Vraag

SMS vertraging???

• 25 april 2011
  • 13 reacties
  • 1665 Bekeken

Reputatie 2
TMobile, hoe zit het met de SMS vertraging van het afgelopen weekend?
3 personen inclusief mijzelf verstuurden en ontvingen gisteren en vandaag sms berichten die veel te laat aankwamen of pas werden bezorgd na het zelf verzenden van een sms.
voorbeeld: ik verstuurde gisteravond iemand een sms om 23:00, op dat moment ontvang ik 2 sms berichten die mij zijn gestuurd om +- 18:00 en 19:30.
Ik stuur naa een van de verzenders een bericht terug en als ik een half uur later bij die persoon in de auto zit, ontvangt diegen de sms die een half uur eerder had verstuurd.
Daarnaast los van mijn verhaal ervaart mijn vriendin hetzelfde met andere personen.

Vandaag, de hele dag geen sms ontvangen, blijkt de eerste sms al vanochteond rond een uur 5 te zijn verstuurd. Net heb ik wat nieuwe software geinstalleerd (GEEN FIRMWARE OID) en na het opnieuw opstarten krijg ik 6 sms berichten binnen. WTF TMOBILE????
Graag verklaring, want dit is EEN HEEL SLECHTE SERVICE. Lekker laten betalen maar pas bezorgen wanneer jullie er zin in hebbe, zo hoort het niet.
En voor de duidelijkheid, ik wil geen standaardantwoord uit het handboek. Ik wil dat jullie uitzoeken wat er precies mis was deze keer en hoe jullie dat gaan voorkomen. En schriftelijk of telefonisch aan mij meedelen.
Wordt een beetje schijtziek van de problemen met het netwerk. Heb begrip voor technische problemen als ze maar worden opgelost. Als dat niet gebeurt ontsla je de verantwoordelijken en neem je de juiste medewerkers aan.
Tmobile werknemers, neem je verantwoordelijkheid en zorg dat dingen goed gaan. Als je manager of collega niet functioneert ga je naar zijn of haar leidinggevende om de klant tevreden te stellen.
Doe wat je moet doen.

13 reacties

Reputatie 2
Ik zie nu dat er zelfs nog meer berichten binnen hadden moet komen gisteren, net pas ontvangen.
Ik begin er aan gewoon te worden patrick.

dan wel sms oproep gemist dan weer niet.. nu net ontvangen sms (19.32) dat de klantenservice een poging heeft gedaan om contact op te nemen om 16.:21.

Grappig genoeg, is om 16:21 het toestel niet overgegaan, ik zat er bijna boven op dus zou het zeker gehoord hebben.

en vanochtend ook zo'n sms je gezien.. melding van klantenservice sms .. we hebben geprobeerd u te bereiken.. iets met niet bereikbaar en we proberen het nog een keer met een paar dagen..

ik ben benieuwd.

Wat mij vooral ergert is dat het iedere keer wordt afgedaan als het ligt aan uw toestel.. jammer genoeg voor t-fail heb ik een kleine verzameling van toestelen, en ervaar ik op alle toestellen de zelfde problemen.

Ik ben benieuwd wanneer ze eindelijk eens wat aan het netwerk gaan doen, ik had verwacht dat na de overname van Orange het beter zou worden. Het lijkt echter of ze het Orange netwerk gewoon hebben uitgezet en alle klanten naar het eigen netwerk hebben overgezet, waar toen al capaciteits problemen waren.

Ik wacht het iig nog even af, maar je bent niet alleen met je problemen.
Heb 4 abon, t-mob + 2bij vodafone

Werk en kids

Ook voda kent het probleem, kpn ook trouwens Maar komt wel wat vaker voor met T-mob.

Wat af en toe vervelend is voor functionering binnen het bedrijf.

Gebeurd zelfs dat je afleverings bericht krijgt (het bericht dat u verstuurd heeft is bezorgt) terwijl ontvanger nog niks heeft gekregen.

Meeste fouten van de 1 naar andere aanbieder,
Reputatie 4
haha, ik had dat ook toevallig dit weekend, ik sms wel eens dat ik er aan kom, en ook een dag later ik was gewoon thuis, kwam het smsje binnen...
ik had hier voor het eerst last van na 3 maanden bij dit toestel, daarvoor met andere toestellen nooit last gehad (prepaid t-mobile). nu heb ik er bijna iedere dag last van!! mijn smsjes komen wel aan, blijkt. maar ik krijg hiervan geen afleverraport. er blijft 'in wachtrij' staan, terwijl deze persoon dus wel de sms ontvangen heeft. Zelf krijg ik, wanneer mijn telefoon zo'n bui heeft, geen smsjes of pas een dag later.
ik vind dat wanneer ik veel voor een abonoment betaal ik ook wel een beetje service mag verwachten...
Reputatie 2
Allen, bedankt voor jullie bijval.
Het lijkt er in mijn ogen op dat toestellen minder regelmatig worden 'bereikt' door de centrale en daardoor gesprekken missen of niet geregistreerd staan. Totdat je zelf weer eens contact maakt met de centrale.

Alsof je na een bepaalde periode van inactiviteit op standby wordt gezet en pas weer bereikbaar bent voor telefoongesprekken en sms berichten nadat je zelf een keer actief contact met het netwerk d.m.v. zelf te bellen of zelf een bericht te sturen.
Bandbreedte bezuinigingen? Verkeerde time out instellingen? WHATEVER HET IS, HET IS NIET KLANTVRIENDELIJK. En zoals Edwin ook zegt, niet goed voor het functioneren binnen een bedrijf.
Als er afleveringsrapporten van sms berichten worden verstuurd maar ze zijn (nog) niet eens aangekomen bij de ontvanger, hoe werken die dan? TMobile, vraag aan jullie, hoe betrouwbaar zijn afleveringsrapporten van sms berichten die ik via Tmobile aan wie dan ook stuur? Kan ik er dan van uitgaan dat de ontvanger het bericht in de inbox van de telefoon heeft staan of niet?
Tmobile, graag respons of jullie dit topic hebben gelezen en aan oplossingen en feedback werken. Thanks!
Onze klachten staan hier maar er zijn volgens mij nog veel meer mensen die hier last van hebben. Als je hier last van hebt, meld dat dan even in dit topic. Dan wordt de klacht ook voor T-Mobile inzichtelijker.

Bedankt allen!
Ach, contract loopt bijna af. En dan nooit meer T-mobile!! Nu ook, niet bereikbaar. Kan niet internetten, klantenservice kan me niet bereiken en als ik zelf bel is de desbetreffende persoon niet aanwezig. Je betaalt elke maand gewoon voor niks. Niet eens telefonisch bereikbaar. Bah, wat een service!!!!!
Reputatie 5
@iedereen

Ervaren jullie het probleem op dit moment nog steeds? Er zijn verschillende redenen waarom een sms-bericht later binnenkomt. Het kan zijn dat er een storing heeft plaatsgevonden waardoor de sms-berichten later zijn binnengekomen. Ook is het mogelijk dat je op een plek bent geweest met slecht netwerk waardoor het toestel daarna niet opnieuw goed netwerk heeft kunnen vinden. Hebben jullie het toestel al een keer uit en aan gezet en in de tussentijd even de batterij eruit gehaald? Deze simpele handeling verhelpt vaak het probleem.
Ik heb al zeer lang last van dit probleem (meer dan een jaar), heel hinderlijk, want de basisfuncties van je telefoon werken hierdoor dus niet.
Heeft iemand al een reactie gehad van T-Mobile?
Kan het zijn dat het probleem aan de telefoon ligt? Ikzelf heb een HTC.
Reputatie 5
@Reinier
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik heb een reset uitgevoerd op het netwerk en wil je laten weten of dit helpt?
De dekking op je woonadres is goed en binnen 3 maanden zal er uitbreiding zijn.
Bedankt voor de snelle reactie.

Het leek even goed te gaan, toch had ik er gister en vandaag weer last van. Wat houdt zo'n reset precies in?
Reputatie 5
@Reinier
Met de reset 'ververs' ik de sms gegevens op het netwerk.

Bij je netwerkgegevens zie ik geen foutmeldingen en of het aan je toestel ligt kan ik niet met zekerheid aangeven. Ik ga je een nieuw simkaart toesturen en deze zal je binnen enkele dagen ontvangen. Ik heb je een privébericht gestuurd.
Beste Ries,

Ik blijf problemen hebben met de verbinding. Ik ben bang dat T-mobile niet in staat is een permanente oplossing te bieden. Bedankt voor de moeite.

Reageer