een andere telefoon proberen!

groetjes Shikari
Reputatie 5
@EnterShikari
Leuk dat je laat weten dat de sms weer naar behoren werkt. Veel leesplezier! 🙂

Reageer