Beantwoord

Station Schiphol/ Schiphol tunnel: Vol H+ signaal, Internet is dood.


Reputatie 1
Zo ik moest vandaag voor een lange tijd een trein wachten op Schiphol station.

Ik had vol H+ bereik, maar internet was dood stil. Zelfs het versturen van een Whatsapp bericht ging er niet.
Verbinding was alleen hersteld toen ik de tunnel uit was en weer 4G bereik had.

Storing aan de 3G netwerk? Of gewoon te druk (te veel gebruikers) in de tunnel?

Toestel: Mate 10 pro.
icon

Beste antwoord door Jaimy 31 januari 2018, 09:24

Hoi Rena_chan,

Tijdens het wachten is het natuurlijk fijn als je in ieder geval lekker kunt Whatsappen! Goed dat je dit even aankaart. :)

In een tunnel kan het bereik verminderd zijn, doordat het signaal niet goed ontvangen kan worden op de telefoon. Dit kan dus een reden zijn van de slechte ervaring. Uiteraard is het niet de bedoeling dat je dit altijd op deze schaal ervaart, dus je kunt het eventjes voor jezelf in de gaten houden. Mocht het vaker voorkomen en op meerdere locaties, dan wil ik graag van je weten waar en wanneer dat precies het geval is. Op die manier kan ik je het beste verder adviseren!

Mocht je meer vragen hebben, laat het me dan weten! Ik beantwoord ze met plezier. 😳

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +19
Hoi Rena_chan,

Tijdens het wachten is het natuurlijk fijn als je in ieder geval lekker kunt Whatsappen! Goed dat je dit even aankaart. :)

In een tunnel kan het bereik verminderd zijn, doordat het signaal niet goed ontvangen kan worden op de telefoon. Dit kan dus een reden zijn van de slechte ervaring. Uiteraard is het niet de bedoeling dat je dit altijd op deze schaal ervaart, dus je kunt het eventjes voor jezelf in de gaten houden. Mocht het vaker voorkomen en op meerdere locaties, dan wil ik graag van je weten waar en wanneer dat precies het geval is. Op die manier kan ik je het beste verder adviseren!

Mocht je meer vragen hebben, laat het me dan weten! Ik beantwoord ze met plezier. 😳
Reputatie 1
Jaimy, bedankt voor je antwoord.

Bereik was niet zo zeer het probleem... Zal zelfs durven zeggen dat een 3G site in de tunnel is, want bereik was prima. Alleen internetten ging niet.

Maar goed ik ga de komende weken vaker op Schiphol moeten overstappen, en ga kijken hoe alles werkt.
Reputatie 7
Badge +10
Ja mooi is dat he,

Ondergronds is er prima mogelijk om radio signalen te brengen. ze gebruiken dan niet een antenne maar laten de kabel naar de antenne signaal lekken. hierdoor kan je met laag vermogen toch overal signaal krijgen.



Het is zelfs mogelijk om deze radaflex kabel te gebruiken voor wifi. je kan dan met 1 apparaat 300meter signaal krijgen. (of het rendabel is is een andere vraag)
Reputatie 1
Het bereik op Schiphol is al heel lang slecht bij T-Mobile. Dat was voor mij 1 van de redenen waarom ik mijn contract toen der tijd heb ontbonden. Muziek luisteren via een streamer is niet haalbaar bij T-Mobile en dat is zeer ververelend
Reputatie 3
Badge +11
Hey Koppertje,

Je wilt natuurlijk wel overal lekker muziek kunnen luisteren, dus dat begrijp ik zeker. Ervaarde je deze problemen toen overal op Schiphol, of alleen op bepaalde gebieden zoals bijvoorbeeld het station? Heb je er toen der tijd een dekkingsklacht over ingediend? Wij hebben jullie waardevolle feedback namelijk nodig om onszelf te blijven verbeteren! Bij een dekkingsklacht gaan onze netwerkspecialisten meteen op onderzoek en op zoek naar een oplossing! 😃

Ik hoor het graag van je. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, je weet ons te vinden!
Reputatie 1
Ha Bas,

Ik heb toen der tijd meerdere meldingen gedaan. DIgt is overigens al 3 jaar geleden. Conclusie was dat het een tunnel betrof en dat het lastig was om aansluitingen te realiseren in samenwerking met de NS en ProRail. De combinatie van geen 4g thuis en op delen van Schiphol is besloten om mijn contract te ontbinden wat ik echt top vond van jullie.

Het is dus een langer bekend probleem en het verbaast mij dat dit na drie jaar nog niet gerealiseerd is.

Ik ben weer begonnen met een prepaid om te kijken hoe T-mobile nu is, maar inmiddels besloten om ook deze prepaid te stoppen en om te zetten naar een abonnement van een ander bedrijf.

Dank voor je reactie en werk ze!
Reputatie 3
Badge +11
De meest optimale situatie zou natuurlijk zijn om jou als tevreden klant bij ons te houden, Koppertje. Maar indien dat niet mogelijk is door omstandigheden zoals je aangeeft, dan is ontbinding natuurlijk het minste wat we kunnen doen. Hopelijk mogen we je in de toekomst weer als klant verwelkomen!

Bedankt voor je bericht en geniet van je dag vandaag!
Reputatie 1
Ha @Hidden.nld zeer interessant is dat. Leuke manier om voor ondergrondse dekking te zorgen.

Is de Netwerk-App van T-mobile nog iets die actueel gebruikt kan worden om dat soort meldingen te doen?

Zo ja kan ik een onderzoek via de app starten als ik dan weer bij Schiphol over moet stappen.
Reputatie 1
Ha @Hidden.nld zeer interessant is dat. Leuke manier om voor ondergrondse dekking te zorgen.

Is de Netwerk-App van T-mobile nog iets die actueel gebruikt kan worden om dat soort meldingen te doen?

Zo ja kan ik een onderzoek via de app starten als ik dan weer bij Schiphol over moet stappen.


Dat kan nu toch al via de dekkingskaart op de site?
Reputatie 3
Badge +11
Hey Rena_chan,

Je kunt inderdaad, zoals Koppertje goed opmerkt, het beste via onze dekkingskaart een dekkingsklacht indienen. Hierdoor komt de klacht namelijk bij onze netwerkspecialisten terecht. De Netwerk-App is alleen om data te verzamelen en ervaringen van ons netwerk goed in kaart te brengen! :D

Mocht je nog vragen, schroom dan niet, we helpen je graag!

Reageer