graag hulp.
Dit is de brief die ik van Sonos heb gekregen:
Het probleem dat je hebt in je netwerk is dat de modem/router van T-Mobile je Beam en de tweemaal Play1 speaker niet als drie losse apparaten ziet en dus ook niet drie IP-adressen afgeeft. Hierdoor vallen de surround speakers telkens weg omdat ze technisch niet bestaan in een netwerk zonder IP-adres.
Geen IP-adres voor de Play1 speakers betekent dat de Beam geen data naar ze kan versturen, hetzelfde als dat je geen postcode en huisnummer zou hebben en geen post zal ontvangen.
Sommige klanten van Ziggo bijvoorbeeld hebben nog een oude 'Cisco EPC 3928' router staan en die heeft ook dit probleem. Klanten van Ziggo krijgen dan een nieuwere, betere router.
Het protocol dat apparaten gebruiken hiervoor heet overigens DHCP Proxy. Misschien snapt hij dat wat we bedoelen.
Mocht je verdere vragen hebben dan horen we dat graag.
Met vriendelijke groet,
Frank N
Sonos | Customer Care | Neem contact met ons op
Stel vragen, vindt antwoorden en deel je meningen op de Sonos Community
Beste antwoord door Pieter_B
Bekijk origineel