Beantwoord

Sonos in combinatie met T-Mobile router/modem

  • 21 February 2019
  • 15 reacties
  • 2715 Bekeken

Sinds de modem van tmobile thuis werkt mijn muziek setup niet meer goed.

graag hulp.


Dit is de brief die ik van Sonos heb gekregen:

Het probleem dat je hebt in je netwerk is dat de modem/router van T-Mobile je Beam en de tweemaal Play1 speaker niet als drie losse apparaten ziet en dus ook niet drie IP-adressen afgeeft. Hierdoor vallen de surround speakers telkens weg omdat ze technisch niet bestaan in een netwerk zonder IP-adres.

Geen IP-adres voor de Play1 speakers betekent dat de Beam geen data naar ze kan versturen, hetzelfde als dat je geen postcode en huisnummer zou hebben en geen post zal ontvangen.

Sommige klanten van Ziggo bijvoorbeeld hebben nog een oude 'Cisco EPC 3928' router staan en die heeft ook dit probleem. Klanten van Ziggo krijgen dan een nieuwere, betere router.

Het protocol dat apparaten gebruiken hiervoor heet overigens DHCP Proxy. Misschien snapt hij dat wat we bedoelen.

Mocht je verdere vragen hebben dan horen we dat graag.

Met vriendelijke groet,

Frank N
Sonos | Customer Care | Neem contact met ons op
Stel vragen, vindt antwoorden en deel je meningen op de Sonos Community
icon

Beste antwoord door Pieter_B 26 February 2019, 12:40

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Hey @PeerkeEhv,

Ik denk graag met je mee voor een oplossing. Zijn je Sonos apparaten momenteel draadloos verbonden met je modem? Kun je ook aangeven welk modem je hebt gekregen van ons? En heb je ook al getest om je Play1 speakers middels een ethernetkabel direct op je modem aan te sluiten? Misschien heeft iemand hier op de community nog een gouden tip om ze draadloos te laten verbinden met je modem.
Hoi Poitr,

Bedankt voor je reactie.

Ja, draadloos verbonden. Met jullie standaard router (ik ben niet thuis) de oplossing is een betere router.
Met kabel is het probleem weg.

Idd hopenlijk heeft iemand de gouden tip

Gr
Reputatie 7
Badge +3
@PeerkeEhv

Een oplossing die ik op het SONOS forum vond:

We generally recommend using the Sonos BOOST setup by wiring in at least one Sonos unit (speaker or BOOST), to your main router. This causes the Sonos system to use its own mesh network instead of trying to stay connected through an other Wifi device.


Zoals je zelf ook al aangeeft is het probleem bij jou dan ook opgelost als je 1 van hun aansluit via een kabel.
Hoi Pieter,

Bedankt voor jouw reactie.

Ik weet dat het probleem op te lossen valt met een internet kabel.

Het probleem dat ik hebt in mijn netwerk is dat de modem/router van T-Mobile mijn Beam en de tweemaal Play1 speaker niet als drie losse apparaten ziet en dus ook niet drie IP-adressen afgeeft. Hierdoor vallen de surround speakers telkens weg omdat ze technisch niet bestaan in een netwerk zonder IP-adres.

Sommige klanten van Ziggo bijvoorbeeld hebben nog een oude 'Cisco EPC 3928' router staan en die heeft ook dit probleem. Klanten van Ziggo krijgen dan een nieuwere, betere router.

Graag had ik een betere router van tmobile. Aangezien die het probleem is.

Voorheen (ziggo) geen problemen, pas sinds kort (tmobile) wel problemen.

Mischien hoop ik ergens dat jullie mij tegemoet komen, dat we samen de kosten delen voor een betere router (Het protocol dat apparaten gebruiken hiervoor heet overigens DHCP Proxy)

Mvg
Reputatie 3
Al mijn Sonossen krijgen gewoon een eigen IP-adres van de DHCP-server van de modem/router van T-Mobile, net als alle andere apparaten in mijn thuisnetwerk. Zie bijlagen.

Heb je niet gewoon een DHCP-probleem waardoor jouw Sonossen geen eigen IP-adres krijgen (bijvoorbeeld uit de verkeerde pool, of iets dergelijks?).
Ik zou dat eerst eens uitsluiten als ik jou was ...



Ikzelf heb trouwens zo'n Huawei B618s-22d modem/router ding in de uitgeklede T-Mobile variant.


Heb sinds eind september T-mobile voor mijn internet en tv, voorheen ziggo. Sinds ik bij T-mobile zit heb ik problemen met mijn Sonos, heb 2 play 5's staan en een playbar. Volgens Sonos komen de problemen doordat mijn internet publiek staat en niet privé, maar weet niet precies wat dat in houd. Volgens T-mobile werkt bij hun alles publiek, dus komen niet met een oplossing. Kan iemand mij een tip geven hoe ik mijn probleem opgelost krijg ?

Reputatie 7

Hi @msCatharina ik kijk uiteraard graag met je mee! Wat is het probleem precies? Verbinden specifieke apparaten niet? Krijg je toevallig een melding te zijn? Alle extra informatie die je hebt is welkom, dan kijken we hoe het werken te krijgen! :slight_smile:

Hoi, hier ben ik weer, heeft even geduurd, maar ben de afgelopen dagen van huis geweest, i.v.m werk. Probleem wat ik had is inmiddels opgelost, en heb er tot nu toe ook geen last meer van gehad. Het enige waar ik nu mee zit is dat mijn soundbar mijn boxen enigzins overstemt, kan niet vinden hoe ik dat kan veranderen. Is wel iets wat niet aan T-mobile ligt, maar aan mijn Sonos.  Misschien heb je een tip voor mij hoe ik dit kan oplossen. 

Reputatie 7

Hi @msCatharina, goed om te horen dat het gelukt is! Ik heb zelf niet veel ervaring met Sonos speakers maar ik denk dat je hiermee wel uit de voeten kan! :relaxed:

Dank je Brian, was hier inmiddels al mee aan de slag geweest, is al een stuk beter zo. Maar fijn dat je met me meedenkt !

Goedemiddag, gisteren installatie van T-Mobile (zat bij Budget alles in 1) had dus al glasvezel. Top, mooie snelheid en bijna alles werkt maar ook hier Sonos problemen. Omdat Sonos app aangeeft bij nieuw netwerk, even installeren met kabel. Gedaan, ging goed. Had mijn twee Sonossen keurig draadloos werkend. Vanmorgen bij het opstarten van de dag kan Sonos geen contact leggen. Nu lees ik wel van die vaste kabel. In mijn geval heb juist gekozen voor Sonos omdat het draadloos is. Het kan dus wel werken, want dat deed het. Maar om nu elke dag met een kabel de boel opnieuw aan te slingeren lijkt mij ook wat veel werk. Wat is nu voor een redelijke leek de ultieme oplossing om toe te passen? Mijn modem geeft modelnaam: VMG8825-T50. 
 

heb nu mijn Asus router niet aangesloten, zou dat de oplossing kunnen zijn, om die toe te voegen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BBunt,

Super leuk dat ik jou als klant mag verwelkomen! Fijn dat alles zo goed bevalt, alleen dat laatste stukje nog met Sonos.

Je geeft aan dat wij goede snelheden bij jou Thuis hebben en dat alle andere apparaten goed werken. Omdat dit zich op slechts één apparaat voordoet, kan ik je het beste aanraden om contact op te nemen met de fabrikant zelf, namelijk Sonos. Wellicht dat er een instelling gewijzigd moet worden, en zij zijn het beste op de hoogte van hun eigen apparatuur.

Als je met meerdere apparaten problemen ervaart, kan je het beste hier een kijkje nemen: tips voor de Wifi. Hier hebben wij namelijk onze beste tips gebundeld, en na het volgen van deze stappen krijgt de Wifi altijd een flinke boost! Als ik je verder nog kan helpen, hoor ik dat heel graag.

Laten wij er een prachtig jaar van maken!

Goedendag, ik ben nieuwe klant sinds 28-07-2023 ik probeer mijn Sonos te installeren dit is gelukt maar alleen met internet kabel! Als ik dit wil instellen zonder WiFi waarvoor ik de apparaten toen destijds gekocht heb pakt deze hem niet! Al uren met Sonos aan de telefoon gezeten te hebben het ook niet aan de praat gekregen nu moest er waarschijnlijk iets veranderd worden in de modem gegevens. 

wanneer jij contact met ze opneemt, vraag dan of zij bij 2.4Ghz het op to b/g/n kunnen zetten, en of de kanaalbandbreedte op 20Mhz gezet kan worden, of WiFi auto channel (automatisch kanaal kiezen) uitgezet kan worden, WPA2 Personal als beveiliging aanstaat. 
 

dit moest ik na vragen gebeld vandaag helaas konden ze dit niet checken ivm waarschijnlijk een storing dus inmiddels paar dagen verder en nog geen Sonos aangesloten kunnen hebben zonder kabels ! 
 

WIE KAN MIJN HELPEN!!!! 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @RoxanneJaydaa ,

Ik heb zelf ook Sonos en draait volledig kabelloos. en gezien hun en het marktaandeel van T-Mobile kun jij niet de enigste zijn.

De zaken waar de helpdesk van Sonos aan refereerd kun jij instellen op de router via deze pagina.

Maar, een Sonos speaker kopieert zaken van het wifi netwerk uit je telefoon tijdens de installatie. Mijn ervaring is dat als dit installatie proces eenmaal is afgerond het niet zomaar een aanpassing kan gebruiken. Een reset van de speaker en dan opnieuw toevoegen aan de APP is dan het beste wat je kunt doen.  Ik heb 1 keer geprobeerd om een kabel aan de BAR aan te sluiten. Dat gaf direct problemen in het systeem. De combinatie van kabel en wireless is blijkbaar lastig voor Sonos en is dus ook niet nodig.

Hoi Eric, ik zat eerst bij een ander provider nooit problemen! Toen overgestapt naar jullie alleen maar problemen dus dit ligt niet aan Sonos! Dit ligt echt aan jullie aan jullie kastjes! Maar ik heb nog te testen dus mocht het niet werken stap ik gewoon weer terug naar mijn vorige provider! 

Reageer