Vraag

Steeds slechter wordende 3g verbinding 5113 BD


Op dit postcode gebied is het de laatste tijd bagger met het mobiele internet.
Dit heb ik al vele malen gemeld (en niet alleen ik) en ook via de speciale tmobile app heel vaak melding gedaan zelfs meer dan een jaar geleden al.
Er is nog steeds niks verbeterd hier en het wordt alleen maar slechter.
Ik merk vooral overdags steeds meer wegvallende verbinding en heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er dan meer mensen online zijn en het dan te druk is waarschijnlijk.
Kan nou niet gewoon simpelweg de capaciteit van de mast in ulicoten verhoogd worden nu jullie daar de komende weken onderhoud gaan plegen aan de 2g want dat is de mast waar wij het hier op de camping van moeten hebben.
Dus het lijkt mij logisch dat dan de 3g ook meegenomen wordt 2 vliegen in 1 klap.
Grt,
Ron

10 reacties

Reputatie 6
@Packetstorm

Welkom op het T-Mobile Forum 🙂!

Als er uitbreiding plaats gaat vinden op het 2G netwerk dan zal er ook meer capaciteit vrijkomen op 3G. Dit gebeurd dan omdat alle gesprekken en sms'en via 2G gaan. Dit gebeurd nu ook merendeel via 3G.
Ik hoop dat het daar dan mee opgelost is.
En als trouwe t-mobile klant vind ik dat dit toch wel erg lang geduurd heeft voor er uberhaupt iets aan gedaan wordt.
Zeker in een gebied met veel campings in de omgeving en zover ik kan merken aan het geklaag in mijn kringen best veel t-mobile abonnees.
Midden op onze camping staat een KPN mast die 2 weken geleden een 4G uitbreiding heeft gehad (wat ik trouwens een hele vlotte actie vind). 2 buurtjes van mij zijn nu trouwens al overgestapt, (misschien dat ik daar ook nog profijt van heb).
Sind die uitbreiding is het voor een week wat verergerd met de verbinding, kan dat verband hebben gehad met elkaar of is dat i.v.m. het gebruik van andere frequenties niet mogelijk ?
Grt,
Ron
Reputatie 6
@Packetstorm

Kpn gebruikt met 4G dezelfde frequentie. Dit betekent dat dit los staat van elkaar. Ervaar je inmiddels een betere verbinding met T-Mobile?
Het is nu op het moment aardig stabiel maar is net op het randje met af en toe maar net 1 streepje te zien op de meter van het modem.
Ik hoop dat het zo blijft omdat ik af en toe vanaf deze locatie moet inloggen met mijn werk.
Het is weer raak !
Gister een lange tijd alleen maar GPRS verbinding gehad en 's avonds wel 3G.
Nu op dit moment weer alleen GPRS.
Dit had niets uitgemaakt als ik gewoon het internet op kon maar ik kan helemaal niks met GPRS een gewone simpele internet pagina kan ik zelfs niet op komen.
Ik wordt hier werkelijk niet goed van en betaal hier aardig wat centen voor.
Vanmorgen heb ik gelukkig nog voor het belangrijkste kunnen inloggen op mijn werk, maar heb zojuist om het e.e.a af te ronden van iemand anders zijn mobiele datalijn moeten leasen wat toch eigenlijk niet de bedoeling is.
Ik denk dat als het Acht van Chaam evenement hier gaat starten er helemaal geen dataverbinding meer mogelijk is.
T-mobile doe hier nou eens wat aan aub !!
Het is bij mij (omgeving Harlingen) momenteel sinds gisteren ook knudde met mijn 3g ontvangst. Heb even ontvangst en dan ineens kan ik alleen nog maar noodoproepen doen. Ik word hier een beetje simpel van want moet gewoon bereikbaar zijn. Is hier wat aan te doen en is dit bekend?
Doordat ik ook al meerdere malen de netwerkradar app heb gebruikt omdat ik veel te vaak naar me zin een slecht 3g ontvangst heb met mijn iphone5. Probeer ik het nu maar via dit forum om mijn klachten aan te geven. Ben een zeer ontevreden klant wat betreft het 3G bereik!!!!
Er wordt nu dus niet meer gereageerd op mijn vervolg post van gisteren 17:07 .
Het is nu nog steeds bagger met internet ik kan helemaal niks zoals vele andere mensen hier.
Ik verwacht dus ook dat ik de 1200 mb data die ik nu nog over heb gewoon meeneem naar mijn nieuwe data bundel die vanaf morgen ingaat.
Het is gewoon bagger dat 3g bereik van tmobile maar wel voor de volle mep betalen!
Reputatie 4
@ Packetstrom

Ik zie dat je een netwerkklacht hebt ingediend en dat dit onderzoek inmiddels is afgerond. Ik raad je aan om even telefonisch contact op te nemen met de klantenservice zodat de mogelijkheden met je kunnen worden doorgesproken!

@ nelleamette

Welkom op het T-Mobile Forum!

Hmm dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ervaar je dit probleem pas sinds gisteren? Zou je de simkaart in een ander toestel kunnen proberen? Op die manier kunnen we uitsluiten dat het probleem met je toestel te maken heeft. Ik hoor graag van je! :)

@ fransiscus

Erg vervelend dat je problemen hebt met het 3G bereik. Heb je dit op bepaalde locaties of ervaar je dit overal? Je kan via onze dekkingskaart een melding maken van het probleem. Een netwerkspecialist zal dit dan voor je onderzoeken en je binnen 10 dagen voorzien van een terugkoppeling. Laat je even weten of het is gelukt?

Reageer