Beantwoord

Spontaan uitvallen netwerk in Utrecht

• 7 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

Ik heb het probleem dat mijn telefoon soms spontaan de mobiele netwerkverbinding kwijtraakt (stand 'alleen noodoproepen'). Als ik vervolgens kies voor 'automatisch netwerk zoeken', wordt de verbinding weer terug gevonden, maar het lijkt anders niet vanzelf over te gaan.

Het komt gelukkig niet vaak voor (misschien 1x per week), maar ik heb geen idee wat het veroorzaakt en het is natuurlijk vervelend omdat ik dan niet bereikbaar ben zonder dat ik er erg in heb. Ik heb een samsung galaxy S6 van enkele maanden oud, net als mijn simkaart. Iemand die dit herkent of weet wat er aan de hand kan zijn?
icon

Beste antwoord door Amy 8 oktober 2015, 19:53

Hey Mielski,

Leuk dat je jouw vraag op het forum stelt! :)

Het is inderdaad nogal onhandig als je ineens niet meer bereikbaar bent! Er is momenteel een storing op het 2G netwerk in jouw regio. Dit zou natuurlijk de oorzaak kunnen zijn! Heb je hier al langer last van? Zoals Dave al vroeg: heb je het vooral op 1 plek of op meerdere plekken?

Ben benieuwd naar je reactie! We helpen je graag verder!
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +12
Welkom op het forum! :)

Heb je dit probleem op 1 specifieke locatie of op meerdere locaties? hoe is de dekking op deze locatie(s)? Heb je de nieuwste Android versie erop staan?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mielski,

Het is inderdaad nogal onhandig als je ineens niet meer bereikbaar bent! Er is momenteel een storing op het 2G netwerk in jouw regio. Dit zou natuurlijk de oorzaak kunnen zijn! Heb je hier al langer last van? Zoals Dave al vroeg: heb je het vooral op 1 plek of op meerdere plekken?

Welkom op het forum! :)

Heb je dit probleem op 1 specifieke locatie of op meerdere locaties? hoe is de dekking op deze locatie(s)? Heb je de nieuwste Android versie erop staan?

Bedankt voor je reactie. Qua software: volgens mij heb ik bijna altijd de laatste versie er op staan, dus denk ik niet dat hier het probleem ligt. Qua lokatie en dekking: Het is op verschillende lokaties voorgekomen, en naar ik me herinner was de dekking hier verder goed. Als ik weer handmatig verbinding maakte, had ik gewoon 4G verbinding met een goed bereik.
Hey Mielski,

Beste Amy,

Leuk kaartje met de storingsinformatie. Mocht het nog een keer voorkomen, zal ik eens kijken of het daarmee te maken heeft. Zoals ik het me herinner had ik altijd wel een sterke verbinding zodra ik handmatig het probleem verhielp, wat ik niet zo verwachten als er echt een storing was geweest. Ik zal het in de gaten houden als het nog een keer voorkomt.

Omdat het probleem sporadisch (maar onverwacht) voorkomt vind ik het lastig te herinneren op welke locaties dit was gebeurd. Volgens mij is het een aantal keer in het buitenland gebeurd en laatst 1x in op mijn werk in Utrecht. In alle gevallen is het wel zo dat ik me nog minimaal enkele kilometers heb verplaatst terwijl dit probleem zich voordoet, dus het veranderen van locatie lijkt daarmee dus geen invloed te hebben.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mielski,

Weet je ook sinds wanneer dit probleem zich voordoet? Is dit probleem ontstaan nadat je gebruik bent gaan maken van je nieuwe toestel? Heb je jouw simkaart in een ander toestel geprobeerd en een ander simkaart in jouw toestel? Hiermee kunnen we controleren of het aan je toestel of simkaart ligt.

Zoals Amy heeft aangegeven is er momenteel een storing in die regio dus het zou goed kunnen dat het daar aan ligt. Mocht je verbinding weer uitvallen dan adviseer ik je om een dekkingsklacht in te dienen op onze dekkingskaart, dan pakt onze netwerkafdeling dit op. Je kunt een terugkoppeling binnen 10 werkdagen verwachten.

We zijn benieuwd naar je reactie!

Reageer